Nu al hooikoorts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Re: Nu al hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:35

Ik had vorige week ook al traanogen en rode ogen en jeuk. Ik kreeg er ook prut uit enzo en dacht dat het gewoon ontstoken ogen waren (ben lenzendrager). Het begon met 1 ook en toen na een dag ook mijn andere oog. Ben niet naar de huisarts geweest en nu is het gelukkig wel weer beter en kan mijn lenzen weer in, maar ogen jeuken nog steeds. Had tegelijkertijd keelpijn en snotteren/verkouden. Bedacht me opeens dat ik dit vorig jaar ook had en toen oogdruppeltjes had gekregen van de huisarts, waarna het beter werd. Dus toch hooikoorts Verward

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:56

jup...
bij mij begint het ook alweer lekker te
kriebelen.
Ben erg blij dat het weer lente is,
maar dit is toch wel het nadeel daarvan...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:05

pubelia schreef:
Ik heb er al ruim 3 weken erge last van. Nu komt er ook nog meerdere astma aanvallen bij. * zucht* Ik ben zo'n beetje overal allergisch voor wat je kan verzinnen, bepaalde soorten bomen, bepaalde soorten kruiden enzv. Gelukkig nog niet voor koe melk.

Ik denk wel dat ik als enige ondanks dat ik de laatste tijd er erg veel last van heb geen medicijnen er voor wil....

Waarom niet als ik vragen mag? Ik ben erg blij met mijn medicijnen, als ik ze niet gebruik loop ik de hele dag te snotteren en te niezen. Erg vermoeiend en ik krijg er hoofdpijn van omdat mijn neus verstopt raakt. Ik kan me wel voorstellen dat je liever geen medicijnen slikt, ik zou ze ook liever niet slikken, maar ja, ik kan ze niet missen. Ik ben allergisch voor paarden, honden, katten (allemaal in overvloed aanwezig Knipoog) en nog veel andere dingen. Als ik geen medicijnen gebruik kan ik niet gewoon de stal opstrooien, ik moet dan zo erg niezen dat ik er duizelig van word. Ik heb eerst van alles geprobeerd. Neussprays vond ik vreselijk. Ik gebruik nu Mizollen, 1 tabletje per dag. Werkt prima gelukkig! Haha! (merk ik vooral als ik ze vergeet in te nemen)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:15

Yep, heb al sinds eind januari last van mn ogen en dergelijke. Pff.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:29

Aerius werkt prima, ik stel het ook zo lang mogelijk uit dat ik het ook voor 'normale dagen' gebruik waarin ik niet actief met de paarden bezig ben, dus dan houd ik nog maar een paar dagen over waarin ik hem wel in moet nemen [3/4 dagen in de week.] Daardoor word ik er minder snel imuum voor waardoor hij niet meer werkt, zegmaar. Knipoog En dus blijft mijn Aerius prima werken tot nog toe. Haha!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:51

Vind het ook al zo vreemd, je hoort het vaker, mensen die nu al last van hooikoorts hebben. Het is nog winter Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig heb ik er zelf (nog) geen last van,, mijn moeder en zus wel. Mijn zus had het vorig jaar voor het eerst maar nu heel erg, hopelijk blijf ik gespaard Nagelbijten / Gniffelen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:37

Volgens de kalender is het nog winter, volgens de natuur niet meer (hoewel de meteorologische lente op 1 maart begint). De natuur trekt zich weinig aan van een kalendertje. Knipoog

Vanmorgen mijn eerste Allerfre van het jaar genomen, het gekriebel in mijn neus en ogen was na een kwartier al een heel stuk minder.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:15

Ons hele gezin (op mij na) heeft last van hooikoorts. manlief begint meestal in februari. Hij heeft last van de vroegbloeiende bomen. Dit jaar valt het mee (even afkloppen). En de drie kinderen komen er achteraan. Zo hebben ze bijmekaar ongeveer een half jaar last van hooikoorts. Bij hun helpt de pollinosan meestal wel goed. Of allerfre. En vaak heb ik ook oogdruppels in huis. Hebben jullie ook last van andere dingen waar je allergisch voor bent? In de hooikoorts tijd kan mijn echtgenoot geen appels eten, krijgt hij last van. Ook zoonlief heeft daar last van. Appels in appeltaart, appelmoes of bij de rode kool (gebakken ) kan wel, dan is er een bepaald stofje weg.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 15:23

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zelf moet ik geen sigarettenrook in m'n buurt hebben als ik hooikoorts heb.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:33

Ik zit het hele jaar door aan de aerius en de flixonase, dus dat scheelt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:29

Ik heb het sinds deze week weer, en maar bij bepaalde planten en gemaaid gras Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:27

Ik had gisteren voor het eerst weer tranende en jeukende ogen en vandaag was mijn eerste Nies van het jaar Haha!
Heel prettig, want ik heb er altijd tot zeker september last van, dus ik kan even vooruit......

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:54

Ik heb het hele jaar last ervan. In elk seizoen zitten wel pollen in de lucht waar ik niet tegen kan.