ogen laseren? wie heeft ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ogen laseren? wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:01

Maar wat als je ogen na een tijdje slechter worden?

Ik ben afgelopen half jaar toch 0,75 % aan beide ogen achteruit gegaan, na 10 jaar stabiel te zijn geweest?

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:02

Mijn vader heeft het in januari 2006 laten doen, en het is bij hem dus een beetje mis gegaan...hij ziet nu nog steeds niet scherp zonder leesbril, en ze controleren hem om de 3 maanden ofso. over 3 maanden de laatste controle, en als het dan nog niet goed is mag hij weer gelaserd worden. heeft ie alles weer opnieuw,maar wss daarna wel scherp zicht. en anders niet, dan blijft ie een brildrager Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:04

Ik hoor er ook verschillede verhalen over.
Vrienden van ons hebben allemaal, heel de gezin hun ogen gelaserd. Allemaal positief Ja
Ik zou het zelf ook graag willen, maar mag het helaas niet. Ik ben blind aan één oog, en daardoor is het teveel risico voor m'n andere oog.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:27

Mij is ook gemeld dat ik misschien over een jaar of 5 een leesbril nodig heb,. nouja dan heb ik wel 5 jaar zonder bril geleefd en die leesbril krijg je als je ook goede ogen heb wel eens een keer......
Dus daar maak ik me helemaal niet druk om...

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:58

Maar er wordt dus helemaal niks vergoed?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:59

Ja hoor ik heb het via de belasting gedaan.... aangezien ik toch een belasting aangifte moest doen kom je boven je bedrag uit van de drempel en ik kreeg er wel iets van terug....

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:04

Oke, ja ik heb niet premanent een bril. Alleen op vere afstand zie ik niks, in de auto moet ik ook echt een bril omdat ik anders de boorden niet kan lezen. Het lijkt me geweldig dat ik niet meer voor al die dinge een bril op moet zetten mr als 18 jarige student kan ik niet even 2000 op tafel leggen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:10

Ik heb het vorig jaar augustus laten doen in het Boven IJ ziekenhuis in Amsterdam.

Heb voor de "pijnlijke" methode gekozen omdat het oog zo goed als geneest en bij de andere methode blijf je een flapje houden welke nooit meer 100% aangroeit.
Het viel me reuze mee, de eerste paar dagen was ik erg lichtgevoelig en werd ik gek van het continu druppelen (elke 15 minuten). Maar zodra de bandagelenzen uit mochten was het super.

Ik heb nu 120% zicht en nergens meer last van, hoogstens dat mijn ogen wat gevoeliger voor licht zijn geworden. Maar nu kan ik eindelijk mee met de zonnebrillen mode Haha!

Ik was destijd 750 euro per oog kwijt (zomerkorting!)en krijg nog wat terug van de belasting. De ziektekostenverzekering vergoedde niets.
Sommige verzekeraars vergoeden wel wat, maar alleen met artsen waar ze contract mee hebben.

Bij het vooronderzoek bleek trouwens dat 30% van de mensen die gelaserd willen worden niet in aanmerking komen voor behandeling, ik had geen idee dat dit percentage zo hoog was.
Sommige artsen laseren wel mensen die bij andere zijn afgewezen, maar de risico's zijn dan wel beduidend hoger.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:42

Wat ik me afvraag he, ik zie nu maar (met bril!) 80%maximaal. Dit kunnen ze geen 100% maken. Zou dit met laseren wel 100% kunnen worden al dan niet zonder bril?
Voorals nog zal ik denk ik niet in aanmerking komen, volgens mij gaan mijn ogen met het jaar nog achteruit Verdrietig En ik heb een cilinder van 3,5 dus weet niet of ze die weg kunnen halen.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:31

DianneF schreef:
nou woensdag om 4 uur heb ik een afspraak voor een voorcontrole om te kijken of ik geschikt ben... ik ben benieuwd... wanneer ben je trouwens niet geschikt? weet iemand dat??

Ik heb bijvoorbeeld te grote pupillen volgens mijn oogarts (en nee, ik slik niks Clown )
Doordat mijn pupillen wijder worden dan bij de "standaard" mens, zal ik wazige randen krijgen als ik laat laseren omdat het oppervlak wat gelaserd wordt, kleiner is dan mijn pupillen op hun max Lachen
Plus dat mijn ogen al zeer gevoelig zijn voor licht omdat mijn pupillen groot zijn (dus er komt meer licht het oog binnen) en ik heb weinig trek om dat nog erger te maken.. Wel jammer, had het graag laten doen, heb min 8 dus ik zie ook niks zonder bril/lenzen Clown

Mensen met staar oid en mensen met hele slechte gezondheid of vreemde afwijkingen bij het oog zullen waarschijnlijk ook niet gelaserd kunnen worden Lachen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 10:57

Heb voor de "pijnlijke" methode gekozen omdat het oog zo goed als geneest en bij de andere methode blijf je een flapje houden welke nooit meer 100% aangroeit.
Het viel me reuze mee, de eerste paar dagen was ik erg lichtgevoelig en werd ik gek van het continu druppelen (elke 15 minuten). Maar zodra de bandagelenzen uit mochten was het super.

moest je om de 15 min. druppelen?? moet dat altijd met de lasek methode? heb ik nog niks over gehoord.... ik krijg volgende week zaterdag helemaal uitleg enz.
en je krijgt een lens over je oog? en die moet er weer af? is dat pijnlijk?

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:02

Ik zou het ook graag willen laten doen. Maar ja, heb zoveel andere kosten (momenteel zijn we bezig met een aanleggen van een nieuwe badkamer), dat we er geen geld voor hebben. Maar wat dan wel in mij opkomt: waarom kan het nu ineens wel voor 990 euro per oog, en betaal je normaal het dubbelle? Eigenlijk word je dus gewoon gen...d waar je bij staat.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:04

Mijn moeder laat het dinsdag doen, ze is best zenuwachtig Haha!
Ik hoor van verschillende mensen allemaal positieve ervaringen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 11:57

laat me even weten hoe het je moeder is vergaan dinsdag.. en waar laat ze het doen?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:25

DianneF schreef:
laat me even weten hoe het je moeder is vergaan dinsdag.. en waar laat ze het doen?

Eehm bij Retina.. zit in Driebergen geloof ik!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:30

Dit lijkt me ook echt geweldig! Ik ben 18 en heb al 9 jaar lenzen. Zelf wil ik alleen nog even afwachten of mij oogwaarden ECHT stabiel zijn. Ik heb zelf vaatingroei en dit zou echt een super oplossing zijn. Comfort zeg, wakker worden en alles scherp zien! |En dan erbij denk ik echt dat het een investering is. Dat geld heb je er zo uit als je het vergelijkt met de kosten van lenzen en vloeistof...

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:50

Je hoort ook wel eens dat mensen na de behandeling (sneller) last kunnen krijgen van droge ogen. En dat is geen pretje!
Als ik me goed herinner heeft Radar een poos geleden een uitzending gewijd aan ooglaseren en werd je via de website van Radar doorgelinkt naar een site waarop verhalen stonden van mensen waarbij het niet goed was gegaan....
Ook stond daar op wat de risico's zijn van ooglaseren en die info vind je niet snel op de site's van de ooglaserklinieken (of heel goed verstopt)

Lees dit verhaal maar eens...
http://www.ooglasertrefpunt.nl/html.php ... 679a15e242

of dit verhaal...
http://www.ooglasertrefpunt.nl/html.php?p=83&zoom=5

Je hoort eigenlijk alleen maar halleluja verhalen over laseren en ik denk dat het goed is dat er ook eens verhalen in het nieuws komen over mensen waarbij het laseren niet goed is gegaan!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 07:43

Zoals ik al zei: je hoornvlies verandert. Ik was vorig jaar op een scholing voor oogartsen en daar waren ze erg terughoudend mbt ooglaseren. Maar ja het is nu eenmaal goed geld verdienen voor sommigen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:23

En, ik was eigenlijk benieuwd hoe het is gegaan met het laseren je zal ondertussen wel weer nar je pc mogen kijken...

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:41

ja ik ben gelaserd! het ging wel goed, ik was niet zo zenuwachtig en de behandeling op zich viel me reuze mee.. het is niet mn hobby, maar ik zou het zo nog een keer doen Clown
ik heb een paar dagen last gehad, branderig gevoel en ik kon de eerste 2 dagen mn ogen niet los krijgen en geen fel licht verdragen. maar vanaf dinsdag is het over. woensdag zijn de lensjes er uit gehaald (1 had ik er verloren Vork maakte overigens niet uit) het zag er goed uit en ik hoefde me geen zorgen te maken.
ik zie alleen nog laaange niet scherp, maar dat kwam omdat ik een hoge cilinder had en plussterkte en dan was de herstel periode langer.. het gaat wel elke dag wat beter. eerst kon ik niet eens de letters op mn toetsenbord lezen, maar dat kan ik nu wel. maar ik ben er nog lange niet.. maar dat hebben ze me ook gezegd en ik ben er op voorbereid haha!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:17

Gefeliciteerd, dit duurt nog wel een maandje ofzo... of iets langer.. en dan ineens denk je er niet meer over na en zie je alles.. maar zeker wel lekker.. ondanks dat het niet zo scherp is..
Alleen het idee al dat je geen brilletje meer heb.. heerlijk toch.

Je reactie lees ik wel over een weekje, ik ga nu stoppen en morgen gaan we op vakantie naar Drenthe.....
Sterkte met het herstel.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:22

ja het is zeker een fijn idee dat ik geen bril meer op hoef..
vandaag voor het eerst weer op stal geweest en kreeg allemaal positieve reacties! alleen ze vonden het wel een beetje kaal, maar dat komt omdat ik dus geen make-up op mag.. dat vind ik wel jammer.. ik heb nu echt zin om lekker naar de kapper te gaan en mn haar te knippen, kleuren, mn wenkbrauwen te laten harsen en verven en dan lekker make-up op doen haha Haha!

dus bij jou duurde het ook wel zolang voordat je scherp zag? je weet dat het er bij hoort, maar toch ga je twijfelen bij jezelf of het eigenlijk wel goed is dat het zolang duurt... Clown
heb jij trouwens ook gehad, dat als je een tijdje tv hebt gekeken of op de computer hebt gezeten dat het zicht dan ook waziger is?? net of je ogen vermoeid zijn??

nou ik hoor het wel.. ik hoop dat je een fijne vakantie hebt (gehad) en ik spreek je nog!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 08:57

vandaag voor het eerst weer op stal geweest en kreeg allemaal positieve reacties!
Leuk is dat he.... maar pas heel goed op de eerste maand met stof van het stro en hooi dat je geen irritatie krijg aan je ogen anders ga je wrijven en dat moet niet.

dus bij jou duurde het ook wel zolang voordat je scherp zag? je weet dat het er bij hoort, maar toch ga je twijfelen bij jezelf of het eigenlijk wel goed is dat het zolang duurt... Clown
heb jij trouwens ook gehad, dat als je een tijdje tv hebt gekeken of op de computer hebt gezeten dat het zicht dan ook waziger is?? net of je ogen vermoeid zijn??
Klopt, maar dat duurt ongeveer een maandje en misschien bij andere weer wat langer. Branderige ogen, net alsof je uuuuuuren zit te staren maar dit trekt langzaam weer weg.
Dit moet je wel aangeven bij de nacontrole. Ik had bv na een maand een beschadiging aan mijn oog maar dat is allemaal ook weer goedgekomen.
Het genezigsproces duurt echt wel een maand of 3. En dan denk je lang.. maar het valt echt wel mee hoor. Die Halo's heb ik ook nog zolang gehad ongeveer.

nou ik hoor het wel.. ik hoop dat je een fijne vakantie hebt (gehad) en ik spreek je nog!!
De vakantie was super dank je wel... volgend jaar gaan we weer.

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:59

Hoi!

ik heb vorig jaar mn ogen laten laseren en ik moet ik zeggen dat ik het geweldig vind! kan niet wachten tot ik van de zomer voor het eerst kan gaan zwemmen zonder lenzen of bril!

Ik heb vrij weinig last gehad....de behandeling was wel een beetje pijnlijk maar wel te doen. Ik heb 1 dag last gehad en kon daarna eigenlijk alles weer zien. Alleen lampen waren een beetje scherp. bijvoorbeeld koplampen van de auto's ...voor mijn gevoel had iedereen zn groot licht aan Lachen

Maar al met al ben ik zeer tevreden!!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 12:08

Mando schreef:
vandaag voor het eerst weer op stal geweest en kreeg allemaal positieve reacties!
Leuk is dat he.... maar pas heel goed op de eerste maand met stof van het stro en hooi dat je geen irritatie krijg aan je ogen anders ga je wrijven en dat moet niet.

Klopt, maar dat duurt ongeveer een maandje en misschien bij andere weer wat langer. Branderige ogen, net alsof je uuuuuuren zit te staren maar dit trekt langzaam weer weg.
Dit moet je wel aangeven bij de nacontrole. Ik had bv na een maand een beschadiging aan mijn oog maar dat is allemaal ook weer goedgekomen.
Het genezigsproces duurt echt wel een maand of 3. En dan denk je lang.. maar het valt echt wel mee hoor. Die Halo's heb ik ook nog zolang gehad ongeveer.

De vakantie was super dank je wel... volgend jaar gaan we weer.

ik druppel altijd gelijk als ik gereden heb of aan het uitmesten ben geweest enz.. spoel ze dan schoon.. en geen last gehad dat het irriteert gelukkig...
mn ogen worden wel met de dag beter, al had ik gister een slechte dag, maar ik had die nacht ook weinig slaap gehad, volgens mij komt het daar door.. nu gaat het goed.. ruim 12 uur geslapen Clown
maar dat weet ik in ieder geval dat het wel normaal is dat het zo lang duurt hahha...

fijn dat je vakantie mooi was! wat heb je allemaal gedaan?