Angst voor naalden wegnemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re: Angst voor naalden wegnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:02

hier nog 1 met naalden angst en nu komt het; ik injecteer mezelf toch 4 maal daags ivm suikerziekte, maar je kan dan echt niks tegen me zeggen of al helemaal geen antwoord verwachten, ik ben dan nl strak geconcentreerd en heb altijd klamme handjes

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:04

Ik ben als de dood voor naalden! Toen ik mijn laatste prik kreeg, hebben 4 mannen mij vast moeten houden, want ze hadden "versterking" moeten halen, want ik sloeg die vrouw bijna een blauw oog.. Ik ben echt als je dood voor naalden, als ik er al verhalven over hoor begin ik zowat al te huilen.. Maar ik ben alleen bang voor spuit-naalden...

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:37

Nettieejj schreef:
Ik ben als de dood voor naalden! Toen ik mijn laatste prik kreeg, hebben 4 mannen mij vast moeten houden, want ze hadden "versterking" moeten halen, want ik sloeg die vrouw bijna een blauw oog.. Ik ben echt als je dood voor naalden, als ik er al verhalven over hoor begin ik zowat al te huilen.. Maar ik ben alleen bang voor spuit-naalden...

Goh, 4mannen Bloos!
Toen ik 6jaar was moest ik op medisch schooltoezicht en ik moest daar ook een prik krijgen, maar ze vertelden niet dat ik een prik ging krijgen en ik moets op mijn buik gaan liggen maar ik wist dat ik een prik ging krijgen in mijn achterwerk (mooi woord hé Vork ) dus ik wou niet ik vroeg heel achterdochtig wat hij ging doen en hij zei: niets! en ik zei: jawel je gaat mij een prik geven Boos! en toen dreigde hij heel de tijd van versterking te halen en telkens dat hij dat zei ging ik liggen en zei ik dat ik braaf ging zijn Clown tot ik dan zag dat hij die spuit vasthad en dan sprong ik er weer af Bloos en toen uiteindelijk is er versterking gekomen Nagelbijten / Gniffelen Bloos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:40

Chiqa schreef:
Ansgt voor naalden...
Kan ik me niets bij voorstellen geloof ik.

Waar zijn jullie dan bang voor? Kunnen jullie dat uitleggen?

De pijn, hoe ze eruit zien

Maar ik ben er over geraakt na mijn accapunctuur eerst lag ik er wenend daarna kwam ik graag, ik heb geleerd dat naalden ook mijn vrienden kunnen zijn. Tevers was ik niet bang om spuiten te geven alleen te krijgen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:39

En als je zelf een naald kunt vasthouden? Van alle kanten bekijken. Gewoon dat ding in een keukenla leggen en regelmatig eens naar kijken.
Mocht je weleens puistjes of mee-eters hebben dan is stap 2 voor de hand liggend; het 3hoekspuntje van een naald is uitermate geschikt om ze heel netjes mee weg te halen.
Dan een aantal keer een sinaasappel prikken, en zo steeds een stapje verder.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:51

Ik ben echt helemaal niet bang voor naalden!
Ik ben best vaak geprikt al, met mijn laatste operatie (vorig jaar) hadden ze 3 keer mijn infuus mis geprikt!
Die vrouw voelde zich vet banketstaaf, en heeft uiteindelijk ieman anders laten prikken. (Ik ben lastig te pikken.)
Die vrouw die mis prikte had er meer moeite mee dan ik. Clown
Ik vind het ook altijd wel interessant om mee te kijken, tsjaa misschien ben ik wel een beetje extreem. Vork
Maar ik kan me er zo niks bij voor stellen dat je zo bang kan zijn voor naalden..

Het enige wat ik wel een keertje een beetje spannend vond, dat was toen ik geprikt werd in mijn schouderblad. Dat vond ik niet echt een feestje.

@ TS: Ik zou idd kijken of je ergens een paar keer kan meelopen, om zo over je angst heen te komen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:54

Ik was ook dood bang van naalden,

TOt dat ik na een alcohol vergitiging in het ziekenhuis terecht kwam ,aan het infuus kwam.

Ik heb die dag wel 6 of 7 keer geprikt en bloed af gegeven , en toen is mijn angst er eigenlijk grooten deels weg gegaan.

Zo ver zelfs dat ik een maand later me tong piercing heb laten zetten , en ik dit al bijna anderhalf jaar niet durfde omdat ik bang was van naalden!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:46

Ik ben echt als de dood voor alles wat met prikken, bloed en andere ziekenhuisachtige dingen te maken heeft. Denk dat ik het van mijn vader heb, die heeft dat ook, die gaat zelfs onderuit bij een prik. Dat heb ik niet, maar ik krijg er al de kriebels van als ik er alleen maar aan denk... Heb het al van jongs af aan, toen ik in groep 3 of 4 buisjes moest, mocht ik kiezen tussen een prikje of een kapje om onder narcose te komen. Nou mooi geen prik he Nagelbijten / Gniffelen

Maar ook tegen andere dingen kan ik niet. Ziekenhuisprogramma's hoef ik niet te zien, CSI kijk ik wel maar als ze laten zien hoe een kogel bv. naar binnen schiet, kijk ik de andere kant op. Als iemand vertelt dat ie een flinke wond heeft opgelopen, hoef ik die ook echt niet te zien want kan ik niet tegen. Wilde ooit wel dierenarts worden maar dat zou geen succes zijn, een dierenarts die tegen de vlakte gaat bij het minste of geringste enge wondje of het geven van een injectie Haha!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:00

Ik ken het Ja Ik sta minuten te stuiteren als ik ook maar een naald op tv zie. Ik heb geen idee hoe je het wegkrijgt Haha!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:03

Ik ben ook heel bang voor bloedprikken. Naalden opzich gaan nog wel, maar het bloedprikken... Ik heb toen ik 5 jaar was een tijdje in het ziekenhuis gelegen, waar ze mij een paar keer per dag gingen prikken (te vaak dus) en waar ze ongeveer 1 op de 6 keer raak prikten ofzo. Dus heel mijn armen blauw.. Ik ben nu zo bang voor bloedprikken. Het is niet dat het echt zeer doet, maar gewoon de angst.. Ik hoop voor jou dat je er iets op vind om er overheen te komen!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:06

Ow gelukkig nog meer mensen met naalden angst... brrr ik ben er doodsbang voor.
Toen ik naar de kaakchirurg moest hadden ze verdovingsspuiten klaar liggen (in totaal 10 keer prikken onder en boven) ben ik uit de stoel gesprongen en wou ik wegrennen.. mijn moeder kon me nog maar net tegenhouden.. na een half uur op mij inpraten lag ik weer in de stoel.. doodsbang. Ik zou er ook heel graag vanaf willen komen.. dus iemand tips?
ps) is er ook nog iemand met vissen angst?

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:10

@ lovely1, ooit speciale tandheelkunde overwogen?
ik ben niet bang voor naalden maar alleen voor injectienaalden, niet om te zien hoor, maar om zelf een prik te krijgen.
Bij speciale tandheelkunde hebben ze uiteindelijk zelfs mijn kaak kunnen verdoven zonder dat ik in paniek raakte.
Dat is toch een stap om over je angst heen te komen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:38

Naalden, OMG praat me er niet van. Ik ga al tegen de vlakte met een tetanus-inenting Bloos
Komt door een klein traumaatje van vroeger, maar ben er echt niet meer overheen gekomen. Ik moet voor mn vakantie naar Turkije nog een hepatitus A halen, maar ik durf gewoon niet waardoor ik het alleen nog maar heb uitgesteld Nagelbijten / Gniffelen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:54

oef.. mij moesten ze als klein kind ook met ze 3e vast houden..
ik heb het hele zieken huis bij elkaar geschreeuwd en gekrijst...schoppe, trappen ik probeerde alles om los te komen...

Ik moest voor afgelope zomer ook voor turkije een hepatitus dinges halen..liep ik me ook ontzettend over op te winden..
uiteindelijk heb ik de andere kant op gekeke.. gelukkig kan ik heel goed m'n spieren ontspannen als dat moet..

in turkije kreeg ik een oor ontsteking waarvoor ik ook 4 injecies in m'n achterwerk (mooie woord weer:P) moest hebben..
PIJN!!! aaaauuuu... die eerste zuster ( 2 prikken per dag) spoot die hele inhoud van die injectie zo leeg...aauuu
gelukkig was die miep van dag 2 een stuk voorzichtiger..
damn... ik kon dus toen ook niet meer zitten ..

ik vind het dus ook nog dood eng.. maar als t echt moet kan ik me er wel over heen zetten nu.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:14

Toen ik 5 jaar oud was hebben ze zonder medeweten van m'n ouders mij gebruikt voor stagaires om te leren prikken Boos! . Sindsdien heb ik er echt een fobie voor. Ik ga hyperventileren.
Inmiddels ben ik in staat om dieren zelf te prikken en ik kan er naar kijken, maar owee als zo'n naald mijn kant op komt Schijnheilig
Dit jaar voor het eerst dat ik niet kon wachten op een verdovingsspuit, moet een wortelkanaalbehandeling hebben, die spuit was echt een verlossing (toch duurde het even voordat ik m'n mond open wilde doen Clown )
Ik voel mezelf toch echt een schaap als ik die prik eenmaal heb gehad, het stelt echt niets voor, maar het idee Nagelbijten / Gniffelen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:15

Weet iemand toevallig hoeveel tijd er tussen moet zitten Haha!? Inenten en op vakantie gaan? Schijnheilig

NiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:32

Brrrr naalden... Ik ben er ook bang voor!
Niet dat ik hele slechte ervaringen ermee heb maar toch!
En nu moet ik vanmiddag boedprikken, heb nu al buikpijn van de zenuwen.....

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:35

Ik was doodsbang voor naalden, maar eigenlijk omdat ik de afgelopen 3,5 jaar om de 2,5 maand moet laten bloedprikken heb ik eigenlijk geen angst meer ervoor..
Je went er aan..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:54

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb dit wel gehoord van iemand met een spinnenfobie, bij haar heeft cognitieve gedragstherapie heel goed geholpen. Je went dan langzamerhand aan de 'enge' dingen. Zij begon dus eerst met plaatjes van spinnen, goed bekijken tot ze daar geen angst meer voor had. Daarna een spin in een glazen potje, steeds dichterbij en steeds beter bekijken. Uiteindelijk een spin zelfs op je hand laten lopen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:58

Fleury schreef:
Is er niemand die ook bang is voor naalden of gewoon niemand die er vanaf is gekomen?? Haha!

ikke

tot ik een keer met de hoefvijl in mijn eigen arm raspte, toen moest ik 4 tetanus prikken halen Nagelbijten / Gniffelen

de eerste keer ging ik flippen zo bang was ik, maar op een gegeven moment was ik gewoon niet bang meer. Ik injecteer nu zelfs mijn eigen paard!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:39

pff, ik dacht dat ik de enige was die dit had, maar er zijn dus lotgenoten Knipoog
Ik ben ook als de dood voor naalden. Toen ik mijn hepatitus B (oid) prikken moest halen raakte ik de 3e keer echt helemaal in paniek. Dus toen hadden ze mij echt op de rond gegooid met zn 2en... en toen had ik me in de wc opgesloten Clown ik wilde echt niet.
Op een gegeven moment zei die arts zo heel rustig van, doe je nu je jas uit? Dus ik zo, oke, en ik ging gewoon rustig zitten en heb er niets van gevoeld. Heel vreemd, terwijl ik een paar minuten eerder nog helemaal in paniek was.
Ik was vroeger nooit bang voor naalden, maar omdat ik een keer ben flauwgevallen na een prik (niet eens omdat ik het eng vond) ben ik er echt superbang voor geworden. Mijn moeder is verpleegkundige en die vindt het ook echt belachelijk, ze vind dat ik me supererg aanstel, maar ik heb mezelf echt niet meer onder controle als ik een injectie moet krijgen, ik wordt al draaierig als ik een ziekenhuis binnenkom.
Weten jullie eigenlijk wat jullie er eng aan vinden? Daar ben zelf eigenlijk nog niet achter namelijk Haha!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 17:41

Nee juist Krumel, WAT er zo eng is weet ik ook niet. Ja het naald in arm gevoel maar als je een beetje nuchter nadenkt is dat ook niet eng.

Ik heb vandaag 120 mensen gebeld voor deelname aan een onderzoeke en daar moest ook 2 keer bloed geprikt worden en die mensen deden daar allemaal zo makkelijk over! Clown Kijk dat is voor mij dus niet te begrijpen Tong uitsteken

Maar ik wil er vanaf!!!!!!!! Ik wil gewoon geneeskunde durven te gaan studeren!!! Verdrietig

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:59

hihi het probleem voor naalden komt me bekend voor:P
heb zelf ook nog nooit in het ziekenhuis gelegen, maar ik moest laatst voor een scan naar het ziekenhuis, waar ze me ook voor moesten inspuiten, wat was ik bang zeg..
alleen al als ik de naald op me af zie komen, ren ik zo snel mogelijk weg, ze staan ook altijd met 5 mensen om me heen om me vast te houden:P

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:31

Durven jullie evt wel iemand anders te prikken?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 00:24

Nee denk het niet, nog nooit gedaan ook. Ik vind het zelfs al eng om een naald te zien. En andere mensen met een infuus zijn ook eng. (nou ja dat infuus dan Tong uitsteken)