Auwtsh! Blaasontsteking..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firedancer

Re: Auwtsh! Blaasontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:44

Het belangrijkste is om blaasontsteking toch zo snel mogelijk te leren herkennen. Als is 't maar een kriebeltje wat je waarschuwt.

De eerder je het herkent, de eerder je maatregelen kunt nemen om te voorkomen dat het doorzet en je aan de antibiotica moet.

Antibiotica zijn de pest voor je lichaam en zou echt een noodgreep moeten zijn.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:47

Precies, je kan met zoiets beter een keer tevaak gaan dan een keer te weinig!

Ik ben een paar keer heel nonchalant door blijven lopen (3x Nagelbijten / Gniffelen) met een blaasontsteking. Het gevolg is dus blijvende schade aan mn nieren en een veel hogere vatbaarheid voor een urineweginfectie. Moet daarvoor wsslk ook binnenkort naar het ziekenhuis!!!! Dus pas echt goed op!!

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:59

Pfff ik lig hier dus ook krom achter mn computer...vanochtend naar de huisarts geweest en kuur gehaald mar het slaat nog niet echt aan... echt last van buik en rug!!! jemer ik heb het vroeger 1 keer eerder gehad maar dat was niet zo erg als nu, terwijl ik er 'vroeg' bij ben want gistermiddag pas dacht ik "hee, ik kon wel eens...". Echt enorm balen zeg, en het doet echt pijn! beetje bokken brengt nog wat afleiding...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:01

Meis: DRINKEN DRINKEN DRINKEN!!!!!!! En ja, je moet dan vaak naar de wc, maar de bedoeling is dat je alle bacterien uitplast.. Zolang jij niet naar de wc gaat en de bacterien binnehoud, blijft het 'broeden' en zal de kuur later aanslaan..

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:05

doe ik ook, ben gelukkig naar huis gegaan, drink water en groene thee... maar ik had gewoon niet verwacht dat ik zo'n last van buik en rug zou krijgen. Maargoed, hopelijk morgen stuk minder last..

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 08:55

Ik ben dus langs de dokter geweest, en ze hadden helemaal geen uitslag! Het was onduidelijk, en er moest een kweek worden ingezet.. Ik kan vandaag bellen..

Nu snap ik er helemaal niks meer van, blaasontsteking konden ze toch zó aantonen??

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:21

Hm... dat is inderdaad wel vreemd, blaasontsteking kunnen ze vaak heel duidelijk zien. Misschien is het dan wat anders... hopelijk heb je vandaag duidelijkheid!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:39

Blaasontsteking is ontzettend vervelend.
Als je echt een blaasontsteking hebt kunnen ze het idd zo zien bij de huisarts.
Als dat niet zo is,kun je net zo goed heel veel pijn hebben, maar dan is er dus geen bacterie aangetroffen. Antibiotica heeft dan geen zin. Vitamine C, cranberry, veel drinken etc wel!

Ik hoor hier ook sommige mensen zeggen dat je maar gewoon meer moet drinken en dat het dan vanzelf over gaat. Dat is onzin en erg gevaarlijk om aan te raden. Dit werkt wel als er nog niet echt een ontsteking is, maar als je klachten krijgt meteen naar de huisarts gaan.
Als je de bacterie te lang zijn gang laat gaan loop je enorm veel kans op een nierbekkenontsteking en beschadiging vna je nieren. Als de bacterie al aanwezig is, ben je in feite al te laat voor de huismiddeltjes.

Zoals firedancer ook al zegt is het zaak om de symptomen op tijd te leren herkennen. Dan kun je met huismiddeltjes aan de slag voordat de ontsteking echt doorzet....

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 17:45

Ik moest vanochtend bellen voor de uitslag, dus ik bellen (in mijn practicum les, moest iemand voor míjn spullen laten zorgen, hartstikke vervelend, mocht van de leraar EVEN!! weg..)
Laten ze me daar gewoon een halfuur aan de wacht hangen (met mn mobiel, onwijs duur en nog zonder muziekje ook..).. Rolleyes
Vervolgens nog een keer zeggen waarvoor ik belde, en toen kreeg ik te horen dat ik dan maar tussen half 5 en 5 uur moest bellen, want dan wisten ze het pas..

Ja sorry hoor, zeg de dag ervoor dan niet dat je 's ochtends moet bellen! Hamer

En nu ben ik vergeten te bellen, ondertussen loop ik er al bijna anderhalve week mee, en weten ze daar nóg niet te vertellen wat ik heb!!

Dat is toch niet gezond?? Verward
En ik maar pijn lijden Lips are sealed

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:40

Kun je niet gewoon langs gaan bij de praktijk en een potje herrie schoppen?
Of heel opstandig: Langs de eerste hulp Slim

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 03:03

MissEvil schreef:
Ja, ik kan morgen pas naar de dokter, maar het vreemde is, dat het al véél minder zeer doet Verward
Dat is toch raar! Want het is toch juist hoe langer je ermee loopt, hoe meer zeer het doet?

Weet ik niet, het kan ook vanzelf over gaan, zoals zoveel dingen (denk bv aan angina). Ik heb chronisch blaasontsteking gehad, ben geopereerd aan een te smalle urinebuis en heb nog zeer regelmatig (zeker elke maand) blaasontsteking. Maar ik kan niet meer altijd maar antibiotica slikken, dus drink dan cranberrysap (verdun ik met water, anders krijg ik het niet weg) en veel thee, lekker doorspoelen die hap. Als ik voel dat het doorgaat naar m'n nieren (nierbekkenonsteking heb ik ook zeer regelmatig gehad), dan breng ik altijd wel een piesje bij de dokter.

Maar wat raar dat je nu nog steeds de uitslag niet hebt, slecht zeg! Hoop dat je snel meer weet!

Succes!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 04:23

Blaasontsteking is erg naar!
Heb het nu voor de 7e keer, in 7 maanden tijd!
Elke keer moest ik urine inleveren, en kreeg zelfde dag nog uitslag ervan, en kon gelijk antibiotica halen!
Na de kuur weer urine ingeleverd, en hij was weer schoon!

Zo is het steeds gegaan! Heb nu een normale kuur van 5 dagen lang 2x daags anti inemen, en dan erachteraan moet ik 4 weken lang 1 per dag nemen!

Er zijn ookal een aantal kweeks van gemaakt, maar kwam niks uit!

Hoop dat het na deze kuur is afgelopen!
En wens het ook echt niemand toe! Ach gut

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:26

Ik heb paar weken terug blaasonsteking gehad, eerst kwam het niet door bij de dokter maar hebben ze toch een kuur gegeven omdat ik er niet meer tegen kon, deze sloeg niet aan en toen heb ik dus ene andere gekregen die wel werkte.
Overgrens kreeg ik de eerste kuur ook altijd de keren dat ik last had van blaas onsteking dus zou mssn dan nu wel niet meer werken dan ? mijn urine is ook naar het lab gestuurd omdat het een vreemde bacterie was die ze tegen kwamen de laaste keer dat ik urine naar de dokter bracht.

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:30

meestal krijg je meteen de uitslag inderdaad en antibiotica.
Cranberrysap kan ook helpen tegen blaasontsteking en veel plassen!