Onwijs moe, geen pfeiffer; wat wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sentido

Re: Onwijs moe, geen pfeiffer; wat wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:44

ik heb een aantal jaar terug ook zoiets gehad
ik had ook geen pheiffer
toen ben ik een keer met m'n moeder naar een alternatieve arts geweest en deze deed bloedonderzoek met vers bloed.. hij prikte zeg maar en bekeek het toen gelijk
daar kwam uit dat ik een soort schimmel (klink heeeel eng!) in m;n darmen had ofzo en deze at de suikers op. uit suikers haal je heel veel energie dus daarom was ik zo moe Knipoog
ik mocht toen helemaal geen suiker, na een jaar ongeveer ging het steeds beter en gingen we weer terug. toen was het weg.
nu kan ik overigens wel weer gewoon suiker eten hoor Tong uitsteken

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:50

ik leef met je mee,
ik kan lang slapen en ik blijf moet ik kan kort slapen en ik blijf moe. als ik ergens ben wil ik het liefst slapen. Ik heb geen zin om naar mn werkt te gaan omdat ik liever blijf slapen. Ik ben ook altijd moe... Echt ZO vervelend.. Verdrietig

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 20:10

@ Noukie & xjildou; mss moet ik dat maar is gaan doen dan. Ik ga nu maar alle mogelijke manieren uitproberen, want ik word er echt gek van.
Als ik na school bijvoorbeeld iets wil doen moet ik eerst naar huis om even bij te komen, en dat is echt zwáár irritant.
Bedankt voor de reacties! Lachen

0laura0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:20

ik ken het ook,
bij mij had het ook met een probleem in mijn darmen te maken maar dat was niet het enige. ik zat toen ook emotioneel heel erg in de knoop. je ben dan in je hoofd zo erg bezig dat je lichaam geen energie meer heeft. bij mij was het zo erg dat ik nog maar 2 uurtjes per dag naar school ging en de rest van de dag sliep. na veel gepraat ging het emotioneel weer beter en met mijn darmen ook zo ben ik er na 2 jaar wel weer bovenop gekomen maar voordat we wisten wat het was heeft het heel lang geduurt... een homeopatische arts heeft mij toen ook heel goed geholpen...
iig sterkte!!

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:01

Ik had 't ook.
Kwam thuis, ging meteen m'n bed in rond half 6 en sliep tot half 9.
Ging dan rond 12u naar bed en was nog steeds moe de volgende dag.
Nu is 't al weer een stuk beter en heb ik d'r geen last meer van. Ik denk ook dat 't een soort winterdipje was, want nu met de lente voel ik me ook een stuk lekkerder.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:49

Hannanas schreef:
Hier meld nog iemand met moeheid.

Ook al jaren. Net als Tatjana.

Tatjana, misschien ben jij ( ook ) HSP?
Daar zit ik aan te denken....

Verders liep/loop ik bij een mesoloog.

Bij mij is mijn bloed en etc ook helemaal toppie.
Ik wou dat het bloedarmoede was....!

Ff geGoogled wat was. Ik ben geen HPS-er, tenminste niet dat ik het weet. Ik vind mezelf ook niet echt terug in de beschrijvingen... Ik heb er vooral last van als ik te veel verschillende of te heftige emoties heb over een zaak.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:54

Hi iedereen,

ik herken dit ook heel erg. Na school, en vooral na stage moet ik ook echt een uurtje slapen.
Ik ben een HSP-er en dat heeft er zeker mee te maken (www.hooggevoelig.nl)
Soms is HSP zo vervelend, zoals dan. Mensen proberen me duidelijk te maken dat het
ook iets moois en handigs kan zijn, maar dat zie ik nog niet zo in.

Misschien kun je proberen om multivitamine te gaan slikken zoals Spirulina?
Of misschien heb je toch last van de mentale moeheid. Ben je extra moe als je iets nieuws hebt
gedaan, zoals een nieuwe dag op school, nieuwe stage, nieuwe mensen ontmoet, in een situatie
beland waar je niet helemaal jezelf kon zijn? Dat kan je mentaal erg moe maken.

Als je daar meer over wilt weten, schroom niet me te PMen.

Veel sterkte ermee, Puck

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:54

Ik weet niet hoe oud je bent? Kan denk ik ook aan de pubertijd liggen.

Ik zelf heb ook een hele tijd gehad dat ik na school ging slapen en dan werd ik wakker gemaakt voor het avondeten. Dit is ook vanzelf over gegaan. (toen was ik 15/16)

Nu ben ik ook wel vaak moe (ben nu 18 bijna 19), maar dit komt ook omdat ik het zó ontzettend druk heb met school, paarden, bijbaan, vrienden etc. Ik kom niet aan mezelf toe en dat begint me op te breken.

Dus misschien ook wat weer tijd voor jezelf maken?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:53

Citaat:
Hi iedereen,

ik herken dit ook heel erg. Na school, en vooral na stage moet ik ook echt een uurtje slapen.

Daar vertel je me wat!

Jullie schrijven hier ook over 12 uur slapen snachts enzo, maar daar ligt het bij mij niet aan.
Ik ben moe, en moet soms echt bijtanken.
Wat dacht je van ergens naartoe gaan? Zaterdags shoppen/stad of wat anders... nou echt liever niet!
Echt dus na school, na werk slapen, anders trek ik derest van de dag/avond het niet.
Hoofdpijn, moe, loom etc.

Snel moe, vaak moe.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:51

Ik ben ook lusteloos, ik neem aan dat ik weer een virus te pakken heb!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:13

Gelukkig voor jou, aan je post te lezen dat je aan een virus denkt, is het tijdelijk!

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 16:20

Hmm, de laatste paar jaar heb ik wel heel wat te verwerken gehad, mss komt dat er nu op deze manier uit..
Ik ben trouwens 17. Ook na het rijden moet ik echt even een uurtje ongeveer gaan liggen, uitgaan trek ik ook niet echt meer.
Ik ga idd maar eens vitaminen slikken mss helpt dat. Bedankt iig voor jullie reacties!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:51

Hier in huis noemen ze dat 'voorjaarsvermoeidheid'. Gisteren bijv. had ik echt energie, kwam door de zon ofzo.

boldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:01

Na een lange ziekte periode door zwangerschap ben ik op advies van de verloskundige
begonnen met een drankje dat groenten, fruit en ijzer bevat. Dit heeft mij geweldig geholpen.
Zelfs mijn chronische bloedarmoede is verdwenen en dit terwijl ik al een gevorderde zwangerschap heb. Bovendien heb ik een stuk van mijn energie terug terwijl ik echt de hele dag alleen maar sliep. Ze adviseren dit drankje ook aan mensen die b.v. net een operatie gehad hebben om aan
te sterken.

De naam van het drankje is Floradix. Deze heb je in 2 verschillende samenstellingen maar die met het ijzer moet je hebben. Je koopt het bij de betere drogisterijen. Kan je een stuk op weg helpen je beter te gaan voelen.

Ga ook eens lekker onder de zonnebank. Kan je je ook wel eens wat fitter van gaan voelen.

Succes en beterschap verder!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:42

MissDonna schreef:
ik leef met je mee,
ik kan lang slapen en ik blijf moet ik kan kort slapen en ik blijf moe. als ik ergens ben wil ik het liefst slapen. Ik heb geen zin om naar mn werkt te gaan omdat ik liever blijf slapen. Ik ben ook altijd moe... Echt ZO vervelend.. Verdrietig

Wow :/ Ik heb echt precies hetzelfde!

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:46

ik had dat ook .. gewoon nog vroeger op bed weekje thuis blijven alleen maar slapen en dan die week daar naar.. naar school en dan smiddags even slapen en dan is het ook zo weer over

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:38

Ik zou dat het zo was!
Even een weekje veel slapen en je kan er weer een half jaar tegen aan.... Ik wou echt dat het zo was!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:38

Hannanas schreef:
Ik zou dat het zo was!
Even een weekje veel slapen en je kan er weer een half jaar tegen aan.... Ik wou echt dat het zo was!

Idd... Bij mij heeft die extreme vermoeidheid toch wel een paar maanden geduurd, ondanks heel rustig aandoen. Nu gelukkig een stuk beter, maar ik ben tegenwoordig wel sneller moe en ook een stuk 'heftiger' in een keer.

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:42

Is je schildklier ook getest? Ik ben namelijk ook heel lang vaak moe geweest, en toen bleek dat mijn schildklier net iets te langzaam werkt.. Hoop iig dat het goed komt ^^

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:42

het kan ook de ziekte van LIME zijn Lachen heeft een vriendin van mij gehad, die werd opeens heel erg moe, wilde alleen maar rusten! en van inspannen werd ze steeds sneller moe, maar nu na behandelingen is ze weer als vanouds. maar volgens mij wordt dit veroorzaakt door een theek, en dat lijkt me in deze tijd wel erg onwaarschijnlijk, of je het nog ergens van kunt krijgen weet ik eerlijk gezegd niet.
Ik weet niet of dit mogelijk is, maar ik moest er aan denken toen ik over vermoeidheid las Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:43

Felinde schreef:
Is je schildklier ook getest? Ik ben namelijk ook heel lang vaak moe geweest, en toen bleek dat mijn schildklier net iets te langzaam werkt.. Hoop iig dat het goed komt ^^

Moi?
Ben ik idd op getest.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:47

Je bent 17/18? Grote kans inderdaad dat het puberteit kan zijn, althans in die zin dat je een hele vermoeidende periode hebt omdat er veel in je lichaam gebeurt.

Ik heb Havo 4 en 5 slapend doorgebracht Haha! en nu mijn zusje hetzelfde

als je bloedtesten goed zijn, doe je er verstandig aan om veel frisse buitenlucht op te zoeken, te sporten (ja vermoeiend, maar geeft ook weer energie) zon te pakken voor zover je kan, ga lekker onder de zonnebank

en vul je lichaam een beetje aan met wat vitamines,

goed gezond eten, water drinken, etc

Er wordt zowieso veel geklaagd over moeheid vanwege de sluimerende griep en verkoudheidsvirussen die steeds maar niet weg gaan, en een gebrek aan zonlicht dat we hebben gekregen door de zachte/grijze winter.

Overigens is pfeiffer wél traceerbaar in het bloed, wat een pagina terug ontkend werd Knipoog

kan natuurlijk wel zijn dat je het wél gehad hebt, maar dat het al uit je lichaam is

Ik zit overigens nu wél met pfeiffer thuis Knipoog

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:52

Laten we niet alles tegelijk uit de kast trekken voor de TS...het griepvirus wat door Nederland trekt maakt niet overal dezelfde slachtoffers.

Heb inmiddels al een hoop patiënten gehad en ben zelf ook de sjaak...maar dankzij de griepprik niet zo heel erg...
Maar het begint met moeheid...lamlendig, hangerig, sjaggie en moe (het gevoel alsof je uurrrrrrrren kan pitten), het zet dan door...of niet.
Gister een klasgenootje van me...zo ontzettend moe, had zich verslapen, uiteindelijk toch gekomen, en ligt nu met 39 nogwattes in bed. Ik ben al 1,5 week ontzettend moe...als ik eenmaal lig...dan ben ik weg, vooral 's ochtends kan ik er niet uit komen, terwijl ik daar nooit moeite mee heb.
Ook mijn vriend en huisgenoot hebben dezelfde klachten.
Het is echt zo'n ik ga niet in mijn bed liggen...maar echt lekker voelen doe ik me ook niet gevoel.

Dus voor de TS...zou gewoon rustig aan doen en de nodige vitamientjes gebruiken (je lichaam moet zelf herstellen....dus vandaar lekker rustig aandoen)...is het binnen een week of wat nog niet over, dan wel naar de HA
Ik heb inmiddels deze week al 2 keer met het idee gelopen om naar de HA te gaan, maar ik weet stiekem dat het gewoon het virus is wat ik te pakken heb...

Voor alle anderen kan ik de tests ed goed begrijpen hoor...maar denk dat dat voor de TS op dit moment nog een stappie te ver is Knipoog

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:05

misschien is het iets met stress?
probeer op tijd naar bed te gaan en er fris uitkomen..
miscchien heb je vitamine te wijnig?
nou suc6 er mee!!