hoi hoi
ook slik ik prednison nu al een jaar of 6 helaas, ik ben begonnen met stootkuren per dag 1000 mg en dat drie dagen achtereen en dat heb ik 4x gehad ,
dit ook voor mijnn nieren zowel bloedplaatjes , nu zit ik van 80 mg naar 60 mg van 60 ga je naar 40mg van 40 mg ga je naar 20mg en dan gaat het langzaam dan ga je naar 17,5 15 12,5 10 5 2,5
ik zit nu op 5 mg per dag lager mag ik niet daarbij slik ik calcichew omeprazol dus losec, cellcept cozaar simvastine ascal ijzer en nog meer troep
helaas zijn door de hoeveelheden prednison mijn botten gaan necrotiseren kortom broos geworden en afgebrokkeld ik ben nu 25 en heb 19 januarie mijn laatste voorlopig operatie gehad ik heb dus 2 kunstheupen en een kunstknie, thanx prednison ook inderdaad je vocht vasthouden en het oploffen van jezelf ik noem mezelf een michelinne popppetje komt het meest in de buurt van hoe we eruit zien , ik ben van 42 kg naar 98 kg gegaan en was nog meer helaas ,
maar we zetten door hoop voor je dat alles goed komt maar als je met je nieren zit vrees ik dat dit blijvend is tenzij je wilt dialiseren?
al mijn punten op een rijtje :
vocht vasthouden
typisch prednison hoofd
haar uitval
genecrotiseerde gewrichten
hoofdpijn
slecht zicht
stemmingswisselingen
striae
meer gewicht
dorst
blaasontstekingen
en ik mag niet eens in de zon al zou ik er tegen kunnen heb speciaal zonnebrand ultra cotrolum op recept verkrijgbaar, je blijft echt wit,
blauwe plekken
hartkloppingen
en doordat ik me druk maar om vooral mijn ziekte heb ik een tia eroverheen gehad toen ik 24 was dus vorig jaar en daar door mee en meer tabletten erbij gekregen