Ziekte van Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re: Ziekte van Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 09:53

Dat het in je bloed blijft zitten is mij inderdaad bekent Lachen
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, we zullen zien! Hij voelde zich wel iets beter, maar 's avonds weer niet Ach gut

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:48

Pfeiffer-patient meld zich!!

Sinds vorige week maandag weet ik het. Het zit al een maand of 2 á 3 in mijn bloed.

Ik heb nu voor de 4e x keelontsteking dat ik ook de reden dat ik op Pfeiffer getest ben.

Vandaag voel ik me redelijk, maar soms lig ik heel de dag maar op de bank en heb ik nergens puf voor.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:53

Pfeiffer is echt een lastige en vaak onderschatte ziekte! Er is ook niet zo heel veel over bekend en artsen spreken elkaar vaak tegen. Ik heb het vanaf juni 2005 (althans, toen kwam het uit dat ik het had). Ik was al een tijdje moe en niet lekker en daarna werd ik echt heel erg ziek. Uiteindelijk kwam ik in het ziekenhuis terecht. Daar wisten ze ook niet echt wat ze met de ziekte aanmoesten. Na 7 dagen was pas bekend dat ik pfeiffer had (na 3 keer testen), daarna moest ik nog langer blijven omdat ik tegen leverontsteking aan zat. Inmiddels werk ik sinds een maandje weer 12 uur, dat gaat wel aardig, maar het kost me erg veel energie en buiten het werk om heb ik niet veel puf meer om er iets naast te doen.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:26

Tja. Ik heb ook pfeiffer... Tis denk nu sinds februari vastgesteld. De ene keer gaat het gewoon goed, andere keer totaal niet. Wel ben ik veel naar school geweest (periode dat ik het meeste last had, echt heel lang kon slapen, hoefde ik maar 2 dagen/week naar school), al zijn mn nachtelijke uitstapjes gestopt. Ben ook gestopt met werken hier. Thuis werk ik nog wel, maar daarna rust ik goed uit. Drink geen alcohol meer, eet gezond. Verder heb ik eigenlijk niet zo heel veel last. Tja. Dat moe zijn... En hoofdpijn... En pijnstillers zijn niet zo handig omdat ik me lever dan weer belast enzo... Keelpijn heb ik eigenlijk niet zo veel last van gehad, tis dat ik snel mn stem kwijt ben, maar dat had ik altijd al dus dat vond ik niet zo vreemd...
Maar tis net zoals wat elaine zei, dat je je soms redelijk tot goed voelt en weer te veel gaat doen, en een andere dag ben je een zielig hoopje dat niks kan doen...
Ik ben soms gewoon te eigenwijs, en ik weet dat ik veel beter naar mezelf moet luisteren...

__xMariek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:32

Hey!
Ik heb de ziekte van Pfeiffer, en ben sinds de zomervakantie vaak ziek geweest. Dit is waarschijnlijk de oorzaak ervan. Het gaat steeds beter, en ik ga nu 2 tot 3 uren (van 50 minuten) naar school. Het is niet altijd even makkelijk want sommige leraren kunnen er geen enkel begrip voor tonen en denken dat het vak dat zij geven het enige vak op school is dat je krijgt Clown

Ook ga ik naar de fysiotherapeut om conditie op te bouwen (die ik toch al niet had Tong uitsteken ). Op van die sportschoolapperaten. Loopband, fiets etc.

Ik ben naar een arts gesleept die veel te maken heeft met dit soort gevallen. Zij heeft gezegt dat Pfeiffer bij sommige mensen na een maand over is, bij andere na een jaar. Wat ik heb gehoord is dat Pfeiffer alleen de eerste paar weken besmettelijk is, en dat het bijna niet gebeurt dat andere gezinsleden worden aangestoken.

Bij mij is een 'restant' in m'n bloed gevonden. Maar het was allemaal een beetje verwarrend, omdat er in december een ander achtergebleven is gevonden. En je bloed wordt meestal ook getest op schildklierafwijkingen als ze vermoeden dat het Pfeiffer oid is.

Groetjes Marieke

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:42

Ach en ik meld ook even dat ik ook pfeifer heb gehad. Ik voelde me heel moe enzo. Heb toen bloedgetest maar door een fout bij de dokter had ik geen pfeifer en daarna kwamen ze er na zoveel maanden achter dat het toch zo was. Ik heb zelf last van een slechte weerstand (iemand tips?) En ben dan ook vaak nog erg moe en snel ziek. Heel iritant maarja niks aan te doen..

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 20:57

Misschien omdat je het niet goed uitgeziekt hebt omdat men dacht dat je geen pfeiffer had. Dan kan je er namelijk last van blijven houden!

Met het 'slachtoffer' gaat het ondertussen wel ietsje beter, maar het moet echt langzaamaan gebeuren. Ben wel bang dat hij straks teveel gaat doen Nagelbijten / Gniffelen Ach gut

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:17

Blackje schreef:
Misschien omdat je het niet goed uitgeziekt hebt omdat men dacht dat je geen pfeiffer had. Dan kan je er namelijk last van blijven houden!

Met het 'slachtoffer' gaat het ondertussen wel ietsje beter, maar het moet echt langzaamaan gebeuren. Ben wel bang dat hij straks teveel gaat doen Nagelbijten / Gniffelen Ach gut

Ja ik denk dat je wel gelijk hebt. Ik bleef af en toe thuis en in het weekeind ging ik veel uitrusten enzo. De dokter vertelde me dat je nadat je pfeifer hebt gehad er geen last meer van kan krijgen, maar als ik zo lees op internet enzo vertellen ze dat je er dan nog wel last van kan hebben..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:20

Vriend van mij had het ook. Hij had niet de versie die hier het meest langs komt, maar de versie van goed ziek zijn. Daardoor is hij opgenomen geweest in het ziekenhuis en hebben ze onderzoeken gedaan. Na ongeveer 2 maanden was hij er vanaf en kon die weer aan de slag. Hij kon in die 2 maanden wel rondjes rennen, maar naar 1 grote ronden bij hem thuis, was die wel dood moe.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:00

Ik heb het op dit moment ook. Ik weet het vanaf begin Januari, maar volgens mij had ik het daarvoor ook al een tijd. Ik ben er een paar keer eerder op getest maar toen kwam er nooit wat uit. Nu hoorde ik dat ze het met de gewone bloedtest bijna nooit zien en pas als er door wordt getest het er pas uit komt.
Volgens mijn huisarts zijn er 2 versies. Bij eentje ben je even goed ziek en dan is het vrij wel over en de andere is de "sluimerende versie", die kan erg lang duren.
Op dit moment kan ik niet veel, na een half dagje winkelen bijvoorbeeld heb ik best veel last van hoofdpijn en ben ik erg moe. Keelpijn heb ik in het hele begin gehad, toen was ik ook echt goed ziek. Hierdoor heb ik bijna geen kerst en oud&nieuw kunnen vieren. Nu heb ik af en toe nog last van opgezette klieren, maar ik ben gelukkig niet meer zo ziek dat ik de hele dag op bed moet liggen. Lachen

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:31

Ik heb de ziekte van Pfeiffer nu anderhalf jaar. Ik was in de veronderstelling dat het na een half jaar afgelopen zou zijn, maar dat was blijkbaar een laag-pitje fase(het schijnt zo te zijn dat de mate van moeheid varieert)
Ik moet zeggen dat ik er niet extreem veel last van heb maar toch is het erg vervelend. Vaak ziek en niet meer uitgeweest, 9 uur naar bed, na een lange dag ben ik helemaal op.
Mijn vriend loopt nu bij de homeopaat dus ik hoop dat het bij hem overgaat met die hulp. Als dit zo is ga ik dit misschien ook proberen...Iemand ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:34

Heb niet het hele topic gelezen.
Maar tegen mij is gezegt dat pfeiffer ongeveer de 1e 6 maanden bemsettelijk is. Maarw eet dus niet of dit klopt.
Ik heb een aantal jaartjes terug pfeiffer gehad mar je zal het altijd in je bloed blijven zien. Het virus is nu niet meer actief in mijn lcihaam maar is omgeslagen in vermoeidheid. Ik heb er dus nog steeds last van. Ook kan dit omslaan in chronische vermoeidheid en kom je er dus nooit meer vanaf!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 10:37

Het is idd in elk geval anders, toch ben ik wel geschrokken van enkele verhalen die jaren in beslag nemen enzo Bloos!
Tja rust houden en goed eten en drinken zijn toch enkele dingen die heel belangrijk zijn..

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:46

Ik heb pfeiffer gehad in mijn HAVO eindexamen jaar. Dus veel tijd om te rusten was er ook niet. De eerste maanden ben ik wel alleen 's morgens naar school geweest, 's middags ging ik slapen, 's avonds eten en even paardje voeren en dan weer meteen slapen.

Na een paar maanden ging het dus weer wat beter, maar ik heb er nog steeds wel last van. Als ik bijvoorbeeld een hele drukke week heb gehad ben ik daarna meestal ook echt 2 dagen helemaal 'op'. Dan heb ik hoofdpijn, ben ik misselijk en moe.

Sinds de pfeiffer ben ik ook heel vaak bij de dokter geweest. Voor moeheid, hoofdpijn, een hoest waar ik nu al bijna een maand mee rondloop.. (Nu bijna over) Mijn weerstand is volgens mij nog steeds niet de oude. Maar ik kan inderdaad niet echt stilzitten. Zit nu in Nijmegen op school, dus veel reizen, school, paardrijden enz. Voor mezelf heb ik nu wel meer rust genomen, maar soms nog steeds niet genoeg.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 12:36

Even iets anders dan he.
Ik hoop dat niemand zich aangevallen voelt, want zo is het zeker niet bedoeld!

Dat nog steeds moe zijn -> Na enkele dagen veel doen, hard werken, moe hoofdpijn etc.
Daar heb ik ook last van (heb ooit licht pfeiffer gehad), zal dat dan echt wel door de pfeiffer komen, of is dat gewoon een 'normaal' iets waar iedereen wel eens last van heeft?

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:14

Ik weet niet.. denk dat het wel met pfeifer te maken heeft..

Nou vandaag voel ik me dus echt niet goed. Ben moe en heb echt zoon keelpijn. Me klieren zijn erg opgezwollen Boos!

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:34

Blackje schreef:
Even iets anders dan he.
Ik hoop dat niemand zich aangevallen voelt, want zo is het zeker niet bedoeld!

Dat nog steeds moe zijn -> Na enkele dagen veel doen, hard werken, moe hoofdpijn etc.
Daar heb ik ook last van (heb ooit licht pfeiffer gehad), zal dat dan echt wel door de pfeiffer komen, of is dat gewoon een 'normaal' iets waar iedereen wel eens last van heeft?

Ik kan je wel vertellen dat ik vóór de pfeiffer hier geen last van had! Toen had ik véél meer energie!

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:03

Blackje, hele normale vraag hoor. Want wanneer weet je nou of het over is of niet. Ik denk dat als je goed gaat kijken naar "hoe" moe bent je het verschil wel merkt.
Ik kan bijvoorbeeld nog niet enkele dagen veel doen. Na een dag ben ik al op, moe, hoofdpijn, keelpijn, koorts.
Moe zijn door de pfeiffer merk ik zelf vooral aan een heel slap gevoel, geef mij een zetje en ik val om, geen flessen open krijgen, niet kunnen concentreren en echt te moe zijn om op te staan.
Moe van een aantal dagen veel doen voelt toch anders, dan ben je na een dag goed uitrusten weer helemaal fit (als het goed is Knipoog
Maar dit verschilt natuurlijk van geval tot geval.

Cinnepin, ook de periode waarin het besmettelijk is verschilt heel erg per persoon.. Maar 6 maanden was het bij mij gelukkig niet Lachen

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:17

en nu heb ik ook nog is last van keel ontsteking Slapen

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 16:16

Heb eind oktober ziekte van Pfeiffer gekregen. werk sinds 1 maart weer 100% en heb een paard. Maar het kost me nog steeds veel energie en op vrije dagen moet ik echt even bijtanken. Mn weerstand is ook veel minder, alles wat langswaait vang je op, ik zit nu weer met een keelontsteking.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 16:38

Ik ging een aantal jaar geleden naar de dokter omdat ik uitslag had en een dikke keel. Mijn moeder zei dat ik pfeiffer had. De dokter beweerde dat ik zonneallergie en een keelontsteking had, ik kreeg hiervoor zonnefactor 60 en anti biotica. Maar pfeiffer in combinatie met anti biotica is niet goed (mijn vader heeft presiec hetzelfde gehad..). Ik had zo'n keelpijn dat ik niks kon eten en hetgeen wat ik at spuugde ik er weer uit door die anti biotica. Toen zijn we naar het ziekenhuis geweesd om bloed te prikken en ik had inderdaad pfeiffer. Het was in de zomervakantie en ik heb toen 3 weken doodziek op bed gelegen. Ik woog dr voor iets van 35 kilo en daarna nog maar 30.
Ik ben nu weer gewoon hyper actief Hyper! , de kinderen uit mn klas worden gek van me haha
Er zijn trouwens een hele boel mensen die pfeiffer hebben gehad zonder er iets van gemerkt te hebben, maar als ze dan bloed gaan prikken komen ze er achter.

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:58

Linardsje23 schreef:
Heb eind oktober ziekte van Pfeiffer gekregen. werk sinds 1 maart weer 100% en heb een paard. Maar het kost me nog steeds veel energie en op vrije dagen moet ik echt even bijtanken. Mn weerstand is ook veel minder, alles wat langswaait vang je op, ik zit nu weer met een keelontsteking.

welcome to de club Tong uitsteken

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 23:35

Even vraagje:
Sinds een week ben ik hééél erg moe en heb op de gekste plaatsen koud.Maar ik heb geen opgezwollen klieren,koorts,wel af en toe hoofdpijn of keelpijn.

Is er bij mij ook kans op Pfeiffer?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 09:34

Ik zou voor de zekerheid even bloed laten afnemen aramis!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:13

Er zijn wel meer dingen waardoor je moe kunt zijn, het hoeft dus niet perse pfeiffer te zijn. Als je uitgebreid je bloed laat testen weet je of je pfeiffer hebt of misschien wel wat anders. Ik zou dus ff naar de huisarts gaan.