wie is er bang voor de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Re: wie is er bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:49

Ymke schreef:
Ik ben niet bang voor de dood, wel op de manier hoe ik dood zal gaan

Hmm..ja hier hetzelfde... Ik wil niet lijden, ik wil dat als ik dood ga het gewoon in een keer over en uit is. Liefst ga ik dood in mijn slaap. Volgens mij krijg je dan hele rare dromen Bloos

En inderdaad, ik ben wel bang dat er iemand om mij heen die erg belangrijk voor me is dood zal gaan. Vooral nu, kan het er echt niet bij, dan val ik volgens mij in een zwarte gat en kom ik never nooit meer uit. Huilen

_Micha_ schreef:
Everest schreef:
Ik ben er doodsbang voor...

Ik vind het een akelig idee.. want als je dood bent.. dan ben je dood.. en kom je nooooit meer terug.. de wereld blijft eeuwig voortbestaan.. maar je komt zelf nooit meer terug..

Nooit..

Akelig idee Verdrietig

Vind ik nou ook, er is gewoon niets meer dan. En de wereld gaat gewoon door met leven en jij bent gewoon weg. Nóóit meer paardrijden nooit meer lol maken met je vrienden al die dingen. Bah wordt er helemaal akelig van. Daarom hoop ik ook dat je opnieuw wordt gebeuren ofzo Lachen

Dit geloof ik niet.

Ik denk dat je wel op het een of ander manier terug komt. Waar je ook komt, heb je het goed denk ik. Dus wel paardrijden etc etc......

Ik geloof niet dat je gewoon voor jezelf ook niet meer bestaat. Je ziel kan niet doodgaan. Alleen je lichaam
Laatst bijgewerkt door Skitter op 03-03-07 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:51

Skitter schreef:
Ymke schreef:
Ik ben niet bang voor de dood, wel op de manier hoe ik dood zal gaan

Hmm..ja hier hetzelfde... Ik wil niet lijden, ik wil dat als ik dood ga het gewoon in een keer over en uit is. Liefst ga ik dood in mijn slaap. Volgens mij krijg je dan hele rare dromen Bloos

En inderdaad, ik ben wel bang dat er iemand om mij heen die erg belangrijk voor me is dood zal gaan. Vooral nu, kan het er echt niet bij, dan val ik volgens mij in een zwarte gat en kom ik never nooit meer uit. Huilen

Hetzelfde hier.
Je hoort heel vaak: ''ja iemand heeft kanker, en kan zelf niks meer doen, diegene valt niet meer te redden, en het is wachten totdat diegene dood gaat.''
Vreselijk, ik wil gewoon rustig in mijn slaap doodgaan, en dat het dan maar in 1 keer voorbij is.
Voor de dood zelf bang ik niet bang, alleen op de manier hoe ik dood ga. Verdrietig

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:52

Tsja ben ik bang voor de dood? Een goede vraag, waar ik liever niet al te lang over wil nadenken...
Als ik er lang over na ga denken ben ik eerder bang omdat ik niet weet waar ik dan heen ga.
Is het net zoals in je slaap, want soms slaap ik zo diep dat ik mijn dromen niet meer kan herinneren gewoon helemaal niks, is het zo iets? Dat je gewoon voor altijd slaapt en nooit meer wakker zult worden? ga je ergens heen naar een soort schimmenrijk waar je een soort van 'vaag' persoon bent. of ga je naar de hemel? Zo ja wat ben je daar dan precies, wat gebeurt er daar, of kom je in de hel?
Ik vind het juist eng dat ik niet weet wat er gaat komen. ik ga nooit naar de kerk en soms denk ik wel eens; omdat ik nooit naar de kerk ga en nooit bid, mag ik dan de hemel niet in? Moet ik dan naar de 'hel?'

Ik ben dus eerder bang voor wat er gaat komen, dan hoe eigenlijk. Mijn opa is een paar maanden geleden overleden aan demenie, ik had het er toen met mijn vader over en hij zei ook: "ik ga liever wat jonger dood en dat ik helemaal gezond ben, dan dat ik 100 wordt en ik me nergens meer bewust van ben en dat ik de hele dag een beetje aan het zitten ben en aan het slapen!

ik wil er voorlopig nog niet aan denken, maar als het zo ver is hoop ik dat het zo vredig mogelijk wordt!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:55

Ik ben vaak bang dat ik mijn vader verlies, omdat hij een stuk ouder is dan de gemiddelde vader en huidkanker heeft. Voor mezelf ben ik er absoluut niet bang voor. Ik geniet van het leven, en als het is afgelopen, is het afgelopen. En ik hoop dat iedereen om me heen dan met een goed gevoel aan mij en het leven dat ik heb gelijdt kan denken Lachen

Wat ik wel heel erg zou vinden is nog dingen op mijn hart hebben, die ik mensen wilde vertellen, en dan doodgaan. Of andersom, als die mensen doodgaan waartegen ik nog wat wilde zeggen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:57

LarissaXX schreef:
Wat ik wel heel erg zou vinden is nog dingen op mijn hart hebben, die ik mensen wilde vertellen, en dan doodgaan. Of andersom, als die mensen doodgaan waartegen ik nog wat wilde zeggen.

Dit vind ik ook zo moeilijk. Elke ochtend als mijn vriend naar zijn werk gaat denk ik dat ik hem wel nooit meer terug zal zien. De laatste tijd hebben we nogal vaak ruzie, maar voortaan ga ik toch proberen om niet weg te gaan met ruzie, of zonder te zeggen dat ik van hem hou etc etc.

Hij moet veel in de auto voor zijn werk, ben als de dood hij ooit een auto ongeluk krijgt ofzo....

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:58

Niet bang maar denk er wel over, een jongen bij ons op school lag een keer plotseling dood in bed zonder reden. Dat kan iedereen over komen ook met een gezond lichaam

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:58

Everest schreef:

Ik vind het een akelig idee.. want als je dood bent.. dan ben je dood.. en kom je nooooit meer terug.. de wereld blijft eeuwig voortbestaan.. maar je komt zelf nooit meer terug..

Nooit..

Akelig idee Verdrietig

Dat heb ik ook.. ik wil het allemaal niet missen!
Ik ben zo bang dat ik vroeg doodga, en dan dat alle mensen die om mij geven mij missen en ik hun!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:00

Everest schreef:

Nooit..

Akelig idee Verdrietig

Dit heb ik nou ook, en als ik eraan denk word ik ook helemaal verdrietig...

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:01

Ik vind begraven trouwens wel een vies idee, ik heb het niet zo op insecten enzo vind het een beetje leguber. Cremeren trouwens ook vind vuur een beetje greepy. Dus ja wat dan

Uriel_Koska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:03

ik niet Knipoog

Uriel_Koska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:04

Bang voor de dood hea.. Begraven vind ik wel vies!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:06

Pff inderdaad, je moet eens weten wat er allemaal met je lichaam gebeurd.. gatsie!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:09

Elmira schreef:
Pff inderdaad, je moet eens weten wat er allemaal met je lichaam gebeurd.. gatsie!

*wilde net een koekje met krenten eten*
Scheve mond
*legt hem maar weer terug*
*LOL*

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:15

Juist het besef dat ik maar een x aantal jaren op deze aarde heb maakt er voor dat ik met alle teug probeer te genieten.
Dingen die ik wil doen daar ga ik voor.
Het lijkt mij zo erg dat als ik straks dood ga ik achterom kijk en denk aan alle dingen die ik had kunnen doen.
Het gevoel dat dit niet eeuwig is maakt voor mij dat ik me vrij voel omdat er een moment is dat deze wereld verder gaat zonder mij.
Het leven neem ik ook niet zo serieus, het is er om te genieten en lol te maken....

Nee ik ben niet bang voor de dood maar wel bang om mijn leven hier op aarde te verspillen aan zaken die achteraf er toch niet toe doen......

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:28

Ik ben niet bang voor de dood. Ik geniet gewoon, erger mij niet te veel aan mensen en maak er gewoon wat leuks van mijn leven. En als ik dan opeens niet meer wakker word....(laten we het niet hopen) dan heb ik het iniedergeval leuk gehad. En ik denk dat je er niet teveel aan moet denken want dan wordt je er vanzelf alleen maar banger van.

LiNDz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:30

Everest schreef:

Nooit..

Akelig idee Verdrietig

Ik herken precies datzelfde idee, soms als ik in bed lig en die gedachte gaat door mn hoofd doe ik net het licht aan of ga ik tv kijken of lezen zodat ik een andere gedachte heb

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:34

Ik ben absoluut niet bang voor de dood, maar wel het moment van doodgaan zelf. Maar dat is meer omdat je niet vantevoren weet hoe en wat.
Vroeger kwam daar ook nog een onaangenaam idee bij van *ik wil NIET begraven worden. Maar ook NIET verbrand*. Ter beschikking van de wetenschap was dus de enige optie (en daar sta ik overigens nog steeds helemaal achter) maar dan toch weer *ja, en dan zijn ze uitgespeeld, en dan? alsnog de kliko in?! toch verbrand?!* maar met de mogelijkheden van plastinatie nu is die angst ook helemaal weg.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:39

ik ben niet bang voor de dood, simpel omdat ik geloof dat wanneer ik dood ga ik naar de hemel ga waar ik eeuwig verder leef maar dan zonder de narigheid die ik hier heb

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:50

rachelthinka schreef:
ik ben niet bang voor de dood, simpel omdat ik geloof dat wanneer ik dood ga ik naar de hemel ga waar ik eeuwig verder leef maar dan zonder de narigheid die ik hier heb

ik ben ook niet bang voor de dood omdat ik weet dat het hierna alleen maar mooier word Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:55

en hoe weten jullie dat zo zeker dat het hierna alleen maar mooier wordt?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:07

niet op zich maar ik ben er wel mee bezig ivm mijn kinderen, ga dus eigenlijk ook zo goed als niet veel of vaak weg zonder ze, ben als de dood dat ze zonder moeder op moeten groeien

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:11

hoe ik dat weet?? tja daar kan ik vrij simpel op antwoorden, ik ben christen en in de bijbel staat mijn uiteindelijke toekomst, (voor geintreseerden staat in openbaringen, het laatste hoofdstuk, is ook het laatste hoofdstuk uit de bijbel, en ja ik geloof dit echt)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:14

Ik wel, geloof ook niet in iets na de dood. Het overlijden van mijn ouders is eigenlijk wel heel vredig gegaan en dat geeft me iets rust. Maar als er iets na de dood was weet ik 100% zeker dat mijn moeder me dat had laten merken.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:28

casperrr schreef:
"ik ga liever wat jonger dood en dat ik helemaal gezond ben, dan dat ik 100 wordt en ik me nergens meer bewust van ben en dat ik de hele dag een beetje aan het zitten ben en aan het slapen!

Als je 100 wordt heb je nog je hele leven gehad om echt te leven. Geef mij dat maar hoor. Het is niet omdat je je nergens meer van bewust bent, dat je dan ongelukkig bent..

Een goede vriendin is op valentijn dit jaar gestorven. Skiongeluk op de skipiste van Peer. De meid was 19, studeerde rechten, had een vriend waar ze dolverliefd en fier op was, had hopen vrienden, amuzeerde haar elke dag rot en had nog een héééle toekomst voor zich. Maar nee, ze heeft geen kans gekregen op die toekomst.
Jou opa heeft lang (en gelukkig?) kunnen leven, heeft waarschijnlijk heel veel kunnen doen en waarmaken in zijn leven. Als je 19 bent moet je nog deftig aan je leven beginnen. Dus nee, laat mij maar oud en dement worden, ik wil nog niet dood! Dus JA, ik ben bang voor de dood. Vooral voor het feit dat die veel vroeger kan komen dan verwacht, dat ik veel dingen in mijn leven nietmeer kan doen, dat ik mensen waarvan ik hou achter moet laten.. enorm bang.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:40

ben er ook wel wat bang voor..
als ik in bed lig denk ik er soms aan..nu minder als vroeger..
* als je dood bent, ben je dood , je bent weg.. , je bestaat niet meer ... alles is voorbij en de aarde blijft maar draaien *