Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:37

testebeest schreef:
auw net geboren en dan al je sleutelbeen gebroken lijkt me echt verschrikkelijk voor zo'n kleine hummel

Ja, was het ook!
En de kraamverzorgster kwam er na een week achter, iedere keer als ze schone kleertjes aankreeg als ze in bad was geweest dan begon ze heel erg te huilen, de verloskundige kwam langs en bevestigde dat ze inderdaad haar sleutelbeen had gebroken.
Gelukkig geneest dat heel snel bij die kleintjes maar als we nu de dvd bekijken van de bevalling begrijpen we dat ze soms zo huilde. Dat doet ons dan nog steeds pijn, is heel raar.
Ook toen ze net geboren was en ik lag haar aan de borst begon ze heel hard te huilen dat ik zoiets had van, wat is dit?
Achteraf.............ja, kwamen we er achter! Ach gut

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:42

Nou waarschijnlijk kan ik na het weekend mijn bevalling wel plaatsen..

Heb lichte weeen volgens de VK.
En ze zijn niet prettig Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:06

Compleet verslag, misschien leuk om te lezen voor degenen die nog moeten Knipoog

Ik wilde heel graag thuisbevallen en sowieso zonder epidurale of andere kunstgrepen tenzij in echte noodgevallen. Nou is thuisbevallen in Belgie nog steeds uitzonderlijk dus ik heb even moeten zoeken naar begeleiding.
Ik had al wekenlang flinke voorweeen en ik had bij de laatste controle 1 a 2 cm ontsluiting. Ook was ik al een stuk slijmprop kwijt.

Een week voor de uitgerekende datum stond ik om 6 uur op, moest naar de wc. Had weer voorweeen dacht ik. Ben steeds maar opnieuw naar de wc geweest en bleef wat rondlopen. Verloor nog een stuk slijmprop maar had geen idee dat het begonnen was.
6.30 uur: dacht dat het toch misschien begonnen was want ik kon echt niet gaan liggen of zitten en moest steeds rond blijven lopen. Heb heel veel overgegeven, echt projectielbraken. Wist niet dat ik zo ver kon spugen Bloos!
7.00 uur: het was duidelijk begonnen want ik heb op de hoogtepunt van de weeen alleen maar voorover tegen de kasten gehangen en ronduit gebruld van de pijn. Schreeuwen kon je het niet noemen Bloos
7.30: Vriend gezegd dat het me niet interesseerde dat het nog zo vroeg was maar dat hij NU de vroedvrouw moest bellen omdat ik het niet meer trok. Ik schrok toen hij zei dat ik ongeveer om de minuut weeen had want voor mij voelde het als om de 5 a 10 minuten!
7.45: Vroedvrouw is er en constateert 8 centimeter ontsluiting. Geen wonder dat het zo rotzeer doet, ik zit precies op het ergste punt dus. Wel fijn, ik dacht dat het pas 2 a 3 centimeter was en dat ik zo de hele dag door moet.
8.00: Vroedvrouw helpt me met ademen. Aan de hele zwangerschapscursus heb ik niks, dit is echt anders. Door het anders ademen en de fase van de bevalling komen er endorfines vrij in hoge hoeveelheid. Ik sta met half gesloten ogen compleet high tegen de kast.
8.30: Vroedvrouw controleert - volledige ontsluiting en ineens breekt ook mijn vruchtwater. De hele vloer onder, en het is groenbruin dus het wordt een ziekenhuisbevalling. Dat interesseert me verder niks meer, ik ben totaal high, de persweeen beginnen en het zal me een rotzorg zijn waar ik beval. Ik ben helemaal in mezelf gekeerd. Ze helpen me heel charmante kleren aandoen, NOT, en we vertrekken naar het ziekenhuis. Ik moet 3 trappen af en zak ondertussen regelmatig door mijn knieen om e weeen op te vangen, zelfs onderweg naar de auto midden op straat.
In de auto vallen de weeen stil, ik heb er maar een paar.
9.00: De weeen komen in het ziekenhuis niet goed terug op gang. Ik mag nog op de wc zitten daar en rondlopen en krijg de tijd om weer in het ritme te komen.
10.00: Ik moet nu echt aan de bak op de bevallingstafel, in het belang van het kindje. Ik heb slechte persweeen door de ziekenhuisomgeving en pers puur op wilskracht. Tjemig, dat brandt! Er hangt een spiegel boven zodat ik kan meekijken als het hoofdje zichtbaar is maar 1 blik is genoeg: dat wil ik niet zien. 'Nog 1 keer, dan is het er!' worden er 3 want ik ben doodop. Met een enorme krachtsinspanning en het gevoel dat iemand een bowlingbal erdoor ramt, komt het hoofdje erdoor en dan glibbert gelijk het hele lijfje er achteraan. Ook was al duidelijk waarom ze in het vruchtwater had gepoept: de navelstreng zat om haar nekje.
10.27 Geboren, onze kleine Gioya Johanna Christianne, niet helemaal thuis maar het grootste deel wel, en zonder ingrepen. Een meisje, wat ik zo graag wilde!
Door prepartum uitputting had ik van te voren weinig gevoel voor het kindje, maar dat is er gelijk zodra ze bij me gelegd wordt. Ze is vrij schoon en nauwelijks verkreukeld of gedeukt, echt gelijk een heel mooi gaaf meisje en ze zoekt gelijk naar de borst. Ik heb de eerste week geen oog van haar afgehouden, kon gewoon niet slapen omdat ik alleen maar wilde kijken en voelen dat ze er nog was.

En na 6 maanden nog steeds dolverliefd. Ik kon het me niet zo goed voorstellen, maar ik heb echt vlinders als ik naar haar kijk en ben zo trots als een aap en zeer beschermend.

Bevallen was niet leuk, maar wel heel bijzonder en intens en ik ben blij dat ik het heb meegemaakt. Het maakte me trots dat ik het gedaan had en was echt een soort poort naar het moederschap.
Achteraf had ik dus best thuis kunnen blijven maar dat weet je niet van te voren.
Volgende keer proberen we het nog eens thuis.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 02:33

Plukje jou baby was inderdaad niet echt zwaar en groot

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 08:55

mooi uitgebreid verslag idd urielle

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 09:50

bloempje1 schreef:

Dat wordt spannend! Direct schrijven he als er iets is! Go jij! Go jij! Haha!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 10:19

Jeetje Urielle wat een mooi verslag! Krijg er een brok van in mijn keel Bloos

Bloempje succes! Ik duim voor een voorspoedige bevalling!

Hoe denken jullie eigenlijk over pijnbestrijding? Ik heb weleens gehoord dat sommige ziekenhuizen daar vrij terughoudend mee zijn, dat bevalen nou eenmaal pijn doet volgens hun.
Ik ben ingeleid bij mijn bevalling, en voordat het infuus vol open ging om de weeën op te wekken werd me eerst uitgelegd welke soorten pijnbestrijding ze hadden.
De PCA-pomp, een morfinepomp die je zelf kunt bedienen, vonden zij wel een aanrader.

Op een gegeven moment waren de weeën zo sterk, en kwamen ze zo snel dat het bijna niet meer te doen was. De VK van het ziekenhuis begon met het plaatsen van een CTG-meter op het hoofdje van mijn zoontje, waardoor ik op mijn rug moest blijven liggen. Maar zo kon ik de weeën die kwamen nauwljks op vangen. En het deed ook nog eens goed pijn om die lijn te plaatsen. Op dat moment zat ik er echt doorheen en kon ik alleen nog maar huilen van ellende.

De verpleegkundige die bij me stond, besloot op dat moment dat ze me de pomp ging geven. Ik weet nog dat ze zei: "over een kwartier ziet de wereld er heel anders uit". En dat was ook zo!
Ik ben haar nog steeds dankbaar dat zij die beslissing voor me gemaakt heeft.

De pompkon ik zelf bedienen, steeds als de pijn te heftig was. Het haalde de scherpe pieken van de weeën af.

Wilden/willen jullie graag et of zonder pijnbestrijding bevallen? Ik was er in ieder geval erg blij mee!!
Laatst bijgewerkt door Marloes_R op 16-03-07 10:38, in het totaal 2 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:36

Marloes_R schreef:
Jeetje Urielle wat een mooi verslag! Krijg er een brok van in mijn keel Bloos

Bloempje succes! Ik duim voor een voorspoedige bevalling!

Hoe denken jullie eigenlijk over pijnbestrijding? Ik heb weleens gehoorddat sommige ziekenhuizen daar vrij terughoudend mee zijn, dat bevalen nou eenmaal pijn doet vogens hun.
Ik ben ingeleid bij mijn bevalling, en voordat het infuus vol open ging om de weeën op te wekken werd me eerst uitgelegd welke soorten pijnbestrijding ze hadden.
De PCA-pomp, een morfinepomp die je zelf kunt bedienen, vonden zij wel een aanrader.

Op een gegeven moment waren de weeën zo sterk, en kwamen ze zo snel dat het bijna niet meer te doen was. De VK van het ziekenhuis begon met het plaatsen van een CTG-meter op het hoofdje van mijn zoontje, waardoor ik op mijn rug moest blijven liggen. Maar zo kon ik de weeën die kwamen nauwljks op vangen. En het deed ook nog eens goed pijn om die lijn te plaatsen. Op dat moment za ik er echt doorheen en kon ik alleen nog maar huilen van ellende.

De verpleegkundige die bij me stond, besloot op dat moment dat ze me de pomp ging geven. Ik weet nog dat ze zei: "over een kwartier ziet de wereld er heel anders uit". En dat was ook zo!
Ik ben haar nog steeds dankbaar dat zij die beslissing voor me gemaakt heeft.

Wilden/willen jullie graag et of zonder pijnbestrijding bevallen? Ik was er in ieder geval erg blij mee!!

Het ziekenhuis waar ik bevallen ben is erg terughoudend met pijnbestrijding! Ik was al zo'n 30 uur bezig toen ik zei dat ik het niet meer hield, duurde al zo lang, daarbij kwam dat ik al 10 uur stormweeen had dus ik was echt op! Toen heb ik een pethidineprik gekregen wat even hielp en dat ik in een andere wereld was maar heeft niet lang geholpen! Dus dat was wel heel zwaar.

Ik ken een ziekenhuis waar ze wel snel pijnbestrijding geven maar ook sneller een KS, daar heb ik nooit naartoe gewild. Apart is dat ook he, dat je je eigen voorkeur hebt qua ziekenhuis!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 10:43

Dat had ik ook!
Ik werk zelf in dit ziekenhuis, dus dat voelde heel vertrouwd. Ook omdat ik alle gyns goed ken. Daarom wilde ik ook niet naar een VK, maar gewoon lekker vertrouwd bij de gyn gaan.
Naar een ander ziekenhuis gaan zou ik ook nooit gewild hebben!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 10:44

Mar had je op dat moment zelf liever wel pijnbestrijding gehad? Kan me voorstellen dat zo'n lange weeënstorm loodzwaar moet zijn geweest..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:04

pppff tis al weer ruim 8 jaar geleden...
maar weet het nog als de dag van gister...

nov 1998...een zwangrschap zo mooi...voelde me zo goed.
ik liep al ruim een week over...
was een echte kabouterplop...wagelde wat af..
ik wilde zo ie zo in het ziekenhuis bevallen...das hier om de hoek...
afgesproken met de verloskundige..dat we bij 8 cm naar het ziekenhuis zouden gaan

woensdag 11 nov begon het te rommelen...
dan weer wel dan weer niet...de hele dag door..
nou die ween waren zo heftig niet..kon het makkelijk verwerken..
de dag erliep...en de weeen stopte weer...
goed...donderdag 12 nov....weer dan wel dan niet...had hele lichte weeen...
heb zelfs de ramen nog staan lappen...
rond een uurtje of 7 begon het wat heviger te worden..
9 uur verloskundige gebeld...geen ontsluiting...kan nog wel is heel lang gaan duren...
die nacht was een hel....
de weeen werden al maar heftiger..en dan vooral die rug weeen..
bijna de hele nachtal zitten op een krukje onder de oche vertoefd...
een paar keer over overgegeven...
rond 3 uur in de nacht trok ik het echt niet meer..
ik kon niet op of om van de pijn..staan , liggen, zitten...niets...hielp.
verloskundige weer gebeld...want de weeen kwamen vrij snel achter elkaar... nou...nog maar 3 cm ontsluiting...schoot dus echt niet op..
verloskundige masseerde mijn rug een beetje...hielp ook niet...
ze heeft de vleizen rond 4 uur s'nachts gebroken...dan zou de pijn wat lichter worde...nou niet dus..
ik kon niet meer was op...moe...kapot...
ziekenhuis gebeld.. rond 7 uur vrijdag morgen 13 nov...kwamen we daar aan..6 cm ontsluiting whhaaa ik werd gek
omdat ik moe en kapot was...kreeg ik een infuus, met wat rustgevends...en een infuus om de weeen op te wekken.ik heb ff heerlijk gelegen...voelde de pijn niet meer zo..en had praatjes tot en met...
alleen die ontsluiting wilde niet echt komen..en ook de weeen schoten niet op...
infuus wat hoger gezet....
rond 12 uur had ik eindelijk volledige ontsluiting en mocht ik persen..ik kreeg een middeltje in mijn infuus...waardoor ik wat wakerder werd...
en ik mocht persen...alleen had ik niet of nauwelijks persweeen..dus moest ik het op eigenkracht doen..
dat lukt gewoon niet...d'r zat te lange tijd tussen de prsweeen...dus steeds schoot zijn koppie weer terug..
optie ik persen...gynecoloog zou mee duwen op mijn buik...
dat deed ze dus ook...ooo dat deed zo een pijn..mijn reactie vermogen was heel goed...en uit reactie sloeg ik dus die arts...
heel erg maar kon er niets aan doen...mijn infuus lag er dus ook uit..
die er weer in....
laatste optie ik persen...weer die dokter op mijn buik duwen..en verloskundige zou me inknippen...
het boeide me allemaal niets meer..als dat kindje er maar uit kwam...
en ja hoor het werkte...daar was ie eindelijk..

Max geboren op Vrijdag de 13de om 13.13......als die niet voor het geluk geboren is?????

ik mocht sávonds naar huis..een paar hechtingen hier en daar rijker..
maar voelde me verder top..
na 2 dagen kreeg ik pijn in mijn buik...naarmate de dag volgde werd dat erger..en kreeeg ik hoge koorts...
verloskundige d'r bij arts d'r bij..
baarmoeder ontsteking....5 dagen totaal van de wereld geweest..
goed kwam daar weer boven op.....weer een week later..borstonsteking....lekker dan....weer ziek..weer pijn..
ik heb gelukkig een gezond kind....maar een bevalling voor mij nooit meer...we hebben er één en daar blijft het bij...

stomme is..als ik het zo weer opschrijf..beleef ik het hele gebeuren weer opnieuw...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:11

Marloes_R schreef:
Mar had je op dat moment zelf liever wel pijnbestrijding gehad? Kan me voorstellen dat zo'n lange weeënstorm loodzwaar moet zijn geweest..

JAAAAAAAAAAA, had ik heel graag gehad maar kreeg het niet! Ja, dat prikje dan, was ik heel even suf en begon over mijn mooie bloempotten in de tuin! Clown Clown Clown

Maar de andere kant begrijp ik hun wel!
Mijn bevalling van mijn dochter ging goed maar de laatste paar uren waren ook wel heftig toen heb ik ook om pijnbestrijding gevraagd en kreeg het niet! Huilen
Ze zei ook van, je baby wordt er ook suffer van dus dat vind ik wel goed dat ze het niet te snel geven.
En zo'n lange weeenstorm is echt loodzwaar ja, niet normaal!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:27

Ik zie pijnbestrijding als uiterste noodzaak.
Waarom wilde ik zelf geen epidurale oid: tijdens de bevalling komt er dus endorfine vrij om de scherpe kantjes van de pijn af te halen, meestal wanneer je de 8 centimeter passeert. Dat geef je ook door aan je baby, waardoor die dus ook natuurlijke pijnstilling krijgt.
Bij een epidurale geven ze pijnstilling voordat die endorfinen vrij komen, jij krijgt de pijn niet meer in die mate, dus die endorfinen komen niet meer vrij. Dat houdt dus in dat jij wel pijnstilling krijgt van de epidurale maar je baby veel minder, waardoor de bevalling voor de baby zelf weer pijnlijker is. Daarnaast ook de mogelijkheid dat baby's die een echte klap van de epidurale krijgen idd tot een week na de bevalling nog wat suf zijn.
Vandaar dus dat ik er erg voor ben om alleen als een vrouw het echt niet meer trekt pijnstilling te geven.

Meestal is het zo dat je de bevalling rekt en ophoudt en moeilijker maakt wanneer je gestresst wordt en er adrenaline vrijkomt. Zie ook de weeen die bij mij stoppen wanneer ik naar de auto moet en naar het ziekenhuis. Omdat ik me niet helemaal veilig voel daar (ondanks de bevallingsroes), komen de weeen niet goed door en heb ik veel pijn gehad van de persweeen. Het is dus heel belangrijk om te bevallen daar waar je je veilig voelt. Voor mij was dat thuis, voor een andere vrouw kan dat het ziekenhuis zijn, nog een andere vrouw zou bijv. beter bij haar moeder thuis kunnen bevallen.

Een ander probleem wat in sommige ziekenhuizen is, is dat je bepaalde dingen niet mag of kunt doen. Een vrouw neemt tijdens de bevalling vanzelf de houdingen aan die op dat moment goed zijn. Had ik moeten zitten of liggen dan was mijn bevalling echt een hel geworden, dat ging gewoonweg niet. Dan was ik ook op pijnbestrijding uitgekomen. Gelukkig zijn de ziekenhuizen tegenwoordig ook steeds minder: op je rug op de tafel en bek houden, want bevallen doet nu eenmaal zeer Clown

Voor de vrouwen waar het gewoon allemaal niet goed gaat, erg lang duurt, of erg heftig is, vind ik het super dat er zoiets als pijnbestrijding is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:59

Urielle schreef:
Ik zie pijnbestrijding als uiterste noodzaak.
Waarom wilde ik zelf geen epidurale oid: tijdens de bevalling komt er dus endorfine vrij om de scherpe kantjes van de pijn af te halen, meestal wanneer je de 8 centimeter passeert. Dat geef je ook door aan je baby, waardoor die dus ook natuurlijke pijnstilling krijgt.
Bij een epidurale geven ze pijnstilling voordat die endorfinen vrij komen, jij krijgt de pijn niet meer in die mate, dus die endorfinen komen niet meer vrij. Dat houdt dus in dat jij wel pijnstilling krijgt van de epidurale maar je baby veel minder, waardoor de bevalling voor de baby zelf weer pijnlijker is. Daarnaast ook de mogelijkheid dat baby's die een echte klap van de epidurale krijgen idd tot een week na de bevalling nog wat suf zijn.
Vandaar dus dat ik er erg voor ben om alleen als een vrouw het echt niet meer trekt pijnstilling te geven.

Meestal is het zo dat je de bevalling rekt en ophoudt en moeilijker maakt wanneer je gestresst wordt en er adrenaline vrijkomt. Zie ook de weeen die bij mij stoppen wanneer ik naar de auto moet en naar het ziekenhuis. Omdat ik me niet helemaal veilig voel daar (ondanks de bevallingsroes), komen de weeen niet goed door en heb ik veel pijn gehad van de persweeen. Het is dus heel belangrijk om te bevallen daar waar je je veilig voelt. Voor mij was dat thuis, voor een andere vrouw kan dat het ziekenhuis zijn, nog een andere vrouw zou bijv. beter bij haar moeder thuis kunnen bevallen.

Een ander probleem wat in sommige ziekenhuizen is, is dat je bepaalde dingen niet mag of kunt doen. Een vrouw neemt tijdens de bevalling vanzelf de houdingen aan die op dat moment goed zijn. Had ik moeten zitten of liggen dan was mijn bevalling echt een hel geworden, dat ging gewoonweg niet. Dan was ik ook op pijnbestrijding uitgekomen. Gelukkig zijn de ziekenhuizen tegenwoordig ook steeds minder: op je rug op de tafel en bek houden, want bevallen doet nu eenmaal zeer Clown

Voor de vrouwen waar het gewoon allemaal niet goed gaat, erg lang duurt, of erg heftig is, vind ik het super dat er zoiets als pijnbestrijding is.

Had met mijn eerste bevalling toch wel graag wat pijnbestrijding gehad, het duurde zo ontzettend lang! Met mijn tweede bevalling vond ik het niet zo nodig, ja, de laatste paar uur waren heftig maar heb ik het niet nodig gehad! In het ziekenhuis zetten mijn weeen ook gewoon door omdat ik daar een fijn gevoel bij had en een superverloskundige! Een jonge meid maar zo ontzettend lief en zo goed! In 1 woord super!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:01

Nou mijn bevallingsverhalen .

Bij de eerste , inmiddels al weer 6 jaar geleden heb ik een keizersnede gehad .
Ze lag stuit en ben zelf heel erg smal dus dufde de gynacoloog het niet aan om het gewoon geboren te laten worden . ik was 3 maart uitgeteld dus er werd vast een datum geprikt voor de keizersnede.
Dit was 23 februari .
om 4 uur snachts op 12 februari kreeg ik ineens weeen . We zijn naar het ziekenhuis gegaan en daar wilde ze eigenlijk weeenremmers geven omdat het ongever een mnd te vroeg was .
Deze discussie heb ik van het begin af aan met mijn verloskundige gevoerd .dat ik dacht dat ik begin maart uitgeteld was .
Maargoed uiteindelijk heeft ie haar smiddags om 4 uur toch maar gehaald . Dus heb nog 12 uur weeen weg kunnen puffen en een keizersnede gehad .
Resultaat een meisje van 4 kilo en 52 cm niet echt een mnd te vroeg dus .
Na 9 mnd eindelijk mijn gelijk gekregen en een gezonde dochter .
En toch was ik niet blij . Kan zelfs nog steeds niet na de fotos kijken die toen in het ziekenhuis gemaakt zijn omdat ik aan mezelf zie dat ik niet open stond voor mijn dochter .
Dezelfde dag dat mijn dochter geboren was werd mijn schoonmoeder geopereerd aan kanker in een ander ziekenhuis .
Helaas konden ze niet alles weghalen en was het een aflopende zaak .
In het jaar dat volgde moest ik sterk zijn .
Mijn schoonmoeder lag op sterven en mijn vriend was geen prater maar een binnenvetter .
1 maand voor rachel 1 werd overleed ze ze heeft gewacht tot rachel bij haar was en ging .
Toen moest ik sterk zijn omdat iedereen veel verdriet had en moest ook mijn vriend erdoorheen helpen . half jaar later storte ik in Postnatale depressie ik kon eindelijk over mezelf nadenken en over mijn gevoel ten opzichte van mij dochter .
Heb een hele tijd in therapie gezeten en uiteindelijk ging het steeds beter .

Toen werd ik zwanger van de 2e .
Oh wat was ik bang dat het weer hetzelfde af ging lopen .
Er was net de ziekte van crohn bij mij ontdekt . En moest eigenlijk medicijnen slikken . Dit wilde ik niet omdat er een kans bestond dat het kind dan iets zou gaan mankeren .
Tijdens mijn depressie was ik begonnen met roken en moest dus stoppen omdat ik zwanger was .
Dit ging helemaal mis .
Mijn darm schee er mee uit en ik viel steeds meer af Ik kreeg zelf geen voedingstoffen dus mijn kind ook niet .
De eerste 3 mnd verschillende pogingen gedaan om te stoppen elke keer ging het mis .
Dus gingen mijn internist en mijn gynacoloog om de tafel zitten en besloten dat ik moest bljven roken .
Geen hele pakken per dag maar het maximum was 10 per dag .
Verder is de zwangerschap goed verlopen .

Toen op 19 november2004 begonnen de weeen en niet te zuinig ook ineen keer . Huilen
Gelijk naar het ziekenhuis want mocht niet thuis bevallen vanwege de keizersnede bij de eerste .
Dit kindje lag goed en mocht gewoon komen .
Ik heb echt 36 uur helse weeen gehad voordat ik mocht persen .
De ontsluiting kwam pas in de laatste 6 uur . na 2 uur persen was ze er nog niet uit .
Mijn bekkenbodem spieren waren nog te sterk van het paardrijden en mijn bekken waren te smal .
Dus de zuignap erop uiteindelijk kwam ze er toch uit gelukkig .
Ze poepte me gelijk onder Knipoog .
Maar ik was de 36 uur pijn gelijk vergeten .
Toen moest de nageboorte er nog uit ze trokken te hard en brak de navelstreng dus kon naar de ok om onder narcose alles te laten verwijderen .
Als ik na dit kindje keek wist ik dat het goed was en wist ook gelijk dat ik hier geen depressie aan over zou houden .
Wel voelde ik mezelf enorm schuldig tegenover de oudste en kreeg echt het gevoel dat ik haar tekort had gedaan .
Dit gevoel slijt langzaam .

ik heb mijn portie bevalllngen wil gehad Haha! .
Mischien niet het leukste verhaal om te lezen zeker niet als je nog moet bevallen.
Had ook even getwijfeld of ik het er wel op zou zetten .
Maar het is ook realiteit en weet dat er net als mij nog meer vrouwen zijn geweest die een postnatale depressie hebben gehad en waar het mischien minder goed bij geeindigt is .

Ik wil nog best wel kinderen als er ooit uitgevonen word dat mannen ze kunnen krijgen wil ik er nog 3 Clown Haha! Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:08

Voor mij is het alweer 9 jaar geleden dat ik bevallen ben van mijn dochter Natascha. Zwanger zijn vond ik echt vreselijk! Ben bijna 7 maanden echt misselijk geweest en ondanks dat kwam ik nog kilo's aan (uiteindelijk 25 kilo aangekomen Bloos ), vreselijk vond ik dat..... Gelukkig ben ik dat gewicht 2 jaar na de bevalling allemaal weer kwijtgeraakt en heb ik nu mijn 59 kilo weer terug. Verder was het bevallen zelf niet heel erg lastig voor mij, dwz; ik had een vrij snelle bevalling (totaal 8 uurtjes), maar pijnlijk was het wel Nagelbijten / Gniffelen Haha! Ik moest naar het ziekenhuis omdat mijn dochter besloot 3,5 week te vroeg te komen en achteraf was dat niet erg; ben veel bloed verloren omdat de placenta niet goed wilde loslaten en daardoor moest ik een nacht aan het infuus. Mijn dochter was gelukkig kerngezond en zodoende konden we snel het Slotervaart weer verlaten. Of ik het weer zou doen? Ik twijfel wel heel erg op dit moment; ben nu bijna 36 en als ik nog zou willen moet ik niet te lang meer wachten. Ik heb altijd geroepen; dit doe ik noooooit meer Haha! , maar de laatste tijd twijfel ik dus wel.....Maar als we besluiten dat we toch nog een kindje willen, en ik uiteindelijk weer bevallen moet; dan zeker weer naar het ziekenhuis....vind dat thuisbevallen een eng idee....Voor iedereen die nog moet; succes en sterkte! OK dan!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 12:11

Jeetje Karina, dat is heel heftig allemaal!
Vaak kan het juist helpen om je verhaal hier neer te zetten, want dan kun je het ook weer wat verwerken.

Ik heb bijvoorbeeld best lang last gehad van het feit dat ik uiteindelijk een KS heb gehad. En nog twijfel ik er wel vaker aan. Ik ben dus ingeleid, deels omdat ik dat zelf wilde, en deels omdat mijn kindje minder bewoog en ik vocht verloor (vruchtwater?).
Door een inleiding heb je een groter risico op een KS omdat de baarmoeder soms gewoon nog niet klaar is om te bevallen. Ik ben in het ziekenhuis gekomen met al wat lichte weeën. Had ik nou wat langer gewacht, dan was mijn kindje misschien wel spontaan geboren. Maar daar zal ik nooit een antwoord op krijgen natuurlijk. Toch blijf ik het weleens jammer vinden...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:12

karina1977 ze hebben bij mij dus ook de placenta er af getrokken..kwam d'r dus ook stuk uit...
naar ze dachten wel alles...blijkbaar dus niet...gevoelg baarmoederonsteking..
hebben ze jouw zekers wel extra in de gaten gehouden..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:12

Bijna 17 jaar geleden op 13 july 1990 is mijn moeder bevallen van mij. Ik vond het verhaal zo leuk, en aangezien niemand er aan ontkomt... vertel ik het ook hier haha:

Mijn moeder lag die dag nog op bed toen ze weeen kreeg. Ze belde mijn vader op om te zeggen dat hij thuis moest komen maar, vaderlief geloofde het niet! Verloskundige gebelt dat ze moest bevallen, deze zei eind van de middag langs te komen omdat het nog wel even zou duren. Verloskundige kwam toch wat eerder dan verwacht en mijn moeder was al lang bevallen van mij. De honden op het voeteneind haha, deze hebben mij altijd heel erg beschermt vroeger! Verloskundige komt binnen en moeder ligt op bed met mij, het eerste wat ze zeg is : IK WIL EEN BOTERHAM MET PINDAKAAS!!! hehe, vond ik wel leuk om te horen Bloos

Vader komt die avond thuis en ma ligt gewoon met mij onder een dekentje op bed te suffen. ( alles was gecontroleerd en verloskundige was naar huis, moeder wilde niet mee naar ziekenhuis)...komt vader in de slaapkamer..lachend omdat hij echt niet geloofde dat ik kwam. Ziet hij mijn moeder met het dekentje op haar buik, zegt hij doodleuk: Jaja stien dat is gewoon een pop!

Wat had ik graag willen zien hoe hij keek toen hij mij zag Tong uitsteken

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:22

terorita schreef:
karina1977 ze hebben bij mij dus ook de placenta er af getrokken..kwam d'r dus ook stuk uit...
naar ze dachten wel alles...blijkbaar dus niet...gevoelg baarmoederonsteking..
hebben ze jouw zekers wel extra in de gaten gehouden..

Ik zag het zelf al want aan de navelstreng zat geen placenta en zat er helemaal nog in .
Na 2 weken moest ik wel terrugkomen op controle om te zien of het goed schoon was en geen ontsteking was ontstaan dit was gelukkig goed .

Vervelend dat ze bij jou niet goed gekeken hebben je hebt al pijn enoeg tijdens en na zon bevalling dus zit je ook niet op eeen baarmoeder ontsteking te wachten .

Marloes_R schreef:
Jeetje Karina, dat is heel heftig allemaal!
Vaak kan het juist helpen om je verhaal hier neer te zetten, want dan kun je het ook weer wat verwerken....

Ja idd . Het heeft lang geduurt voor ik erover kon praten maar merk nu dat het steeds beter gaat .
En schrijven is ook best confronteren omdat je het terrugleest .
Maar is wel goed .

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:23

tis wel goed om te lezen..dat ik niet de enige ben..die er na zoveel jaar nog veel moeite mee heeft...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:48

Mijn nicht moest ook bevallen en snel! Verloskundige opgebeld en die zou er zo spoedig mogelijk aankomen! Maar ze redde het niet om te wachten, dus manlief aan het voeteneind gaan staan en de baby opgevangen! Haha!
Dit vond hij toch wel anders dan dat er een koe ging bevallen op de boerderij! Clown
Ja, toen de verloskundige kwam keek hij raar op want het kindje was al geboren! Haha!
En gelukkig is alles goed gegaan!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:56

bloempje1 schreef:

ik mag mededelen dat ze vanmorgen om 8.41 bevallen is... wel thuis maar ze ligt nu met haar ventje mike in het ziekenhuis eenzaam te zijn , in een kamer voor 4 mensen in dr uppie Clown
Laatst bijgewerkt door moyra op 16-03-07 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:58

Bloempje gefeliciteerd!!
Waarom ligt ze in het ziekenhuis?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:02

Marloes_R schreef:
Bloempje gefeliciteerd!!
Waarom ligt ze in het ziekenhuis?

het suiker van mike is niet goed had ze het over. Maar vanavond weet ik misschien meer want moet op bezoek Haha! ze snakt naar gezeldschap
Laatst bijgewerkt door moyra op 16-03-07 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt