zooo bang voor bloedprikken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sambagirl

Re: zooo bang voor bloedprikken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:43

Nou mijn hobby is het ook niet. Boos!
Vorig keer zat er een klein meisje tegenover me die ook heel bang was, toen hebben we gekke bekken naar elkaar getrokken dat hielp... we moesten allebei lachen en voor ik het wist was het klaar.

Tijdens het prikken kijk ik de andere kant op en zing ik in gedachten een liedje.

Je moet maar zo denken morgen om deze tijd is het klaar

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:47

Ik heb nog nooit bloed laten prikken, terwijl het eigenlijk wel moest Bloos Dus dat je uberhaupt een afspraak hebt gemaakt vind ik al heel knap Lachen

En misschien idd een cadeautje voor jezelf kopen als het klaar is Lachen
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 19-03-07 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:04

Ja ik moet wel als er iets mis is met mn schildklier of nieren dan is dat vele malen erger natuurlijk.
Ik kan er ook weinig aan doen.
Tandarts is net zo'n verhaal, als ik in de wachtkamer zit denk ik er serieus over na om te vluchten altijd.
En het stomme is ik heb al een paar keer meegemaakt dat het niks voorstelde...

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:08

Ik moest laatst ook, ik vond het helemaal niets, ik was kwaad op mn moeder omdat het gelijk die volgende ochtend moest, en ook al om half 9 Haha!
En ik ook hoor, Ik zat daar in zoon mega klein hokje, en die vrouw maar bezig om te kijken, hoeveel buisjes er moesten, eerst 1, wat was ik blij, ik hoefde er maar 1, maar toen kwam er nog 1 bij Clown
Nou, zij dus die naald pakken, en ik moest niet echt huilen, maar wel tranen zegmaar Lachen
pijn deed het niet, ik had meer last van het tape met een gaasje eronder dat ze erop plakte, geeneens een pleister Vork
najja, Het is echt niet erg, je voelt er in principe niks van!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:08

Ahh joh meid!! dat gel*l altijd dat assistentes niet kunnen prikken dit en dat is echt allemaal verzonnen. echt heel dom !!! ze maken je gewoon bang.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:10

Ik had een half jaar geleden al eingelijk bloed moeten laten prikken, maar mijn angst is zo groot dat ik niet ga.

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:24

Het valt best mee hoor Knipoog
maar wat ik altijd zo dom vind, dat ze dat karretje met al die naalden gewoon in dat kamertje zetten! Dan heb ik echt gelijk van : Iew, naalden..
maar succes!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:31

Ik denk dat ik deze pagina's maar uitprint en ga die morgen lezen op het moment van de waarheid !!
Clown

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:13

Lijkt me niet dat dat echt motiverend werkt Kavama..

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:16

Succes morgen! Lachen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:17

Ik moet over 2 weken ook voor 3 (gemene) prikken voor hepetitus B. Moet voor mijn werk. En jij hoeft er maar 1! Sterkte meid morgen!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:18

Ben als de dood voor naalden. Mijn tips zijn: goed eten van te voren, niet naar de naald of het prikken kijken en de prikster laten zeggen wannneer het prikje komt. Succes.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:19

Ik zal deze pagina's maar niet uitprinten want dan durf je straks helemaal al niet meer. Knipoog
En anders neem je een stressbal mee. Clown

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:19

Ik heb 2 jaar lang bloed geprikt en ben heel veel mensen tegen gekomen die het doodeng vinden en soms zelfs paniekaanvallen krijgen.
Wat je het beste kan doen is proberen zo onstpannen mogelijk te blijven en desnoods (als het kan) gaan liggen (sommige stoelen kunnen plat. Probeer dan je ogen dicht te doen en aan leuke dingen te denken. Probeer niet aan de naald te denken. Dan zal je zien dat het zo voorbij is. Heel veel succes morgen!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:20

Bloedprikken valt idd heel erg mee!

Ik pies zelf in me broek als ik een naald zie, heb liggen gillen in het ziekenhuis toen ik een minuscuul prikje in mij zij kreeg, maar bij het bloedprikken keek ik de andere kant op en het was echt zo gebeurt!
Degene die bij mij prikte was al een wat oudere vrouw (nog enger haha) maar ze stelde me gerust en zei dat het niets voorstelde, idd!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:21

Ik heb een trauma door die prikken echt waar.
Bloedprikken moest ik pas nog doen ik ging al huilen voordat ik hem zag Nagelbijten / Gniffelen maar opzicht het doet ff pijn en daarna gaat het wel! Lachen Ik ben er vaak mis geprikt, en ik had een hele diepe wond in mijn knie en ik moest een prik in mijn vlees! Daardoor ben ik er bang geworden!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:22

toen ik tien jaar wasja had ik ook bang
maar nu niet meer
soms kan je het gewoon niet voorkomen
heb het vorige week nog moeten doen duurde nog geen minuut
bijt gewoon even op je tanden en denk aan iets leuks
en dat hoeft nog niet eens
het is gewoon 3 keer niks
en wat is pijn ik denk dat je toch al wat ergere pijn hebt meegemaakt dan ddat stomme prikje

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:26

Zeg het gewoon eerlijk, en vertel dat je het doodeng vind..
Dan zullen ze geen leerling oid laten prikken.

zal je geruststellen, ik ben bloeddonor en moet regelmatig bloed prikken, ik heb diepe rollende aderen = moeilijk.
En toch heb ik nog nooit!!! "pijn" gehad bij een prik.
Als ik iemand me een duw geeft heb ik meer pijn.

Zeg het ze en zeg dat je iemand met ervaring wil. Kijk de andere kant op en laat ze niet vertellen waneer ze prikken (aftellen oid) dan zit ie erin voor je boe kan zeggen.
En al ga je vuistjes zitten knijpen van angst..vinden zij niet erg want dan kunnen ze de ader makkelijker vinden Knipoog

enookal is het makkelijker te zeggen dan geloven...
maar die mensen die daar prikken prikken dag in dag uit, meestal al enkele jaren lang..
vaak (eigenlijk altijd) gaat dat gewoon in een keer goed!

heel veel succes morgen en hopelijk slaap je een beetje Lachen

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:31

Marjolein_18 schreef:
Ik moet over 2 weken ook voor 3 (gemene) prikken voor hepetitus B. Moet voor mijn werk. En jij hoeft er maar 1! Sterkte meid morgen!

Ik vind de hepatitus wel meevallen hoor. Ik doe A en B gelijk.
Maar bloedprikken vind ik ook vreselijk. Als ik moet begint alles te draaien, ga zweten, enz
Als ze er iets inspuiten vind ik het niet erg, maar het idee dat ze bloed uit je lichaam halen vind ik vreselijk!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:08

pff bloedprikken..

Een drama Tong uitsteken Vroeger kregen ze t ook al bijna niet voor elkaar.En zo lang als ik weet vind ik t al nix.
Ben ook een aantal keer gewoon niet gegaan.Of stel het zo lang mogelijk uit enz..

Op zich valt het altijd erna toch wel mee.Maar om 1 of andere reden liever niet..

Laatste keer moest het int zkh nog een keer.En ja dat moes toen gelijk. Zo heb je wel minder kans om dr langer over na te denken..Dan moet je wel gelijk..

Als ik hier moet doen ze ook altijd zo moeilijk..gaan ze eerst 10 x kijken welke arm ze nou zullen nemen enz..brrrr

In t zkh deed t opzich minder pijn..voelde je niet echt. Keek toen even naar dat buisje..Maar wordt je toch wel misselijk van Haha! dus maar snel andere kant op gekeken..

Moet nu om de 3 maanden voortaan..Heb daar dus echt GEEN zin in..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 01:02

ik heb een mega angst voor naalden , bijna 2 maanden terug moest ik bloedprikken. zit ik daar in de wachtkamer te wachten op een prik die ik liever niet zou willen. kinderen die huilen , het leek wel een moorderaar die prikster zohard huilden ze. zit ik in dat hokje heel dood leuk te kijken hoeveel buisjes ze pakt begint het toch te hagelen ik kijk naar buiten en de prikster zegt zo klaar :S je had me hoofd moeten zien is dit alles ?

en nu moet ik morgen ook weer en ben weer net zo bang als vorige keer straks prikt die persoon wel verkeerd..... ow ik ga me bedje in en niet meer aan denken voor ik het weet is het morgen half 9 en zit ik daar al

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 09:44

Nou ik zal ook even laten weten hoe het is gegaan, ( ik heb het dus overleefd Clown )
eten mocht dus niet van te voren en ik had heel duidelijk al laten merken heel bang te zijn.
Het was een hele lieve vrouw en ik mocht kiezen of ik wilde liggen of zitten, op advies van iemand van bokt ben ik gaan liggen.
Ik had de knuffel van mn dochtertje vast, en die vrouw begon een verhaal over haar en haar dochter te vertellen en ik voelde werkelijk niet dat de naald erin kwam, heb ook maar niet gekeken dit keer want dat deed normaal wel.
Ik geloff 4 of 5 buisjs bloed zijn eruit gegaan.
Dus al met al viel het reuze mee. Haha!
Wel zal ik de volgende keer ook wel weer bang zijn.

groetjes

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:10

ik ben ook zon schijterd hoor. Ik moet eigenlijk nog steeds laten prikken. Komt ooit wel Lachen Is niets noodzakelijks. Wel goed dat je het toch heb gedaan!
Liefs, Madieke

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:13

ik ben 21 en huil nog steeds met bloedprikken..
Ik moet aankomende week voor diabeters prikken heen en ben als de dood...tanden op elkaar en gaan met die banaan

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:04

furious schreef:
Marjolein_18 schreef:

Ik vind de hepatitus wel meevallen hoor. Ik doe A en B gelijk.
Maar bloedprikken vind ik ook vreselijk. Als ik moet begint alles te draaien, ga zweten, enz
Als ze er iets inspuiten vind ik het niet erg, maar het idee dat ze bloed uit je lichaam halen vind ik vreselijk!

de B prikken stellen niets voor hoor Clown
ik vond ze helemaal niet pijnlijk ofzo