oorzaak bloedneus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: oorzaak bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:45

ik heb geen idee hoor
vroeger (tot ongeveer mijn 12 Knipoog)
had ik elke week wel een paar x een bloedneus maar zo erg dat ik dat ooit eens op de trap kreeg, geen zakdoek bijhad en dat mijn moeder heel de weg die ik was gegaan had moeten dweilen met zeker 3-4 dweilen Bloos!

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:50

superpony schreef:
Ja, bedankt. Ik maak me er niet zoveel zorgen om. Maar ik zou graag willen horen of mensen weten of er andere oorzaken zijn. Hij sport erg veel bijv, maar doet dat al een hele tijd. Hij heeft heeft het ook niet altijd even makkelijk, dus kan daar iets vandaan komen. De bloedneus zelf, is niet het probleem, maar mocht er een duidelijke oorzaak zijn, heb ik daar wat aan, snap?

ik heb het ook altijd gehad..
ik ben der onder behandeling bij de dokter voor geweest.. dan branden ze een vaatje dicht.. maar dat hielp ook niet echt supper ofzo..
ik had vroeger.. heel erg. ben der nu wel gelukkig overheen gegroeid..
tenminste bijna Nagelbijten / Gniffelen

ik kreeg het idd ook wel eens zomaar..
maar dat ligt vaak aan de tempratuur tenminste bij mij dan..
als het te warm was had ik het en als het te koud was dan had ik het ook
maar ook als er iemand in mn neus kneep of er tegen aan stoote ofzo..

ik had het in de zomer vaker
soms wel 3 x per dag
gwn zomaar en de duur was verschillend soms 5 minuten maar heb ook wel eens een half uur voorover gezeten.
en tis echt niet fijn want was daarna altijd heel duizelig..
maar ja

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:09

Wist ik niet eens van jou Melissa.. Tong uitsteken Zeker wel een paar jaar geleden dan ?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 01:47

superpony schreef:
Pindakaas? Vanwege de nootjes? Of de olie?
Ik maak me ook geen zorgen, maar omdat het nu opeens gebeurt, dacht ik, even info. Mocht het wel vaker gebeuren of dat je toch merkt dat het op een bepaald moment gebeurt weet ik misschien weer wat meer.
Hij sport wel erg veel bijv en hij heeft het soms een beetje moeilijk met dingen.
Overigens, er komt zoveel uit zo een neus. alles meteen schoon hoor, maar hoedlaken en molton zijn wit. Het dekbedovertrek was AJAX en dus rood, had ie daar niet op kunnen mikken.......Maar zonder gekheid, hij zat van top tot teen onder, dat er zoveel uitkomt zeg! Maar hij was ook rustig hoor, dus geen paniek!

Ik zou niet weten waarom dat werkt. Onze oude huisarts gaf me ouders dat als tip. En in het begin hielp dat ook echt. Tot ik een jaar of 12 was, toen had ik ze zo vaak, daar kon ik niet tegenop eten. Overigens kreeg ik wel elke dag zo'n boterham met pindakaas (en suiker) in me maag gesplitst.

Bloedvlekken daar had me moeder ook zo'n truukje voor. Ze had daar nogal mee te kampen omdat me vader ook veel bloedneuzen heeft.
De vlek goed inborstelen met melk (ja melk) dat even laten intrekken en daarna in de wasmachine. Je blijft soms de randjes nog wat zien. Maar dat is minder erg dan zoals bij ons vroeger elke week naar de markt moeten voor 1 of 2 nieuwe lakens.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 01:58

Fijn, dan is de nutella pot dus nu voor mij, hahaha

De vlekken zijn overal goed uit gegaan, maar was wel grappig, omdat het dekbed overtrek knalrood is van Ajax. Maar ja, ik heb altijd witte onderkant, zal eens naar rood gaan kijken voor op het matras ook! Kleurt leuk ook bij het ajax spul! En een bloedneus natuurlijk!

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:06

hasten schreef:
Wist ik niet eens van jou Melissa.. Tong uitsteken Zeker wel een paar jaar geleden dan ?

ja klopt
toen was ik 8/9 ofzo iets

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:55

Mijn vriend krijgt ook nogal snel een bloedneus. Als hij een bloedneus heeft, komt dat meestal door het warmteverschil. Dus hij loopt bijv. buiten in de winter in de kou en gaat dan naar binnen waar de verwarming hoog staat. Dan krijgt hij een bloedneus Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:05

Hmm, ik had vroeger een bloedneus heel vaak en toen bleek ik een blindedarm ontstekking te hebben, heb echt non stop bloedneuzen daardoor gehad heel raar, heb het nu heel lang niet meer gehad.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 00:27

ik ken het verschijnsel ook wel. vroeger had mijn zus dat heel vaak. Tuurlijk midden in de nacht en we sliepen op een kamer en dan maakte ze mij wakker om handdoeken op te halen. Tegenwoordig heeft mijn jongste dochter het ook. bij haar begon het toen ze 3 was. Heel spontaan, overdag, 's nachts. tijden niet en dan 4,5 keer op een dag. Ze is nu 13 en het wordt minder.... (zegt ze voorzichtig).
Eerst had ze het rond maart/april, waarschijnlijk heeft het te maken met hooikoorts. Later verschoof het rond de zomer en dan vooral als het drukkend warm was. Nu weet ik nog niet hoe het gaat, maar het wordt minder. Zelf maakte zij er geen probleem van, de juffen op de lagere school des te meer. Die raakte lichtelijk in paniek als het begon te bloeden en het kind zelf bleef heel rustig. Waarschijnlijk heeft ze een zwakke/dunne ader (of zoiets) en dan gevoelig voor hooikoorts. Mijn andere kinderen en echtgenoot hebben ook hooikoorts, dus zo vreemd is dat niet. Alleen hebben die geen bloedneuzen. Wij hebben ook gevraagd aan de huisarts om de ader dicht te laten branden, maar succes was niet gegarandeerd. Dus hebben we het niet gedaan. Ik weet wel dat in de periode de bloedneuzen veel voorkwamen ze erg moe werd. Het is wel schrikken de eerste keer, al dat bloed enzo. Ik heb wel eens midden in de nacht met haar gezeten dat ze bij mij kwam omdat de bloedneus niet ophield. En dan na een tijdje even snuiten en dan kwam er vieze dikke drab uit en dan was het over. En ik ben niet zo geweldig met zoveel bloed in de buurt....

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 00:35

Ik had eerder ook altijd heel veel bloedneuzen ,
Ik heb er 1 ker 16 op een dag gehad,

Ik heb ze nu niet emer spontaan, ze komen alleen nog als ik heel veel moet niesen ( ben voor veel dingen allergisch ook voor paarden Clown dus moet nogal vaak niesen)
En als ik ook maar een klein stootje tegen mijn neus krijg heb ik er ook meteen last van.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 02:37

Hij is tot nu toe niet allergisch. En heeft geen hooikoorts. Zijn weerstand was wel even wat minder en hij sport veel. Wat dingen aan zijn hoofd etc.
Ik zelf ben erg ziek geweest, dus ook geen weerstand, maar echt nog nooit een bloedneus gehad. Ook geen allergieen. Ik denk dat er dus wel een aanleg voor moet zijn.
Overigens hoorde ik dat mijn tante van 54 de laatste jaren hooikoorts heeft en de laatste tijd opeens bloedneuzen. Nu pas op deze leeftijd!