waarom schamen voor huilen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talishe

Re: waarom schamen voor huilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 01:11

ik denk dat het een teken van zwakte is omdat je laat zien dat je jezelf niet meer in de hand hebt. je hebt geen controle meer, en dat is niet fijn.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 01:12

Denk omdat je je dan kwetsbaar toont en dat willen de meesten niet. Ik huil zelf echt bijna nooit, laat staan in het bijzijn van anderen. Clown

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 01:24

Talishe schreef:
ik denk dat het een teken van zwakte is omdat je laat zien dat je jezelf niet meer in de hand hebt. je hebt geen controle meer, en dat is niet fijn.

Een emotie tonen zie ik toch niet als jezelf niet onder controle kunnen houden hoor? Lachen
Ik bedoel, vrolijk zijn en lachen is ook een emotie. Is die emotie tonen dan ook een teken van zwakte eigelijk, heb je dan eigenlijk ook geen controle meer?
(Ok die emotie word niet gezien als teken van zwakte of daarmee vergeleken of wat dan ook maar toch.)
Mij lijkt het juist wel dat je jezelf nog in de hand/onder controle hebt. Dat ligt er natuurlijk aan op wat voor een manier je huilt dan. Maar als je écht gemeend ergens over huilt kan je bij mijn weten toch nog altijd weten waar je mee bezig bent zegmaar en jezelf dan ook onder controle houden met daarbij jezelf te blijven. (En dus niet nep/aandachttrekkerig te gaan doen.)
Huilen is in mijn denken niet een teken van jezelf niet meer onder controle hebben. De controle behouden kan juist door middel van huilen zijn. Door even alles te laten gaan en zodoende minder 'druk' voelen. En daardoor juist weer meer controle hebben/krijgen. (?)

Je kan in bijzijn van anderen huilen ook zien als iets sterks. Veel mensen kunnen/doen dit niet in bijzijn van anderen, door wat voor een reden dan ook. Maar die personen kunnen dat dan juist wel.
Dat kan je zien behalve zien als iets zwaks, wat genoeg mensen doen, maar ook op andere manieren zoals bijv. sterk. Sterkdat je daarin je emotie durft en kan laten zien aan anderen zonder je daarvoor te schamen. ( 'Ik ben zoals ik ben' (en dat is ook wel eens emotioneel) ) Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 01:28

ik huil gewoon als ik moet, voor mij is het een manier om uit te stressen. Dus ik doe het wel eens, en daarna voel ik me veel beter

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 02:50

Ik huil nooit in het bijzijn van anderen, ook niet bij familie... mijn ouders en vriend zijn een uitzondering, maar dan ook huil ik alleen in hele extreme situaties.
Ik weet dat het niet echt goed is, ik krop nogal op Haha!
Maar dat heeft denk ik ook wat met eerdere gebeurtenissen te maken, je wordt van sommige dingen gewoon hard... Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 02:55

Ik denk niet dat iemand mij ooit heeft zien huilen, in ieder geval ik kan het mij niet herinneren. Bij pijn ga ik juist meer schreeuwen, dat werkt iig beter dan te gaan huilen. Als ik huil is het ongemerkt, ik wil idd niet dat andere mensen het zien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 02:57

Idd... ik ga liever staan te springen dan dat ik een traantje laat Clown

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 03:16

ik laat niet graag mijn emoties zien bij anderen, niet te vrolijk, niet te depri enz.
Word vaak ook niet gewaardeerd hier.

Mijn vriend is heel erg open tegenover mij en is ook erg emotioneel, dat is voor mij pas een echte vent! iemand die het durft te laten zien! (iets wat ik niet durf).

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:32

Paula schreef:
Ik denk niet dat iemand mij ooit heeft zien huilen, in ieder geval ik kan het mij niet herinneren. Bij pijn ga ik juist meer schreeuwen, dat werkt iig beter dan te gaan huilen. Als ik huil is het ongemerkt, ik wil idd niet dat andere mensen het zien.

En hoezo werkt dat dan beter?

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:34

hmmz ik begrijp wel dat mensen zich op die manier niet wil laten kennen, ik heb daar zelf ook veel moeite mee. iedereen vind mij altijd een beetje ongevoelig e.d. en als ze me dan zien huilen voel ik me erg zwak

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:09

ik probeer iig niet vaak te huilen..
als er iets ergs is gebeurd en iemand weet dat ja dan word dat vaak doorverteld Clown en als er dan mensen me komen troosten euhm.. dan moet ik wel huilen ja.. maar dan wil ik dat niet en dan schaam ik me echt wel Knipoog
en als ik iemand troost die huilt..
dan moet ik ook wel huilen Bloos

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:13

Ik ben echt een huilebalk, maar dan wel privé. Ik weet neit waarom, voel me gewoon niet gemakkelijk als mensen m'n zwakte zien dnek ik.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:18

Ik heb ook periodes dat ik overal wel om kan huilen... soms weet ik zelf niet eens waarom. Liever niet op straat natuurlijk, maar dan vooral omdat ik geen zin heb alles aan iedereen uit te leggen.
Ik vind huilen niet iets om je voor te schamen...

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:19

Het vervelendste is gewoon:
er gebeurd iets ergs..
je komt aan met rode ogen..
men vraagt wat er is..
door die vragen ga je huilen..
en door dat huilen geraak je niet goed meer uit je woorden
Nagelbijten / Gniffelen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:20

Ow,
ik heb trouwens nooit mogen huilen thuis Knipoog
mocht niet van mijn vader..
huilen was flauw en zwak en zou ik nooit sterk worden Sigaar
mijn vader sloeg me vroeger zelfs ooit eens omdat ik huilde Knipoog

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:21

Omdat het met je emoties te maken heeft, omdat iedereen gaat vragen wat er is. Niet iedereen er iets mee te maken heeft, Je (ik tenminste) er niet echt charmant uitziet als je huilt. Nee mijn vriendinnen en familie mogen me als er iets is om te huilen best huilend zien maar verder echt niemand! Je bent nogal kwetsbaar als je huilt, je laat je zwakte zien. Ik zelf voel me iig ook erg zwak als ik huil waar veel mensen bij zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 21:28

Blitzelover schreef:
Ow,
ik heb trouwens nooit mogen huilen thuis Knipoog
mocht niet van mijn vader..
huilen was flauw en zwak en zou ik nooit sterk worden Sigaar
mijn vader sloeg me vroeger zelfs ooit eens omdat ik huilde Knipoog

Dat vind ik wel echt te ver gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:56

Ik heb er eigenlijk helemaal geen moeite mee, als ik moet huilen, huil ik Clown
Nu is het ook weer niet zo dat ik te pas en te onpas en plein publiek in tranen uitbarst. Haha!
Maar huilen bij vreemden enzo, mwah, nee geen moeite mee..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:03

Ik heb een hekel aan huilen als ik eerlijk ben, voelt zo klein..
Maar meer een gevoel denk ik!

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:06

Ik huil helaas ook snel. Vind het wel irritant, aangezien het ook gebeurd als ik boos ben of ruzie heb.

Huilt jullie vriend/vriendin wel es bij jullie?

Mijne wel Lachen Gelukkig wel!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:08

Ik schaam me er niet voor bij een film ofzo.
Wel als het om iets is. Ik ween op school practies nooit en als het dan eens gebeurt, moet niet iedereen het weten.. Lachen

@Kristaah: Ja hoor Ja

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:13

ik probeer het meestal wel in te houden, vind het vervelend dat dan iedereen naar me kijkt enzo.
als ik echt moet huilen veeg ik snel mijn tranen weg ofzo of ga naar de wc.
als ik ongesteld ben moet ik ook om van alles huilen (wel thuis)

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:09

Pattypaard schreef:
Ik heb wel bijv. snel dat als ik moet lachen (en er zijn nogal wat lachbuien vaak Schijnheilig) ik snel tranen in mijn ogen krijg enz. Daar schaam ik me niet voor voor die tranen en deze maken me dan ook helemaal niks uit ook al denken mensen dan dat ik écht aan het huilen ben. Lachen

bij mij lopen ze direct over me wangen Huilen van het lachen

Vladeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:36

Ik denk dat huilen ook iets is wat je niet helemaal onder controle hebt. Ik zadel niet graag anderen met mijn problemen op. En veel frustraties hoop ik op...totdat ik ineens uitbarst om niks, en dan kan ik er weer tegenaan. Soms wil ik niet huilen, maar dan gaat je lip trillen als je bijvoorbeeld aan het praten bent. Het liefst wil je dan even niks meer zeggen en weggaan, maar tocg ga je dan huilen. En dat heb ik dus niet onder controle, want het liefst huil ik niet in het bijzijn van anderen. Ik huil alleen als er echt iets ergs aan de hand is.
En bij begravenissen, huil ik als de muziek begint. Als er muziek opstaat en ik praat over een ernstig onderwerp springen de tranen vaak wel in mn ogen.
Ik ben opzich niet zo'n huil persoon, maar soms als ik heel moe ben en veel frustraties heb die ik niet kwijt kan , dan floept het eruit... Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:57

ik ben niet iemand die snel huilt in het bijzijn van andere, maar pas moest ik op mijn werk gaan vertellen wat er thuis aan de hand is en toen toch wel erg moeten huilen, en tja, ik weet niet, je bent toch heel kwetsbaar dan ineens en ze zien een kant van je die ze niet kennen (tenminste bij mij dan, ik lach bijna altijd en ben ook bijna altijd vrolijk. )
wat het precies is weet ik niet Clown