Stress, piekeren, je druk maken... wat doe je ertegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Re: Stress, piekeren, je druk maken... wat doe je ertegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 13:58

Ik heb vrijdag weer een afspraak bij mijn shiatsu-therapeute (drukpuntmassage is dat, heel fijn en helpt prima tegen mijn rugpijn Lachen ),ik zal haar ook eens vragen of ze een goede homeopaat in de buurt weet. Eigenlijk wil ik nooit aan van die middeltjes, maar ik ga mezelf ook geen maandenlang helemaal gek lopen maken om niks als er iets aan te doen is!

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:29

Je bent zeker geen zeikerd. Je bent die je bent en hebt hier gewoon last van.

Jij bent net als ik iemand die alle gedachtes vangt in je hoofd. Iedereen denkt de hele dag, maar vangen niet alle gedachtes die in ze op komen. Elke keer als je weer een (pieker) gedachte heb, denk je dan, heeft het zin om hier aan te denken? KAn ik hier nu wat mee? Is dat niet zo gooi dan je gedachte weg.
Is best behoorlijk lastig, maar je kan het!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 21:48

Dat probeer ik inderdaad. Ik vertel mezelf keer op keer dat ik het moet laten rusten, dat ik het gewoon los moet laten... maar het wil gewoon niet.

Vandaag gaat het alweer wat beter, ik ben lekker actief bezig geweest. Toch blijft er een soort van akelig gevoel in mijn maag hangen, zelfs op de momenten dat het beter gaat.

Ik ga gewoon eens kijken wat er tegen te doen valt. Ik blijf hier mooi niet mee lopen als er iets aan te doen is! Ik ga eerst een homeopaat proberen, en anders bachbloesems en dat boek dat genoemd werd. Iets daarvan moet wel helpen. Lachen

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:00

En met iemand praten? Praat je wel genoeg?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 22:13

Ik heb al een tijdje weinig echt diepe gesprekken met vrienden gehad, maar ik heb ook een soort blokkade waardoor ik er niet over wíl praten. Als ik met vrienden ben, of met mijn ouders gezellig zit koffie te drinken, wil ik er even rust van hebben. Het laatste dat ik dan wil is erover gaan praten, snap je wel?

Ik weet dat het wel helpt, en ik kan mijn ei gelukkig ook wel goed kwijt bij mijn moeder. Alleen lukt dat nu dus vanuit mij gewoon niet zo goed. Daarom zet ik het hier neer, op de één of andere manier gaat dat dan weer wel en dat helpt ook al een beetje. Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:17

Als ik zo'n periode heb, wat bij mij helaas ook met enige regelmaat voorkomt, ga ik ruimen in mijn leven. Alles wat me dwars zit moet plaats maken. Baan die eigenlijk niet alles is, zg vrienden die toch geen vrienden zijn, troep in huis.. gewoon een radicale omslag, en dan voel ik me goed en krijg ik mijn rust terug.. en vooral leuke dingen doen..

Met piekeren los je helaas niks op, je moet ergens iets gaan veranderen..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 22:22

Ik weet het, dat piekeren niks oplost. Het probleem is dus alleen dat het volgens mij niet aan mijn omgeving ligt, maar uit mij komt. Ik moet dus iets gaan veranderen aan mezelf, aan de manier waarop ik momenteel tegen de wereld aankijk en alles ervaar. Dat valt niet mee, zeker als je tot een paar weken geleden dacht dat daar helemaal niks mis mee was. Knipoog

Het komt natuurlijk wel weer goed, maar ik ben in elk geval heel blij met alle tips die hier gegeven worden!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:33

Probeer eens leuke gadachten te vangen, wat wil je graag, waar heb je zin in. Ga lekker naar je paard knuffelen en rijden, dat is voor mij altijd de beste remedie.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:41

Ik zit op dit moment in een beetje hetzelfde. Overdag heb ik afleiding van stage, en mn paardje en vriendinnen enzo. Maar zodra de avond begint en ik zit thuis.. word ik helemaal depri.

Ik heb nergens zin in, en alles wat fout lijkt te gaan (wat nog niet eens fout is gegaan!) lijkt al een grote ramp!

Ik heb nu lekker afgesproken veel leuke dingen te gaan doen doordeweeks met vriendinnen, en ook omdat ik het zo super druk heb en mijn astma nog eens tegen heb (tob ik al een tijdje mee). Probeer ik alles goed op een rijtje te zetten, en het lukt me nu aardig. Wat ik wel altijd doe ik savonds als ik thuis ben lekker muziek luisteren, en alles van me afzetten doormiddel van het zingen..

lekker meebleren en nergens aan denken...

Veel succes & ik hoop dat ook jij snel uit deze dip komt! Je moet maar denken de zomer komt er aan, lekker lang licht, lekker weer... alle vogeltjes die fluiten in de ochtend...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 22:52

Waar ik ook al erg naar uitkijk, is dat ik in mei weer begin met mijn baantje bij de Natuurschool. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan en in die periode voelde ik me beter dan ooit. Veel buiten bezig zijn, heerlijk werk, leuke collega's, regelmaat... dat was echt heel goed voor me!

Mei is nog wel ver weg, maar in april ga ik ook al veel leuke dingen doen en daar zijn we al bijna. Lachen Morgen komen er ook lieve vriendinnen langs en voor het weekend heb ik ook alvast afspraken gemaakt. Ik sta mezelf in elk geval niet toe op de bank te gaan zitten simmen, want ik weet hoeveel erger het daar van wordt.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:43

Klinkt me bekend in de oren..ik volg nu zelf cognitieve gedragstherapie!! Hierbij leer je op een andere manier te denken!! Misschien iets om over na te denken... Knipoog (hoezo dubbelzinnig.. Clown )

http://www.hulpgids.nl/therapie/cognitieve.htm

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:50

Herkenbaar!

Vooral school is bij mij een enorme valkuil. Op sommige momenten zie ik het niet meer zitten. Dan moet ik nog zoveel doen en leren dat ik er niet aan begin, maar ondertussen wel 24 uur per dag eraan denk. Wat meestal lijdt tot huilbuien en een heleboel stress en helemaal NIKS doen.
Als ik weer wat beter in mn vel zit snap ik echt niet waar ik me druk om gemaakt heb.

Voor mij helpt het om een plannig te maken van wat ik allemaal nog moet doen & regelen. Maar in die planning staan ook leuke dingen zoals paadrijden of met de hond wandelen etc.