Jaja hij heeft een nieuwe heup!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mickey1978

Re: Jaja hij heeft een nieuwe heup!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 12:35

Vandaag is hij erg ziek, hij heeft koorts en de wond lekt verschikkelijk, ik heb dus maar de wijkverpleegkundige gebeld. Ik hoop dat die snel komt.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 16:19

De wijkverpleegkundige is geweest en heeft de wond een nieuwe pleister op gedaan. De koorts kunnen we weinig aan doen want van paracetamol gaat hij overgeven. Maar hopen dat het dadelijk beter zal gaan.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:12

Mickey, ik vind dat toch niet lekker klinken hoor....

Koorts is echt niet goed en een behoorlijk lekkende wond herken ik ook niet. Beetje wondvocht is normaal, maar echt lekken... nee, niet naar mijn weten.

Serieus, als ik jullie was zou ik toch meteen (dus NIET wachten tot dinsdag) contact opnemen met het ziekenhuis en overleggen met de dienstdoende orthopeed.

Van de narcose kun je een flinke jas uitdoen en nog zeker een hele tijd klachten houden, maar koorts hoort daar niet bij. Koorts is vaak een indicatie van ontsteking in dit stadium en dat wil je ECHT niet, waar dan ook in het lichaam!

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 18:31

de verpleegster zei er anders maar weinig van. Hij ligt nu lekker te slapen. Verpleegster is vandaag weer geweest. Heeft weer de pleister vernieuwd.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:48

Een verpleegster is maar een verpleegster, ik heb daar echt niet zo'n vertrouwen in. Niets ten nadele van haar.

Heeft hij nu nogsteeds koorts? Hoe is zijn wond?

Wij zijn altijd panisch geweest voor een infectie en zowel een lekkende wond als koorts zijn daar serieuze waarschuwingsvlaggen voor. Ik zou echt bevestiging van mijn orthopeed willen hebben dat dit geen kwaad kan.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:55

Mickey als de koorts aanhoudt zou ik toch morgen even de arts bellen hoor!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:01

Lieve schat, je wilt het echt niet mee maken als er een infectie op die prothese zit.

Niet om je bang te maken hoor, maar wel om je op het hart te drukken dat je je echt niet moet laten afschepen door een thuiszorgverpleegstertje. Dit is gewoon ECHT heel belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:05

pff dat is best zwaar dus! die koorts klinkt idd niet lekker

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 19:39

hij heeft geen koorts meer en de wond ziet er goed uit, waar wij ons het meeste zorgen over maken is dat hij slecht eet. Gelukkig heeft hij vanavond een halve rookworst en sla gegeten. Morgen komt de fisiotherapeut.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:50

heftig hoor, op zo'n jonge leeftijd. Sterkte met de revalidatie en het eten!
Heeft hij een resurfacing (metal on metal) heupprothese gekregen? ( http://www.asr-heup.nl/ )

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 09:04

ik weet het niet. hij heeft in ieder geval een van chirurgisch staal.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 15:47

Zijn wond is rood en er komt een beetje pus uit. we hebben van de huisarts antibioticazalf gekregen die we er 3x daags op moeten smeren.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:47

Echt waar Mickey, ik krijg helemaal plaatsvervangende zenuwen als ik je verhaal lees. Een infectie zo dicht bij de prothese, terwijl dat hele gebied nog zo beurs is en vol bloed zit.... pfff...

Heb je de afdeling orthopaedie van het ziekenhuis waar hij geopereerd is nu al gesproken?

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 14:51

ja die zei dat we de huisarts moesten bellen, dat hebben we gedaan en dus antibioticazalf gekregen dat we er 3x daags op moeten smeren.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:50

Ok, nou dat klinkt dan al een stuk hoopvoller.

Hoe is het nu met hem? De nieten zullen er zo langzamerhand wel uit mogen, denk ik?

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 08:51

De nietjes zijn eruit en de wond is alleen nog een beetje rood. Hij moet af en toe nog een beetje kokhalzen, maar echt overgeven is er niet meer bij. De fisiotherapie schiet ook al aardig op. Het gaat iedere dag weer ietsje beter!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:39

Onze ervaring was dat je na een week of drie weer een beetje mens werd, maar hij heeft wel erg veel last gehad van die narcose, he?

De nietjes zijn er wel snel uitgegaan zeg. Pas maar goed op die wond, dat hij lekker dicht blijft (voorzichtig met douchen enzo).

Tuurlijk gaat het elke dat ietsje beter, alhoewel er bij ons ook wel eens terugslag in zat hoor (als hij een keer een foute beweging gemaakt had, of te veel gedaan had). Toch duurt het gewoon een vol jaar voordat je een beetje "vergeten" bent dat je een prothese hebt.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 12:15

De wond is helemaal dicht, het ziet er erg netjes uit!! De nietjes gaan er standaard na 2 weken uit. Dat is bij iedereen zo, tenzij je wond natuurlijk niet dicht is. Ik denk dat revalidatie bij iedereen verschillend is. heb al verschillende verhalen gehoord, de een doet er een half jaar over de ander langer. Verschilt van persoon tot persoon denk ik. Ik hoop dat mijn ventje een sneel revalidatie tegemoet ziet en dadelijk "alles' weer kan.