Ernstig zweten....wat te doen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: Ernstig zweten....wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 00:03

Liek_ schreef:
Nee maar de oplossing die ik aandroeg kost een tientje en daar doe je een half jaar mee Knipoog Dus ben erg benieuwd Knipoog

Die DO2??? Doe je daar een half jaar mee???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 00:05

Nou, 10 keer x 50 = 500 keer sprayen en 1x per dag is echt genoeg. Spray links en rechts is 250 dagen Clown Dus nog langer zelfs Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 00:06

Liek_ schreef:
Nou, 10 keer x 50 = 500 keer sprayen en 1x per dag is echt genoeg. Spray links en rechts is 250 dagen Clown Dus nog langer zelfs Haha!

Hahaha....... ja als je het zo uitrekent......... Moet morgen op boodschap, zal eens kijken of de DA bij ons het ook heeft :J

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:38

De oplossingen die jullie beide aandragen zijn leuk maar werken echt niet bij iedereen.
Ik heb echt alles al geprobeerd en soms werkt iets even maar op een gegeven moment niet meer. Syneo5 werkte bij mij helemaal niet. Alumiumchloride 20% op doktersrecept hielp bij mij nog het beste. Helaas was dit ook niet blijvend.
Acupunctuur heb ik nog niet geprobeerd maar dat wil ik wel een keer proberen.
En botox is daarna de enige oplossing maar dat is me op het moment toch echt te duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:43

Aluin is net als aluminiumchloride een aluminiumzout. Werkt praktisch hetzelfde.

Edit: enige verschil is dat aluminiumchloride je kleren aanvreet en aluin niet Knipoog

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:46

Ik lees even mee, wan ik heb er ook last van.
Ik heb Odorex extra dry geprobeert, maar DAT houd het zelfs nog niet tegen. Ik loop soms gewoon met plekken on der mijn ruitje van 10 cm ofzo Nagelbijten / Gniffelen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:55

Ik zweet ook heel veel maar laat het er maar bij, mijn schoonzus zegt dat het heel slecht is om je porien dicht te stoppen met van alles! Knipoog

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:18

Liek_ schreef:
Aluin is net als aluminiumchloride een aluminiumzout. Werkt praktisch hetzelfde.

Edit: enige verschil is dat aluminiumchloride je kleren aanvreet en aluin niet Knipoog

Ik weet dat het hetzelfde werkt Knipoog
Maar zoals ik al zei bij mij werkt het niet....
Maar idd het is wel handig dat aluin je kleding niet beschadigt.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:56

Er bestaat een creme bij de apotheek/drogist die je savonds voor het slapen moet opsmeren. Dit schijnt goed te helpen: je zweet minder overdag!

Heb deze zelf niet, maar een vriendin van mij gebruikt het en ze is er heel positief over! Ja

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:11

Zoals ik ook al eerder schreef, heb ik hier ook ontzettend last van en heb ik altijd botox behandelingen gehad. Alleen sinds het niet meer vergoed wordt, zit ik weer met natte plekken, helaas. Aangezien het bij mij in zo'n erge mate is, helpen deo's, deppers en zalfjes niet. Er zit dus niet anders op, dan heel hard sparen, zodat ik weer behandelingen kan volgen.

Even ter info:
Voor meiden die hier ook echt heel erg last van hebben, deze "ziekte" heeft ook een naam: Hyperhidrosis.

Er bestaat ook een forum hierover: http://www.overmatigzweten.nl

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:55

Oke.......... Mijn Syneo5 gaat in de kast!!!

DO2 werkt super!

Tel daarbij op dat DO2 een natuurlijk product is en Syneo5 de porieen volledig dichtmetselt, dan is de keuze snel gemaakt.... En dan heb ik het nog niet eens over het prijsverschil!!!

Thanks voor de tip Liek_!!!!

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 11:23

Heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe Lachen
om even antwoord te geven op jullie vragen:
- Ik ben 19 jaar,
- odorex extra dry helpt bij mij niet (of maar heel even) bovendien gaat het heel erg jeuken...
- nu gebruk ik deoleen, dit voorkomt bij mij wel de vieze geur maar niet het zweten zelf. Goede opstap maar niet ideaal dus.

Van DO2 heb ik nog niet eerder gehoord, waar kan je het krijgen?
Sommigen van jullie hebben dus een botox behandeling gehad, blijf je dan ook echt droog?
Ik vind het namelijk nog best wel een stap om te zetten en wil het dan ook niet als het maar een beetje helpt Lachen
De "inlegkruisjes" klinken goed om eens te proberen, maar zie je dan niet in plaats van een zweetplek de omtrek van het inlegkruisje?

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:30

Ik heb ook een tijd last gehad van overmatig zweten, gelukkig stonk dat nooit! Maar weet hoe vervelend het is, ik schaamde me ook dood voor die zweetplekken en deed dan ook alles om ze niet zichtbaar te maken (inlegkruisjes, jasjes aanhouden terwijl het superwarm is etc). Ik ging ook zweten van warm weer en van koud weer. Ik had ook gerust zweetplekken in mouwloze shirtjes Clown
Bij mij werkte Odorex aan het begin wel, maar later ging ik daar ook doorheen zweten. Ben toen maar gewoon anti-perspirant deo's (rollers) gaan gebruiken (die schijnen er het beste tegen te werken, al stopte het niet bij mij, maar werd het wel minder) en maar hopen dat het door de puberteit kwam, en volgens mij is het bij mij inderdaad daardoor gekomen, want heb er nu een stuk minder snel last van! *afkloppen

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:34

Boev schreef:
Sommigen van jullie hebben dus een botox behandeling gehad, blijf je dan ook echt droog?
Ik vind het namelijk nog best wel een stap om te zetten en wil het dan ook niet als het maar een beetje helpt Lachen

Ik kan je er alles over vertellen!

Zo'n botox behandeling gaat werken na ong. 5 á 7 dagen. Dan merk je echt verschil. Ik was voor 3 maanden lang echt droog! Zelfs in de zomer, terwijl het dan normaal met straaltjes (echt waar...) uit m'n oksol liep. Na ong. 3 á 4 maanden is de werking minder, vandaar dat je dan dus weer een nieuwe behandeling moet ondergaan.

Hoe vaker je zo'n behandeling doet, hoe minder snel je weer gaat zweten. Op den duur hoefde ik dus om het halfjaar maar te gaan.

Er is wel een kans dat het niet aanslaat en dat je dus wel gaat zweten. Maar die kans is echt heel erg klein. Laat je daarvoor anders even informeren. Ik kan je via PB wel een goed adres geven.

Let wel, zo'n behandeling is echt heel erg prijzig, aangezien het dus niet meer vergoed wordt. Dit komt omdat het als cosmetische ingreep wordt gezien... 1 behandeling kost al gauw zo'n 900 á 1000 euro. En dat dus om de 3 maanden....

Als je meer wilt weten, moet je me even PBen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:46

BitchyWitchy schreef:
Oke.......... Mijn Syneo5 gaat in de kast!!!

DO2 werkt super!

Tel daarbij op dat DO2 een natuurlijk product is en Syneo5 de porieen volledig dichtmetselt, dan is de keuze snel gemaakt.... En dan heb ik het nog niet eens over het prijsverschil!!!

Thanks voor de tip Liek_!!!!

Graag gedaan Ja Ik zweet niet extreem veel maar waar ik wel vaak last van heb is dat het toch in kleding gaat "hangen". Ik doe de lerarenopleiding en als er iets is wat ik niet wil is dat ik te boek kom te staan als die stinkende lerares Clown Toen ik las over DO2 ben ik het gelijk 's avonds gaan halen en ik vind het zelf ook helemaal super Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:46

Boev schreef:
Heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe Lachen
om even antwoord te geven op jullie vragen:
- Ik ben 19 jaar,
- odorex extra dry helpt bij mij niet (of maar heel even) bovendien gaat het heel erg jeuken...
- nu gebruk ik deoleen, dit voorkomt bij mij wel de vieze geur maar niet het zweten zelf. Goede opstap maar niet ideaal dus.

Van DO2 heb ik nog niet eerder gehoord, waar kan je het krijgen?
De "inlegkruisjes" klinken goed om eens te proberen, maar zie je dan niet in plaats van een zweetplek de omtrek van het inlegkruisje?

Van DO2 blijf je ook helemaal droog Ja Je kan het krijgen bij drogisten en De Tuinen Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:45

en welke deospray werkt ook goed tegen zweetplekken in shirtjes??(naast de Odorex?)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:57

Volgens mij werkt geen een spray tegen zweetplekken..
Althans niet dat ik heb gehoord/gelezen etc. Lachen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:47

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:52

Het is gewoon heer vervelend..heb je een leuk shirtje aan zomers..zitten er zweetplekken in Boos!

Natasya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:57

Hoi,

Nou werd door vera gevraagd om hier een berichtje voor je te zetten.
Ik had namelijk ook last van erg zweten alleen rook je het bij mij dan niet.
Nu heb ik het twee weken geleden in laten spuiten, moet wel zeggen dat het ontzettend veel pijn deed!!! Verdrietig Maar het was het allemaal waard want ik heb nergens meer last van.
Ik ben verzekerd bij DSW die vergoed alles. Je moet wel eerst even een afspraak bij je dokter maken voor een doorverwijzing dan heb je een intake gesprek bij de Dermatoloog die verteld je dan precies wat er gaat gebeuren enzo. Ik kon toen binnen twee weken terrecht. Als het goed is ben ik er nu voor een half jaar vanaf dus dan ga ik gewoon gezellig weer. Dan blijft het als het goed is wat langer weg. Nou succes ermee Haha! Als je nog wat wilt weten stuur je me maar een berichtje ofzo!

Groetjes Natas

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:56

Bij mij helpt odorex heel goed maar msschien ga ik de volgende keer wel ff langs de tuien voor DO2

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:32

Nou nav dit topic dacht ik laat ik dat DO2 ook nog maar eens een keer proberen. Was al een tijd terug dat ik dat gebruikt had en je weet nooit of het nu wel helpt dacht ik...

Nou niet alleen hielp het helemaal niet, nu had ik voor het eerst ook dat ik een zweetlucht rook bij mezelf. Gelukkig niet zo heel erg maar ik heb die dag wel vier keer op het toilet mijn oksels staan wassen en heb zo'n beetje een halve deoderantroller weggesmeerd. Brr als ik iets vies vind is het wel zweetlucht. Ik kan de natte plekken echt niet voorkomen maar ik let erop dat ze niet zichtbaar zijn maar de zweetlucht is normaal gesproken makkelijk te voorkomen. Ik was me gewoon voor ik weg ga en gebruik dan een roller (werkt toch wat beter dan spuitdeo meestal) dan gebruik ik tussendoor nog deodoekjes om mijn oksels te wassen als het nodig is en dan rol ik opnieuw.

Helaas heb ik nog steeds niets gevonden wat afdoende werkt....
Ik draag zelf trouwens bijna alleen maar fleecekleding. Hiervan kan ik ook hele dunne truitjes aan in alle kleuren. Fleece geeft namelijk geen zweetplekken. Het wordt wel nat maar je ziet geen plekken. Ideaal dus. Van andere materialen draag ik eigenlijk alleen zwart.

Als de verzekeraars het toch weer gaan vergoeden dan ga ik toch eens achter botox aan want dat is toch het enige wat bij zo'n beetje iedereen schijnt te helpen.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:38

kaj schreef:
Ik draag zelf trouwens bijna alleen maar fleecekleding. Hiervan kan ik ook hele dunne truitjes aan in alle kleuren. Fleece geeft namelijk geen zweetplekken. Het wordt wel nat maar je ziet geen plekken. Ideaal dus. Van andere materialen draag ik eigenlijk alleen zwart.

Als de verzekeraars het toch weer gaan vergoeden dan ga ik toch eens achter botox aan want dat is toch het enige wat bij zo'n beetje iedereen schijnt te helpen.

Wel balen dat die DO2 ook niet hielp. Ben blij dat horen dat er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben.

Maarre, vind jij fleece echt lekker dan? Ik vind het een hele vervelende stof wat betreft dat zweten. Als ik een fleece vestje of zo aan heb, ga ik juist meer zweten. Bij mij komen de vlekken er helaas ook doorheen...

Nu maar hopen en duimen dat het ooit weer eens vergoed gaat worden, want dit is echt heel vervelend. Alleen maar omdat men het een zgn. cosmetische ingreep vindt, wordt het niet meer vergoed.

Nou, zo'n botox behandeling doe je echt niet voor je lol hoor! Het is een groot probleem dat overmatig zweten (hyperhydrosis)! Veel mensen weten niet dat je door dat zweten nog meer problemen er bij krijgt wat betreft je sociale leven (schaamte, niet in het openbaar durven zijn e.d.) en voorkomen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:08

Ik heb met fleece wel dat het nat wordt maar er komen geen natte plekken doorheen. Dan neem ik uiteraard geen gevoerde truitjes enzo. Want dan is fleece wel heel erg warm. Maar je ziet het met zweetdekens ook vaak: zweet komt er wel doorheen maar het trekt er niet in. Het komt er als het ware bovenop te liggen.
Ik heb nu ook een dun fleecetruitje aan (knaloranje dus vlekken zijn echt meteen zichtbaar) en geen plekje te zien. En dan heb ik vanmiddag nog wel rijles gehad in een hele warme binnenbak.

Dit is echt de enige stof waar ik niet doorheen zweet. Of ja ik zweet er wel doorheen maar het is niet zichtbaar.

Ik heb dit probleem inmiddels al zo'n tien/vijftien jaar en ik hoop toch dat er een keer echt een goed middel gevonden wordt. Botox kan een oplossing zijn maar eigenlijk vind ik dit ook niet ideaal. In amerika schijnen ze nog wel operaties te doen waarbij ze een soort van liposuctie doen in je oksel. Ze maken dan twee gaatjes in de huid en schrapen de zweetklieren weg. Hierna kun je dus simpelweg niet meer zweten daar.
In nederland zijn ze hier geen voorstander van heb ik begrepen, maar hier schijnen ze het ook te doen door een huidflapje open te maken en dan de boel weg te schrapen. Nadeel is dat dit slecht kan helen en dat je er lelijke littekens aan over kunt houden. Maar ik moet eerlijk zeggen dat lelijke littekens in mijn oksels voor mij een minder probleem zou zijn dan dit zweten.

Inmiddels kan ik er redelijk goed meeleven (je zult wel moeten) maar als ik ga winkelen denk ik vaak goh wat een leuk truitje maar ja dat kan ik niet aan.....

Tegenwoordig hoor je ook veel over van die zweetpads maar dat vind ik echt ondingen. Ten eerste voelt het heel vies nat en ik zweet er gewoon omheen.