Nieuwe hype; pro-anorexia?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Nieuwe hype; pro-anorexia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:23

Ik kwam pas op zo'n site terecht en ze houden ook wedstrijden wie het meest afvalt. Mond viel bijna open van verbazing. Ik vond het iig maar eng, waar gaat dat heen met die meisjes.

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:28

Mijn zusje heeft ook anorexia gehad en is inmiddels nu een paar maanden helemaal genezen. Nouja helemaal , je blijft er altijd nog klachten van houden.
Mensen die dit hebben, weet zelf niet meer waar ze mee bezig zijn. En zien zichzelf als een dik iemand. Ze voelde zich vies als ze teveel gegeten at. Ze had nu eindelijk een keer controle over iets, over haar eigen lichaam.
Op zo'n site had kon ze met lotgenoten praten. Ze kreeg er steun door. Omdat ze wist dat ze niet de enige was. Ze schaamde zich ervoor. Dus sommige site's hebben weldegelijk nut.

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:29

Wow 100 calorien op 1 dag ! Dan zal ik zo honger krijgen, ik eet niet goed maar die 100 calorien haal ik wel....Maar ik snap het niet ik heb verschillende topics gelezen ook hierover en in een topic stond dat je lichaam went aan het weinige eten, en dat je op een gegeven moment juist aankomt. Waarom hebben die anorexia mensen dat niet dat ze aankomen...? Dat controle houden klopt wel herken ik wel...Ik blijf dit even volgen Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:30

Recovery sites hebben nut Lachen daar kan je met lotgenoten praten en elkaar steunen

pro voor anna sjah Lachen

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:34

eigenlijk een te walgelijk filmpje der gezicht was erg eng op het laatst ... nee niet gezond.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:39

Vreselijk die pro-anorexia site's. Ik snap niet dat het zo ver gaat dat je anderen in je ziekte meesleurt.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:47

Waarom zijn alle ziektes tegewoordig ineens een Hype????
Weet je wel niet hoeveel mensen die het écht hebben mee beledigt..
Gadverdamme zeg. Vezin eens wat anders dan dat het stoer is ofzo om tegenwoordig iets te hebben. Denk aan de mensen die echt wat hebben.

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:48

@Frozenstar: Ben het met je eens!

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:50

_Diesel schreef:
Oke, is dat ook weer opgehelderd. Maar ik denk dat veel wannarexia zoals jij het noemt zich wel bombarderen tot pro-ana, tenminste dat idee heb ik.

Ja, klopt. Knipoog
Wannarexia is ook niet zo'n bekend begrip in Nederland, maar wordt gebruikt in VS enzo

Kristinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:53

Ik heb het ook gelezen ja. Echt niet normaal, die meiden weten echt niet wat ze zichzelf aandoen!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 23:07

Lindy schreef:
Die ziekelijke sites bestaan al veel langer, maar het is nu ineens ziekelijk veel in de media.

Wow.. men ontdekt pro-anna. Rolleyes

En nu maar hopen dat er iets aan gedaan kan worden. Knipoog

Het stomme vind ik nog, dat in dat tijdschrift twee meisjes vertellen over hun pro-anna site. Maar als hen wordt gevraagd of mensen in hun omgeving er vanaf weten dan antwoorden ze ontkennend, en dat willen ze heel graag zo houden. Ze zijn als de dood ontdekt te worden. Dus ze weten zelf net zo goed dat het nergens op slaat waar ze mee bezig zijn... Nors opkijken

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:28

Lindy schreef:
Die ziekelijke sites bestaan al veel langer, maar het is nu ineens ziekelijk veel in de media.

Wees blij dat het wat meer in de media komt. Nors opkijken

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:09

getver echt een rotfilmpje om te zien!

Ik had er inderdaad al vaker overgehoord maar jaa wat doe je er aan?

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:43

Kana schreef:
Lindy schreef:

Wees blij dat het wat meer in de media komt. Nors opkijken

Hoezo?
Ik zie het nut er niet van in, mensen worden alleen maar op ideeen gebracht, en de pro-anna's worden er toch niet door tegen gehouden.

Een positieve uitwerking kan zijn dat internet er beter tegen beveiligd wordt, maar dit kan m.i. ook zonder zoveel media-aandacht.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:47

Het is echt te belachelijk voor woorden gewoon :N

En in de media heeft een voor- en een nadeel.
Voordeel; mensen worden er over geinformeert...
Nadeel; dat andere tieners op ideeen worden gebracht..

Twijfel geval dus Scheve mond

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:49

wat mensen zichzelf aan doen.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:54

Mirr schreef:
Er is een verschil tussen wannarexia en pro-ana.
Wannarexia zijn meisjes die willen afvallen en daarom elkaar steunen zo min mogelijk te eten (wanna anorexia).
Pro-ana's zullen elkaar niet aanmoedigen anorexia te 'krijgen', maar is gewoon een soort plek voor meisjes die al eetstoornissen hádden voor de daar kwamen en gewoon neit willen recoveren.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je geen anorexia hebt ben je net zo welkom op pro-ana sites. Daarvoor hoef je niet eerst anorexia te hebben. Naar mijn mening lijken Wannarexia's en pro-anas veel op elkaar. Een mogelijk verschil is dat Pro-ana's weten wat de mogelijke gevolgen zijn maar toch kiezen zij voor deze manier van leven.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:57

Het eerste wat in mijn opkomt is: (Media) Aandacht te kort?

Eigenlijk is het een keuze die je zelf maakt. Als dat jouw manier van controle hebben is, is dat jouw keuze. Zij zijn uiteindelijk degene die ermee moeten leven. Uiteindelijk zijn veel van deze mensen toch afhankelijk van de mensen die opgeleid zijn om in klinieken te helpen. Ook belandden zij vaak op diverse fora waar zij hun verhaal kwijt kunnen en kunnen praten met lotgenoten.
Zo zie je maar hoe mensen elkaar beïnvloeden...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:08

het is makkelijk oordelen als je een eetziekte niet van dichtbij meemaakt.
ik vind het ook echt niet mooi,maarja ík heb de ziekte niet en heel stiekem kan ik het me soms wel een heeeeel klein beetje voorstellen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:13

Snoevie schreef:
het is makkelijk oordelen als je een eetziekte niet van dichtbij meemaakt.
ik vind het ook echt niet mooi,maarja ík heb de ziekte niet en heel stiekem kan ik het me soms wel een heeeeel klein beetje voorstellen.

Maar dat zegt toch niemand, het gaat hier gewoon over voor anna sites Lachen en het promoten van anorexia
Laatst bijgewerkt door lesilla op 13-03-07 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:27

heeft er iemand zo'n site voor mij? ben wel benieuwd..

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:45

zolang mensen eten zal dit voor bepaalde personen de vijand zijn. Ik heb ook een eetstoornis gehad en het is vreselijk.
Dit soort sites stimuleren de jonge vaak vreselijk onzekere meisjes die gaan er gewoon aan kapot

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:17

Frozenstar schreef:
Waarom zijn alle ziektes tegewoordig ineens een Hype????
Weet je wel niet hoeveel mensen die het écht hebben mee beledigt..
Gadverdamme zeg. Vezin eens wat anders dan dat het stoer is ofzo om tegenwoordig iets te hebben. Denk aan de mensen die echt wat hebben.

ziektes een hype, waar slaat dat op?
denk je dat je ervoor kiest anorexia te krijgen, je kan wel zeggen het zit tussen je oren, maar je hebt het of je hebt het niet!
En Ík denk dat die mensen op die site's zich daar pas begrepen voelen.
oke, de mensen werkend in een kliniek doen natuurlijk super werk, en ze willen het best voor hen... Maar of ze het echt helemaal kunnen begrijpen vraag ik me wel eens af Ja

Zelf sta ik er redelijk dichtbij, een vriendin van me heeft anorexia en dat heeft heel veel indruk op me gemaakt. Want ik ben gaan inzien dat het niet iets is waar je zomaar weer vanaf bent en dat het zo'n moeilijke ziekte is.
Ze zit op het moment weer in een kliniek, de 2e, want bij de vorige is ze opgegeven.. het gaat idd dus niet zo best. En als we soms over dingen praten, dan begrijp ik ook dat het voor haar niets iets is wat ze zich aandoet maar gewoon een soort principe iets waar ze mee wil en moet leven van zichzelf Bloos

als ik vanuit mezelf kijk zou ik ook zeggen weg met die site's, maar ik denk dat de mensen die deze ziekte hebben er zich best wel thuis en begrepen voelen!
Ik denk trouwens dat wannarexia's vaak dichterbij de echte anorexia's zitten dan ze denken, want als ze dan zoiets hebben van het is genoeg geweest zo nu moet het weer normaal worden, het toch niet meer zo makkelijk is er vanaf te komen, en je ondertussem toch in een andere wereld terecht bent gekomen zonder het echt in de gaten te hebben Ja

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:29

Door gebruik te maken van de zoekfunctie vind je meerdere topics over anorexia.
Hier een slotje.