Allergie-testen online

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Allergie-testen online

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:56

Een allergie kan nog wel op latere leeftijd komen, maar het is vaak wel aan het begin van de puberteit. Ik zag in je profiel dat je nu 16 bent, dan is het wel behoorlijk laat. Mijn vader kreeg op z'n 13e een lactose (koemelkeiwit) allergie. Voor die tijd kon hij het gewoon hebben. Maar jongens komen vaak nog later in de puberteit dan meisjes, dus dan is 16 wel erg laat.

"Dag paard" hoeft overigens niet gelijk hoor Ach gut Je hebt tegenwoordig wel goede medicijnen.. Als ik zelf allergische reactie heb neem ik antihistaminica, dat breekt de reactie af.
Verder heb ik een tijd bioresonantietherapie gehad, samen met papa. Heel apart, maar het werkte wel. Papa heeft voor het eerst in 30 jaar melk gehad zonder reactie..en ik reageerde minder sterk op dingen. Maar zodra we gestopt zijn met de therapie kwam de allergie net zo hard weer terug, maar die keuzes moet je een beetje afwegen denk ik. Lachen
Iig heel veel succes en afwachten maar! Lachen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 15:01

Plien91: Ja klopt, ik ben 16 maar dit is niet het eerste jaar dat ik er last van heb hoor. Dit is alleen het eerste jaar dat ik besloten heb er wat aan te gaan doen. Ik was 12 toen de klachten begonnen te komen. Dus net wat je zei: aan het begin van de puberteit. Wat dat betreft klopt het dus.

Maar nu het volgende:
Ik ben net teruggekomen van de HA en die was het met mij eens dat het wel eens hooikoorts kon zijn. Hij had het over berkenbomen, in ieder geval bomen, boompollen aangezien de grassen nog niet bloeien (al is alles dit jaar wel vroeger dan vorig jaar..). Omdat ik meer last heb van mn neus als de rest van mn symptomen heb ik van de HA een receptje gekregen voor een puffertje. Die moet ik dan 2x per dag in mn neus spuiten en dan komt er een wolkje uit waarop ik het meteen naar binnen moet snuiven. Hij zei ook dat het gauw een week duurt voor het puffertje werkt maar goed dat maakt niet uit, zolang het maar werkt! Tong uitsteken Ook kreeg ik een blaadje mee voor bloedonderzoek. Elke dag om half 9 kunnen alle mensen bloed laten afnemen (op recept) bij het lokale bejaardentehuis. 4 dagen later is de uitslag er dan, zei de HA, dus dat is best snel. Deze week laat ik dus even bloed afnemen en dan maar afwachten.

Dus het is nog niet zeker dat ik hooikoorts heb, wel is er een grote kans van, van wel.

Dit is de stand van zaken voorlopig.. Tong uitsteken

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:20

Ik hoop voor je dan dat dat medicijn helpt!
Ik heb zelf niet zo goede ervaring met al die dingen Alles werkte maar een poosje, en daarna kwamen de klachten weer terug.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar "hét" medicijn nog niet gevonden.. Tong uitsteken

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:48

Ik ben ook heel allergisch. Voor alles. Het begon met hooikoorts, maar nu ben ik heel allergisch voor paarden (rij nog wel gewoon hoor), huisstofmijt, eiwitten enzovoorts enzovoorts. Ik heb neusdruppels, oogdruppels, tabletten en een inhalatieapparaatje. Het is erg vervelend, maar je leert er wel mee leven. Wel werd ik er ook heel erg moe van, dus daarmee beperkte het mijn leven wel een beetje. Ik hoop dat jij alleen hooikoorts is en dat je medicijnen goed zullen helpen! Succes ermee..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 18:30

Ik ben vandaag begonnen met het puffertje, apart gevoel geeft dat. Maar als het werkt, de HA zei dat je dat pas na een week kon beoordelen dus het is nog afwachten. Morgenochtend even bloedprikken en dan is woensdag mijn uitslag er als het goed is. Ik hoop dat er wat uit komt.

Ik hoop dat jullie verhalen (Yannuh & Sfiejj) niet op mij van toepassing zullen zijn, wel vind ik het erg knap dat jullie er toch mee hebben leren leven! Lachen

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:44

friendly schreef:
Ik ben vandaag begonnen met het puffertje, apart gevoel geeft dat. Maar als het werkt, de HA zei dat je dat pas na een week kon beoordelen dus het is nog afwachten. Morgenochtend even bloedprikken en dan is woensdag mijn uitslag er als het goed is. Ik hoop dat er wat uit komt.

Ik hoop dat jullie verhalen (Yannuh & Sfiejj) niet op mij van toepassing zullen zijn, wel vind ik het erg knap dat jullie er toch mee hebben leren leven! Lachen

*LOL* Je zal wel moeten hè!
Zo'n puffertje heb ik trouwens ook gehad. Al wel 4 verschillende Clown Ik heb er nu ook weer een. Ik probeer gewoon alles uit, in de hoop iets tegen te komen wat echt goed (blijft) werken. Nagelbijten / Gniffelen

En Sfiejj, ik wordt soms ook moe. Maar meer zo'n zware vermoeidheid.
Maar wat voor inhaleerapparaatje heb jij dan?

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:48

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 17:08

Goh ik weet ff niet hoe het heet.. Ik zal dat binnenkort eens even neerplanten..

@katrienh: wat is de reden van de link?

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:43

Ik denk die link omdat daar een allergietest staat..
Maar die heb jij al niet meer nodig Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:53

Ben benieuwd naar de uitslag!
Ook ik ben ontzettend allergisch..maar er is goed mee te leven hoor Lachen Daarnaast ook astmatisch etc...maar och ik ben eigenwijs, en dat scheelt ook al een heleboel Tong uitsteken

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 17:49

@Yannuh: Inderdaad niet nee, haha.

Woensdag is als het goed is de uitslag er. De HA zei dat het 4 dagen zou duren en ik ben vrijdag heen geweest voor bloedprikken. Dus dat is dan 5 dagen zelfs. Het prikken deed overigens heel erg pijn, die vrouw was bang dat ik ging flauwvallen Tong uitsteken , ik kon de hele ochtend mn tasje niet meer dragen en het was toen helemaal blauw/paars/groen geworden, het is nu pas een beetje weg aan het trekken Tong uitsteken Vandaag ook nog even een paard met zn volle gewicht op mn poezelige voetje gehad waardoor ik op het moment even geen schoen meer aan kan Tong uitsteken Gaat lekker, hihi.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:24

En.. heb je de uitslag al? Knipoog
Nee hoor, ik ben niet nieuwsgierig.. Nagelbijten / Gniffelen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:41

@Yannuh: Nee nog niet. Ik was de hele dag weg (school) dus mn moeder zou voor me bellen, alleen die is het vergeten Boos! Dus nu moet ik morgen bellen, dan ben ik vroeg uit. Sorry dat ik je nog even in spanning moet houden.. Tong uitsteken Tong uitsteken

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:54

Mn moeder heeft net nog even naar de HA gebeld en we hebben de uitslag mensen!! Haha!
Hou je vast.. ik ben allergisch voor huisstofmijt en voor gras Koe Gras bloeit in deze tijd ofzo en dat verklaart mn hooikoorts gevoel. Dat puffertje dat ik heb was voldoende zei hij. Dus geen pillentroep gelukkig.. Wel oppassen op de manege voor de kuilgras enzo hihi.. Moest eigenlijk vet lachen toen mn moeder het zei.. Tong uitsteken

Ik weet nu wel tenminste wat ik heb en daar ben dus ik al blij mee. Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:04

nou dat valt dan nog mee. Hier nog een die zwaar alergisch is voor parden en katten en huisstofmijt. Voor het laatste moet wel goed gezorgd worden dat het huis goed schoon blijft. Ik heb er al last van sinds mijn derde.

succes

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:43

Gelukkig! Het valt allemaal wel mee dus Haha!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:52

Goed dat je allergie test heb gedaan, ik moet het ook nog een keertje weer doen maar durf ook niet Bloos
Ik ben op mijn 3e getest op alles, en daar bleek uit dat ik zwaar allergisch was voor paarden(heb zelf 2 paarden thuis staan, rij elke dag, en daardoor wordt het steeds minder) allergisch voor katten(thuis 6 katten rond lopen, dus het wordt ook minder) Allergisch voor melk, is nu over. En nog een aantal dingetjes, maar je leert er mee leven. Vaak heb je met dieren dat als je de dieren gewoon houd, dat het toch minder wordt, omdat je er aan gewent raakt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 19:29

Valt idd gelukkig mee ja!

Kyrseltje: maak NU die afspraak, als je erheen moet sleep je moeder mee ofzo dat helpt. Als je geprikt wordt door een naald, vraag dan of ze het niet willen zeggen en kijk de andere kant op. Je voelt de naald dan wel maar je ''schrikt'' niet zo erg. (ik voelde de naald wel..)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:21

@friendly: goed voor je dat die test zo uitgekomen is joh! lekker medicijnen gebruiken en doorgaan! Je weet het nu dus kun je het "intomen"

Verder valt er ook met allergie voor dieren goed te leven hoor! Als die test zwaar allergisch aantoont terwijl jij er gewoon lekker elke dag rondloopt zonder problemen, waarom dan na die test in een keer niet meer?
een allergie test is niet levensbepalend!! maar het kan wel uitkomst bieden in de zin van medicijnen ed.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 16:30

Ik weet eigenlijk niet eens of het zwaar allergisch is (mijn allergieen).. Maakt me niet uit eigenlijk zolang die medicijn maar werkt. Nu twijfel ik ook of die wel werkt, heb m nu iets van 2 á 3 weken ofzo, en nog heb ik wel wat last. Ik merk wel dat als ik het net gebruikt heb dat ik dan minder tot geen last heb bijv op de manege, waar gras een veel voorkomend iets is (om even op 1 van mn allergieen aan te sluiten).