Wat zijn nou echt goede "energy-boosters"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Wat zijn nou echt goede "energy-boosters"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:11

Gutje Sylvia Haha!
Ga toch eerst eens naar je dokter. Dat vind je misschien dozig klinken, maar god weet ligt het niet aan het weer maar heb je idd zoiets als pfeifer.
Pfeifer loop je heel snel op, door bv op je werk uit een glas of kopje te hebben gedronken dat niet goed is afgewassen. Niet zeggen dat je collega's nergens last van hebben, want pfeifer kan heel lang onzichtbaar zijn.
Je zult het maar hebben, niet willen weten en lekker door blijven lopen ermee. Daar hou je vanalles aan over en dat wil je echt niet, geloof me Haha!

Begin misschien je dag met energy mix van quaker.
Eet deze week eens wat aarbeien en spinazie.
Ga verder eens een paar dagen een uurtje of 2 eerder naar bed dan normaal (om te slapen Tong uitsteken )

Hopelijk voel je je over een paar dagen weer wat beter Sylvia.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:03

van aardbeien met suiker wordt ik dus zeer hyper Haha!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:27

Golden Power, Coca Cola op de vroege morgen (met extra veel prik erin) en heel veel Dextro's Vingers aflikken

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 01:04

Ik vroeg idd naar gezonde dingen, dus geen Golden Power/Cola/Red Bull en al helemaal geen stackers Nagelbijten / Gniffelen Haha!
Ik heb even vluchtig gelezen, ik lees morgen nog even op mijn gemak alles door... Ik verzet me in elk geval vooralsnog hevig tegen de huisarts Bloos Zal er eens een nachtje over gaan slapen Lachen

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:23

Bullit ? Clown Haha!

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:49

Ik ga mee met alle gezonde oplossingen en ik heb laatst ergens
gelezen dat je door een gebrek aan vocht/water ook moe kan worden.
Dus als je dat niet deed, is dat misschien iets om in de gaten te houden?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:32

Ik ben bang dat het het enige gaat helpen om meer te slapen? Je zegt dat je ritme wel zo al jaren is, maar soms is je lichaam ook op. Je kunt hem dan wel oppeppen maar dat is dan eigenlijk een pleister en het probleem wordt dan alleen tijdelijk opgelost. Al hoop ik natuurlijk wel dat je je snel fitter gaat voelen, is soms een beetje luisteren naar je lichaam ook niet verkeerd Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 22:53

Topic inmiddels goed gelezen... Lachen Ik heb inmiddels met de wekelijkse stapel fruitprut ook maar bananen meegenomen (ik kan wel luisteren hoor Haha!).

Ik moet zeggen dat ik de laatste paar dagen al wat eerder naar bed aan het gaan ben, ik kruip er tussen 12 en half 1 in en om 1 uur ben ik weg, dat is toch zeker al een half uur eerder dan normaal Haha! Water drinken doe ik vrij veel, 1,5 liter haal ik lang niet altijd, maar de liter toch wel. En ik begin te vrezen dat ik toch langzaam aan een afspraak moet gaan maken bij de huisarts, vriendlief heeft er lucht van gekregen en die is het helemaal met jullie eens Rolleyes Ik verwacht zelf eigenlijk niet dat het iets lichamelijks (als in 'ziek') is, dat zou vrij uniek zijn... En nee, ik ben geen dokter Clown

Bedankt in elk geval tot dusver, ik heb veel zinnige tips gelezen Ja

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:21

Wat is uniek? Jij kan je heel normaal voelen, enkel niet zo heel fit als normaal, maar een dokter kan daar toch weer anders tegen aan kijken. Ik vind het heel wijs dat je een afspraak gaat maken. Is het niks, dan is het niks. Is het wel wat, heb je er iig niet eeuwen mee doorgelopen.

Ik zie je al helemaal gaan met je boodschappen tas vol bananen. Niet te veel eten hoor, dadelijk kun je niet meer poepen Clown .
Aardbeien, spinazie en roosvise ferro kun je nemen voor je ijzer tekort.
Energy mix van quaker (soort cornflakes) is special voor meer energie. Ik zei al, misschien dat een paar dagen bij je ontbijt nemen?

Laat je ons horen wat de dokter denkt?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 00:25

Uniek als in: ik hoor rechts slecht en ik heb een vreselijk irritante ruis, KNO-arts zegt dat er helemaal niks aan de hand is en dat alles reageerd zoals het hoort. Of dat ik af en toe bijna van mijn stokje ga door steken op 'darmhoogte' en de huisarts zegt dat er niks aan de hand is. In dat opzicht uniek Knipoog

Ik heb 5 bananen meegenomen, voor elke dag 1. Meer kon ik niet opbrengen. Clown Die Roosvicee kon ik overigens niet vinden. En voor wat betreft die cruesli, ik pak meestal 's weekends bij het ontbijt een bakje, ik eet door de week nl altijd in mijn auto Bloos

En als ik ga dan laat ik zeker even weten wat de uitslag is Ja

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:32

Sylvia schreef:
Ik verzet me in elk geval vooralsnog hevig tegen de huisarts. Bloos

Hmm, als ik jou was zou ik dat toch echt niet doen. Ach gut
Gewoon even langs gaan. Die man zit daar niet voor niets en wil jou alleen maar helpen. Ik snap dat het geen pretje is, maar ik denk dat het wel noodzakelijk is. In zo'n korte tijd zulke symptomen hebben is niet helemaal goed.
Sterkte iig!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:12

Ben je inmiddels al bij de dokter langs geweest, of voel je je zoiezo al lekkerder in je vel dan een paar weken terug?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 22:51

Ik heb inmiddels... 3 keer gebeld, maar bel de hele tijd net te laat Scheve mond Net met hun middagpauze, en als ik erna weer bel is de praktijk de hele middag telefonisch niet bereikbaar vanwege cursussen of technische problemen Verward Morgenochtend maar weer een keer proberen.

Het is in elk geval niet veel beter geworden, wel in de zin dat het wat minder frequent lijkt en en minder plotseling.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:53

Heel goed dat je hebt gebeld, Sylvia. OK dan!
Erg vervelend dat ze niet opnemen of wegens technische problemen niet bereikbaar is.

Wel erg rot dat je nog geen verandering hebt gemerkt, een positieve. Je eet wel gezond had ik vernomen?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 23:03

Nu even niet *betrapt* Ik heb een paasei Vork
Maar over het algemeen eet ik vrij gezond ja, ik moet zeggen dat ik de laatste weken alleen maar meer fruit en sap ben gaan eten en drinken...

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 14:33

wat ook een aanrader is appelstroop op het brood/cracker. hier zit ook heel veel ijzer in en helpt bij mij snel.

en volhouden met bellen, dat is toch het beste.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:04

Zou me echt over die angst heen zetten als ik jou was..
Het kan zo iets simpels zijn als ijzer te kort of een andere soort vitamine/mineraal. Of een virus idd als pfeiffer oid.
succes ermee!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:20

Sylvia schreef:
ik kruip er tussen 12 en half 1 in en om 1 uur ben ik weg, dat is toch zeker al een half uur eerder dan normaal

Wow!

En hoe laat moet je opstaan?

Ik stort al in ergens overdag als ik niet minimaal 7 uur geslapen heb. Ik ga rond 23 h naar bed, eigenlijk te laat voor mij.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:51

Ik dacht ook aan Pfeiffer.. En volgens mij ga je veel te laat naar bed. Clown

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 16:24

Ik "moet" om half 7 op staan Lachen Op woensdag half 6.
Vannacht heb ik 8 uur geslapen en ik ben dus straks toen ik van Zeeland terug kwam met 2 wielen in de berm terecht gekomen. Terwijl ik me dus echt helemaal niet moe voelde, juist lekker fit Nagelbijten / Gniffelen Dus als de huisarts dinsdag nog steeds niet aanneemt dan ga ik in een tentje voor zijn deur bivakkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:21

Veel fruit met vitamine C en Dextro? Lachen

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:39

Iets gezonds weet ik niet, maar wel dingen zoals energie drink en red bull enzo Schijnheilig

Zo jij gaat laat naar bed zeg!
Ik ga elke dag rond 10 uur naar bed en kan er om 7 uur dus écht niet uit komen!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:44

appelstroop
fruit (banaan)
Veel water
roosvice
veel slapen (zolang als mogelijk)
genoeg eten
En die HA kidnappen Knipoog

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:32

Ik neem ook de tabletten van Supradyn met Q10. Puur en alleen omdat ik een gigantisch onregelmatig leven heb door wisselende diensten, waar soms maar 9 uur tussen zitten. Dan zit het met eten ook erg onregelmatig.. Eigenlijk doe ik alles onregelmatig.. Ik sport wel elke dag en daar word ik ook fit van. Probeer ook met de fiets naar het werk te gaan, ook al is dat 60 km bij mijn huis vandaan (met de mountainbike).
Spinning, hardlopen, zwemmen.. het houdt me én in shape én fit. Verder gezond eten inderdaad, en een keer in de week een balans-dag in de zin van: groente, prei- of bloemkoolsoep, fruit, en water drinken. Daar knap ik ook altijd erg van op!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:04

Scotty__ schreef:
Hmm.
Een vriendin van me heeft ongeveer hetzelfde als jou.
Het is een virus dat in je bloed zit, waardoor je enorm moe word, en wel dagen kan slapen.
Ik weet niet of het hetzelfde is.

Er is 1 oplossing om erachter te komen....

bloedprikken.

Hier heb ik twee jaar geleden opeens last van gehad. Ging vanzelf over. Maar dan ben je continu moe en wil je alleen maar slapen. Dan ben je niet van het ene op het andere moment moe. Dus ik denk dat dit iets anders is als waar de TS het over heeft. Lachen

@ de TS: een bezoekje aan de HA kan nooit kwaad. Verder vooral gezond eten (fruit eet je al veel, misschien nog wat meer groente eten, tenzij je die ook al volop eet). Steeds op dezelfde tijden naar bed gaan en opstaan kan helpen. Of vitamines slikken: de Echinacea Vitaal Forte van A. Vogel helpt bij mij erg goed. Ook zou je Supradyn-bruistabletten kunnen gebruiken.

Beterschap!