blaasontsteking.. hoe snel er vanaf zijn>?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: blaasontsteking.. hoe snel er vanaf zijn>?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:58

MissToseland schreef:
ja net of je een mes uitplast Clown

net als in "The Green Mile"
How does that feel?
it feels like pissing rasorblades Haha!

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:02

Ah gatver, ik krijg nu serieus dat gevoel. Lips are sealed

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:03

Zo wat een handige tips allemaal. Zit toevallig zelf ook tegen een blaasontsteking aan en ga deze tips gauw uitproberen om te voorkomen dat het erger wordt.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:19

Een vriendin van mij krijgt telkens blaasontsteking als zij ongesteld moet worden, is erg vreemd..
Inderdaad gewoon veel drinken en een kuur halen! Lachen

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 20:20

MissToseland schreef:
ja net of je een mes uitplast Clown

nou in inderdaad

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:21

Naar de dokter, vragen voor een kuurtje..
Eenn... sinaasasppelsap

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:41

Pas wel op met antibiotica en de pil Lips are sealed

*beetje voorbarig, maar toch Pling*

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:57

Hoe voelt een blaasontsteking aan?

Ik heb telkens pijn bij het plassen als ik bijna klaar ben met plassen, heel raar. zodra ik heel nodig moet plassen (en mn blaas dus vol zit) heb ik geen pijn maar als mn blaas weer leeg is doet het even heel erg pijn. Het trekt wel weer snel weg.

Ik heb maandag pas tijd om naar de huisarts te gaan maar is dit ook blaasontsteking?

Ik heb zoiets nooit eerder gehad dus...

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:58

Zou toch echt even langs de dokter gaan voor een kuurtje dan ben je er zo vanaf

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:06

Blueberry, jij ook hier Tong uitsteken Ga morgen gewoon voor de zekerheid met een potje urine langs, je hoeft er zover ik weet geen afspraak voor te maken. Die kan jou meteen uitsluitsel geven Lachen Zoals ik hier al eerder gepost had, je kan er beter te vroeg dan telaat bij zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:32

Ik ren meteen naar de huisarts voor een antibioticumkuur!
En verder héél veel drinken en pijn of niet, ook zoveel mogelijk goed proberen (uit te) plassen.
En Vitamine C slikken, time-released pillen zijn het beste (worden geleidelijk op de dag opgenomen ipv dat je het zo weer uitplast). Cranberry is ook goed voor de ondersteuning.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:28

Blueberry schreef:
Hoe voelt een blaasontsteking aan?

Ik heb telkens pijn bij het plassen als ik bijna klaar ben met plassen, heel raar. zodra ik heel nodig moet plassen (en mn blaas dus vol zit) heb ik geen pijn maar als mn blaas weer leeg is doet het even heel erg pijn. Het trekt wel weer snel weg.

Ik heb maandag pas tijd om naar de huisarts te gaan maar is dit ook blaasontsteking?

Ik heb zoiets nooit eerder gehad dus...

Ja misschien wel. (zoals ik in heel aantal eerdere posts schreef) ik heb maandje terug blaasontsteking gehad en daar had ik bijna geen last van. alleen dat me urine heel raar rook en als ik naar toilet geweest bent en blaas leeg was, had ik de eerste 2 minuten t idee dat hij juist helemaal vol was. negeerde ik dat, dan trok het bijna gelijk weer weg.
kom ik bij de dokter: 'ja zware blaasontsteking' maar ik had er heel geen last van?

dus je hoeft helemaal niet die standaard syntomen te hebben van buikpijn, veel plassen etc.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:29

ik heb ook wel vaker blaaspntsteking, maar doet ijna nooit pijn, als ik het gevoel heb dat ik naar de wc moet en er niks komt, en dat voor een paar dagen ga ik voor de zekerheid langs de huisarts.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:43

Zoals hierboven al meerdere keren wordt vermeldt: direct naar de huisarts gaan met wat opgevangen ochtendurine!
Ik heb ook eens 1.5-2 maand rond gelopen met blijkbaar een blaasontsteking. Had af en toe was pijn met plassen maar naar een fikse pot thee had ik er een paar dagen weer geen last van. Zocht er dus niet veel achter tot ik op een zondagmiddag met mijn vriend op reis was in het Ruhrgebied en ik van het ene op het andere moment een vreselijke pijn in mijn zij kreeg (ter hoogte van de onderrug). Niet te harden was dat en mijn vriend is als een idioot naar huis gereden omdat hij me dus nog nooit zo'n pijn had zien hebben. Volgende ochtend is mijn moeder gelijk naar de HA gegaan met wat urine van mij en nog geen half uur later werd ze op haar werk opgebeld (mijn moeder werkte destijds op de plaatselijke apotheek Haha!) dat ze gelijk de sterkste anti-biotica kuur van een week naar mij moest brengen. Ik had namelijk al een flinke nier(bekken)ontsteking.
Ik heb een week lang niet veel meer kunnen doen dan van de bank naar de wc en 's avonds naar mijn bed strompelen. Heb 1.5 week mijn paard niet kunnen zien en heb me nog 2 weken lang als een vaatdoek gevoeld. Volgens mij heb ik toen 3 weken antibiotica gehad voordat de HA tevreden genoeg was en de waarschuwing meegekregen dat zodra ik maar het kleinste vermoeden had dat ik blaasontsteking had moest ik dat gelijk laten controleren.
Na die ene keer heb ik nog 2-3 keer blaasontsteking gehad en eigenlijk... ben ik sinds een jaar of 2 alweer blaasontstekingvrij Go jij! Go jij!

Maar ik drink nog steeds veel en neem regelmatig vit. C.
Wat ook goed schijnt te helpen (tenminste ter voorkoming) is rooibosthee. Niet van dat slappe gemengde prut maar echt 100% rooibosthee.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:58

Nou ik heb niet eens de tijd gehad om nar de huisarts te gaan hoor!

Werd vannacht wakkeer met gruwelijke pijnen in mn buik en rug!

Meteen naar de nachtpost voor huisartsen gereden, de autorit was echt ene hel. ik kon niet meer rechtopzitten of staan!

Blijkt dus dat ik een nierontsteking heb, van de blaasontsteking...!!

kreeg meteen 1000mg paracetamol naar binnen gewerkt want ik was gewoon misselijk van de pijn. Zit nu aan de penicilline...

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:05

Dames, cranberry sap is een super remedie, maar dan wel de ongezoete variant! Suiker is bij blaasontsteking uit den boze. Ongezoet cranberrie-sap is geen pretje om te drinken... maar het helpt wel! Volgende tip, trek warme sokken aan... niet lachen! Ik heb al zoveel blaasontstekingen gehad, dat ik mijzelf helaas een deskundige mag noemen. Warmte doet wonderen bij een BO. Een bad met daarin tijm (gewoon te koop bij de AH) is ook weldadig. Let op als je gevoelig bent dat je niet in bad gaat met allerlei lekkerruikende badschuimproducten, dat is funest. Sterkte!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:01

veel drinken. Dat moet je zoviezo doen om het te voorkomen. (Ik heb vroeger een operatie aan mijn nieren gehad, (een weg gehaald) Ik moet zelf heel erg goed op letten dat ik genoeg drink, als ik een blaasontsteking krijg kan het nog wel een levensgevaarlijk zijn.)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:18

Zijn al genoeg tips gegeven voor een blaasontsteking. Het enige wat ik me afvraag is of de mensen die een kuur gehad hebben, een aantal dagen nadat de kuur afgelopen is ook opnieuw urine brengen om te laten controleren. Is bij ons standaard om na 3 tot 5 dagen na de kuur opnieuw urine te brengen zodat we het kunnen controleren. Als een bacterie resistent is tegen een bepaalde antibiotica lijkt het alsof de blaasontsteking over is. Dit is dan niet het geval waardoor de bacterie resistent kan worden tegen dat type antibiotica waardoor je dus op korte termijn opnieuw een blaasontsteking hebt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 01:09

Nee doe ik niet; ik maak gewoon de kuur af en mocht het dan nog niet over zijn dan ga ik natuurlijk wel alsnog langs.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:13

Nee, ik breng ook geen urine na de kuur. Had ik vorige keer beter wel kunnen doen, toen was het niet eens over en heb ik tot nu (de vorige keer was in september) af en toe er nog last van. Zit nu weer aan een kuurtje, hoop dat het deze keer wel overgaat.
Leuk die reacties van mensen : wat heb je? Een blaasontsteking.. Ohw heb je weer teveel op de tocht gestaan? Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:37

Miirthe schreef:
Nee doe ik niet; ik maak gewoon de kuur af en mocht het dan nog niet over zijn dan ga ik natuurlijk wel alsnog langs.

Daardoor kan een blaasontsteking dus elke keer terug komen omdat het kan zijn dat de bacterie nog in leven is terwijl je geen klachten meer hebt. Binnen korte tijd heb je dus opnieuw een blaasontsteking. Wij controleren standaard na 3 tot 5 dagen nadat de kuur afgelopen is de urine om dit soort dingen te voorkomen Knipoog

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:24

Maar als de huisarts dat niet zegt ga je er als patient och vanuit dat dat niet nodig zal zijn...

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:56

echt naar de dokter gaan ik wil je niet bang maken maar ik heb er ernstige nierklachten aan over gehouden, anderhalfjaar met nog veel meer pijn gezeten tot ziekenhuisopname aan toe!

Antibiotica is ook niet even gezond, maar zo'n blaasontsteking moet je niet ff wegdrinken

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:35

kan je van penicilline een schimmelinfectie krijgen (vaginaal doel ik dan op...) ?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:54

Helaas wel ja.. Ik zou pas na de kuur een tablet of iets halen bij de HA, want nu heeft het nog geen zin!