beugel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missyissy

Re: beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:48

mijn juf van de bisisschool had er ook een een paar jaar geleden en zei was rond de 30 Tong uitsteken

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:53

Mijn vriend heeft ook een beugel, hij is nu bijna 22.
Ik zou hem nog wel nemen, omdat je onder je 18e meer vergoed krijgt.
Mijn vriend moet nu zelf een deel betalen namelijk!
En als je rondkijkt.. er zijn zoveel mensen die ouder zijn die een beugel hebben!

laurien_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:41

Ik weet wat je voelt;) ik ben ook 16 en heb nu sinds een halfjaartje ofzo weer een beugel (heb het vanaf groep 6 tot 2e ook al gehad, dus eigenlijk had ik er geen zin in.) maarjaa, ik moest wel, njaa moest maar was wel veel beter voor mij, omdat ik door een ongeluk 4 tanden ben kwijtgeraakt, en nu moet het helemaal goed gezet worden zodat er implantaten in kunnen. Maargoed, dat is wel een heel andere situatie dan wat jij noemt. Maar je moet er echt zelf voor kiezen of je het er voor over hebt. er zijn nu ook nieuwe slotjes zonder elastiekjes, zodat het minder erg opvalt. Je ziet het nog steeds wel duidelijk hoor:P maar niet zo erg als 'vroeger' Knipoog
Sterkte ermee! Lachen

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:41

ik heb gister mijn blokjes beugel gekregen

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:42

Je bent zeker niet te oud ! Lachen
Sommige leraren bij mij op school hebben ook nog een beugel, en mijn orthodonthist zelf ook Tong uitsteken

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:21

ik zou het gewoon doen hoor!
Ik heb vanaf mijn 9e tot mijn 16e aan een beugel gezeten en ik zou het zo weer doen! Mijn broertje is nu bijna 18 en heeft nu ook nog een beugel, hij is er wel bijna vanaf (heeft hem dan ongeveer een jaar gehad)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:43

Revanches schreef:
Meryl schreef:
als je een aanvullende verzekring hebt na je 18de krijg je hem ook vergoed, alleen is die verzekring heel duur Nagelbijten / Gniffelen Dus ik zal er nu nog even gebruik van maken als ik jou was!

Ik ben boven de achttien,heb het alleruitgebreidste pakket en krijg max.300euro vergoed..

Ik krijg het volledig vergoed hoor, en ben inmiddels 20.

Heb van 12-14 een beugel gehad, maar geen spalkje gekregen, dus alles schoof op den duur weer terug. Toen vlak na mijn 18e verjaardag toch maar weer een beugel genomen.. Je hebt er zoveel plezier van als je daarna mooie rechte tanden hebt!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:31

Ik heb ook pas op m'n 16e een beugel gekregen, slotjes. Zoals velen natuurlijk ook nooit de elastiekjes gebruikt, en toch was ik binnen een jaar klaar Haha! Heb er wel draadjes achter gekregen, en dat is maar goed ook, want ik heb het idee dat alles zonder die draadjes binnen een seconde weer terug springt naar de oude stand Clown

In eerste instantie werd mij op m'n 14e al aangeraden een beugel te nemen, maar ik zag dat toen niet echt zitten. Pas later begonnen mijn tanden (m'n onderste hoektanden stonden echt haaks op m'n snijtanden) me echt te irriteren en op m'n 16e wilde ik toen toch wel een beugel. Ik zou het echt doen. Eerste paar weken is niet leuk, maar je raakt er zo snel aan gewend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:34

Revanches schreef:
Meryl schreef:
als je een aanvullende verzekring hebt na je 18de krijg je hem ook vergoed, alleen is die verzekring heel duur Nagelbijten / Gniffelen Dus ik zal er nu nog even gebruik van maken als ik jou was!

Ik ben boven de achttien,heb het alleruitgebreidste pakket en krijg max.300euro vergoed..

Das geen Mencis dan. Scheve mond

Jiske_Nilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 05:37

ik zou het ook gewoon doen, als je 16 ben is er niemand die het echt opvalt denk ik, veel van die leeftijd hebben nog een beugel! en ik denk dat je er achteraf heel blij om bent als het allemaal netjes recht staat

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:29

zeker doen,ik moest er eigelijk ook een toen ik 16 was en bij hoog en laag dat ik er niet mee wou lopen.in de loop van de jaren ging ik me steeds meer schamen,lachen met me hand voor me mond of met mijn mond dicht.voelde me altijd onzeker door me tanden.
nu ben ik 27 en heb nu pas sinds 5mnd een beugel.heb er trouwens geen spijt van dat ik er nu mee moet lopen,is al een heel verschil tegen over 5mnd terug.maar denk soms wel eens had ik het maar 10 jaar eender gedaan dan had ik de afgelopen 8 jaar al mooie tanden gehad.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 21:39

ik zou het gewoon doen!!

ik heb ook een beugel gehad hij is er in februarie uitgegaan en ben nu 16.
het staat nog niet helemaal recht maar wou hem er echt uit hebben was hem gewoon zat. het waren trouwens slotjes.
en heb nu spalkje ook best irritant.
maar ben wel blij dat heb gehad ziet er iig beter uit dan eerst