Buikje wegtrainen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Re: Buikje wegtrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:01

tita schreef:
tja dus als jij rechtop staat dan zie je al je ribben.

Bij mij stuk dikker dan jij is het soms echt smerig om te zien alles zie je zitten....mijn bovenlijf past ook absoluut niet bij mijn onderlijf Huilen

Ja, als ik recht sta en een beetje aanspan dan zie je de ribben wel goed zitten. Maar is niet lelijk ofzo... .

Hoe bedoel je dat je alles ziet zitten bij jou?

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:02

@ zwelgje: Die laatste centimeters zou ik er zeker niet te fanatiek af proberen te krijgen.
60cm is vanaf een bepaalde leeftijd niet meer gezond om als omvang te hebben, omdat als je spieren traint deze ook dikker worden en je zal dus praktisch je hele vetvoorraad eraf moeten trainen en dieeten om ruimte voor je spieren te creeeren in die 60cm
Je hebt daar nl. van binnen nog meer zitten dat gewoon plek nodig heeft en dus al veel van die centimeters inneemt en vetten heb je ook nodig om je lichaam te onderhouden. Ik raadt je dus sterk af dit als doel te nemen, een bijna onhaalbaar en anders ongezond doel kan soms vervelende gevolgen hebben. Je hebt voor veel dingen gewoon je normale hoeveelheid vetten nodig

Dit alles ook om anderen even duidelijk te maken dat dit geen realistisch doel is, het zal bij sommigen makkelijk gaan (misschien bij jou ook wel), maar bij de meesten is het op een gezonde manier niet haalbaar.

even over de buikspier oefeningen, als je een sportschool te duur vindt, er zijn heel veel boeken te krijgen waarin omschreven wordt welke eenvoudige oefeningen je kunt doen, die bij elkaar alle spiergroepen trainen, maar dan moet je het wel consequent doen.
En het gaat minder snel dan op de sportschool, want vetverbranden doe je er niet mee, dan zul je moeten gaan hardlopen of fietsen oid.
(doorzitten is ook heel goed voor je buikspieren)

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 14:13

Werkt zo een fitnessbal goed? En de Abswing?
Wat ik las over die Tellsell reclame, latino dansen. Ik kan van mezelf al goed zo dansen en doe ik ook vaak, beetje Shakira achtig. Helpt wel goed maar bij mij gaan mijn vetjes er niet van weg.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:14

abbo.. pff ik wil mn buik er ook af hebben voor de zomer.. maar als ik helemaal een platte buik wil dan mag ik nog wel ff Nagelbijten / Gniffelen
en misschien domme vraag maar waar zit de taille precies? is dat bij je navel of daarboven??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:19

topsylover schreef:
Jaa ik heb dat probleem ook, 2 broodjes hagelslag in de morgen en ik heb alweer een hele dikke buik Scheve mond
Van mezelf ben ik heel mager, was vroeger 10 kilo te licht ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet dat het komt van de tussendoortjes, maar dat is zó moeilijk daarmee te stoppen. Ik heb een paar dagen op appels ipv chocola geleeft, maar dat hield ook snel op na het weekend Scheve mond

Logies toch? Je eet wat, dus je darmen gaan weer werken en zetten daardoor uit. Vandaar dat je buik dikker wordt.

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:23

ik heb het ook iki ben niet dik maar heb gewoon een bbuikje het past niet bij de rest dus wil ik die ook graag er af. Ik zoiu met een vriendin van mij gaan harlopen maar dat is er nog iet van gekomen omdat ze niet kon

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:40

Zwelgje, ga je niet een beetje ver? 60cm, dat is alleen voor de petieterigen onder ons, ik weet niet hoe groot je bent? Een béétje vet mag er nog wel opzitten hoor, da's beter voor je. Maak het niet te extreem alsjeblieft, want dan kun je niet meer goed stoppen (hier spreekt ervaring Lachen )

__Kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:46

Interessant topic.
Hier nog iemand die probeerd buikje weg te trainen. Is er helaas opgekomen nadat ik gestopt ben met roken.
Ben nu onder begleiding van een coach bezig op de sportschool.Voornamelijk veel cardio en op mijn voedingspatroon letten.

Zwelgje kan je me uitleggen wat je bij pilates precies doet? lijkt me ook wel wat namelijk. Je hoort er zoveel positiefs over.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 09:21

Bij Pilates maak je gecontroleerde oefeningen en bewegingen door middel van een correcte ademhaling (zgn. persademhaling, in ademen wanneer je dus kracht zet). Je leert een goede balans te maken tussen kracht en souplesse waarbij je je buik, onderrug en bilspieren gebruikt als centrum voor kracht.
Bij ons op de sportschool kan je Pilates beoefenen op de mat en op toestellen om de weerstand te verhogen.
Je begint doorgaans met een warming up door middel van ademhalingsoefeningen en dan vangt de workout aan. Het is de bedoeling dat je gedurende de hele les je buikspieren aanspant en blijft ademen door je 'flanken', je trekt als het ware je buik onder je navel bij zowel het in- als uitademen.
Daarmee creer je je 'powerhouse' waarmee je alle oefeningen moet uitvoeren.
Door het constant aanspannen van de flanken en zijdelingse buikspieren gaan de spieren zich daar mooi aftekenen. Ben er nu een half jaar mee bezig, 1 keer per week op de sportschool 1-1.5 uur en een keer thuis 1 uurtje. Je merkt dat je in je dagelijkse leven ook veel meer blijft letten op het aanspannen van je buik-en bilspieren en je houding wordt er beter door.
Het is meer een body en mind workout dan enkel een body workout.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:47

dus als ik het goed begrijp is cardio dus gewoon conditie training?? is springtouwen dan ook een soort cardio? en trappen lopen... veel!! (moet ik op mn werk)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:31

DianneF schreef:
dus als ik het goed begrijp is cardio dus gewoon conditie training?? is springtouwen dan ook een soort cardio? en trappen lopen... veel!! (moet ik op mn werk)

Ja, is allemaal een vorm van cardio Cool

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:58

haha ok dan! dan ben ik goed bezig haha!

__Kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:53

Klinkt interessant eens kijken of dat bij mijn sportschool ook kan Clown

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:04

Ik heb ook wel eens zo'n buikje gevoel zeg maar Tong uitsteken, maar ik kreeg laatst de opmerking van mijn vriendin dat als ik op mijn hurken zat, je mijn ruggenwervel wel heel goed zag (die zie je altijd wel wat geloof ik als iemand op z'n hurken zit). Maar ik erger me ook aan dat buikje Tong uitsteken de ene dat is het plat, dan rond, en dan weer tja weet niet. Maar ik kan ook dat idee hebben natuurlijk

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:06

nou bij mij is het altijd hetzelfde, dik haha! Knipoog