Bloed plassen bij blaasontsteking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisssy

Re: Bloed plassen bij blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:11

Ik wil hier graag wel meer over weten.

Ik heb sinds Juli 2006 1x in de 5/6 weken blaasontsteking. Inmiddels al 2x urine op kweek laten zetten, urine SOA-test, uitstrijkje gedaan en morgen heb ik in het ziekenhuis en nierscan en echo. Het is een ware hel, ik heb er elke keer zo'n verschrikkelijke pijn aan.

Ik heb hier last van sinds in een nieuwe vriend heb! Wat de arts mij vertelde is dat het kan komen door een samenspel van bacteriën en contact tussen beide lichamen (dit kan gewoonweg niet helemaal 'matchen'). Hij is iig wel SOA-vrij. Dames, laat altijd een SOA-test doen (liever uitstrijkje dan urine test, deze zijn nauwkeuriger) aangezien de geslachtsziekte Chlamydia ook blaasontstekingsverschijnselen kan veroorzaken. Echter, Chlamydia kan ervoor zorgen dat je onvruchtbaar wordt!

Als ik na morgen de tests heb gedaan en er komt niets bijzonders uit dan is er een kans dat ik voor een half jaar of jaar lang elke dag een lage dosis antibiotica krijg.

Maargoed ik heb inmiddels al een 5 weken geen blaasonteking meer gehad dus we blijven duimen!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:19

chrissy heb ik dan niet ongeveer het zelfde?sinds dat k een nieuwe vriend heb en dat is nu pas 2,5 maand gaande heb ik in die tijd 3x blaasontsteking gekregen en nu is er ook een kweekje bezig moet wachten tot vrijdg met de uitslag help!?

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:04

ik ben vandaag ook naar het ziekenhuis geweest voor het maken van een kweekje en een bloedonderzoek.
ik heb nu 2 hele kuren gehad direct na elkaar,maar ze krijgen de ontsteking niet de kop ingedrukt.
de pjnstillers werken erg goed dus ik trek het nog wel tot as maandag.
ik schijn een bacterie bij me te dragen en ze gaan nu uitzoeken welke.
als dat bekend is,krijg ik specifieke medicijnen.
nog ff afwachten dus!!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:14

bij mij kwam de onsteking ook elke keer terug nu zijn ze bij mij oko precies hetzelfde aan het doen kijken van wat voor een bacterie het komt en dan een goed medicijn!
pijnstillers? helpen die erbij gewoon paracetamol? bij mij helpt dat dus niet en nou moet k nog wachten Boos!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:13

Ik heb het ook gehad ,en zeer dat het doet Verdrietig !.
Ik had speciaal spul van kennisen gekregen ,
en bij was het aan het eind van de middag over Vork .

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:29

Billie_Ilona schreef:
Ik heb het ook gehad ,en zeer dat het doet Verdrietig !.
Ik had speciaal spul van kennisen gekregen ,
en bij was het aan het eind van de middag over Vork .

Dat klinkt goed! Geen antibiotica? Stuur mij ook maar wat van dat spul dan Haha! Sigaar

wendyelst schreef:
chrissy heb ik dan niet ongeveer het zelfde?sinds dat k een nieuwe vriend heb en dat is nu pas 2,5 maand gaande heb ik in die tijd 3x blaasontsteking gekregen en nu is er ook een kweekje bezig moet wachten tot vrijdg met de uitslag help!?

Ja zou heel goed kunnen. Ik vind het ook vreemd maar kennelijk kunnen een nieuwe vriend en ineens opkomende blaasontstekingen met elkaar te maken hebben! Doe dus vooral ook een SOA-test, i.v.m. wat ik hierboven zei over de Chlamydia. Het hoeft niet zo te zijn maar je kan het maar beter weten. Als dat negatief uitkomt, je kweekjes ook dan is het een kwestie van afwachten en antibiotica blijven slikken wanneer nodig of de dokter verwijst je door naar het ziekenhuis.
Ik ben toevallig gister naar het ziekenhuis geweest voor de onderzoeken. Ik heb verschillende nierecho's gehad, mijn blaas is opgemeten en ik moest in een soort apart toiletje plassen die de kracht en de 'flow' van de urine is opnam. Anywayy, interesant dagje Koe maar alles is prima in orde met mij. Goed nieuws, je wilt immers gezond zijn maar ergens ben ik ook wel teleurgesteld. Anders had ik eindelijk geweten wat er was en had ik er iets aan kunnen doen.
Het is wel zo dat als ik last blijf houden ik onderhoudsantibiotica krijg. Dit houdt in dat je voor een half jaar of een jaar lang elke dag een kleine dosis antibiotica slikt.

We zien t wel!

Oja Clown Sorry voor het rommelige verhaal...het is nu half 9, zit op m'n werk, heb zo'n 2 uur geslapen! Lekker gestapt vannacht Haha!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:57

wendyelst schreef:
bij mij kwam de onsteking ook elke keer terug nu zijn ze bij mij oko precies hetzelfde aan het doen kijken van wat voor een bacterie het komt en dan een goed medicijn!
pijnstillers? helpen die erbij gewoon paracetamol? bij mij helpt dat dus niet en nou moet k nog wachten Boos!

ik heb diclofenac voorgeschreven gekregen (pijnstillers,3x daags) aangevuld met gewone paracetamol.
het werkt super!!!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:32

@ Chrisssy : ik weet ook niet precies wat het was,ze werken met homeopatishe middelen ofzo

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:04

Chrisssy, hier net zo. De ellende begon toen ik wat met mijn huidige vriend kreeg. Ongeveer twee jaar lang had ik regelmatig blaasonstekingen, in de winter bijna elke maand! Ik ben op van alles onderzocht (i.d.d. ook op chlamydia bijvoorbeeld) maar verder niks te vinden.

Er is wel hoop, wij hebben nu bijna 4 jaar een relatie en de mismatchende bacterieën hebben het bijna opgegeven geloof ik. Haha! Haha! Heb net nu alleen nog bij verminderde weerstand, 1 of 2 keer per jaar.
Ik probeer gewoon veel te drinken, ik ga ALTIJD plassen na het vrijen, ik neem cranberrycapsules en probeer heel veel fruit te eten.

Bij mij zat er ook vaak bloed bij ja.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:26

ik heb nu antibiotica amoxcilline zoiets, tot zondag en maandag krijg k de uitslag van de kweek ben benieuwd

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:15

Dat is de standaard antibiotica die je krijgt bij een blaasontsteking (= cystitis), vaak ook nog in aanvulling met clavulaanzuur. Als je kweek een ander ziekteverwekker dan de meest voorkomende (E.coli) aanduidt, krijg je een ander antibioticum.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:48

nou blijkbaar had ik dus wel die darmbacterie maar die antibiotica kuren werken dus gewoon niet nou de laatste pil antibiotica geslik zondag om 11uur en nu alweer klachten van blaasontsteking Boos!

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:25

Zozo, veel mensen met dezelfde klachten zeg!

Fijn om te horen dat ook zonder onderhoudsantibiotica het toch afneemt in de loop van de tijd!

Ik hoor dat veel van jullie cranberry capsules slikken...ik heb inderdaad van meneer de dokter Slim aangeraden gekregen om cranberries te eten, maar van capsules heb ik nog nooit gehoort! Waar kan je die halen? (mijn moeder zei namelijk dat verse cranberries niet te vreten zijn Bloos Schijnheilig

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:50

zo idd heeel veel die er dus ook last van hebben.
Ik had ook altijd wel 3 a 4 keer per jaar blaasontsteking...en sinsds een jaar is eht te ernstig! kan niet meer zonder antibiotica! heb al 2 keer een onderhoudskuur gehad van enkele maanden....heb ook zo`n flow plas meter ding gedaan, er zijn heel veel kweken opgezet, foto gemaakt, echo gemaakt...en een inwendig onderzoek....affijn wat komt er uit??? NIKS! noujah oke dat ik een geiiriteerde blaaswand heb! maarja verder kwam er helemaal niks uit...alles is goed...fijn ga je weer naar huis. Moet nu weer stoppen met de onderhoudskuur en maar weer afwachten wanneer de eerste ontsteking weer komt denk!
Wanhopig wordt ik ervan...echt helemaal gek!

Heeft 1 van jullie misschien de ultieme tip hoe ik dus die blaaswand tot rust krijg. Ben zelf opgeleid als paraveterinair dierenartsass. en weet dat je emt AB resistentie opbouwt en daar die blaaswand niet mee rustig krijgt. Alleen met prednisolon...en ja dat geven ze mensen neit snel en wil je ook neit hebben! maar wie o wie heeft er een tip...ga morgen met de huisarts maar even babbelen

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:50

ik haal die cranberrycapsules gewoon bij de kruidvat,etos,da enzovoorts gewoon bij de normale drogisterij de beste zijn de hoog geconcenteerde cranberry zoiets heet het + vitamine c dat is het beste! Haha! ik heb er laatst 2 gekocht voor 20,- zitten er 120 intotaal in dan, en elke dag hoef je er maar 1tje het helpt bij mij nu goed! merk zodra ik stop met die pillen dat ik binnen een week alweer kans heb op een blaasontsteking

Lissyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:05

IK heb sinds anderhalve maand ook een nieuwe vriend, en heb nu ook blaasontsteking, heb vamorgen om 9 uur urine ingeleverd en om half 11 werd ik al gebelt dat ik blaasontstekig heb. Kan vamiddag gelukkig me kuurtje al ophalen, hopelijk gaat het gauw weg en komt het niet steeds trug als by jullie!.
Ook ik plas bloed, schrok me dood. Ook moet ik om het half uur plassen, snachts moet ik ook steeds uit me bed om te plassen. E het doet echt pijn!. Ik drink alleen maar water en me urine is gewoon oranje.
Nou hopelijk gaat het gauw over!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:35

ik ben nu dus met mijn kuur gestopt en ga nu elke ochtend en avond een cranberry pil nemen....ik hoop dat dat gaat helpen!!! en dat ik er eens eindelijk een poos vanaf ben