2 x waterpokken??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 2 x waterpokken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:42

Ik heb ook twee keer de waterpokken gehad, hetzelfde verhaal als dat van Qimm. Eerste keer maar een klein beetje en daarna nog een keer "goed".

Wist trouwens niet dat het ook andersom (eerst keertje "echt" en dan nog een keertje "half") kon...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 11:13

Ik heb het ook 2 keer gehad. Had een zwakke weerstand, zat vooral te tobben met mijn longen en kreeg veel antibiotica. En god, wat had ik er een jeuk aan...
Mijn moeder poeierde me altijd in met Menthopoeder, dat is tegen de jeuk en een beetje verfrissend, het hielp wel geloof ik.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 14:44

Ik heb ook 2 keer waterpokken gehad. Eentje toen ik echt nog jong was. En een toen ik een jaar of 9 of 10 was denk ik. De eerste keer kan ik mij niet goed herinneren. Weet alleen nog dat ik de 2de keer kapot ging van de jeuk. Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig was er een moeder van een klasgenoot die een goed zalfje wist en kon ik toen tenminste alles weer 'normaal' doen.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:11

Een primaire infectie met het Varicella zoster virus leidt tot het ontstaan van waterpokken. Door ontwikkeling van immuniteit treedt geen tweede episode op van waterpokken (immuniteit blijft levenslang). Maar het virus blijft latent aanwezig. Later in het leven en vaak o0nder omstandigheden van verminderde weerstand kan het virus weer actief worden en ontstaan de sypmtonen van gordelroos. (dit komt uit mn geneeskundeboek)

In de praktijk blijkt dat kinderen die in het eerste levensjaar besmet zijn met waterpokken soms nog een keer waterpokken krijgen..

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 08:27

dank jullie wl allemaal,

@sophie_kurk, ik ga daarom ook even zeker naar de dokter toe, zij heeft de vorige keer ook vastgelegd, en dat zal in haar comp staan, ze zou ook best ens 1 jaar geweest kunnen zijn (mn dochter dus.haha)dat ze het eerder heeft gehad.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:27

Het kan idd wel, mijn buurman heeft het 3x gehad Ach gut