ervaringen tandartsen? mijn gebit is verwaarloost

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: ervaringen tandartsen? mijn gebit is verwaarloost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 11:16

Ja ik vroeg ook altijd om extra verdoving heb ook al vaak aan gegeven dat de verdoving niks doet en dan zou ik een sterkere krijgen maar nog deed het niks. Ook heb ik een keer extra lang gewacht kijken of het dan werkte maar deed het ook niet. DIe spuiten ben ik niet bang voor dat is 1 tel zo'n prikje. Ik heb ook min lip op laten spuiten dus zo'n piepert ben ik nou ook weer niet, maar met dat boren zak ik echt door de grond

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:06

Ik durf mee te praten, dat is ook al heel wat. Want eigenlijk heb ik me de laatste jaren afgesloten voor alles wat met tandarts te maken had. Ik durfde er niet eens over te praten.

Ik was voor deze week al heel lang niet meer geweest. De tandarts vroeg zelfs nog of zijn data wel klopte want het was zo verschrikkelijk lang! (meer dus als een jaartje kunnen we wel stellen)

Geen klachten betreft kiespijn ofzo, maar ik wist wel dat mijn gebit toe is aan wat zorg. Dus toch de stap gezet, en een afspraak gemaakt voor controle. Die was dus deze week. Ook ik had toen ik de praktijk uitliep direct 2 lange vervolgafspraken op zak. Die moeten nog. Eigenlijk zie ik daar best wel tegenop, maar aan de andere kant kijk ik er ook wel naar uit. Ik ben ervan overtuigd dat hij goed werk gaat leveren, mijn huidige tandarts is heel vriendelijk (gelukkig geen verwijt waarom ik niet eerder was gekomen, dat dat beter was geweest wist ik ook wel). Hij gaat ook enkele vullingen die nu als ik lach in het zicht zitten bijwerken. Dat zal soweiso verzorgder staan. Alleen al die gaatjes uit het zicht vullen en de uitspraak dat binnenkort ook mijn verstandkiezen aan de beurt zijn maken me minder blij.

Succes bij de tandarts, ik kan je ook geen advies geven. Alleen maar melden dat je angst herkenbaar is. Achteraf ben ik wel heel trots dat ik (nu alleen al voor controle) toch ben gegaan. Daar doe ik het altijd maar mee.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 13:19

zijn er meerdere bokkers die een afspraak hebben gemaakt bij de narcose tandarts in het ziekenhuis? dat je helemaal onder zeil gaat. Ik heb net ziekenhuis gebeld of dat kan maar er was niemand meer op die afdeling. want wil daar wel meer info over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:22

Ben ik naief als ik zeg dat je van 8 gaatjes toch wel wat moet voelen Verward Lijkt me toch dat je dan wel last van je tanden hebt?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 13:24

nou als ik 1 gaatje had deed het al gruwelijk pijn laat staan 8.
Het zal best kunne dat je was voelt, maar wat ik al die jaren gevoeld heb schijnt niet echt normaal te zijn.

Mijn vader moest gister middag naar die zelfde tandarts, hij zegt wat heb jij met je dochter gedaan, hij zegt ik niks, de tandarts. omdat ik zo verschrikkelijk bang was

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:31

Volgens mij zit er in Deventer een angsttandarts.
Bel anders even met een ziekenhuis in de buurt en vraag aan de kaakchirurg of zij een angsttandarts kennen.

Gehandicapten worden vaak in het ziekenhuis behandeld door een soort angsttandarts. In de Weezenlanden in Zwolle zit in ieder geval ook zo'n arts.

De zuster van mijn tandarts schijnt ook angsttandarts te zijn, geen idee waar zij praktijk houdt.
Als zij net zo vriendelijk is, als haar broer kan ik haar absoluut aanraden.

Ik ben 14 jaar niet naar de tandarts geweest, zo bang was ik. In 1997 weer voor het eerst gegaan.
Ik begon toch problemen met mijn gebit te krijgen en via via kon ik bij mijn huidige tandarts terecht.

Hij heeft toen een kies getrokken, maar dat pas op het laatste moment tegen mij gezegd, anders zou ik uit de stoel gerend zijn.

Bij behandelingen laat ik me altijd verdoven, ik weet dat de verdoving soms vervelend is, maar tegen de tijd dat het echt vervelend wordt is hij ook al klaar met verdoven.
En ik ben zo bang als hij zonder verdoving een behandeling uitvoert, ik een plotseling beweging van pijn maak.

Ik ga ieder halfjaar naar hem toe, ik heb de laatste jaren weinig problemen met mijn gebit.
Door medicijngebruik heb ik wel last van verkleuring, dat laat ik dat tijdens de controle ook meteen weghalen.

Op die manier maak ik iets leuks van het tandarts bezoek; na afloop ziet mijn gebit er een stuk witter uit.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 13:35

zwolle is voor mij heel dicht bij, half uurtje rijden Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:46

Zoek even op google ´bang voor tandarts´ of ´narcose tandarts´..

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:57

Hier nog zo'n angsthaas maar ik heb gelukkig wel geleerd dat vluchten voor die enge man geen zin heeft en dat de ellende veel minder erg is als je iedere keer netjes voor controle gaat.
Mijn moeder was vroeger al bang voor de tandarts en ik heb dit netjes van haar overgenomen.
op mijn viertiende ben ik gestopt met naar de tandarts toe te gaan en op mijn 21ste zat ik met alle ellende.
Heb de boel toen laten renoveren terwijl ik onder kalmeringstabletten onder begeleiding van mijn vriend bij de tandarts zat, het heeft me toen een paar duizend euro gekost want de verzekering betaalde niets.
Na 3x behandelt te zijn was ik er even goed klaar mee en kon ik deze tandarts echt niet meer zien.
Kwam er iedere keer met gescheurde mondhoeken vandaan.
Sinds een jaar ga ik nu naar een andere tandarts, ik loop hier lachend naar binnen en ook weer lachend naar buiten.
Ik heb hele goede afspraken gemaakt.
Controle is ook echt controle, als er iets moet worden gedaan maken we daar een speciale afspraak voor zodat ik me mentaal kan voorbereiden.

Wat voor mij de grootste drijfveer was om te gaan, ik wilde echt niet dat mensen zouden zien hoe mijn tanden eruit zagen, durfde niet meer groot te lachen..
Ik vond het echt zo erg toen ik een gaat bleek te hebben in mijn voortand..
Want ik kijk zelf ook altijd naar de tanden van mensen, onverzorgde tanden zijn wel heel erg vies!!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 14:36

zal wel een duur grapje worden als ik dat onder verdoving wil laten doen. Ik ben wel verzekerd en volgens mij ook aanvullend verzekerd

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:39

De verdoving wordt volgens mij niet vergoed en dan mag je toch al gauw denken aan een bedrag van € 250,- geloof ik.

Sowieso moet je al een aardige aanvullende verzekering hebben wil je de komende 4 behandelingen van 1 uur al volledig vergoed krijgen door de verzekering. Heb je dat al nagevraagd?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 14:41

ja volgens mijn ouders was dat in orde. die hebben mijn verzekering geregeld.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:51

Hallo Breitling

! op de 3 mensen in Nederland is bang voor de tandarts. Gelukkig zijn er nu angsttandartsen. De meeste zitten in een commerciele kliniek en de anderen zijn verbonden aan (academische)ziekenhuizen. Bij de ziekenhuizen is het erg moeilijk binnenkomen als angstpatient en ook is de wachttijd extreem lang. Bij de commerciele klinieken is de wachttijd aanmerkelijk korter. Bij de meesten (in ieder geval de Amaliakliniek in Kerkrade) kun je terecht zonder verwijzing van huidige tandarts of HA.
Wanneer je een aanvullende tandartsverzekering wordt het ook grotendeels vergoed.

A.s. maandag is mijn eerste intakegesprek.

Ik weet wat je doormaakt en wens je veel sterkte.
Oh ja, je kunt op google zoeken op angsttandarts.
De Amaliakliniek heeft een eigen forum met lotgenoten.