saskiakefie schreef:Escardo schreef:Allemaal erg herkenbaar...mijn oma en opa waren allebei dementerend..
Mijn oma had het eerst en had een kwade vorm..Werd erg agressief, liep weg uit huis...vertelde ook altijd hetzelfde en wilde alleen maar terug naar haar ouderlijke huis waar zij was geboren..
Na zeven jaar besloot mijn opa na aandringen van ons dat ze naar een tehuis ging..want ook voor mijn opa werd het erg zwaar en hij was beginnend dementerend toen..na zes weken in het tehuis is mijn oma overleden..
Daarna begon mijn opa.. alsof hij gewacht had om dingen te gaan vergeten om voor mijn oma te zorgen..hij liep ook steeds weg van huis op zoek naar zijn oude woning..Politie en instanties haalde hem steeds weer op. Ook dacht hij steeds dat hij prijzen had gewonnen via de post..uiteindelijk is hij ook naar een tehuis gegaan..waar hij goed werd verzorgd..ik ging in het begin minimaal een keer in de week langs..later werd het minder omdat ik het heel erg vond dat mijn opa niet meer herkende..na een jaar is hij overleden..we waren er allemaal bij en voor hij overleed herkende hij ons allemaal...dat is me altijd bij gebleven...
Toen ik je bericht las, kreeg ik er helemaal kippevel van, waarom weet ik niet...
Was niet de bedoeling om je kippenvel te bezorgen hoor..

Mijn opa en oma waren een soort twee ouders voor me, was elke vakantie bij hun.Vooral mijn opa was mijn held..daarom was ik ook vreselijk blij dat hij me op het laatst nog herkende en zelfs me naam zei..
Maar Dementie is heel moeilijk om mee om te gaan..Heb ook veel respect voor de verzorgers in een tehuis..Ik zou het niet kunnen..