Duimelotjes gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Re: Duimelotjes gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:57

Ook ik heb tot een jaar geleden geduimd, toen was ik het zo moe dat ik plots besloot te stoppen en heb het toen ook nooit meer gedaan.
Maarja nu heb ik 10 weken stage gehad en was daardoor vaak moe, en nu duim ik dus weer af en toe Boos!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 20:46

Tooske schreef:
Ik ben 21 en duim nog steeds bijna alleen s'nachts en soms al ik heel moe ben overdag.
Doe ook niet veel moeite om het af te leren hoor vind het niet zo'n probleem.
Heb meerdere mannen die bij mij hebben geslapen en heb er geen 1 bij gehad die het niet leuk vond das juist grappig hoor haha. Kan me ook niet echt druk om maken.

idd, al mn vriendjes hebben t tot nu toe nog geaccepteerd, maar mn duim is zo ontzettend lelijk, over mn tanden die een kilometer naar voren staan nog niet gesproken Nagelbijten / Gniffelen
Ik ook snachts, en als ik moe ben op de bank overdag ofzo, als t echt niet gaat werken, dan blijf ik t gewoon doen, mn broer van bijna 23 zit ook nog aan zn duim Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 20:47

imd schreef:
Ik bijt nagels. Ik zou geen idee hebben hoe je van duimen af kan komen, sorry.
Offtopic: Wat een mega-mooie tattoo heb jij!!

dankje Bloos Haha!

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:58

Ik meld me ook hoor!
16 inmiddels, en kan er gewoon echt niet mee stoppen!
Maarja iedereen weet het bij mij wel en niemand(en ik zelf ook niet)maakt zich er druk om:P ik blijf lekker duimen dus...

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:18

Ik peuter altijd in me neus Nagelbijten / Gniffelen pas op de middelbare school heb ik het me geprobeerd echt af te leren.
Hoe ik dat gedaan heb?

Gewoon tegen jezelf zeggen van: Streng zijn! Niet nu aan je neus zitten (oftewel er eigenlijk in Scheve mond), en ook niet dneken van: Kan wel even snel niemand ziet het. Reken er maar op van wel Knipoog
Ik heb het nog niet helemaal afgeleerd, als ik ergens een keer alleen ben bv. in me bedje ofzo dan wil ik nog wel is met me vinger in me neus gaan Scheve mond (ik eet het btw niet op, dat vind ik nog wel zo ranzig doe het altijd wel aan een papiertje en gooi dat weg Nagelbijten / Gniffelen). En reken er maar op dat dit voor mij niet makkelijk is geweest! Vooral niet omdat ik het al van jongs af aan doe (zolang ik het me kan herrineren, me ouders zeiden er wel wat van maar ik denk dat ze met strengere straffen haden moeten komen. Maarja zo is me moeder, ze doet het zlef ook wel is (nu niet meer maar vroeger toen ik nog jong was wel)). Ik ben nu 15 en doe het al zolang ik me kan herrineren, en tja als je al 15 jaar ergens aan ,,verslaafd'' bent dan krijg je het er niet makkelijk af. Het is eigenlijk hetzelfde als roken Knipoog Je lichaam vraagt erom, maar waarom eigenlijk? Het heeft alleen een belachelijke reden. {meestal}

Ik denk dat je ook zo-iets zou moeten proberen, zelf dicipline Knipoog

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:49

MoonChloe schreef:
Ik heb tot mijn 14e geduimd. Toen kreeg ik slotjesbeugel. Toen was het byebye tegen duimen. En ik vind duimen helemaal niet prettig nu want mijn tanden staan nu recht en dat is een onprettig gevoel tegen mijn duim aan Tong uitsteken

Hier hetzelfde! Bij de blokbeugel kón de duim er niet meer in! Als ik dit zo lees wil ik ook weer, maar t smaakt voor geen meter meer na al die jaren! haha! En het past niet!

Maar voor jou.. Een nep nagel met ingebouwde mosterd en antibijt?
Ik weet hoe moeilijk het is, en dat "gewoon niet doen" écht niet gaat!!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:53

ik duimde tot mijn 15e. toen raakte mijn knuffel kwijt en hield het duimen langzaamaan op.
Succes ermee

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 00:02

Destinietje schreef:
Hier hetzelfde! Bij de blokbeugel kón de duim er niet meer in! Als ik dit zo lees wil ik ook weer, maar t smaakt voor geen meter meer na al die jaren! haha! En het past niet!

Ik heb nu nog steeds soms zin in om lekker te gaan duimzuigen maar ja die tanden staan serieus in de weg Nagelbijten / Gniffelen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 08:48

Mn broer heeft rechte tanden, die hangt zn duim er gewoon in en laat hem als t ware hangen, hij zuigt er niet meer op (oke dat klinkt raar *LOL* )

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:45

mijn tanden zijn ook recht

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:26

Hier nog iemand Vork
Bij mij deden ze altijd een pleister er op maar dan ging ik ff duimen en dan trok ik 'm der af Clown of zeep erop bleeehh Verdrietig maar ik ging gwn afvegen steeds totodat het weg was Clown

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:36

Idd, er is verschil tussen duimen en duimzuigen.
Ik zuig ook niet aan mijn duim (wat klinkt dat raar zeg), maar hij hangt gewoon in mijn mond.

En idd, de mannen geven er niks om hoor, en vinden het vaak wel lief..

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:06

Hier nog eentje die heel af en toe nog teruggrijpt op goeie ouwe duim. Als ik echt helemaal doodop ben en ook nog verdrietig of van slag, dan helpt het gewoon, zeker 's avonds.
Destijds op mijn 11e ongeveer gestopt, ik kreeg een beugel en daar kon dat ding dus niet meer tussen!
Ik heb het geaccepteerd dat ik het nu heel af en toe nog steeds weleens wil. Het is een soort oerverlangen naar veiligheid ofzo denk ik. Mij heeft het juist geholpen om het toe te staan, daar werd het JUIST minder van.... Hoe meer je het weg wilt hebben, hoe meer aandacht het vaak vraagt, vaak kun je alleen maar ECHT stoppen als je er ook aan toe bent, en dan lukt het gewoon zonder hulpmiddelen. Waarom is het erg? Omdat je duim er lelijk van wordt? Klinkt het erg belachelijk als advies dat gewoon een stomme ouderwetse kinderfopspeen net zo goed helpt? Ik heb rond mijn 17e, toen het HEEL slecht met me ging, een paar maanden of wat zo'n ding gehad. Hielp beter dan slaappillen, was gewoon instant kalmering, en dat de wereld het gek vond, interesseerde mij op dat moment geen zier, ik had het NODIG! No shame, gewoon DOEN, hahahahaha!

Geweldig topic, geweldig dat iedereen zo open reageert......lang gedacht dat ik de enige was, ben toch al bijna 30 Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 13:03

Ik duimde ook, tot mn moeder zei toen ik jaar of 10 was dat ik moest stoppen om beugel.
raarr eigenlijk, nooit moeite gehad met stoppen..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:34

Ik duimde ook nog tot een jaar geleden, gek genoeg alleen m'n rechterhand,
toen deed ik er steeds pleisters om, en kon ik het niet meer. Toen is het een tijd goed gegaan,
maar dan ga je je er toch steeds aan vergrijpen, met als excuus dat je moe bent etc. Tong uitsteken
Toch weer met pleisters aan de slag gegaan, en met moeite wat wilskracht, en het gaat nu (redelijk) goed. Ja

Weet nog wel dat ik vroeger altijd van dat speciale spul ervoor had, Blytex ofzo?
Daar zoog ik altijd gewoon doorheen, net zolang het er weer vanaf was. Tong uitsteken

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:40

Hmm ik vind niet raar dat je alleen op je rechterhand duimt, dat doet iedereen lijkt me. Voorkeurshand Lachen

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:44

haha ik deed het juist links, want dan kon ik schrijven oid EN duimen tegelijk Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:45

mirriejj schreef:
haha ik deed het juist links, want dan kon ik schrijven oid EN duimen tegelijk Knipoog

Ik reageerde op de persoon boven mij, zij deed het rechts. Haha!

De voorkeurshand is ook (meestal) de hand waarmee je schrijft Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:47

*geen ervaring*
Ik denk idd dat het gewoon gewening is, en dat je streng voor jezelf moet zijn. Zodra je merkt dat je wil/gaat duimen tegen jezelf zeggen dat het niet mag.
En het tegen je ouders/vrienden zeggen, dat ze het tegen je moeten zeggen als je duimt. Succes Lachen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:55

Oh, dat heb ik ook geprobeerd, ze zeiden zo vaak: Niet duimen.. En toch deed ik het. Tong uitsteken

En idd, m'n rechterhand is m'n schrijfhand. Maar achter de pc ging ik gewoon met links 'muizen' en rechts duimen. Tong uitsteken

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:26

Hier nog 1, ben 17 en duim in mn slaap. zonder dat ik er erg in heb..
Ik heb al zovaak aan afkicken gedaan, maar dat doe ik gewoon automatisch zonder dat ik er errug in heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:35

ik duim soms nog wel als ik erg moe ben

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:43

Ik was ook een duimer, ik deed het overal en altijd!
Nu duim ik alleen nog als ik extreem moe ben. Ik ben op een gegeven moment mijn duim in mijn wang gaan doen in plaats van in mijn verhemelte. Zo kwam ik er redelijk goed vanaf. Haha!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:46

Ik duim ook.. En ja wat ik eraan doe? Nou eigenlijk niks... Ik wacht wel tot ik er van af ben. Ik vraag me eigenlijk nou lekker aan vind... Maar het is gewoon fijn... Net zo iets als drank, roken of drugs alleen is het niet gevaarlijk. Lachen

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:51

hihi, ik las het en besefte dat ik net weer zat te duimen. Ik doe het al mijn hele leven, ben nu bijna 19. Ik merk nu wel dat ik eigenlijk (vanzelf, mijn oudres hebben nl ook vanalles geprobeerd maar dat werkte niet) dat ik momenteel helemaal niet meer duim. Maar gek genoeg de afgelopen dagen wel weer een paar keer.

Ik heb zelf sterk het idee dat het voor mij een soort van afsluiten voor de wereld om me heen is, en dat hoeft niet meer echt, de laatste tijd....

Succes in elk geval