's nacht niet kunnen slapen vanwege hoesten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: 's nacht niet kunnen slapen vanwege hoesten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:49

Ik heb Chronisch Bronchitis en ik hoest me dus ook helemaal het ongeluk. Vooral omdat de temperatuur van koud naar vrij warm is geschoten, en die overgang kan ik niet 1-2-3 aan, dan duurt het een paar weken en wanneer de temperatuur dan stabiel blijft dan wordt het wel minder, maar anders kan het maanden duren en hoest ik ook nog eens slijm op.

Ik gebruik geen medicijnen aangezien dit bij mij niet helpt. Probeer alleen zoveel mogelijk dezelfde temperatuur te creeeren voor jezelf, dus niet dat wanneer je buiten opeens in 10 graden minder komt, want dan wordt het hoesten erger en vorm je meer slijm (mocht je ook een beetje de kant van Bronchitis op gaan)

Wat ook helpt tegen een zere keel is lekker veel thee drinken, daar wordt het hoesten bij mij ook minder van Ja
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-04-07 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

pascaleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:51

ammanda_rob schreef:
Heey,

Ik heb nu zo'n week last van hoesten, maar het is nu 's nacht zo erg dat ik er niet van kan slapen.
Ook overdag hoest ik erg veel, ik heb nu hoestdrank maar het helpt niet zoveeel. Mijn keel& longen etc. gaan ook steeds meer zeer doen.

Iemand een oplossing?
Alvast bedankt,

Amanda

hey ik heb het ook!is een soort van virus je hebt dezelfde syptomen als ik!
ik heb ook keelontsteking nu en heb peniciline(hoop dat ik t goed schrijf!)
iig sterkte en beterschap!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:00

Firedancer schreef:
Ook heel belangrijk: 's nachts heel goed je slaapkamer ventileren. Dus gewoon lekker het raam wagenwijd open (en de kou maar eventjes voor lief nemen). Anders loop je een zuurstoftekort op, omdat je toch al zo slecht kan ademhalen, en worden je hoestbuien alleen maar erger en vermoeiender.

Overigens verbaas ik mij serieus over de hoeveelheid medicijnen die jullie slikken en het gemak waarmee dat aangeraden wordt....
Ik ben nog van de oude stempel misschien, gewoon goed uitzieken en een paar keer per dag lekker stomen om de luchtwegen weer open te krijgen.

Daar is tegenwoordig helaas geen tijd meer voor... tentamens die staan te wachten en ook nog eens geleerd moeten worden..
Ik doe zelf HBO en ben eerste jaars.. maar ziekte geldt gewoon niet als legitieme afwezigheids reden.. wat natuurlijk ronduit belachelijk is. Zelf heb ik vaak en heftige gewrichtsklachten en kan dan alleen nog maar op bed liggen (oorzaak onbekend) maar ik word toch geacht om op school te zijn en anders geen studiepunten. Ik slik het liefst zo min mogelijk... en als ik iets neem wil ik ook meteen dat het goed werkt.. niet duizenden pilletjes proberen..

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:51

Lovely1 schreef:
Zelf heb ik vaak en heftige gewrichtsklachten en kan dan alleen nog maar op bed liggen (oorzaak onbekend) maar ik word toch geacht om op school te zijn en anders geen studiepunten.

Jeetje, dat is niet niks, maar natuurlijk wel wat anders als een verkoudheidsvirus. Paar dagen doffe kop en flink hoesten en met een normaal afweersysteem moet het leed dan toch wel behoorlijk geleden zijn. Onderzoek heeft trouwens aangetoond dat veel van deze middelen helemaal niet zo veel effect hebben en dat bij onderzoek met een controle groep die een placebo kreeg, allebei de groepen ongeveer even lang ziek waren.

't Is wel een hoop chemische troep die je in je lijf stopt.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:03

Firedancer schreef:
Lovely1 schreef:
Zelf heb ik vaak en heftige gewrichtsklachten en kan dan alleen nog maar op bed liggen (oorzaak onbekend) maar ik word toch geacht om op school te zijn en anders geen studiepunten.

Jeetje, dat is niet niks, maar natuurlijk wel wat anders als een verkoudheidsvirus. Paar dagen doffe kop en flink hoesten en met een normaal afweersysteem moet het leed dan toch wel behoorlijk geleden zijn. Onderzoek heeft trouwens aangetoond dat veel van deze middelen helemaal niet zo veel effect hebben en dat bij onderzoek met een controle groep die een placebo kreeg, allebei de groepen ongeveer even lang ziek waren.

't Is wel een hoop chemische troep die je in je lijf stopt.

Is het ook... het gaat met pieken en dalen zeg maar.. en is sterk weersafhankelijk
Zelf zit ik ook eigenlijk niet aan potjes en pilletjes van de drogisterij.. behalve de dropsiroop van de kruidvat Knipoog En als ik slaaptekort krijg enz. dan ga ik pas naar de dokter die dan wel eens prometazine wil voorschrijven. Dan ben je er ook binnen een nacht eigenlijk vanaf omdat je keel genoeg rust krijgt en je zelf ook weer wat aansterkt.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:00

Ik weet niet of iemand het al heeft gemeld. Natterman en dan die bordeaux rode daar zit codine (zoiets) in en daar slaap je gelijk beter van en het onderdrukte bij mij goed se hoest/kriebel

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:41

Die hoestprikkel onderdrukken is grappig, maar je moet wel hoesten om de rommel uit je lijf te krijgen!

Als je door uitputting dreigt in te storten is het te overwegen als noodmaatregel, maar anders is het alleen maar een verlenging van je infectie.