Gevoel van ''vallen'' in slaap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gevoel van ''vallen'' in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:11

Ik dacht ook ooit eens ergens gelezen te hebben dat dat te maken heeft met het ontspannen van je spieren. Erg irritant!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:12

BianCatjee schreef:
ik heb daar ook last van Tong uitsteken
en het is eigenlijk gewoon dat al je spieren ontspannen en dus eigenlijk je spieren gaan slapen..
vind het maar een vreemd idee, en heb dit maar zo heel af en toe (gelukkig!)

Het ontstaat omdat je geestelijk al slaapt, maar je lichaam komt erachter dat je nog niet geheel ontspannen bent in je lijf. Hoe ontspan je het allerbeste? Door al je spieren even kort en snel te spannen, want daarna is de spanning eruit. En hoe krijgt je hoofd dat voor elkaar?
Door te dromen dat je ergens van af valt, je schrikt, en als je schrikt span je al je spieren. Klaar, nu kunnen hoofd EN lijf gaan slapen Dromen

Prachtig he hoe dat werkt? Ik vind het geniaal. Maar je schrikt je het leplazerus!!!! Tong uitsteken

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:13

Mindfields schreef:
BianCatjee schreef:
en het is eigenlijk gewoon dat al je spieren ontspannen en dus eigenlijk je spieren gaan slapen..

Het ontstaat omdat je geestelijk al slaapt, maar je lichaam komt erachter dat je nog niet geheel ontspannen bent in je lijf. Hoe ontspan je het allerbeste? Door al je spieren even kort en snel te spannen, want daarna is de spanning eruit. En hoe krijgt je hoofd dat voor elkaar?
Door te dromen dat je ergens van af valt, je schrikt, en als je schrikt span je al je spieren. Klaar, nu kunnen hoofd EN lijf gaan slapen Dromen

Prachtig he hoe dat werkt? Ik vind het geniaal. Maar je schrikt je het leplazerus!!!! Tong uitsteken

Zo, daar is over nagedacht. Clown

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:13

Shanna schreef:
_Cassandra_ schreef:
Ik heb dit ook best vaak.
Ik heb het dan vaak dan droom ik over iets en dan in ene knal ik tegen een muur, val in een put of ik val van iets af Scheve mond

als ik droom dat ik ergens tegenaan knal dan knal ik ook echt tegen de muur meestal Clown

daar heb ik gelukkig geen last van dat ik dan echt tegen een muur opknal Vork

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:14

Mindfields schreef:
BianCatjee schreef:

haha oke Knipoog ja je schrikt inderdaad.. en niet alleen ik zelf maar ik krijg gewoon zo'n hele schok door me heen.. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:14

en het werkt dus tegenovergesteld Scheve mond
want je bent gelijk klaar wakker! maar dat dromen vin dik ook zo raar dan he Scheve mond
want dromen doe je in minder dan een seconden vlak voor je wakker wordt, dus het is dus de bedoeling dta je wakker wordt Verward

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:15

haha dat is niet slim dan Tong uitsteken[/quote]
nee niet echt nee, heb dus ook op de vreemste plaatsen blauwe plekken en schrammen zitten en dat met een 2 persoonsbed voor mezelf!!! Clown heb nu maar tegen de muur allemaal kussens gelegt maar ik kom ook heel vaak tudden de kussens en de muur terecht om de een of andere vage manier/ reden Knipoog[/quote]

haha hoe krijg je het voor elkaar met een 2-persoonsbed?? Tong uitsteken en dan ook nog tussen de kussens.. je lichaam is slim zeker Knipoog of je ligt niet stil in je slaap Haha!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:15

Shanna schreef:
want je bent gelijk klaar wakker! maar dat dromen vin dik ook zo raar dan he Scheve mond
want dromen doe je in minder dan een seconden vlak voor je wakker wordt, dus het is dus de bedoeling dta je wakker wordt Verward

oow, ik dacht altijd de laatste 10 minuten van je slaap Verward

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:16

Nannes schreef:
Shanna schreef:

oow, ik dacht altijd de laatste 10 minuten van je slaap Verward

Serieus? Bloos!
Dat wist ik allemaal niet joh! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:16

nee, in minder dan een seconden speelt je hele droom zich af! vind ik ook zo knap want ik onthoud soms dromen die uuuuuuuren lijken te duren wel! Clown meestal zijn de dromen die ik onthoud gepaart emt dingen die ik ervan onthoud zoals een aanraking die ik voel tijdens de droom maar die er niet is.. Scheve mond
hoe zou dat komen dan?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:21

ik vraag me af waar sommige dromen vandaan komen? waarom droomde ik nou laatst dat ik mensen uit het telefoonboek ging afbellen om te vragen of ze een visstick voor me hadden? Verward

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:23

Haha, nutteloze droom! Haha!
Ik droom weleens ergens over en een week later gebeurt hetzelfde als in de droom. Heel raar..

GingerMorgan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:24

ok is wss niet waar maar heb ooit eens gehoord dat snachts je geest gaat rond dwalen.
En die schok krijg je dan zogenaamd als hij niet in 1 keer goed in je lichaam gaat! Bloos!
gelooft iemand het al Nagelbijten / Gniffelen

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:25

haha jaa dat gevoel wat je ook hebt als een traptrede mist, vaak droom ik indd dan ook dat ik in een gat val ofso.

ik droomde laatst dat ik een kind kreeg, zomaar.
dus ik en me vriend heleboel namen verzinnen. 1tje gegeven aan dat kind. maar ik vergat het steeds, moest ik steeds aan me moeder vragen: hoe heet ze ook alweer?
en ik zat tegen iedereen op school, jaa ik ben van8 bevallen, voor je het weet ben je oma.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:25

Ik heb het soms voordat ik ga slapen.
Dan ben ik bijna in slaap gevallen en dan ineens schrik ik weer wakker..
Daarna slaap ik wel heel snel. Haha!

@GingerMorgan: Nope ik geloof t nog niet.. Tong uitsteken

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:26

Nou durf ik vanacht niet meer te gaan slapen. Nagelbijten / Gniffelen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:31

Marly_ schreef:
Ik heb het soms voordat ik ga slapen.
Dan ben ik bijna in slaap gevallen en dan ineens schrik ik weer wakker..
Daarna slaap ik wel heel snel. Haha!

JUIST!!!! Daarna slaap je wel heel snel! Omdat je lichaam nu ook klaar is om te slapen, omdat je door die schrik alles even in 1 schok hebt aangespannen, ben je daarna volledig relaxed in al je spieren en val je dus ook heel snel in slaap. Ik vind het echt geniaal hoe dat allemaal bedacht is Pling

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:46

Dit heb ik ook een gehad.
We waren op de camping en ik moest op het bovenste bed van een stapelbed slapen.
In mijn dromen viel ik uit een boom, werkelijk viel ik uit het stapelbed, dus toch geen echte droom..
In ieder geval ik snapte er niks van Haha!

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:51

ik heb het ook altijd, en het lijkt zó echt.
ik kijk altijd even of ik alles nog kan bewegen Clown

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:51

Maar ik ''zweef'' ook echt voordat ik val, meestal ben ik nog net niet in slaap maar lijkt het net of ik niet meer in mn lichaam ben zeg maar. Scheve mond

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:52

Wat Mindfields zegt klopt inderdaad, het is gewoon een geniaal systeem Haha!
Ik heb het heel vaak, zeker een keer of 3-4 per week. Mijn vriend heeft dan ook regelmatig onbedoeld een mep gekregen vanwege spastische bewegingen Nagelbijten / Gniffelen
Shanna schreef:
nee, in minder dan een seconden speelt je hele droom zich af! vind ik ook zo knap want ik onthoud soms dromen die uuuuuuuren lijken te duren wel! Clown meestal zijn de dromen die ik onthoud gepaart emt dingen die ik ervan onthoud zoals een aanraking die ik voel tijdens de droom maar die er niet is.. Scheve mond
hoe zou dat komen dan?

Dat is niet waar, er is inmiddels bewezen dat dromen 'in real time' gebeurt, oftewel een gebeurtenis duurt in een droom net zo lang als in de werkelijkheid, gemiddeld zo'n 20 minuten. Tijdens je slaap heb je trouwens zo'n 4 of 5 periodes van REM slaap waarin je droomt, aan het begin van de slaap zijn ze korter, naarmate de slaap vordert worden ze langer.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:54

ja, want ik vraag me af. Als mijn hond ligt te slapen krijgt hij van die gekke stuipies. Dan zeggen ze hij droomt. Maar dat kan echt een paar minuten duren gewoon. In minder dan een seconde dromen leek me echt kort ja.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:59

dat gevoel van vallen in je slaap ken ik,
Heb alleen altijd het gevoel dat ik eerst boven mezelf zweef en dan inene weer val, heel stom.
En over dat snelle dromen heb ik juist weer een andere ervaring mee.
Ik ben juist in mn dromen zo traag als dikke stront..en alles speelt zich ook aardig traag af.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 01:03

Zo heb ik dat ook, eerst zweven en dan vallen, maar ik heb niet echt het gevoel dat mijn lichaam zweeft maar meer dat mijn ''gedachten van zweven'' buiten mijn lichaam gebeurt.
Beter kan ik het denk ik niet uitleggen Nagelbijten / Gniffelen

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 01:05

Ohh dat is zo'n eng gevoel! (gevoel van door je matras 'heen vallen')
Gelukkig heb ik het niet vaak.