Laui! schreef:Als je de pil slikt heb je volgens mij echt geen ovulatie, je hebt wel een menstruatie om dat de hormonen uit d epil dit regelen, ipv de hormonen die na de eisprong vrijkomen uit het gele lichaam.
Als je de pil slikt en rond je eisprong pijn hebt dan is er of iets raars (toeval kan natuurlijk ook) óf je ovuleert nog ondanks de pil (wat mij ook onwaarschijnlijk lijkt).Ovulatiepijnen komen bij aardig wat vrouwen voor, is helaas niks aan te doen (behalve de pil slikken idd, dan heb je nl helemaal geen ovulatie meer). Dat het altijd rechts is hoeft ook niet echt iets te betekenen. In je cyclus rijpen een heleboel eicellen tegelijk uit, door de veranderende hormoonspiegels (als je dus NIET de pil gebruikt) wordt er uiteindelijk maar 1 (en soms 2) eitje 'geselecteerd', die overleeft bij nogal zware omstandigheden voor zo'n eitje. De laatst overgeblevene heeft dus de (twijfelachtige) eer om vrij te komen bij de ovulatie. Waarschijnlijk zullen er ook wel eitjes links rijpen, maar die overleven het niet tot aan de eisprong. Als het echt áltijd rechts is, is het wel wat apart, het zou ook moeten wisselen, maar op zich zou ik me er niet druk over maken.
Na verschillende soorten van de pil uitgeprobeerd te hebben heb ik nog steeds een zeer pijnlijke ovulatie. Het hoort idd absoluut niet zo te zijn, maar helaas, ik ben het bewijs dat het dus wel degelijk kan gebeuren.