Hevige pijn bij ovulatie, wat kan dat zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

Re: Hevige pijn bij ovulatie, wat kan dat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:38

Anoniem schreef:
Ik heb een spiraal en sinds ik die heb(augustus)heb ik dit ook....
was al bang dathet mijn spiraal was,maar er zit een regelmaat in.
Eerst die knerpende pijnen,en ongeveer 2 weken later lichte pijntjes waardoor ik vermoed dat ik ongesteldachtig ben(bloed niet meer sinds die spiraal).

als de bloeding 2 weken na die pijn komt kun je er praktisch wel zeker van zijn dat die pijn de eisprong is....en niet je spiraal.
Bij mij zit er op de dag nauwkeurig precies 2 weken tussen....ik word dus ook nooit verrast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:45

djuno schreef:
Anoniem schreef:
Ik heb een spiraal en sinds ik die heb(augustus)heb ik dit ook....
was al bang dathet mijn spiraal was,maar er zit een regelmaat in.
Eerst die knerpende pijnen,en ongeveer 2 weken later lichte pijntjes waardoor ik vermoed dat ik ongesteldachtig ben(bloed niet meer sinds die spiraal).

als de bloeding 2 weken na die pijn komt kun je er praktisch wel zeker van zijn dat die pijn de eisprong is....en niet je spiraal.
Bij mij zit er op de dag nauwkeurig precies 2 weken tussen....ik word dus ook nooit verrast.

Ik heb dus geen bloedingen meer,direct na mijn spiraal was dat over.
Moet nu dus gokken hahaha.
Maar meestal zit er wel ongeveer 2 weken tussen,wisselt wat.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:47

sommige vouwen voelen de eisprong en hebben hier veel last van !!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:36

Ik ken de pijn, maar bij mij speelt mn PDS ook altijd een grote rol?

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:47

Lijkt me wel dat bij de pil een eitje komt, hoe kan je anders zwanger worden door de pil heen (komt zelden voor, maar alsnog).
Ik heb altijd gedacht dat je slijmvlies dusdanig dun is dat er geen goede innesteling kan vinden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 18:50

Wat een reacties!
Maar, voor de mede-lijders onder ons, hebben jullie het aan beide kanten, omgewisseld of altijd aan een kant? Want ik heb het dus nóóit links.
Zwanger worden ga ik niet, dus als m'n lichaam daarmee bezig is (pijnalarm = zoek een kerel! Knipoog )mag het daarmee wel weer ophouden Knipoog Nagelbijten / Gniffelen

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:09

Als je de pil slikt heb je volgens mij echt geen ovulatie, je hebt wel een menstruatie om dat de hormonen uit d epil dit regelen, ipv de hormonen die na de eisprong vrijkomen uit het gele lichaam.
Als je de pil slikt en rond je eisprong pijn hebt dan is er of iets raars (toeval kan natuurlijk ook) óf je ovuleert nog ondanks de pil (wat mij ook onwaarschijnlijk lijkt).
Ovulatiepijnen komen bij aardig wat vrouwen voor, is helaas niks aan te doen (behalve de pil slikken idd, dan heb je nl helemaal geen ovulatie meer). Dat het altijd rechts is hoeft ook niet echt iets te betekenen. In je cyclus rijpen een heleboel eicellen tegelijk uit, door de veranderende hormoonspiegels (als je dus NIET de pil gebruikt) wordt er uiteindelijk maar 1 (en soms 2) eitje 'geselecteerd', die overleeft bij nogal zware omstandigheden voor zo'n eitje. De laatst overgeblevene heeft dus de (twijfelachtige) eer om vrij te komen bij de ovulatie. Waarschijnlijk zullen er ook wel eitjes links rijpen, maar die overleven het niet tot aan de eisprong. Als het echt áltijd rechts is, is het wel wat apart, het zou ook moeten wisselen, maar op zich zou ik me er niet druk over maken.

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:40

door de pil krijg je geen eisprong en wordt je baarmoederslijmvlies ook dunner zodat er geen innesteling kan plaatsvinden.
als je toch zwanger wordt door de pil komt dat meestal doordat je de pil niet op goede tijdstippen inneemt.
wat het wel kan zijn zou ik niet weten, ik denk dat het per persoon verschilt, ik heb de ene keer wel last van en de andere keer niet

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:42

Ik heb dat ook welleens, een gigantische steek dat je er gewoon krom van loopt. Dat duurt dan eventjes en dan oel je niets meer.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:44

Het kan endometriose zijn.
Kijk eens op de site van de endometriose stichting. Veel vrouwen hebben dit en de klachten zijn heel herkenbaar. Mijn moeder en zus hebben het beiden (gehad) Misschien vind je daar informatie.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:49

Ik heb er ook elke maand weer last van. Bij mij heeft het met verkleving te maken, en ik heb het aan beide kanten.
Heb ook al een keer op de nominatie voor een operatie gestaan omdat het eitje echt vast zat en steeds groter werd...heb een week met pijn rondgelopen, totdat ik echt wat voelde schieten, en toen was ie er door.
Anticonceptie helpt niet bij mij, en idd met seks doet het af en toe ook behoorlijk pijn. Er is vrij weinig aan te doen. Ook al zal ik naar het ziekenhuis moeten om evt zwanger te worden, omdat de verkleving bij mij te heftig is. Ze moeten het dan doorspuiten, maar ik hoor van m'n tante dat dat absoluut geen pretje is.
Dus de kids wachten nog maar even Haha!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:52

Laui! schreef:
Als je de pil slikt heb je volgens mij echt geen ovulatie, je hebt wel een menstruatie om dat de hormonen uit d epil dit regelen, ipv de hormonen die na de eisprong vrijkomen uit het gele lichaam.
Als je de pil slikt en rond je eisprong pijn hebt dan is er of iets raars (toeval kan natuurlijk ook) óf je ovuleert nog ondanks de pil (wat mij ook onwaarschijnlijk lijkt).Ovulatiepijnen komen bij aardig wat vrouwen voor, is helaas niks aan te doen (behalve de pil slikken idd, dan heb je nl helemaal geen ovulatie meer). Dat het altijd rechts is hoeft ook niet echt iets te betekenen. In je cyclus rijpen een heleboel eicellen tegelijk uit, door de veranderende hormoonspiegels (als je dus NIET de pil gebruikt) wordt er uiteindelijk maar 1 (en soms 2) eitje 'geselecteerd', die overleeft bij nogal zware omstandigheden voor zo'n eitje. De laatst overgeblevene heeft dus de (twijfelachtige) eer om vrij te komen bij de ovulatie. Waarschijnlijk zullen er ook wel eitjes links rijpen, maar die overleven het niet tot aan de eisprong. Als het echt áltijd rechts is, is het wel wat apart, het zou ook moeten wisselen, maar op zich zou ik me er niet druk over maken.

Na verschillende soorten van de pil uitgeprobeerd te hebben heb ik nog steeds een zeer pijnlijke ovulatie. Het hoort idd absoluut niet zo te zijn, maar helaas, ik ben het bewijs dat het dus wel degelijk kan gebeuren.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:21

Voor alle duidelijkheid, normaal gesproken wanneer de oestrogenene component goed haar werk doet heb je bij pilgebruik (combinatiepil) echt geen eisprong!

Oestrogenen in de pil zorgen er voor dat de eierstokken geen nieuwe eicel laten rijpen en de progestagenen zorgen er voor dat het baarmoederslijmvlies ongeschikt wordt voor het innestelen van een toch bevruchte eicel en dat de baarmoedermond wordt versperd door een taai net van slijm om zaadcellen buiten te houden.

Zwangerschap ondanks pilgebruik kan inderdaad voorkomen, dat komt dat omdat de hormonen niet genoeg hun werk doen, bijv. doordat de hoeveelheid soms te laag is (ieder lichaam werkt weer anders) of door vergeten, erg onregelmatig innemen, overgeven etc.