frozen shoulder, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: frozen shoulder, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:20

Jeetjel, dat is *** Sannuh!! weet je al wanneer je geopereerd gaat worden?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:22

antoinetje schreef:
Jeetjel, dat is *** Sannuh!! weet je al wanneer je geopereerd gaat worden?

Nee dat is nog niet helemaal duidelijk.
Binnen nu en 2 maanden, dus ga ervan uit dan het dan meer richting de 2 maanden gaat dan eerder.
Ik was eindelijk weer redelijk pijnvrij sinds een paar maanden, na de vorige operatie.
Val ik weer even dom van mijn paard en het feest kan weer beginnen.
Opzich baal ik er wel van dat ik nog zolang moet wachten, maarja het wordt nu niet meer beschouwd als een ''acuut'' trauma (ookal is het pas 3 weken geleden), en het is niet heel erg als je er even mee rond loopt, kapot is het toch al.
Maar dan zal ik over de pijn maar zwijgen, want dat is af en toe echt niet best.

crossmonster schreef:
ik heb zaterdag mri gehad, krijg donderdag eindelijk de uitslag!!

Dat is vlug binnen een week de uitslag, ben beniuwd wat eruit komt. Hopelijk valt het een beetje mee! Ach gut

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:24

Hoi,

Mijn vader heeft een frozen shoulder. Bij mijn weten heeft hij deze zonder aanleiding gekregen. Hij gaat 5 keer per week naar de kinesiste. Die heeft hem gezegd dat er vaak mensen komen met de diagnose frozen shoulder, maar dat hij de eerste patiënt is die ze kent die er écht een heeft.

Eerst kon hij zijn arm niet meer dan 45 graden van zijn lichaam afhouden. Onlangs is hij naar de 'kraker' gegaan en na een paar luide kraks kon hij zijn arm plots terug boven zijn hoofd houden.

Hij me trouwens goed liggen gehad met dit voorval:

Ik wist niet dat hij naar een kraker was geweest, en wist dus niets van de plotse verbetering. Hij zei "nu moet je eens kijken" en hij stak de stekker van de stroomdraad van zijn laptop in het stopcontact. "Nu moet je het uiteinde van de draad tegen mijn buik drukken. Niet lossen, hé!" Dus ik deed zoals hij gezegd had. En hij hief zijn armen langzaam op, tot boven zijn hoofd. Ik dacht dat er een mirakel aan't plaatsvinden was!!! Haha!

De dokters hebben hem gezegd dat hij wel nog 2 jaar nodig heeft om hiervan te genezen.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:36

Hier nog eentje die 'n frozen shoulder had. Omdat mijn arm alsmaar uit de kom schoot, hebben ze operatief de pezen wat ingekort en het kapsel nauwer gemaakt.

Met minimale informatie weer naar huis gestuurd, het kwam allemaal vanzelf wel goed, beetje rustig aan doen. Het kwam helemaal niet goed, ik kon die arm nauwelijks bewegen en dat werd na een paar weken alleen maar heel erg veel erger, tot die arm uiteindelijk zowat nergens meer heen ging. Niet alleen maar mitella gedragen, ook echt wel wat mee geprobeerd te doen, maar waarschijnlijk niet op de juiste manier. Hierdoor reageerde mijn lichaam verdedigend met het nog verder vastzetten: "NIET BEWEGEN DAT DING DAT KAN NIET PIJN PIJN PIJN" schreeuwde dit lijf Clown en de boel verstijfde JUIST door mijn verkeerde bewegingspogingen.
Terug naar die chirurg. Zegt 'ie heel verbaasd: "Maar heb je geen fysio dan?". Hij had ZELF gezegd dat 't gewoon over zou moeten gaan, niks geen doorverwijzingen of advies, een paar weekjes rustig aan en dan zou 't wel weer gaan! Oei, ik heb die elitaire hooghartige lummel toen wel van repliek gediend, ik had VEEL te braaf naar 'm geluisterd en nu dit! Wat was ik boos, ook op mezelf dat ik niet kritischer was geweest!

Ik werd met diagnose "frozen shoulder" naar de fysio gestuurd. Daar wilde ik niet heen, ik had het gevoel dat die met een frozen shoulder iets ging doen wat niet oke was. Dat bleek ook. Inmiddels was ik wel al 2x bij de kinesioloog geweest en dat hielp, zeker omdat zij van oorsprong fysiotherapeute is en dus haar kennis van kinesiologie combineerde met fysiotherapie. Toen ik bij haar aankwam met de mededeling dat de chirurg zei dat ik een frozen shoulder had, zei ze dat het maar goed was dat ik niet bij een reguliere fysio terecht was gekomen met die diagnose. Die zou die schouder zijn gaan "doorbewegen", waardoor het werk van inkorten van de pezen vermoedelijk onmiddellijk teniet zou zijn gedaan, of de kwaal zelfs erger zou zijn geworden, omdat de boel daar nog zwak was en wellicht zelfs zou zijn afgescheurd bij doorbewegen. Fijn......

Van haar kreeg ik ook oefeningen, maar jaaaaaaa ook ik smokkelde (zonder het eerst te weten, ik deed ongemerkt gewoon wat het minste pijn deed Tong uitsteken ) en ontdekte allerlei manieren om mijn arm toch boven de massa te tillen zonder 'm "recht naar voren" op te hoeven tillen. Erg veel pijn gehad dat eerste halfjaar Boos! .

We zijn nu vier jaar verder. De actieradius van mijn rechterschouder is nooit meer geworden wat hij was, maar wel nog zover goedgekomen dat ik er in gewoon dagelijks leven bijna geen last van heb. Ik kan alleen niet meer aan de rekstok hangen, dat vind ik serieus erg jammer Haha! Verder heb ik me aangepast, als ik er bewust op let merk ik dat ik dingen "aangepast" doe (zwaardere dingen boven me uit tillen etc.) maar het is verder zo'n gewoonte geworden.
Als ik nu zou mogen kiezen, had ik liever die schouder die een paar keer per jaar uit de kom schoot, maar verder alles kon, dan dit.

Mijn tip: Vraag je therapeuten etc. NET zolang de oren van het hoofd tot je alle info over die schouder hebt die je hebben moet. ALLES vragen, dan vinden ze je maar een zeur!

Groetjes
Licorne