Verstandskiezen eruitsnijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: Verstandskiezen eruitsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:10

Goh herkenbaar.. Ben twee weken geleden ook bij de tandarts geweest en ook alles was goed, behalve m'n verstandskiezen dan..
Ben doorverwezen naar de kaakchirurg en zie er ook echt tegenop om ze er uit te laten halen. Nagelbijten / Gniffelen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:15

Bij mij zijn mijn twee kiezen beneden gesneden en boven is er een getrokken. Ik denk dat ik er hooguit een week last van heb gehad dus dat viel wel mee. De eerste kies die eruit gesneden is groeide schuin richting mijn ander kiezen, dat was dus het grovere hak en breek werk en werd op een gegeven moment wel vervelend. Die anderen waren eruit voor ik er erg in had. En nummertje vier heeft zich (muv op de rontgen) nog niet laten zien dus die laten we voorlopig waar hij is (en dan ben ik al 27...).

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 19:59

Bij mij is het probleem dat ik vrij grote tanden heb en een hele kleine mond, er zijn al 4 blijvende kiezen getrokken bij de kaakchirurg.. was ook egt geen pretje Boos! en nog een stuk of 7 melktanden die alle kanten opstonden, en daarom moeten ze er ook uit, anders duwen ze de rest aan de kant. ga van de week bellen voor een afspraak.. hoop dat het meevalt.. mja dan moet ook de andere kant nog Boos!

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:18

Nou, ik kan het je vertellen, het valt echt reuze mee! Ik heb altijd enorme schrik gehad voor de tandarts, dus al helemaal voor verstandskiezen eruit laten halen!!

Ik heb er een aantal weken geleden vrijdags na carnaval 2 uit laten snijden. Ik had echt schrik toen ik in die stoel lag en de verdoving had gehad (alleen het eerste spuitje voelde ik). Daarna ging ik liggen en ging die vent aan het werk. Alleen maar lof voor die mensen, de chirurg heeft het super gedaan en de assisstente ook.

's Avonds heb ik alweer een klein beetje gegeten, de dag erna alweer paardgereden en zondags wedstrijd waar we 1e werden! Alleen met fitnessen na 5 dagen had ik er last van, dus daar heb ik het even rustig aan mee gedaan voor een week. Ook eten kon ik na een aantal dagen weer normaal. Het heelde enorm snel allemaal.

De andere twee gaan er pas in juni uit, want ik wilde graag dezelfde chirurg en dan kon het pas weer bij hem. Natuurlijk verschilt het bij iedereen, maar bij mij was het eigenlijk een klein ingreepje waar ik maar weinig last van heb gehad!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:36

heb het ook gedaan 2 jaar terug was toen 15 ofzo
heb er 3 uit laten halen zaten ook nog onder men vel, moesten eruit omdat men tanden anders ook gingen schuiven en had oook pas een beugel gehad...
had het gedaan onder plaatselijke verdoving...
je krijgt bij iedere tand dan 2 prikjes en in je arm nog iets waarvan je een beetje sufjes word
iedere tand duurd maar 5 minutjes was na een kwartiertje klaar
heb plaatselijke verdoving gekozen omdat ik na het trekken 10 min later al na huis mocht en met hele verdovind de hele dag daar moest blijven
en eten in begin lekkker veel ijs Haha! Haha!
en gemixte dingen
ik heb er eigelijk niet zo heel veel last van gehad
tot een 2 tal maanden later ik aan een kant een dikke wang kreeg Clown
maar dat was ook weer meteen weg

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:17

Ik heb er vanmiddag 2 uit laten trekken. Het trekken zelf voelde ik niets van, maar ik was het ziekenhuis nog niet uit of ik kreeg me toch n pijn. Ik heb nu al een zootje Ibuprofens op en dan gaat t wel redelijk. T bloed alleen nog wel wat en dat vind ik zoooo ranzig smaken...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:54

Het valt heel erg mee, 3 prikjes in je wang, mond en gehemelte, en in no time zijn je kiezen eruit! Naderhand krijg je flinke pijnstillers dus je voelt er weinig van. Je kan een behoorlijke zwelling krijgen, maar het valt wel mee als het goed is. Veel met ijs koelen Lachen

Ik moet 15 april weer, de andere 2. Het komt wel goed Knipoog

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:32

Ik vond het ook niet zo erg.
Als je de verdoving eenmaal gehad hebt is het een eitje.
Wel bizar eigenlijk. Ze zitten een partij te wrikken en kraken in je mond,
zeker als ze nog niet door zijn, en je voelt er niks van.
De pijn na de behandeling viel ook wel mee met die pijnstillers.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:49

mijn moeder is 46 en ze zijn nog steeds niet door, ik ben nu 22 en ze zijn ook nog niet door, voor derest ik moet er niet aan denken dat ze er uit moeten giezelig ben als de dood voor de tandarts

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 14:46

Ga deze week toch echt een afspraak maken haha, en hopen dat het goedkomt Lachen

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:50

Eeffii schreef:
Ga deze week toch echt een afspraak maken haha, en hopen dat het goedkomt Lachen

Goed zo!
Ik durf ook niet hoor Haha! . Mijn tandarts loopt ook al te zeuren, maar ik zeg dat ze er mooi in blijven zitten. Ik heb nergens last van dus als alles goed/heel is blijft hij er mooi met zijn naalden/mesjes/draadjes en weet ik allemaal niet nog meer mooi vanaf Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 01:10

bij mij zijn ze er een paar jaar geleden ook uitgesneden...letterlijk want ze waren nog niet door en dat kon ook niet want er was geen ruimte voor...

eerst de linker kant en paar weken later de rechterkant

de linkerkant was niet goed verdoofd bij mij en ondanks dat ik het aangaf zeiden ze dat ik dat niet kon voelen en blabla en gingen door...helse pijn zeg! heb liggen kronkelen in de stoel Boos!
thuisgekomen en ben zwaar ziek geweest 2 dagen lang....kon alleen maar slapen zoveel pijn had ik..

toen de rechterkant....de angst zat er nog goed in van de linkerkant dus ging niet bepaald met een prettig gevoel naar de chirurg toe.....

ze gaven me de verdoving en weer voelde ik de pijn....aangegeven dat ik echt alleen bleef zitten als ze me plat zouden spuiten en anders zou ik opstappen...
na wat gediscusseerd te hebben kreeg ik er 2 goede verdovingen bij en heb ik alleen wat gekraak gehoord en wat geduw gevoeld....eitje dus! Haha!

alleen toen de verdoving uit ging werken kreeg ik weer helse pijnen en ben ik weer te bed gedoken..
gelukkig ging het de volgende dag wel weer...
ik had enorme gaten in mijn kaak en kreeg een speciaal pippetje waarmee ik de etensresten uit de gaten moest spoelen om ontsteking te voorkomen
alles is goed genezen alleen heb ik nog steeds de kraters in mijn kaak staan waarin altijd voedsel verzamelt Sigaar
gelukkig is mijn tong zo handig en soepel geworden dat ik nu alles zo eruit kan vissen Tong uitsteken