S'ochtends eten..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: S'ochtends eten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:11

Als je 's avonds laat gewoon niet meer eet,krijg je vanzelf 's ochtends wel weer honger.
Je ontbijt overslaan is niet slim,omdat je dat compenseert door tussendoortjes en een fikse lunch,dus om af te vallen hoef je het niet te laten(niet voor TS,maar veel meiden denken wel zo..)
Ik eet 's morgens altijd Biogarde met musli en 3 wasa krackers met kip,kaas,of jam..op mijn werk rond half 11 een musli reepje en dan rond 13.30 lunch..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:15

Ik heb ook tijden moeite gehad met eten 's ochtends. Nu eet ik 's avonds minder en dwing mezelf toch maar te ontbijten. Geen brood, geen vleeswaren en kaas, etc, dat is allemaal veel te zwaar. Ik eet meestal een cracker met hagelslag. Na een uur krijg ik wel onwijse honger en neem ik een krentebol ofzo. In ieder geval iets zoets. Nu is mijn lijf er zo aan gewend dat ik helemaal slap wordt als ik niets eet 's ochtends.
Drinkontbijt vind ik veel te duur ( en veel merken ook nog smerig ) dus dat was niks voor mij. Misschien een breaker ofzo een idee?

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:16

Ik krijg smorgens ook echt geen hap door mn keel! Ik neem dan altijd 1 beschuitje en terwijl ik dat op eet smeer ik mn brood voor de rest van de dag! Dan doe ik tenminste nog iets nuttigs in de tijd dat het duurt voordat ik het beschuitje weg heb. En dan om half 10 dan begin ik te eten en dan hou ik de rest van de dag ook niet meer op Bloos

Eigenlijk best slecht want je moet gewoon goed ontbijten dat is de basis voor de hele dag en daarna nog 2 maaltijden. Maar ja ik eet dus de hele dag door....

Maar in het weekend heb ik er weer geen problemen mee om smorgens te eten.... Komt misschien omdat ik wat later op sta en er geen druk achter zit dat ik weg moet ofzo... geen idee!

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:20

Ik kan niet eten s'ochtends, heb dan totaal geen honger, en als ik wel eet wordt ik er zelfs soms nog wel is misselijk van..

Sinds ik niet meer op de basis school zit eet ik s 'ochtends niet meer, tenzei ik echt iets belangrijks heb examens etc.. maar dan ga ik ook extra vroeg me bed uit zodat ik al echt een poos wakker ben voordat ik hoef te eten, krijg het anders echt niet door me strot Clown
Ik weet ook dat het slecht is, maja heb ook geen zin om elke ochtend misselijk de deur uit te gaan..... Bloos

Verder lunch ik ergens tussen 12.00 en 14.00, en als ik vrij ben om 17.30, ga ik naar huis en staat daar me eten klaar.. Knipoog en ja daar heb ik wel genoeg aan voor de rest van de dag.. heel af en toe neem ik dan iets tussen de middag, of s'avonds bij GTST...
ik ga niet aso lopen ''vreten'' (tenzei ik ongi ben/word) haha

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:33

sokje87 schreef:
Oh, nog even om te mierenneuken: het is 's Ochtends in plaats van S'ochtends. Haha!

ik heb het geleerd als: s'Ochtends Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:35

Ik heb bijna altijd honger 's ochtends. Dus meestal eet ik wel wat.
Als ik echt geen honger heb neem ik wat extra's mee wat ik voor of onder de eerste les eet Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:36

Daisza schreef:
sokje87 schreef:
Oh, nog even om te mierenneuken: het is 's Ochtends in plaats van S'ochtends. Haha!

Dan heb je het fot geleerd. Het is een afkorting van des ochtends ( oud Nederlands ). Dus nu wordt het 's ochtends ( of aan het begin van een zin 's Ochtends). Vraag me af wie je dat dan geleerd heeft Knipoog

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:38

Ik vond het eerst moeilijk 's ochtends te eten, maar nu eet ik kellogs special K. Niet omdat ik af wil vallen (zeker niet ! ) maar dit krijg ik makkelijk naar binnen, en dit houdt me wakker en actief tot de kleine pauze. Dan weer wat eten, en zo gaat het prima.

Gewoon special K of andere cruesli met wat vruchtenjoghurt is lekker licht en ik vind het heel lekker. Anders kun je proberen bv. een banaan of wat druiven te eten, die geven energie door de fruitsuikers die erin zitten. Lachen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:09

Ik heb 's ochtends juist ontzettende honger! Dan krijg ik ook echt wel 3 broodjes weg,
maakt niet uit wat er op zit, als het maar brood is! Clown

Op vla of iets dergelijks red ik het niet. Ik moet plusminus 10km naar school fietsen, en
halverwege voel ik mezelf dan al helemaal slap worden. En brood voedt gewoon veel beter Lachen .

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:10

Sunrise: Ik heb 's ochtends ook ontzettende honger, ik eet altijd 2 boterhammen dan kan ik er weer tegen aan. Ik snap niet dat mensen 's ochtends niet kunnen eten Tong uitsteken.
Als ik dat niet doe word ik misselijk en word ik helemaal slap.

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:17

Dan heb je het fot geleerd. Het is een afkorting van des ochtends ( oud Nederlands ). Dus nu wordt het 's ochtends ( of aan het begin van een zin 's Ochtends). Vraag me af wie je dat dan geleerd heeft Knipoog

Citaat:
Op school, de nederlands leraar

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:23

Ik eet altijd brood 's ochtends!
En dan om half 10 heb ik weer trek! En dan als ik op school ben leg ik mijn broodjes met extra kaas in de oven!

En dan om 12 uur heb ik weer trek, dus koop ik op school broodje gezond en meestal nog iets, pizza of broodje kroket..

Tegen 3 uur krijg ik weer trek en dan eet ik iets van chocola en een koekje! en om 5 uur half 6 krijg ik weer trek..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:27

Citaat:
Op school, de nederlands leraar
[/quote]

Droevig gesteld met die leraar dan.

Overigens, je kunt ook beginnen met kwark/yoghurt/bambix/brinta/fruit/fruithapje voor kleine kinderen.
Langzaam opbouwen is the key. Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:23

Sunrise_ schreef:
Op vla of iets dergelijks red ik het niet. Ik moet plusminus 10km naar school fietsen, en
halverwege voel ik mezelf dan al helemaal slap worden. En brood voedt gewoon veel beter Lachen .

Ik eet altijd 1 broodje of helemaal niks. Ik hoef niet met fiets naar school, ik stap gewoon in de bus/trein Tong uitsteken

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:25

een sinaasappel Knipoog

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:46

Ik heb sochtends ook nooit behoefte om te eten en nooit de tijd Bloos!
Het is idd heel slecht wat je wel kan doen is als je bijv. niet eet sochtends iets van een sultana in je tas stoppen ofzo en die op je werk,school? Knipoog
Opeten als je daar bent misschien kun je dan beter eten?
Dat heb ik dus wel.

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:55

Ooh ja dat probleem ken ik ook, ik kan echt bijna niets door me keel krijgen. Ik neem meestal gewoon eén broodje.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:57

Heel vroeg 's ochtend skan ik ook echt neit eten, maar om 8h wel.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:04

Ik moet s'morgens wel altijd wat eten,want anders val ik van m'n stokkie...
Ik eet altijd 4 plakken brood en drink er 2 koppen thee bij.
Ik kan echt niet met een lege maag aan 't werk,werk namelijk bij de thuiszorg,en om dan met 'n lege maag aan de slag te gaan,nee....

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:05

Woow dat is wel veel. Eigelijk normaal maar vergelijk met mij veel. Ik krijg amper 1 boterham naar binnen en 1 beker met thee of iets melkachtigs

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:07

Als ik om half 7 moet opstaan eet ik ook bijna niks, maar als ik 1e uren vrij heb, eet ik een stuk of 6/8 boterhammen Bloos

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:07

ik eet nooit smorgens, en geen problemen, ook geen behoefte aan smorgens )ben zowieso hele kleine eter)

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 22:09

@ Marjo: Je ziet ze vliegen. Sigaar

Wat is dan het verschil tussen cruesli en muesli? Bloos

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:14

ik vind het juist wel lekker om brood te eten 's ochtends

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:18

ik kan sochtends alleen eten als we lekker brood hebben. anders eet ik heel de dag geen brood. maar probeer wel elke ochtend 1 a 2 boterhammen op te krijgen meestal op de fiets of in de auto.