ruiters met scoliose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IkbenMarije

Re: ruiters met scoliose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:26

Ik heb een ' geringe scoliose laaglumbaal' Kortweg, een kleine kromming in mijn onderrug. Voor mij is dit niet echt een belemmering in mijn paarden gebeurden. Als ik echt intensief heb gereden voel ik het wel. Maar onder het paardrijden zelf eigenlijk niet. Ik voel het meestal wel als ik dingetjes moet tillen, en bijvoorbeeld bij het het uitmesten. Of als ik net in mijn bed lig, moet ik even rustig blijven liggen tot de pijn weg is.

Voor de rest heb ik geen constante last.

Soms heb ik er ook een tijdje wel echt last van, maar dan is het na een paar dagen weer over. Je ziet de kromming bij mij wel goed, als ik in mijn blootje sta zie je duidelijk dat mijn ene bekken hoger zit dan de ander Ja

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:27

Ik heb ook scoliose, maar ik heb vrijwel nooit last van mijn rug.. alleen bij het inruimen van de vaatwasser en lang voorover staan.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:29

IkbenMarije schreef:
Of als ik net in mijn bed lig, moet ik even rustig blijven liggen tot de pijn weg is.

Dit heb ik idd ook, heel raar gevoel vind ik dat altijd.

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:30

Meld zich ook. Ik ben vandaag naar de orthopeed en me rug is van 42 graden naar 36 graden gegaan Haha! Ik heb wel een brace

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:49

Same here. Bij mij gaat het meestal wel. Alleen als ik veel moet doorzitten op een hobbelend paard of veel moet mesten krijg ik er wel behoorlijk last van. Ik heb het trouwens bij veel voorover buigen of hoeven krabben bij een paard dat heel erg hangt. Ik probeer dan altijd in een paar keer 1 hoef uit te krabben zeg maar. Maar op zich als ik gewoon rijd gaat het allemaal goed Lachen Ik heb het ook niet héél ernstig gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:17

ik laat altijd mijn rug kraken als het pijn doet, vooral voor het slapen gaan...ik vind dat de pijn dan minder word