Voorgevoel van geslacht van kindje..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

Re: Voorgevoel van geslacht van kindje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:38

voelde echt supersnel binnen een paar dagen dat het "raak" was. Ik was bij de 1e superovertuigd van meisje en dat werd het ook(wisten we ook al snel).Iedereen op vader en beste vriendin na dachten aan jongetje. Bij 5 weken klopte het hartje al duidelijk zichtbaar en bij volgende echo was alsnelduidelijk dat het een meisje zou worden. Jongensnaam niet eens bedacht

De tweede ging in vroeg stadium al bloeden(nou ja het kind niet, ik Clown sorry voor de onsmakelijkheden), ik dacht aan miskraam,werd het gelukkig niet, ik was overtuigd dat het een jongetje werd omdat het zo anders voelde, had waarschijnlijk meer te maken met het feit dat dit echt een kindje van mijn vriend was (andere bloedgroep andere uiterlijke kenmerken,ander karakter dan de 1e en mijzelf) en dat mijn lichaam het niet herkende ofzo,want het is (ikkesuperblij) een meisje geworden,wat we ook allanger wisten omdat we onder strenge controle stonden met veel echo'sen wilden weten. naam was echt heelmoeilijk omte bedenken.Jongensnaam zo bedacht .Gek maar ik geloofde het pas toen ik haar zag....en wat wa

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:44

Ik wilde heel graag een meisje, maar ik wist zeker dat het een jongen was (ik bedoel, mijn moeder heeft 3 pogingen gedaan voor een jongen, allemaal mislukt, dan moest ik toch wel een jongen krijgen? Zeker als ik een meisje wilde Clown ) en ik had gelijk Haha!
Ik ben wel blij hoor met mijn kleine vent Knipoog

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:14

ik heb een heel goed intuitie gevoel en bij een hele goede vriendin zou ik vanaf t begin het word een meid.. en ja hoor...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 20:24

Wendel schreef:
Vertellen ze dat tegenwoordig nog bij de 20 weken echo?
Mijn zus is voor 2 weken terug geweest voor de 20 weken echo ( medische echo) en hier moeten ze terug komen voor een extra echo ( 75 euro trouwens) om te weten te komen wat het geslacht is.

Bij mij werd gevraagd of ik het ook wilde weten, maar heb die echo dan ook niet in het ziekenhuis laten maken want volgens mij doen ze er daar wel eens wat moeilijker over heb ik gehoord.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:08

kost hier in het ziekenhuis 60 euro. en je moet dan wel papieren tekenen dat het ziekenhuis niet aansprakelijk is.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:12

Hm, apart Verward
Ik heb 3 keer een echo gehad in het ziekenhuis, met 20 weken, met 28 weken en met 32 weken. Was iedere keer een andere echocopiste. De eerste keer hebben we gevraagd wat het was, en de andere keren heb ik steeds bevestiging gevraagd Vork En alledrie zeiden ze hetzelfde. De laatste keer zag ik ook heel duidelijk een pino Clown
Maar er is nooit moeilijk over gedaan verder..

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:16

ik zat er ook 3 keer wel op! De eerste 2 wist ik zeker dat meisjes waren, 3de duurde het langer voor ik een 'gevoel' had, maar was toch een jongen zoals ik dacht...
Maar idd, het is 1/2 kans, dus of dat nou echt zoveel te maken heeft met intuïtie... Haha!
Wel wist ik 2 keer precies aan te geven dat de kindjes veel te vroeg zouden komen, ik had niet echt ergens last van dat erop zou kunnen duiden, maar ik WIST het gewoon...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:21

Ik wilde per se een meisje, wist ook zeker dat het een meisje was en ja hoor, een meisje. Ik wist overigens ook zeker dat ze te vroeg zou komen, ik had haar eerder verwacht zelfs, nu was ze maar een weekje te vroeg.
De volgende wordt een jongen, ik durf nu al weddenschappen af te sluiten Clown

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:23

heb gehoord dat je bij een meisje je schoonheid verliest...dus bij een meisje ga je er veel minder mooi uitzien dan anders, meer puistjes bijv. en bij een jongen heb je dat niet...zei mn moeder haha

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:29

mijn vader was er heiligd van overtuigd dat ik een meisje werd. Mijn moeder had geen idee en hield he eigenlijk in het midden, maar omdat me vader het zo zeker wist hebben ze geen jongens naam bedacht. Toen ze 's avonds op de bank zaten zei me vader doodleuk tegen me moeder: ik weet zeker dat je vanavond gaat bevallen. Mijn moeder keek hem toen heel raar aan, maar die nacht werd ik wel geboren...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:33

nikita_love schreef:
heb gehoord dat je bij een meisje je schoonheid verliest...dus bij een meisje ga je er veel minder mooi uitzien dan anders, meer puistjes bijv. en bij een jongen heb je dat niet...zei mn moeder haha

Mijn huid knapte er een stuk van op en heel veel mensen zeiden dat ik stralend zwanger was (en ik WAS me toch beroerd....) dus dat klopte niet bij mij hoor Haha!
Ook droeg ik naar voren, at ik graag frietjes... moest ook op een jongen wijzen.

Maar wat wel klopte: iemand zei me dat ik me geen zorgen hoefde te maken dat ik geen jongensnaam kon bedenken, want dat hield in dat ik een meid kreeg *LOL*

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:36

Bij mijn zoontje heb ik er nooit bij stil gestaan, achteraf gezien wel want altijd als ik aan de baby in mijn buik dacht dan dacht ik aan een hij.......en dat is dus uitgekomen.

Nu ben ik weer zwanger en ook nu denk ik telkens aan een hij......ik ben dus heeeeel benieuwd wat het word, ook omdat ik heel anders draag dan bij mijn zoontje en ik nu wel een paar kleine kwaaltjes heb.
Wij mochten het wel weten bij de 20 weken echo maar mijn man wilde het niet.....

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:40

Bij mijn eerste kan ik het me niet meer herrineren wat voor een voorgevoel ik had.
Bij mijn tweede had ik heel sterk het gevoel dat het een jongen was. De zwangerschap was heel anders het was een heel druk en vooral sterk kindje en dat was bij mijn eerste helemaal niet en dat was een meid.
ik was dan ook heel verbaasd dat de arts zei dat het een meisje was. Ik moest er zelfs even aan wennen, een meisje???? Dat kon toch niet.
Na een dag vond ik het geweldig, 2 meiden.....
Omdat de VK dacht dat ze verkeerd lag bij 37 weken kreeg ik nog een echo, zei vertelde me dat het een jongen was. Ik vroeg haar dat nog een keer te checken en toen lag het er niet meer goed voor. Jeetje, de hele kamer is roze en nu word het toch een jongen???? Had ik dan toch gelijk?
Ik gelijk gebeld met pretecho buro`s. Een paar dagen later kon ik terecht. Het eerste half uur hielt zij het ook vol dat het een jongen was, maar ik zag de ballen wel maar de piemel niet. Toen heeft ze uiteinderlijk een 3d echo gemaakt, en toen was het toch weer een meid........
Het bleef toch wel spannend tot het laatste moment, ik ben uiteinderlijk bevallen van een grote (4040 gram) MEID.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:44

nikita_love schreef:

en daarom dacht iedereen dat ik een jongen zou krijgen....NOT!!!!!!!!!!! (en ik maar twee flessen wijn hoefde uit te delen (de winnaar kreeg fles wijn en de overige 40 helemaal niets HAHA) onzin hoor, ook met die soort buiken en toestanden, denk ik dan persoonlijk

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:45

Urielle schreef:
nikita_love schreef:

Nou, dit ging bij mij helemaal niet op, hoor. Ik zag er juist stralend uit (ook al was ik kotsmisselijk maandenlang), mijn huid zag er prima uit (juist geen puistjes, ik kon chocola eten wat ik wilde Haha! ) , mijn haar groeide nog weelderig dan normaal en ik had een prachtig klein buikje. Ben 12 kg aangekomen en ik was al zo'n tenger poppetje. Ook weer gewoon geworden na de bevalling trouwens..... Haha! Haha! Haha! Bloos

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:54

Bij de eerste was zowel ik als iedereen om me heen overtuigd dat het een jongen zou zijn en ja hoor dat was ook zo.

Bij de tweede was iedereen ervan overtuigd dat het een meisje zou worden omdat mijn zwangerschap totaal anders was in alle opzichten behalve ik. Toen ik ongeveer een half jaar zwanger was vond mijn eerste knul het heerlijk als ik hem optilde dan wilde hij op mijn buik zitten en telkens als mijn moeder op bezoek kwam zei ze Mike ga nu eens van je zusje af Clown

Maar ik was de enige die dacht dat het een jongen zou zijn en ja hoor de tweede is inderdaad ook jongen.

Dus ook al heb je de andere keren een andere zwangerschap het zegt helemaal niets Knipoog

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:20

Bij de eerste hoopte ik op een meisje en dat werd dus een jongen. De eerste seconde na zijn geboorte was ik toch wel teleurgesteld; ik hoopte op een meisje. Bij nummer 2 voelde ik me zo anders dan bij nummer 1 dat dat wel een meisje moest worden. Inderdaad. Bij nummer 3 wist ik het niet. ik denk dat het me toen ook niet meer uitmaakte; ik had er van elk soort al 1. We hadden wel een meisjesnaam , maar konden niet kiezen voor een jongensnaam. Uiteindelijk hebbben we 5 namen op een briefje geschreven en een lootje getrokken. Knipoog Ik weet niet meer wat er uit kwam voor naam, er werd uiteindelijk toch nog een meisje geboren. Maar goed ook, denk ik, ik had niet kunnen kiezen uit jongensnamen. Tja en "in mijn tijd " kreeg je nog niet zoveel echo's. Ik kreeg in het begin van de zw.schap een echo om de uitgerekende datum te bepalen. Nummer 1 groeide niet goed en daarom kreeg ik op het laatst een paar echo's. Bij nummer 2 heb ik gevraagd om een echo, want dat was niet echt nodig. Ik vond dat zo leuk. maar goed ook, want de dame lag in stuit. En de verloskundige dacht echt dat ze goed lag, met haar hoofd naar beneden. Dat waren dus haar billen Knipoog Dat is uiteindelijk goed gekomen; ze is vanzelf gedraaid. Bij nummer 3 kreeg ik een echo in het begin en volgens mij later niet meer. Verdrietig Dus elke geboorte was echt een verrassing, omdat ik niet wist wat het werd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:58

Ik heb bij voorspellen 100% gelijk bij anderen. Zelf geen kinderen en gaan ook niet komen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:57

Echt iedereen om ons heen zei dat we een meisje zouden krijgen. Alleen Ronald en ik waren er allebei van overtuigd dat het een jongetje zouden zijn.

Wij hebben gelijk gekregen!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:59

Hier ook een 100% kloppend voorgevoel wat dubbel bevestigd werd bij de pretecho én de geboorte!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:57

ik wist zeker dat het een meisje ging worden alleen door het feit dat we direct een meisjes naam hadden , iemand heeft nog met een ring an een kettinkje gedraaid ook daar kwam meisje uit , zelfs goed bekend staande paragnost zei is een meisje !

de meisjes naam hadden we ook binnen 5 minuten , jongensnaam hebben we 5 maanden over gedaan en is direct na de geboorte gewijzigd in een andere naam Clown
was dus een jongen Bloos gelukkig geen roze dingetjes aangeschaft Vork

ben dolblij met mijn ventje Haha!

vond de reactie van de geen die dat met dat kettinkje doet (ben ff naam kwijt maar ze laat bijna alles afhangen van wat het kettinkje zegt ..)
nog het leukste Bloos
zij zei "had een meisje moeten zijn , zal het wel een homofiel zijn Bloos Haha!
mocht het zo zijn deert me dat geen ene malle moer
zolang die maar gelukkig is Knipoog maar moest er hartelijk om lachen Haha! Clown

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:18

Lusitana schreef:
Ik heb bij voorspellen 100% gelijk bij anderen. Zelf geen kinderen en gaan ook niet komen.

wat krijg ik? Clown

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:20

Wendel schreef:
marjonrebel schreef:
Ik ben nu bijna 18 weken zwanger en ik heb vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was het gevoel dat het een jongen is maar ja of mijn gevoel de waarheid verteld?....over een aantal weken heb ik de 20 wkn echo en dan zal mijn gevoel beantwoord worden ben benieuwd!!!

Vertellen ze dat tegenwoordig nog bij de 20 weken echo?
Mijn zus is voor 2 weken terug geweest voor de 20 weken echo ( medische echo) en hier moeten ze terug komen voor een extra echo ( 75 euro trouwens) om te weten te komen wat het geslacht is.

Bij ons in het ziekenhuis is een kliniek die de 20wkn(medische echo) uitvoerd deze wordt ook vergoed, je mag er dan voor kiezen of je ook het geslacht wilt zien ja of de nee..misschien dat het per ziekenhuis/kliniek verschilt, vind het eerlijk gezegd wel raar dat je zus er extra voor heeft moeten betalen zou eigenlijk niet moeten kunnen..

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:33

hier wordt het dus ook niet vergoed

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 11:37

De 20 weken(/medische) echo niet??? Die zit er sinds 1 jan. 2006 toch bij in (verzekering)?