Hoe onder narcose worden gebracht ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Re: Hoe onder narcose worden gebracht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:55

Ik ben 1 keer geopereerd met kapje en 1 keer gewoon met infuus. Ik weet nog wel dat dat kapje geen succes was. Ik raakte er niet van in slaap, pas na 5 minuten ofzo. Intussen was ik wel ontzettend bang, omdat de kamer rondtolde en ik bang was dat ze me zo gingen opereren.
Dat infuus was een stuk relaxter. Ik had het toch te druk met de operatiekamer bekijken en het gereedschap inspecteren, dat het infuus er in zat voor ik het wist. En ik was ook meteen weg, want het volgende wat ik me herinner was dat ik helemaal high was van de narcose haha. Ik bleef die verpleegkundige maar zeuren om champignonsoep (recht van de operatietafel).
En ik ben wel ontzettend ziek geweest. Voelt als een enorme kater. Constant overgeven enzo. Tip is om niet te zwaar te eten een avond van tevoren.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:56

Grappig verhaal tussendoor:

Vroegah....kreeg je zo'n kapje op je neus en moest je terugtellen van honderd tot je wegzakte. Mijn moeder werd een paar jaar geleden geopereerd en had best wat stress maar goed de operatiezaal in en kreeg dat kapje op haar neus en begon vrolijk af te tellen......bij 75 trok iemand dat kapje van haar neus en vroeg: Mevrouw wat bent u aan het doen??? Waarop ze antwoordde: Nou terug aan het tellen zodat ik straks onder narcose ben. De man antwoordde al grinnikend dat ze errrug lang kon blijven tellen dan want ze had een kapje met zuurstof op, de hele operatiekamer lag in een deuk!!!! En mijn moeder werd gewoon onder zeil gebracht met een infuus!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:37

Polly schreef:
maar hoe is het dan na een operatie, is iedereen hier ziek geweest van de narcose of dat niet?
En hoe beroerd ben je dan? Denk dat ik banger zou zijn voor het erna...

van de narcose heb ik geen last gehad zolang je je aan de eet voorschriften houd.
van de morfine was ik goed ziek, maar dat is alleen in t ziekenhuyis thuis was t obver.
je mag pas wefg als je wat gegetebn heb en naar de wc bent geweest eerder niet

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 17:12

bedankt iedereen voor de reacties, maar ik heb vandaag te horen gekregen dat ik niet geopereerd hoef te worden Pling

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:16

ik hou me nooit aan de eetvoorschriften heb nergens last van.
In het ziekenhuis hebben ze altijd lekkere kaasbroodjes, zodra ik wakker word komen ze dan vragen of je een beschuitje wilt met een beetje thee. Ik zei nee is niet nodig mijn bestelling is al onderweg Tong uitsteken en dan kwam me moeder binnen lopen met kaasbroodjes, ze waren bang dat ik ziek zou worden maar doe het vaker en ben er nooit ziek van geweest.

Ik hoefte niet naar de wc, toen ik gegeten had mocht ik gelijk weg omdat ik me goed voelde.

edit haha zorgen om niks dus Clown