Wat te doen tegen zonnenallergie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadua

Re: Wat te doen tegen zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:34

ja die bedoelde ik.. Urtizon... maar Damber slikte je ze wel (bijna) het hele jaar door.
En tsja uit de zon blijven.. kom op iedereen wil toch ook weleens lekker in de zon zitten..

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 15:46

Nadua schreef:
ja die bedoelde ik.. Urtizon... maar Damber slikte je ze wel (bijna) het hele jaar door.
En tsja uit de zon blijven.. kom op iedereen wil toch ook weleens lekker in de zon zitten..

Je moet ze van te voren slikken en erna, dat heb ik inderdaad gedaan. en zoals gezegd; ze werken alleen de eerste 2 dagen.. als ik gewoon buiten loop, dan heb ik er minder last van .. maar als ik lekker in het zonnetje wil bakken... dan heb ik een probleem.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:06

want bij mij hielpen ze eerst ook niet bepaald, totdat ik ze vrijwel het hele jaar door slikte en toen ging het wel goed Haha!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:10

Ik heb er ook heel erg last van, maar eigenlijk zitten de bultjes bij mij allemaal op mn borst. Zo erg, dat het bij 'slechte' dagen net 1 grote, warme plaat lijkt. Overdag slik ik overgevoeligheids-tabletten (Zyrtec) en moet ik heel goed en vaak insmeren, en 's avonds moet ik altijd goed mn borst koelen met een nat washandje of iets, mentholpoeder wilt ook nog welleens helpen.. Maar een wondermiddel is er geloof ik nog niet voor uitgevonden..

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 08:45

Op internet heb ik gelezen dat je ook uitslag kan krijgen van de bescherming in de zonnenbrand. iemand hier ervaring mee?

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 10:59

Nou ik heb a.s. dinsdag een gesprek bij de huisarts.. Heb maar een afspraak gemaakt en de genoemde dingen genoemd. Ik ben benieuwd..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:51

Ik heb het ook. 20 jaar geleden ging ik bijna dood van de jeuk en nu is het allemaal erg controleerbaar.

Ik bouw heel rustig op met de zon. Nu zit ik niet meer buiten, ik heb er nl al een kwartier gezeten. Clown
Ik gebruik geen zonnebrand creme, want hoe meer je smeert , hoe gevoeliger je huid kan reageren.
Ik ga niet naar warme landen op vakantie, daar kan ik niet tegen.

Verder opletten met de douche: niet te lang douchen en vooral niet te heet.

Als het echt blaasjes geworden zijn , ben ik dus veel te ver gegaan. Maar goed, wat dan wel helpt is de blaasjes creme van Biodermal.

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:50

ik heb het ook. De zon hoeft maar net er weer goed door te komen en ik zit al weer onder de bultjes.
Zodra ik het merk, bel ik de huisarts op om een flesje met zalf dat echt heel goed helpt.
Als ik dit er één keer op smeer heb ik meestal de hele zomer er geen last meer van.
Durf alleen niet te zeggen hoe deze zalf ook alweer. Kan namelijk nergens meer een flesje van vorig jaar in mn huis vinden

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:57

Als je last hebt van warmte allergie, helpt volgens mij onder de handoek liggen ook niet. Dan wordt het alleen maar warmer.

Tegen de bultjes en jeuk heb ik altijd caroteen tabletten. Caroteen zit oa ook in wortels hihi. Deze kun je gewoon bij de drogist halen. Merk weet ik zo even niet, sorry!