Resistent voor Deo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Resistent voor Deo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:04

li3kuhhh schreef:
stef schreef:
ik heb gisteren deo van dove gekregen, en die wordt niet nat zeg maar als je spuit. Heb heel de avond gewerkt en niks aan de hand...

Welke van Dove is dat als ik vragen mag?

invisible dry

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:11

Ik had dezelfde reactie op verschillende deo's, het lijkt op een soort allergie.
Na een tijdje werd de huid zelfs schraal en lag open, dat meurt pas echt Haha!
De enige waar ik tegen kan is sanex sensitive, maar nu ik lees over odorex zal ik dat ook eens proberen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 17:21

Hee Coydog we hebben dus het zelfde probleem, bij mij is het niet schraal en ligt het niet open, jeukt ook niet of zo. De deo lijkt simpelweg gewoon niet te blijven plakken. Het lijkt wel of het ipv poeder een soort van gel laagje vormt....

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:24

Heb me wel eens af zitten vragen of dat kwam door het poeder wat zich vermengt met het zweet, maar inderdaad wordt het zo'n smerig laagje wat als je pech hebt in je kleren trekt.
Eetpatroon heb ik ook als eens aangepast, van geen kruiden tot geen vlees toe.
Van de huisarts kreeg ik te horen dat het ook een hormoonprobleem kan zijn en sinds ik extra pillen slik is het inderdaad wat minder.
Misschien je hormoonspiegel ook eens na laten kijken.
Slik je de pil, is deze dan misschien te zwaar of te licht?
Dat soort dingen kun je ook nog even nalopen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:52

beetje stom, maar als je nu helemaal geen deo gebruikt, enkel goed wast? Of meur je dan je shirtje uit?

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:20

oh das raar zeg, heb ik nog nooit van gehoord zoiets.
Misschien toch naar de huisarts, ben voor zoiets ook erheen geweest.
Want ik zweet altijd heel erg en niks hielp, nu heb ik speciaal spul gekregen, okee helpt ook niet Knipoog mjaa misschien hebben zij toch wel een oplossing.

Sorry even offtopic; zijn er meer mensen die van de dokter aluminiumhydroxychlorideo oplossing hebben gekregen en waarbij dit niet werkt? En wat gebruiken jullie nu dan, want word er namelijk gek van.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 14:49

Esmeralda schreef:
beetje stom, maar als je nu helemaal geen deo gebruikt, enkel goed wast? Of meur je dan je shirtje uit?

haha nee dat heb ik eigenlijk nog nooit bewust geprobeerd. Maar vind het altijd wel fijn om deo te gebruiken... Haha!

CoyDog. Ik gebruik idd de pil. Soms heb ik de indruk dat hij te licht is. Zeker als ik nogal gestresst ben. Dan merk ik nl weinig van de pil. Nu zit ik alweer enige tijd goed in mijn vel en werkt hij wel weer goed. Hormoonspiegel laten meten. Hoe gaat dat in zn werk? Geen rare dingen en fratsen die je uitmoet halen? Bloos

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:11

Hormoonspiegel meten is gewoon bloed prikken, soms op verschillende dagen in de weken dat je de pil gebruikt.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:25

Gewone droge talkpoeder gebruiken ipv deo (kan ook geen natte plakzooi worden) en NIET met zeep wassen. Talkpoder geeft bijna nooit allergische reacties en het werkt effectief tegen geurtjes en vijvertjes onder de armen, ook met bloedhitte zomers.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:35

Bij mij werkte deo op een gegeven moment ook niet meer.
Zodra ik het opspoot meteen een vieze zure lucht.
Heb een tijdje Odorex uit-het-flesje-in-het-doosje gebruikt
en dat heeft een hele tijd geholpen, maar na verloop van tijd werd het effect steeds minder.

Toen heb ik een keertje Deoleen gekocht.
De eerste paar keer deed het helemaal niets, maar na ongeveer een week begon het te werken.
De meeste deo's zijn gericht op het stoppen van de zweetproductie (door middel van aluminium-nog wat), Deoleen doet ook wat met de bacteriën die voor de zweetLUCHT zorgen.
Ik moet zeggen, het is wel duur maar bij mij werkt het perfect.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 21:03

daniella74 schreef:
Gewone droge talkpoeder gebruiken ipv deo (kan ook geen natte plakzooi worden) en NIET met zeep wassen. Talkpoder geeft bijna nooit allergische reacties en het werkt effectief tegen geurtjes en vijvertjes onder de armen, ook met bloedhitte zomers.

Geeft dat geen hele witte zooi in de badkamer Haha! ... Ik kan mij nl alleen de zwitzal baby talkpoeder herinneren.. Was altijd feest als we dat gebruikte. Alles was wit!! Haha!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:07

Talk heb ik ook geprobeerd, krijg ik witte plooien van.
En uiteindelijk ook irritatie.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:11

ik bleef ook altijd heel veel zweten.

nu gebruik ik deo die 5 dagen werkt, het werkt echt perfect! ik zweet gewoon weg echt veel minder! en er komt ook geen geur meer vanaf.

je wast je 's avonds en spuit vervolgens het spul op, daarna ga je slapen, de volgende ochtend kun je je gewoon wassen, het spul is in je huid getrokken.
afhankelijk van hoeveel je zweet moet je na 4 a 5 dagen het weer opnieuw herhalen.

ik zweer hier echt bij! ik heb super veel verschillende deo's gebruikt niets werkte echt, ook odrex extra dry hielp niet voldoende.

je kunt het spul gewoon bij de drogist kopen of apotheek, het is er van verschillende merken oa vichy 12,95 , therme 15,95(heb ik nu en ben er goed tevreden over en dan nog een van 19,95.

je doet er een paar maanden mee en het werkt echt!!!!!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:12

heb eerst ook dit probleem gehad,,
maar dan kocht ik gewoon allerlei verschillende, en gebruikte ze dan de een en dan de ander, zo kon ik gewoon doorgaan met alle deo's,
en wat hierboven staat heb ik ook al eens eerder gehoord...
moet echt goed werken..

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:35

marloezzke schreef:
ik bleef ook altijd heel veel zweten.

nu gebruik ik deo die 5 dagen werkt, het werkt echt perfect! ik zweet gewoon weg echt veel minder! en er komt ook geen geur meer vanaf.

je wast je 's avonds en spuit vervolgens het spul op, daarna ga je slapen, de volgende ochtend kun je je gewoon wassen, het spul is in je huid getrokken.
afhankelijk van hoeveel je zweet moet je na 4 a 5 dagen het weer opnieuw herhalen.

ik zweer hier echt bij! ik heb super veel verschillende deo's gebruikt niets werkte echt, ook odrex extra dry hielp niet voldoende.

je kunt het spul gewoon bij de drogist kopen of apotheek, het is er van verschillende merken oa vichy 12,95 , therme 15,95(heb ik nu en ben er goed tevreden over en dan nog een van 19,95.

je doet er een paar maanden mee en het werkt echt!!!!!

Heeft dat verder dan ook nog een naam van Vichy?? Of is dat gewoon Deodorant van Vichy?? De enige die ze hebben??

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:03

ja geloof dat het de enige is die ze hebben van vichy, geloof wel dat deze alleen bij de apotheek te koop is.

de andere 2 zijn wel bij de drogist te koop.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 12:22

Dan ga ik vd week eens effe kijken...

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:14

goede aanrader..

Die van odorex moet je 's avonds gebruiken. En dan dus niet als je geschoren hebt, en ook geen kleding meer aan doen. Lees de bijsluiter Knipoog

Ik heb het dat ik gewoon na een aantal maanden een andere moet gebruiken omdat dezelfde dan niet meer werkt...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:19

ladymagic schreef:
Misschien even bij de drogist binnenlopen en daar naar een goede deo vragen?
Kruidvat etc, wordt je niet zo goed geholpen maar bij de DA (niet de dierenarts maar de drogist DA Knipoog ) hebben ze een aparte beauty afdeling, parfum en duurdere schoonmaak producten enzo, die helpen mij altijd heel goed. Mijn vriend kan niet goed tegen deo en hij is daar ook goed geholpen!

Er zijn drie verschillende soort DA winkels en volgens mij hebben alleen de DA beauté winkels zo'n uitgebreid assortiment (Mijn nicht heeft onlangs een DA beauté overgenomen). Maar daar hebben ze wel wat meer verstand van dergelijke dingen dan bij een Kruidvat oid.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:10

meestal zweet je toch wel een beetje en dat blijft in die deo hangen.
gebruik een zo'n flesje van odorex,dat moet je 2x per week erop smeren.
dat helpt echt!
Moet je gewoon wat op een doekje doen en deppen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:30

Odorex ga ik ook ene keer testen Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:54

This is me, beetje late reactie maar als je talkpoeder op je vingertoppen doet en dan in je oksel klopt wordt het geen snowworld in de badkamer. Afgelopen dagen weer zelf met de poederbus in de weer geweest en er lag nergens stuif.

Als je gewone neutrale geurloze talkpoeder koopt zonder menthol kan je er bijna niet allergisch op reageren, het is gewoon gemalen kalk (schoolkrijt) zonder verdere bestanddelen.

Odorex en soortgelijke merken zijn wel heel scherp voor de huid. Zeker na het scheren is een dagje talkpoder gebruiken beter voor je huid, na het harsen mag je mininaal 3 dagen helemaal geen deo gebruiken en moet je talkpoder gebruiken ivm mogelijke kans op (levens)gevaarlijke ontstekingen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 21:27

Mensen bedankt voor jullie reacties... Ik ben een weekend weg geweest maar zal van de week Talkpoeder en de Odorex gaan kopen. Ik ben heel benieuwd.....

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:22

daniella74 schreef:

maar dat is wit Clown dat zie je toch met in een kort shirtje Blond

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:09

Nee hoor, je ziet het helemaal niet tenzij je teveel gebruikt. Je doet een beetje op je vingertoppen en klopt het in. Bodypoeder is altijd wit en dat zie je ook nooit. Je moet een waasje opleggen, geen verdrijvingsvlak.
Geloof me, je kunt supersexy blijven met talkpoeder en hip shirtje.