Goede en slechte shampoo? Kappers in de zaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: Goede en slechte shampoo? Kappers in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 17:54

Ja en daarom leg je die link niet meteen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:00

huismerk van de DA (ook wel kruidvat of etos) bevalt me echt super!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:08

Ik kreeg van fructis haaruitval :S het ruikt wel lekker maar uiteraard nooit meer gebruikt. Zo af en toe haal ik shampoo bij de kappersgroothandel, voor de helft van de prijs waarvoor ze het je bij de kapper aansmeren Tong uitsteken
Volgens mij zit in iedere shampoo een hoop chemische zooi en troep...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 19:32

Ik ga ook zeker geen Fructise meer gebruiken.
Van de week nog staan klooien om m'n haar zo te doen, dat je m'n hoofdhuid er niet overal doorheen zag.
Ik kan er gewoon niet tegen en ben blij dat ik er redelijk op tijd bij ben.

Maar als er nog iemand is die een partij Fructise wil overnemen?
Ik heb ook nog Head&Shoulders in de aanbieding, flessen zijn nieuw en sommige net aangebroken.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:10

Afbeelding

En dit gebruik ik voor mijn haar Lachen shampoo bars van de Lush.. zijn wel 7,95 per stuk maar ik wil niks anders meer! Lush gebruikt bijna alleen maar natuurlijk ingredienten en is dierproefvrij, en het ruikt heeerlijk Lovers

De bovenste shampoobar heet "Godiva" en daar zit jasmijn in..je gebruikt het gewoon als zeep, beetje nat maken en stukje tussen je handen wrijven en dat doe je dan op je haar.

Het mooie is dat sinds ik deze producten gebruik mijn haar veel mooier glanst, het wordt minder snel vet en mijn hoofdhuid is niet meer kriebelig en droog met schilfertjes. En de geur is ook lekker, heb al heel wat mensen snuffelend bij mijn haar gehad (okee dat kan ook een nadeel zijn haha)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 20:15

En hoe lang doe je met zo'n ding?
Waar kun je ze halen/bestellen?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:19

Fructise bevat volgens mij veel fruitzuren en daar zit een groot deel van het probleem. Veel mensen zijn gevoelig op hun (hoofd)huid en hetis een bekend probleem dat mensen met een gevoelige huid ook niet tegen dag- en nachtcremes kunnen die fruitzuren bevatten. H&S is pure rotzooi, ook als je roos hebt. Roos heeft altijd een oorzaak en je moet die oorzaak behandelen en niet het symptoom. Mensen die hun haar thuis zelf kleuren dienen echter weer een fles H&S in de kast te hebben staan om te heftige kleuren te verzachten tot een paar tinten lichter.

l'Oreal is een heel goed merk, de producten in de drogisterijen zijn commercieele versies van de producten die bij de kapper te koop zijn. l'Oreal en Lancome zijn van dezelfde moedermaatschappij en delen alle technologie, onderzoeksuitkomsten en know-how. (Let maar eens op bij Douglas hoe de beide merken op elkaar lijken met een aantal producten).

In principe zijn alle shampoomerken die in Nederland te krijgen zijn via de reguliere verkoopkanalen veilig, niet alle producten zijn echter goed. Je zult altijd moeten uittesten welke producten voor jou werken en als leidraad voor het voorkomen van allergieproblemen kun je het beste de kapper om advies vragen.

Kleine kanttekening: kijk uit voor duurkoop, het goedkopere product hoeft niet altijd goedkoper te zijn dus een product van de kapper kan iets duurder zijn in aanschaf maar door de kwaliteit van het product doe je er vaak wel lang mee.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:21

Stennisje schreef:
En hoe lang doe je met zo'n ding?
Waar kun je ze halen/bestellen?

Hoe lang? Best lang..ik denk toch wel een maand of langer..ik heb iig eentje nu 3 weken en hij si nog lang niet op..je moet ze alleen wel droog bewaren maar je kan er zo'n blikje bij kopen waarin je ze kunt bewaren (anders worden ze vochtig en zacht.)

Je kunt ze bij de Lush halen in Amsterdam (grote winkelstraat vlakbij de Dam) maar ook online bestellen http://www.lush.nl

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:23

beter helpt vaak afwisselen van shampoo zegt mijn kapper. en niet te vaak wassen. ik heb nu Andrelon. die is heel fijn.
Ons mam heeft nu Herball excences ofzo gehaald. vandeweek ga ik die eens uitteste Lachen

maike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:34

Oke, hier even de profesionele mening van een kapster. Ik gebuik alleen maar het merk wat we in de kapsalon ook hebben (schwartzkopf) Zowel voor mij als voor mijn vriend. Ik raadt klanten altijd aan om en profesioneel kappersmerk te halen, maakt niet uit welk merk als het maar niet van de drogist of de supermarkt komt.
In die shampoo's wordt water en alcohol toegevoegd omdat dit de prijs een stuk goedkoper maakt. Alcohol droogt je haar uit, en water verdunt het zo erg dat het niet meer intensief is.
Ik vind het heel raar dat een kapper zwitsal aanraadt. Dit is toch alleen babyshampoo of hebben die ook nog andere dingen? Ik ben daar niet zo heel erg in thuis (die merken bedoel ik dan) maar met babyshampo moet je echt uitkijken! Die is namelijk gemaakt om niet te prikken in de ogen waardoor de PH waarde totaal anders is van een normale shampoo. Deze maakt je haar vaak heel stug en moeilijk doorkambaar.
Verder is het inderdaad het beste om af te wisselen met shampoo omdat je haar anders er aan "gewend" raakt en dan is de werking minder.
Maarja, dit is mijn mening en ik ben natuurlijk ook een beetje partijdig.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:35

Gebruik alleen dierproefvrije shampoo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:38

wat vind jij van John Frieda dan Maike?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 20:45

Mijn kapster raadde Zwitsal aan omdat inderdaad die zuurgraad anders is, waardoor m'n hoofdhuid kan bijkomen. Die is dus blijkbaar nogal gevoelig.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:58

dees_daan schreef:
nu werkt het goed Ashkerlon, maar als je andere shampoo gaat gebruiken, gaat het laagje eraf, en word je haar dus wss wel heel droog

Heb ook weleens Fructis gebruikt en daar had ik geen last van...
Ik wissel een beetje af, heb nu Herbal Essences en Elvive staan. Andrélon en Dove vind ik geen fijne shampoos.

maike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:23

@stennisje: Oke, dat kan inderdaad voor de hoofdhuid zijn, maar houdt er wel rekening mee dat je haar er erg droog van kan worden.. Misschien die zwitsal afwisselen met een verzorgende shampoo zodat je haar er toch niet te erg onder lijdt.
@dees-daan: John Frieda heb ik zelf nog nooit mee gewerkt maar hoor er wel positieve verhalen over. Het is al wat ik zei, het merk maakt heel weinig uit, als het maar wel een kappersmerk is. Schwartzkopf kun je ook in de drogist kopen maar dat is dan weer de drogistenlijn dus abslouut niet te vergelijken met de shampoo die je in de kapsalon koopt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:26

MissHaffie schreef:
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk, ik gebruik Herbal Essences, waar ik heel tevreden over ben.
Maar of 't nou zo goed is..

Die gebruik ik ook en ben daar heel tevreden over. Ik ben er eigenlijk aangekomen omdat een tante van mij heel erg allergisch op allerlei dingen is, en dit de enige shampoo is waar ze geen reactie op krijgt. Zegt in mijn ogen wel wat...

Head & Shoulders schijnt erg agressief te zijn, en sommige mensen in mijn omgeving zijn allergisch tegen Fructis. Ik heb zelf ook een heel brandend hoofdhuid als ik daarmee gewassen heb.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:28

draumpje schreef:
ik koop tegenwoordig alleen nog maar 100 procent natuurlijke shampoo en conditioner...
bij reform en natuurwinkels...
sindsdien vind mijn haar en mijn hoofdhuid me akl heel wat liever dan eerst

zou dit ook een oplossing zijn tegen roos? mijn vriend heeft daar (met vlagen, maar toch altijd wel een beetje) flink last van. inmiddels heeft hij al vele shampoos geprobeerd. diverse kruideniersmerken, maar ook veel (duur) spul van de kapsalon. het lijkt allemaal maar een kortdurend, tijdelijk effect te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:31

Herbal is wel genoemd hier Lachen alleen positief volgens mij.

John Frieda licht ook de highlights op, ben echt tevreden over die shampoo Ja 1x gebruikt bij iemand anders (met toestemming, anders had ik die ''dure'' shampoo niet gebruikt) en toen metteen zelf gekocht, mn haar glanst mooi, en is helemaal niet pluizig

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:33

Mijn kapster heeft mij aangeraden om L'oreal voor krullend haar te gebruiken, dus ik zoeken en zoeken in de winkels.. Maar die is waarschijnlijk alleen bij de kappersgroothandel te verkrijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:34

als er geen goede shampoo is, kan je ook nog andrelon gebruiken, perfecte krul, die gebruik ik ook, en werkt ook goed Lachen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 21:36

Hebben jullie ervaringen met shampoos van bijvoorbeeld de HEMA?
Het recht-toe-recht-aan huismerk zeg maar.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:49

Wegens zeer weinig tijd voor ochtendrituelen in de badkamer vond ik het zonde om dure merken te blijven gebruiken en heb ik min of meer voor de grap een flesje roze douchegel van de Hema gekocht van nog geen euro en het is helemaal perfect. Superzacht, ruikt lekker, geen jeuk de rest van de dag en ik ben echt heel erg allergisch. Shampoo is ook erg goed, net als de spray-olie (gebruik ik zelf) en de gezichtsverzorgingsproducten. Allemaal aanraders wat mij betreft geizen prijs-kwaliteit verhoudingen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 21:51

Wat doet die spray olie dan?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:56

Het is een huidverzorgingsprduct. Olie geeft naast een echt lekker zacht velletje ook een mooie glans en dat staat altijd heel gezond en in de zomer ook nog eens supersexy. Olie heeft alleen vaak als nadeel dat het een vette klederbende is en in sprayvorm is dat veel minder omdat ze de samenstelling letterlijk en figuurlijk droger hebben gemaakt, het heet daarom ook vaak droge olie. Je hebt het trouwens ook in speciale varianten voor het haar van Hei Poa o.a. De werking is precies het zelfde eigenlijk, zachte glanzende lokken.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:57

Ik heb echt alles van John Frieda, super fijn spul!