Ik bloed dood...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jessie1234

Re: Ik bloed dood...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:26

een warme kruik tegen je buik en een paracetamol wil wel eens helpen om de buikpijn minder te laten worden.....of een warm bad.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 13:27

Het doet meer pijn, maar ik heb geen erge buikkrampen...
Alleen meer als normaal. Normaal voel ik bijna niks namelijk Vork
Ben een van die mazzelaars Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:28

buikkramp/pijn, tis hoe je t wilt noemen Haha!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:29

patos schreef:
Marieke_ schreef:
Het zou bloedarmoede kunnen zijn, heb ik ook gehad. K zou ff naar de huisarts gaan om het te kunnen uitsluiten.

Bloedarmoede is een gevolg van onder andere bloedverlies, dus geen oorzaak voor extra bloedverlies bij de menstruatie.

Bloedarmoede kan ook door andere redenen ontstaan. Dan is extra bloedverlies tijdens je menstruatie een gevolg daarvan. Dat was het bij mij iig.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:56

Mij is verteld dat al t bloed wat je tijdens je menstruatie verliest niets te maken kan hebben met bloedarmoede. ik zal t eens opzoeken Ja
edit: ze voelde zich zelf prima dus, en t verklaart de buikpijn niet, bovendien heeft ze dus geen last van duf/moe zijn.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:02

PrinCessRomy schreef:
Mij is verteld dat al t bloed wat je tijdens je menstruatie verliest niets te maken kan hebben met bloedarmoede. ik zal t eens opzoeken Ja
edit: ze voelde zich zelf prima dus, en t verklaart de buikpijn niet, bovendien heeft ze dus geen last van duf/moe zijn.

Dan was het misschien toeval. Maar ik bloedde ook dood (bij wijze van spreken) en na een bloedtest bleek dat ik ernstige bloedarmoede had. Bijna was een bloedtransfusie nodig.
Ik raad aan om naar de dokter te gaan om het gewoon uit te sluiten. De kans is misschien niet groot dat het bloedarmoede is, maar als het het is, dan kan het gevaarlijk zijn.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:05

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:06

Je bedoelt dat er door de menstruatie een abnormaal bloedverlies ontstaat?
In mijn geval ging het om abnormaal bloedverlies.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:25

ja dat staat er Ja

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:29

Wat ik had begrepen van mijn dokter (t is al een tijdje geleden) was dat ik bloedarmoede had en dat ik daardoor zo hevig menstueerde. Dus niet dat er door dat bloedverlies bloedarmoede ontstond.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:35

Dat kan Marieke,
kan ook andersom, mijn moeder kreeg bleodarmoede omdat ze zo heftig menstueerder,
die was 2 weken in de maand gewoon ongesteld.
echt niet normaal, bleek ook 1 en ander mis tezijn in haar baarmoeder.

maar bleodarmoede door heftig mestrueren kan dus.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:37

Ok het kan blijkbaar de oorzaak en het gevolg zijn.
Hele discussie Knipoog maar weet TS al meer?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:38

Geen discussie Knipoog Het kan beiden, zal ook wel een beetje kip en ei gebeuren zijn.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:43

Hoe lang ben je aan de pil? Van je leeftijd kom ik niet verder, want in je profiel staat dat je 1 jaar bent Tong uitsteken

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:02

Bij mij is het ook erg vaak verschillend, soms bloed ik heel erg, de andere keer een maand helemaal niet ongesteld. Echt gek.. Nagelbijten / Gniffelen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:38

Marieke_ schreef:
patos schreef:

Bloedarmoede is een gevolg van onder andere bloedverlies, dus geen oorzaak voor extra bloedverlies bij de menstruatie.

Bloedarmoede kan ook door andere redenen ontstaan. Dan is extra bloedverlies tijdens je menstruatie een gevolg daarvan. Dat was het bij mij iig.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:43

Ik heb het ook weleens, ik slik ook de pil de ene keer menstueer ik heel weinig en de andere keer heel veel. Pas als je jezelf echt vervelend gaat voelen naar de huisarts denk ik.
Door veel menstueren kan je bloedarmoede krijgen.. een vriendin van mij had het dusdanig erg en had zoveel pijn ook dat ze regelmatig flauw viel.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:44

Veel voorkomende kenmerken en symptomen bij bloedarmoede zijn:

Vermoeidheid sneller dan normaal
Kortademigheid sneller dan normaal.
bij ernstiger bloedarmoede ziet men soms:

Bleke huid (met name onder de vingernagels)
Bleke lippen
Hartkloppingen
Duizeligheid
Oorsuizingen
Koude handen en voeten
Tintelingen in de voeten gevolgd door het gevoel te hebben op bobbels/bollingen te lopen.
Bij mensen met vernauwde kransslagaders kan het eerste symptoom van bloedarmoede wel eens zijn dat ze sneller pijn op de borst krijgen.
Gebarsten mondhoeken, of scheurtjes in de lippen

Er is op geen enkele site (en mijn studieboeken) te vinden dat er mensturaties met toegenomen bloedverlies als gevolg van bloedarmoede kunnen voorkomen. Wel wordt er gezegd dat heftige menstruaties bloedarmoede als gevolg kunnen hebben. Volgens mij heb je dus oorzaak en gevolg omgedraaid.

Maar misschien bedoel je dat je een systemische ziekte hebt en dat daarbij bloedarmoede optrad (bijv. bij sikkelcelanemie), en dat je als gevolg daarvan heviger ging menstureren.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:06

@ Patos, maar wat zou dan de oorzaak zijn voor hevig menstrueren?
Ik sluit me aan bij xx_Irisje dat het zowel oorzaak als gevolg kan zijn.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:04

Daar zijn heel veel verschillende oorzaken voor: het kan endocrien zijn; dus in verandering in de hormoonhuishouding (kan ook weer door heel veel dingen worden veroorzaakt) Het kan een gyneacologische oorzaak hebben: goedaardig poliepje, myoom. Het kan komen door het gebruik van een spiraaltje. Gewichtstoename kan ook zorgen voor een zwaardere menstruatie.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:21

Ik heb zelf ervaren dat mijn menstruatie (ondanks ik al jaren de pil gebruik) anders kan zijn als ik een periode van stress of fysiek minder goed in mijn vel zitten heb gehad.
Voorbeeldje: paar weken terug last van spit gehad en had prompt meer menstruatieklachten (buikpijn/kramp, niet op gang komen menstruatie, daarna heviger bloeden).
Als ik b.v. een periode van meer stress heb, krijg ik soms ook een doorbraakbloeding.
Dus mogelijk dat daar een oorzaak zit?

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:08

Leuk is dat he.. Ik heb er ook nooit last van gehad en een tijdje terug echt heel erg. Ik ga nu ook maar eens aan de pil, kijken of het helpt, zakte toen echt in elkaar van pijn, kan niet eens meer normaal zitten. Verward

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:36

hallo sharon van 1 jaar Doei! Haha!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:56

femmefatale1 schreef:
Als je net een 'nieuwe' pil hebt, kan het zijn dat je lichaam er nog niet helemaal mee eens is.. en last krijgen van bijwerkingen..

Ik heb nu sinds 3 maanden een andere, omdat mijn oude uit de handel ging.
Sinds ik deze pil heb, ben ik wisselend ongesteld (soms veel soms bijna niet), en heb ik stevige hoofdpijn en buikpijn tijdens mijn stopweek. Als het nu komende stopweek weer zo is, stop ik gewoon helemaal met de pil, en geef ik mijn lijf de kans om zelf alles te regelen.. schijnt ook beter te zijn voor je libido..

Had je toevallig Meliane? Die had ik ook en was opeens pats, boem uit de handel.
@Ts: Het kan ook zijn dat een iets zwaardere pil beter zou werken voor je. Ga even langs je HA en heb het er even over. Vertel jouw klachten en aan de hand daarvan kan hij/zij kijken wat jou het best kan helpen. Ik was ook altijd ontzettend hevig ongesteld en mag mijn pil nu gewoon doorslikken, bij een doorbraak even stoppen. En het werkt bij mij super.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:18

Zit je toevallig ook niet aan de bloedverdunners?