Te dun zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prii

Re: Te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:23

Ik herken het!
ik ben 1.73 en weeg 53 kilo!
Ik word zelfs sparerib genoemd(als je dat zo schrijft)
Er wordt regelmatig aan mij gevraagd of ik geen anorexia.
Ik snoep veel, ik eet goed, maar kom gewoon niks aan.

Omme duur is het niet leuk meer

Rooslovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:25

Ik heb er ook last van ik ben 1.70 en 45 kilo, ze noemen mij op school dan ook botje, ik ben altijd al zo dun geweest en ik eet ook gewoon goed maar er komt niks by, wat ik eet: S morgens een boterham met beschuit/peperkoek (maar heb niet net zo als andere dat ze s morgens niet kunnen eten, ik kan makkelijk 3 sneedjes boterhammen op) mee naar school 4 boterhammen met nog een liga ofzo en s avond eet ik niet zo veel.
Maar ik zelf heb er totaal geen last van, dus waarom zo ik er wat aan doen Knipoog Nou moet ik wel zeggen dat ik rond de 15 km naar school moet fietsen. Maar als ik thuis kom kan niet stilzitten dus ik moet altijd ergens mee bezig zijn, in de tuin, bij mijn pony heel vaak, met de hond spelen dan weer even naar de schaapjes daar op de dijk heel soms even hardlopen. Ik vind het gewoon leuk of te sporten of met iets bezig te zijn Tong uitsteken, maar die opmerkingen weet ik nou ook wel 1 x zeggen en dan weten we het wel hoor Knipoog

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:27

SemiR_4_LiFe schreef:
ik ben dan niet heel erg dun, maar ben 1.71 en weeg in de 50
dus ook niet erg dik...

heel erg vaak krijg ik de opmerking: jeeezus wat ben jij dun zeg!
ook vriendin zegt af en toe wel kwetsende opmerking (heeft ze zelf niet door hoor)
over kleine borsten, beetje kond etc. zij is gewoon wat kleiner en breder gebouwd, daardoor grote kond, en gewone borsten...

bij mij dus niet weetje.... en als ze dan weer eens zeurt over hoe klein en bladieblade, denk ik echt, halooowww heb je die van mij dan al gezien? Scheve mond vooral met jongens, enzo... daar kwetst iemand je toch heel erg mee...

maar wij hebben er toch ook niet voor gekozen? wij krijgen ook maar...

Heel herkenbaar!
Bij mij maken ze daar ook wel eens opmerkingen over. Kunnen echt kwetsend zijn...

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:31

hoi
ik ben neit echt veel te dun ofzo... (1,70 ,49 kilo)
maar ik ken het wel dat mensen zeggen zo jij bent echt dun enzo..
ik word er ook soms niet goed van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:33

Carla_ jij bent misschien niet dun, maar ondergewicht heb je wel.

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:34

Welshcobfan schreef:
Carla_ jij bent misschien niet dun, maar ondergewicht heb je wel.

jah oke.. maar als ik somige heir zie ben ik niet echt supper dun.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:38

met 1.65 en 50 kilo ben ik al te dun Clown

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:39

Ik heb daar ook heel erg veel last mee gehad.. toen ik een jaar of 15 was... ik ben wel heel klein ong 1.63 maar ik woog toen 35 kilo als het niet minder was.. en kon echt eten wat ik wou.. nu ben ik 22 en weeg nu rond de 45 kilo hangt een beetje vanaf of ik veel sport of niet.. misschien wordt je wel iets dikker/zwaarder als je ouder word?!

Aan mij kon je het niet 'echt' zien.. alleen als ik truitjes droeg met korte mouwen.. en bikini aan had.. dan zag je mensen ook echt kijken zo van.. krijgt ze wel te eten.. en ook aan mijn ouders vragen of ik niet een eetstornis 'weet niet of ik het goed schrijf Clown ' had... Ben nu wel happy met hoeveel ik weeg.. en als ze opmerkingen maken.. denk ik maar ze zullen vast jaloers zijn.. Lachen Haha!

Rooslovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:40

@ SemiR_4_LiFe ik heb hier ook last van ( heb ook bijna niks) alleen zegt mijn vriendin er niks van maar de jongens bij mij uit de klas, ik heb dan echt zoiets van; ja hallo hier kan ik toch niks aan doen !. Soms word ik er echt kwaad van, maar ik laat het allemaal maar zijn gangtje gaan. Bijv. dan gaat dat zo door de klas van: Ja sommige mensen hoeven hier niet eens een bikini aan! Boos! Ik doe dan net maar als of ik het niet hoor.

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:41

Ik heb het ook heel erg, het lijkt wel alsof het nooit goed is. Je zult mij ook niet snel in een kort rokje zien ofzo, omdat je dan weer comentaar hebt dat je van die dunne benen hebt enz. (Ik heb lange benen, dan zie je het vooral erg) Ik ben 1.74 en weeg 49, ik vind het zelf veels te weinig, maar ik ben bang dat het gewoon mijn bouw is. Gelukkig begin ik nu wel wat meer heupen te krijgen zodat ik niet zo'n stokje lijk ofzo Tong uitsteken
Maar goed ik heb zo iets van het komt vanzelf wel goed. En mensen die zeggen dat je te dun bent zijn vaak gewoon jaloers.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:41

wel apart, 1.65 en 50 kilo klinkt bij mij echt dun
maar in verhouding is dat net zo als mijn lengte en gewicht 1.82/1.83 en 67/68 kilo
verschil tussen gewicht en je lengte in cm is bij ons beide 115, heb alleen bij jouw 50 kilo het idee dat je echt dun bent en mijn 68 kilo vind ik niet dun klinken Clown

achja na mn 22e was ik niet meer mager maar kwam ik aardig wat kilo's aan gelukkig, ben nu prima tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:48

Bij mij zit al m'n gewicht in m'n borsten, ook heel handig. Maatjes die me zouden moeten passen die niet over m'n tieten gaan enzo... Clown

Qua gewicht ben ik prima, 50/51 bij 1.62. Is al wel veel minder geweest, maar ik zie er nog steeds niet uit alsof ik erg veel eet zeg maar Knipoog

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:57

Ik heb altijd rond de 37 kilo gewogen( ik ben 1.54m). Heb altijd moeten vechten om aan te komen. Heb zelfs krachttraining gedaan, maar kwam niet verder dan 42 Kg.Totdat ik medicijnen kreeg tegen mijn depressies. Daar kwam ik van aan. ik woog binnen de kortste keren(binnen 4 mnd) 73Kg!!! Maar snel weer mee gestopt. Nu weeg ik 54 Kg. Niet de manier om aan te komen dus. Ik ken het probleem dus wel. nu zit ik op t idiaale gewicht en ik kan eten wat ik wil maar kom ook geen gram meer aan, net als vroeger.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:03

Ik ben ook erg slank. Maar vind bij mezelf alles wel in verhouding. Sommige mensen zijn nou eenmaal wat smaller gebouwd dan andere, we hebben niet allemaal dezelfde skeletbouw bijvoorbeeld.

Ik weeg normaal rond de 53 kilo met een lengte van 1,70. En ben nu 24 jaar. Maar je ziet bij mij echt mijn botten of ribben niet en het vet zit op de goede plaatsen Knipoog. Ik ben gewoon zo en ik voel me hier absoluut prettig bij ookal is het alsnog ondergewicht. Ik hoef niet speciaal op mijn gewicht te letten, ik wordt toch nooit veel lichter of zwaarder.

Momenteel ben ik 4 maanden zwanger, heeeeeeel misselijk geweest en ietsie afgevallen hierdoor, maar zit weer op mijn oude gewicht momenteel. Bij mij gaat alles wat er de zwangerschap aankomt puur baby zijn, misschien een tikkeltje meer vet als normaal doordat ik nu ontzettende eetlust heb en natuurlijk de hormonen even wat anders zijn Knipoog, maar ik heb simpelweg geen aanleg om dik te worden en te blijven dus ik verwacht na de zwangerschap al gauw weer te zijn zoals ik altijd was. Net zoals mijn moeder.

Maar ik herken die opmerkingen wel, maar trek me er niks van aan, ik ben gewoon gelukkig met mij zoals ik ben en dat is veel belangrijker dan wat anderen er van vinden. Ik voel me gewoon fit en gezond en hoef nergens speciaal op te letten.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:06

Ik ben 1.83 m en weeg +/- 60 kg.
heb ook vaak genoeg opmerking naar m'n hoofd geslingerd gekregen over anorexia, extra suiker, etc.
Inmiddels stoor ik me er niet meer aan. Ik probeer gezond te eten, eet veel (heb mijn moeder daarmee nog verbaasd doen staan Nagelbijten / Gniffelen ), maar verbrand ook erg veel. Het zit bij mij echt in de familie.

Zolang ik me maar goed voel, vind ik het wel best. Ik probeer niet nog verder af te vallen en het liefst kom ik nog een aantal kilo's aan, maar ik zit er niet echt mee.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:07

Ik heb er ook wel eens last van..En ik ben niet eens super dun vind ik..(1,67 en 52 kilo)

Degene van wie ik de meeste opmerkingen krijg is eigenlijk mijn moeder, die is altijd bang dat ik anorexia krijg ofzo Verward (terwijl zij nog minder eet dan mij)

En andere mensen ook wel eens, als je dan wat gezonds mee hebt of een keertje iets niet hoeft is het meteen van "je bent toch niet op dieet ofzo he?" of "je hebt toch geen anorexia?" Af en toe voel ik me zelfs verplicht om een gebakje/koekje/snoepje te nemen omdat je anders weer van die hele preken krijgt Clown

Of, ook erg vervelend: Als je een leuk shirtje ziet en de kleinste maat is nog te groot Frusty

Maar verder ben ik opzich wel tevreden met mezelf, ben toch liever aan de dunne kant dan aan de dikke kant eerlijk gezegd. Ik hoef ook geen moeite te doen om op gewicht te blijven zoals sommige hier, ik eet gewoon wat ik wil.

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:09

Hier nog iemand! Bloos
Ik ben 178 lang en weeg 50 kilo.
Ik heb er een tijdje geleden met een vriendin nog en discussie over,
Heel veel mensen hebben moeite met afvallen.
Maar wij.? Wij hebben moeite met aankomen! En ik weet niet wat moeilijker is.

Opmerkingen heb ik daarintegen niet super veel gehad, Ja wel een paar keer van " jeetje wat ben jij dun!"
Maar dat gaat het ene oor in en het andere oor weer uit Bloos

Ik ben ook altijd tevreden over mezelf geweest,natuurlijk het zou mooi zijn als dr een paar kilo'tjes bij op kwamen.Maar ik het er totaal geen problemen mee zoals ik nu ben! Vork
Laatst bijgewerkt door Liesjuhh_ op 13-04-07 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

winxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:10

Ja klinkt allemaal heel erg bekend, ik ben zelf 1.61 en ook best dun en dan hoor je continu dezelfde opmerkingen van goh eet je wel goed en ja jij kan het wel hebben.... bla bla bla.... is echt niet leuk om elke keer te horne als je gewoon niets aan komt..

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:19

Ook lastig met broeken, moeilijk om maat 26/34 te vinden, weet iemand hier nog een merk die die maat heeft? Bij de Bijenkorf hebben ze wel vaak Diesel broeken die die maat wel heeft! Tip voor als je lange dunne benen hebt Vork

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 07:44

Ik word ook vaak mager genoemd, niet dagelijks, maar toch regelmatig. Ik ben 1.70m en 48kg. Nu heb ik wel hele botterige vingers en ellebogen en hele enge knieën, maar toch Vork

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:46

-> MW

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:02

Ik ben 180, en door stress gezakt met mijn gewicht naar 58 kilo.
Hoewel je dat dus niet aan mij ziet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:04

Bombarie schreef:
en in de tijd dat ik fysiek werk deed dronk ik drie eiwit en koolhydraten shakes per dag (per shake ongeveer gelijk aan een grote zak chips kwa kalorieën.)

Niet bij de hand bedoelt hoor, maar kun je niet beter gewoon écht eten eten? Ik geloof niet in shakes (niet om mee aan te komen en niet om mee af te vallen)

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:10

Have the same problem.. Ben 18 jaar, 1.67m en 47 kilo..
Ben echt neit overdrevene dun ofzo (vind ik zelf) maar ik krijg ook vaak dingen als "heb je anorexia ofzo?" naar me hoofd geslingerd..
Maar ja, ik eet nou éénmaal niet veel , heb ik nooit gedaan, en ik beweeg erg veel.
Als ik heel veel eet kom ik ook zo heel veel aan hoor, maar het is er ook zo weer af. En ik vind het niet erg Tong uitsteken

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 11:22

Jeetje wat leuk al die reacties, ik moet nu even snel naar de kapper heb alles gelezen, zal straks even wat uitgebreider reageren. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben!