gevolgen van stoppen met de pil, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Re: gevolgen van stoppen met de pil, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:03

Aankomen van stoppen met de pil? Dan val je toch juist af (aangezien je van de meeste pillen een paar kg aankomt)?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:05

Ik heb de pil maar 3 maanden geslikt en heb in die tijd alleen maar op bed liggen huilen. Toen ik gestopt was is m'n menstruatie veel erger en vooral ook veel pijnlijker geworden dan vóór ik de pil gebruikte.. Voor mij geen pil meer iig

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:10

't is er bij mij alleen maar beter op geworden Haha! Van de pil werd ik (pas na een jaar) echt ziek. Misselijk, kotsen, hoofdpijn, bla bla bla, vooral in de stopweek Verward. Ben toen ik geloof 1 maand gestopt (2 kilo aan vocht eraf Bloos). En daarna aan de Nuvaring. Bevalt veel beter, ben veel minder humeurig en zit weer heerlijk in mijn vel. En ben bovendien van de Nuvaring (nog) niet aangekomen Lachen

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:12

Ik ben ontzettend ana gekomen door de pil , ben er toen een tijdje mee gestopt en ook weer afgevallen! ik voelde mij veel beter zonder pil maar goed !

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:21

Heej jij hier ??

Ik ben ook al een tijdje gestopt met de pil ,(omdat huub geholpen is)
Ik vloei wel veel ,en ik heb ook de eerste 2 dagen behoorlijke pijn in mn onderrug en buik
vloeien is na 3 a 4dagen weg ,
Ik kom niet aan (jammer genoeg) ,Maar zin in sex is wel toegenomen Haha! ..das beter
Borsten ...tjsa daar heb ik wat aan gedaan ,Maar zijn wel gevoeliger zonder pil....

verder weet ik het ffe niet....

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:34

Ik ben wel aan de pil maar heb toch een vraagje over de nuvaring..Misschien een beetje een domme vraag.Maar hoe kan het dat die nuvaring blijft zitten?Bedoel een tampon blijft ook na een tijdje niet meer zitten.Ik doel hier een beetje op met naar de wc gaan bv.Verlies je hem snel?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 00:25

nikkigioa schreef:
Aankomen van stoppen met de pil? Dan val je toch juist af (aangezien je van de meeste pillen een paar kg aankomt)?

ja je weet het soms niet hè... zal mij juist overkomen, aangezien het een schrikbeeld is voor mezelf. ik hou erg van ongezond eten en beweeg in verhouding te weinig... vandaar Ja
ik ben amper aangekomen van de pil, zeg maar niet eigenlijk. ik schommel al die 18 jaar tussen de 58 en 60 kilo.

chas gevoeligere borsten... ohw auw Huilen van het lachen

angela, je gaat er wel voor aan de condooms?? ik ben braaf aan mijn één na laatste strip begonnen... condooms vind ik niet fijn, dus wacht ff tot vriendlief stappen onderneemt Ja

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 00:34

Ik ben na 8 jaar gestopt met de pil als reden dat het meest voorkomende wat je kan krijgen van de pil baarmoederhals kanker is. Dit zit bij ons in de familie waaronder mijn moeder. Dit is voor mij een goede reden geweest om te stoppen..
Ik ben nu 3 jaar gestopt en het bevalt me prima.. IK ben niets aangekomen en ook niets afgevallen. Heb minder last van mijn menstruatie en ben een stuk fitter.. Ik ben het ook super regelmaig exact om de 28 dagen.. Heb er ook niets voor terug genomen voor de pil vind het wel prima zo..
Ik ben me er dus alleen maar beter door gaan voelen..
Het enigste nadeel vind ik nu dan is dat ik mijn menstruatie niet meer een paar dagen kan uit stellen..

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:43

Nadeel is voor mij wel dat ik nu super onregelmatig ben, kan er geen touw meer aan vast knopen. En ik heb veel meer pijn in de rug en de buik maar geen migraine meer en dat is voor mij al reden genoeg om die troep nooit meer te gebruiken.
Toen ik de pil nog slikte had ik wel wat meer boezem, cup B om precies te zijn en dat is na het stoppen wel weer meteen gereduceerd naar CupAA. Is jammer Knipoog

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:28

Zwelgje schreef:
Nadeel is voor mij wel dat ik nu super onregelmatig ben, kan er geen touw meer aan vast knopen. En ik heb veel meer pijn in de rug en de buik maar geen migraine meer en dat is voor mij al reden genoeg om die troep nooit meer te gebruiken.
Toen ik de pil nog slikte had ik wel wat meer boezem, cup B om precies te zijn en dat is na het stoppen wel weer meteen gereduceerd naar CupAA. Is jammer Knipoog

Als je net gestopt ben ,Duurd het even voordat je lichaam hetzelf weer gaat doen en dat duurd even ,
Met borstjes komt dat ook wel weer goed hoor Knipoog

Ja baal wel dat ik bijv een weekie niet kan doorslikken met vakantie ofzo ....

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:30

chas schreef:
Zwelgje schreef:

Als je net gestopt ben ,Duurd het even voordat je lichaam hetzelf weer gaat doen en dat duurd even ,
Met borstjes komt dat ook wel weer goed hoor Knipoog

Ja baal wel dat ik bijv een weekie niet kan doorslikken met vakantie ofzo ....

Ben nu ondertussen al 3 jaar geleden gestopt met de pil. In het begin was ik zelfs regelmatiger dan nu.
Ik kan nu gerust na 21 dagen weer ongesteld worden. Klopt niks van. Maar ik denk dat het een beetje met mijn trainingen te maken heeft, ben aan het trainen voor een kleine marathon en ik vermoed dat dat een beetje zijn tol eist wat betreft een regelmatige cyclus Bloos

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:33

Er wordt ook beweerd dat als je stress heb ook een zooitje ongeregeld wordt

ben het er wel mee eens eigenlijk

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:45

Ik ben ook gestopt met de pil, maar achteraf ben ik er niet blij mee. Ik stopte ermee omdat ik er aantal kg's door ben bijgekomen en ik had gehoopt dat dit weg zou gaan als ik ermee zou stoppen. Helaas is dat nog niet gebeurd.
Verder ben ik nu echt ontzettend onregelmatig ongesteld.
Toen ik de pil slikte, slikte ik vaak 2 keer door omdat ik zoveel last van buikkrampen etc heb als ik 'het' ben.
Dan zaten er dus best een paar weken tussen maar dat had ik dan wel zelf in de hand. Nu, zonder pil, zitten er ook gemakkelijk bijna 7 weken tussen en als het komt, is het nog hevig ook.
Bij mij is nu dus de hele regelmaat weg. Ik voel me vaak depressief en erg emotioneel. Ik weet natuurlijk niet zeker of het door de hormonen komt, maar ik denk wel dat het ermee te maken heeft.

Ik heb van de dokter een andere pil gekregen, een lichtere waar ik niet meer bij van zou komen, maar deze heb ik nog niet durven slikken. Ik word het telkens zo onverwacht en zo hevig dat ik er op dat moment echt niet aan moet denken om er een pilletje bij te nemen dat wellicht ook nog een aantal hormonale zaken kan veranderen. Scheve mond

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:42

Ik hou dit ff in de gaten omdat ik zelf ook wil stoppen met de pil... Ben het helemaal zat!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:10

Pellie schreef:
angela, je gaat er wel voor aan de condooms?? ik ben braaf aan mijn één na laatste strip begonnen... condooms vind ik niet fijn, dus wacht ff tot vriendlief stappen onderneemt Ja

Jep! Ik wil niet dat manlief het ziekenhuis gaat bezoeken, aangezien ik in de toekomst toch wel erg graag kinderen zou willen Lachen

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:15

Ik ben ook na 5 jaar gebruik gestopt met de pil. Ik stopte doordat ik altijd sjacho en moe was en geen libido had.

Nadat ik gestopt was ben ik 10!!!! maanden niet ongesteld geworden. Dit gaf voor mij wel aan wat voor troep het was. Voel me stukken beter, minder moe, minder sjacho. Mijn vriend merkte het direct zodra ik gestopt was.
Gebruiken nu condooms en ach, ergens vind ik het wel erg makkelijk zit ik niet meer met de 'troep' !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:23

Ik ben een jaar gestopt met de pil, omdat ik toch niet sexsueel actief was, en ook mijn ongesteld had onder controle had.

Toen ik eenmaal weer begon, kreeg ik last van acne, en werd ik weer wat dikker..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:41

Ik slik ook al een aantal jaren de pil.
Maar ik merk dat ik de pil erg vaak vergeet (dom, ik weet het)

Voel me zoiezo niet echt "lekker" meer de laatste tijd.
Moet sneller huilen, stemmingswisselingen, bijna nooit geen zin in sex... Bloos

Wat denken jullie ? Ik zou graag overgaan op de prikpil, iemand daar ervaringen mee?
Wilde eerst een eigen topic openen, maar denk dat het hier ook wel op zijn plaats staat.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:46

ik heb bijna 20 jaar de pil geslikt en na de geboorte van mijn dochtertje ben ik gestopt met de pil. Ik heb nu vlak voor mijn menstruatie erg veel last van depresieve buien. Dat is over zodra de menstruatie er is. Ook heb ik veel last van acne( nooit zo erg gehad). Ik ben gelukkig niet nog zwaarder geworden. Misschien dat ik toch weer eens lansg de huisarts ga voor misschien een hele lichte pil. Ik wilde iegenlijk van dat hormoon slikken af maar ben er niet echt vrolijker op geworden.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:49

Ik ben 17 maar niet aan de pil.. ze zeggen dat je als je de pil te lang door slikt dat je ontvruchtbaar kan worden.
En de ene helft zeg wel dat je als je de pil slikt dikker word en de andere niet.
Nou wil wel dikker worden maar denk niet dat ik dat met wijze van door de pil ga doen Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:53

netam12: ik heb vanaf mijn 16e de pil geslikt en heb nu twee kanjers van kinderen( op mijn 27ste en 29ste moeder geworden). Laat je gewoon eens informeren door je huisarts. Er zijn ook hele lichte pillen hoor. Sommige worden door hormonen wat zwaarder maar ook dat hoeft niet perce.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:58

Ik ben nu zo'n 2,5 maand met de pil gestopt, omdat ik niet goed tegen de hormonen kon.
Ik voel me een stuk beter! Krijg alleen bultjes op m'n rug en in m'n gezicht. Die heb ik nog nooit gehad, dus komt echt door het stoppen met de pil!
En ik heb wat meer last van buikpijn tijdens mijn menstruatie, maar volgens de dokter zal dat wel minder worden als ik wat langer gestopt ben.
Ik ben iig blij dat die rotzooi uit mijn lijf is.

Alleen met sex is het vervelend, condooms zijn zo sfeer bedervend. Dus even kijken wat er verder nog is zonder hormonen...

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:50

Hier ook positieve ervaringen door het stoppen met pil slikken.
Meer zin, meer voelen, emoties zijn echter minder last van migraine achtige hoofdpijn. En het mooiste is natuurlijk dochterlief Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:08

sunshine schreef:
Ik slik ook al een aantal jaren de pil.
Maar ik merk dat ik de pil erg vaak vergeet (dom, ik weet het)

Voel me zoiezo niet echt "lekker" meer de laatste tijd.
Moet sneller huilen, stemmingswisselingen, bijna nooit geen zin in sex... Bloos

Wat denken jullie ? Ik zou graag overgaan op de prikpil, iemand daar ervaringen mee?
Wilde eerst een eigen topic openen, maar denk dat het hier ook wel op zijn plaats staat.

Ik denk niet echt dat je dan het excuus pil daarvoor kan aanhalen. Zoiets zit op dat moment gewoon tussen je oren denk ik. Ik heb de lichste geslikt, en nu slik ik de zwaarste. Ik heb geen enkel verschil gemerkt, nog altijd even veel zin in sex, nooit hoofdpijn, nooit klachten eigenlijk! Dat je niet lekker in je vel zit, moet je denk ik ergens anders aan blaimen.

Anders zou je met het minste geringste medicijn voor iets anders ook zulke grote verschillen moeten merken. Ik zit aan een zware antibiotica kuur, en heb nog steeds nergens last van!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:27

Het kan wel degelijk door de pil komen hoor,sinds ik die slik voel ik me ook totaal anders dan ervoor, minder vrolijk,minder zin in sex, sneller slechtgezind...Ik wil wel stoppen met de pil,maar ik zie het ook echt niet zitten om elke keer condooms te gebruiken...