4 kilo in kleine week... vertellen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: 4 kilo in kleine week... vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:43

Hannanas schreef:
En ja opa overleden....
Maar de ts staat ook op het punt iemand te verliezen en die beseft ook ineens hoeveel ze hem mist/om hem geeft.

Slechte timing of niet, ik zou deze reactie ook niet begrijpen. Ik zou ook net als de ts gehandeld hebben...

AMEN!! sterkte ermee Knipoog

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 13:02

Bienotje schreef:
luuntje schreef:
Misschien wil je dit niet horen maar de hele toestand is een beetje je eigen schuld.

Hij stuurt je een mail dat je niet als "vriendin van" welkom ben op de begrafenis. Dit omdat zijn ouders in de veronderstelling zijn dat jullie relatie over is.
Hierop stuur jij een boze mail terug. Vind ik persoonlijk van weinig respect getuigen.
Vervolgens stuurt hij een mail dat het nu over is en je niet meer wilt zien en wat doe jij. Je springt op de fiets en gaat naar hem toe.

Ik snap dat je het een en ander hebt willen uitpraten.
Maar dit was echt een hele beroerde timing van je.
Die mensen zijn in de rouw en zitten op zo'n moment niet op jou te wachten.

Ik ben het met je eens dat zijn moeder je met respect had moeten behandelen.
En dat ze zich niet netjes heeft gedragen.
Aan de andere kant had jij daar niks te zoeken.

Ik hoop dat jullie het een en ander nog gaan uitpraten.
Heel veel beterschap.

Mijn gedachte ook, mijn visie hierop gaat je weinig troosten ook vrees ik.

De familie heeft je (nogal duidelijk) laten weten dat ze je aanwezigheid als familielid niet op prijs stellen. Het is uit, dus terecht ook lijkt me. Je had er beter voor kunnen kiezen om als ´vriendin´ naar de begrafenis te kunnen gaan als steun/ respect voor je ex-vriend. Met je acties nu zet je je ex voor het blok tussen zijn moeder (die hem nodig heeft) en jezelf.

Het getuigt ongelooflijk van beroerde timing als je juist terwijl het uit is, alle aandacht van je ex-vriendje gaat opeisen onder die omstandigheden. En tegen de wens van de familie (voor je eigen ikje) bij de familie langs gaan terwijl ze hebben laten weten dat ze dat liever niet hebben. Klinkt mij niet respectvol in de oren.

Het is uit en gebeurt is gebeurt. Even lekker janken en dan weer doorgaan, want hopen dat het weer goedkomt zal ik als ik jouw was niet meer aandenken. Even rust, leer ervan dat je volgende keer misschien beter een andere aanpak kunt kiezen. Dat eten komt vanzelf wel weer.

Licht sowieso je ouders in, dan kun je in ieder geval erover praten en kunnen zij je adviseren. Zij kennen jouw het beste.

Sterkte.. Ach gut

Maar.. vind jij het dan logisch dat die ma zich er zo mee bemoeit? Tenminste.. ik zat daar echt van.. WIJ kiezen ervoor om samen te praten.. waar bemoei je je mee?? (dat zei ik niet hoor, maar dat schoot wel door me heen toen) Mn vriend is 20, ik net 18.. oud genoeg om zelf keuzes te maken lijkt me.. Ik snap wel dat ze wil helpen.. maar ik vind dit een beetje lijken op dwingen tot..

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:37

Tjonge wat een verhaal! Veel sterkte hoor. Dat je vriend zo onder de plak zit bij zn moeder is niet normaal vind ik! Het is echt heel vervelend gelopen. Ik vind het juist goed van jou, dat jij op je fiets er naar toe bent gegaan om te praten!! Ook al zijn ze in de rouw, je ging toch alleen om met je vriend te praten, niet met heel de familie daar? Veel sterkte hoor Ach gut

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:38

Dit heb ik vorig jaar ook gehad, einde relatie, dus kreeg geen hap meer door m'n keel. Ben in 10 dagen 7kg afgevallen. MOEST op een gegeven moment eten van m'n moeder (is onder een hoop druk gegaan), maar de kilo's zijn er wel af gebleven Haha!

Succes iig!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:58

Je gaf zelf al aan dat hij wel een beetje moederskindje was, toch?

Ik weet hoe dat is, beste is dan (hoe moeilijk ook) niet nog meer tussen vriendlief en mama in te gaan staan. Daar schiet je gewoon niets mee op (daar ben je nu denk ik ook al achter).

Misschien is moederlief niet helemaal reeël, maar je vader verliezen is ook niet niks. Niet alle families/ mensen zijn even sterk en allemaal hebben hun eigen manier van verwerken of juist dingen niet kunnen verwerken.

Ik kan me erg goed indenken dat de extra ´problemen´ rond de dood van haar vader haar onredelijk maakten. Katten in het nauw maken rare sprongen.

Neemt niet weg dat het goed te praten is, natuurlijk. Maar met een beetje respect had je dit hele voorval kunnen voorkomen denk ik.

Nogmaals, sterkte! Ach gut

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:16

Even puur op het afvallen:

Ik heb dat ook gehad toen mijn relatie destijds uitging, was ook een kilo of 5/6 kwijt in een week of 2. Geen eetlust is een veel voorkomend symptoom dan Lachen

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:45

Ik denk eigenlijk dat je beter tot na de begrafenis had gewacht met praten met je vriend over jullie beëindigde relatie.

Even vanuit zijn moeders oogpunt gekeken..
Vader overleden en relatie tussen zoon en vriendin is uit.
Wat heeft prioriteit? Vader komt nooit meer terug, dus vader staat absoluut op nr 1 op dit moment! Over die relatie kan een week later ook nog gepraat worden bij wijze van spreke.
Voor zijn moeder komt er nu heel veel op haar af. Oké haar vader lag misschien al even op sterven, het blijft toch een klap kan ik je vertellen hoor! De dood is nu eenmaal iets definitiefs.
Voor je moeder is die relatie nu even 'gezeur' zeg maar en dat kan ik me goed voorstellen. Ze moet haar vader naar zijn graf gaan brengen en daar vanalles voor gaan regelen. En ja sorry, op zo'n moment staat een ex-schoondochter even niet op nummer 1 en kan je die er even niet bij gebruiken, want je hebt dan al genoeg aan je hoofd!
Je wilt dan dat enkel je overleden vader centraal staat en geen 'gezeur' eromheen.

Kortom, niet bepaald een tactisch moment van je om linea recta richting zijn familie te gaan om iets uit te praten!

Verder, als het de wens van zijn moeder is dat jij niet bij de begrafenis zelf bent, dan heb je die te respecteren vind ik hoor. In feite is jullie relatie uit op dit moment (al zijn jullie er nog niet helemaal uit, het zal niet voor niets uitgegaan zijn en vast al het een en ander aan vooraf gegaan zijn) en ik denk dat moeder ergens bang is om het risico te lopen dat er tijdens de begrafenis een spanning tussen jou en je ex merkbaar zal zijn, die je simpelweg niet kunt gebruiken op de begrafenis van je vader. En dan vind ik het wel netjes dat ze zei dat je wel bij de kerkdienst enzo aanwezig mocht zijn.

Verder vind ik wel dat zijn moeder te ver gegaan is met het vastpakken en duwen van jou, maar denk dat dat echt meer onmacht geweest is.

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:46

oja, dat afvallen zou ik me niet zo druk om maken hoor. Bij buikgriep valt iedereen af en ook (bijna) iedereen valt af als ze liefdesverdriet en/of stress hebben. Over een paar weken heb je die kilo's wel weer terug hoor.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 15:34

miekie schreef:
Ik denk eigenlijk dat je beter tot na de begrafenis had gewacht met praten met je vriend over jullie beëindigde relatie.

Mn ex en ik wisten gewoon niet hoe we met elkaar om moesten gaan.. het was uit, ik wilde m terug en hij twijfelde.. Ik weet niet of je dat ooit meegemaakt hebt.. maar als je dus niet weet wat je te wachten staat en je weet dat praten duidelijkheid zal brengen, dan is wachten erg slopend..

miekie schreef:
Even vanuit zijn moeders oogpunt gekeken..
Vader overleden en relatie tussen zoon en vriendin is uit.
Wat heeft prioriteit? Vader komt nooit meer terug, dus vader staat absoluut op nr 1 op dit moment! Over die relatie kan een week later ook nog gepraat worden bij wijze van spreke.
Voor zijn moeder komt er nu heel veel op haar af. Oké haar vader lag misschien al even op sterven, het blijft toch een klap kan ik je vertellen hoor! De dood is nu eenmaal iets definitiefs.
Voor je moeder is die relatie nu even 'gezeur' zeg maar en dat kan ik me goed voorstellen. Ze moet haar vader naar zijn graf gaan brengen en daar vanalles voor gaan regelen. En ja sorry, op zo'n moment staat een ex-schoondochter even niet op nummer 1 en kan je die er even niet bij gebruiken, want je hebt dan al genoeg aan je hoofd!
Je wilt dan dat enkel je overleden vader centraal staat en geen 'gezeur' eromheen.

Ik kwam daar ook niet om met zijn moeder te praten, maar met mijn ex.. En hij was eigenlijk harstikke blij dat ik toch gekomen ben.. omdat hij eigenlijk ook wel heel goed wist dat we niet uitgepraat waren.. Die ma had hier dus eigenlijk weinig mee te maken.. alleen dat we even in één kamer zaten met koffiedrinken...

miekie schreef:
Verder, als het de wens van zijn moeder is dat jij niet bij de begrafenis zelf bent, dan heb je die te respecteren vind ik hoor. In feite is jullie relatie uit op dit moment (al zijn jullie er nog niet helemaal uit, het zal niet voor niets uitgegaan zijn en vast al het een en ander aan vooraf gegaan zijn) en ik denk dat moeder ergens bang is om het risico te lopen dat er tijdens de begrafenis een spanning tussen jou en je ex merkbaar zal zijn, die je simpelweg niet kunt gebruiken op de begrafenis van je vader. En dan vind ik het wel netjes dat ze zei dat je wel bij de kerkdienst enzo aanwezig mocht zijn.

Ehm dit klopt niet helemaal. Ik was dus gewoon niet uitgenodigd voor die begrafenis, zijn ma zag me liever nooit meer en het allerliefst had ze dat zijn ex en ik elkaar ook nooit meer zagen. Helaas is dat onmogelijk, want we zijn collega's.. Maar goed, ze heeft het recht niet om iemand te verbieden om op een begrafenis te komen. Ik ben gisteren wel geweest, samen met mijn moeder. Alleen naar de begrafenis zelf, niet naar de dienst, daar was ik nog niet beter genoeg voor Boos! Toen de hele stoet dus langsliep, de begraafplaats op, kwam zijn moeder dus vanzelfsprekend ook langs.. en ze zat echt te kijken van: dat jij het lef nog hebt om hier te komen, heb ik het je niet duidelijk genoeg gemaakt? *overigens, ik voelde dat op dat moment zo, mijn moeder zei achteraf dat zei dat ook dacht, dus..* En ik ben niet voor die moeder of voor mijn ex op die begrafenis geweest, maar voor mezelf. Zodat ik afscheid kon nemen van de man die ik anderhalf jaar opa heb mogen noemen, en toch nog een soort laatste 'eer' aan hem heb kunnen tonen...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:58

Blijkbaar is het soms moeilijk om ook reklening te houden met anderen..

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:51

luuntje schreef:
Ondanks dat opa al even op sterven lag is het erg verdrietig wanneer iemand echt is overleden. Dan ga je pas beseffen dat iemand er niet meer is.

Blijf ik erbij dat zijn moeder je met respect had moeten behandelen.
Ze had je nooit in bosjes mogen gooien.

En dat ze nu doet alsof je nooit bij de familie hebt gehoord vind ik erg cru. Tuurlijk hoorde je erbij.

Probeer je vooralsnog niet te druk te maken over je gewicht, hoewel het afvallen in dit tempo niet te lang moet duren.
Kijk of je een gesprekje met hem kan aangaan op neutraal terrein.

Precies. Ik snap dat het heel moeilijk voor je is, maar geef hem ook even de tijd om na te denken en als hij je niet wil zien, hoef je jezelf toch niet zo op te dringen?

Het is trouwens normaal dat je van stress enzo afvalt, toen ik afgelopen jaar bijna bleef zitten ben ik in de repetitieweek 2,5 kilo afgevallen, komt er vanzelf weer aan Haha!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:10

Sorry, ik vind dat jij wel enorm weinig inlevingsvermogen hebt hoor!
Die mensen hebben net hun vader verloren en uit je hele verhaal blijkt dat het je eigenlijk nauwelijks iets interesseert.
"Die man lag al anderhalve week op sterven, dus het was gewoon te verwachten".

HALLO!!!! Koe
Omdat die man niet in één dag sterft mag je er geen verdriet om hebben of zo?
Heb je enig idee hoe hard het er in hakt als je vader overlijdt?
Ik vind dat erg kortzichtig van je, ik begrijp echt wel dat liefdesverdriet niet prettig is en dat je er goed ziek van kan zijn, geloof me.
Maar kan je echt niet begrijpen dat jou relatieproblemen daar even niet welkom zijn op de dag dat haar vader is overleden?

Laat dit gewoon even liggen tot alles daar weer een beetje tot rust is gekomen
en ga dan weer praten met je ex, dan staat alles weer een beetje in verhouding en is iedereen weer in staat om normaal op elkaar te reageren.
Natuurlijk was het geen geweldige actie van zijn moeder om aan jou te gaan trekken en duwen, had ze niet zo moeten doen.
Maar ga jezelf ook eens afvragen of je daar wel had moeten zijn op dat moment.
Want je kwam niet om hem te steunen, maar om je eigen problemen op te lossen.

Over je gewichtsverlies;
Ik denk dat je weerstand een dip heeft gekregen en dat je daardoor iets van griep hebt opgelopen.
Geen zorgen over maken, ik ben na een griepje zónder liefdesverdriet standaard 3 kilo lichter.
Na liefdesverdriet zonder griepje nog wel meer...
Zit er (helaas) binnen een paar weken altijd weer aan.
Zorg in ieder geval dat je goed blijft drinken. Zodra je weer wat beter in je vel zit heb je dat gewicht sneller terug dan je wil hoor! Knipoog

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 08:47

Kanzi ik ben het helemaal met je eens.

@Mariannedeb, je zegt dat je volwassen genoeg bent om met je vriend te praten. Maar schijnbaar niet volwassen genoeg om te beseffen dat jouw relatieperikelen totaal in het niets vallen bij het overlijden van een familielid.
Omdat iemand al 1,5 week op sterven ligt moet iedereen het maar gewoon vinden als opa overlijd? Dat vind ik dus echt niet gewoon, ik begrijp die moeder heel goed. Mijn vader is ook overleden en als er toen iemand in mijn huis had gezeten om over haar relatie te praten had ik diegene er ook uit geschopt. Je zegt dat niemand in de familie het voor je opnam, misschien deden ze dat wel niet omdat zij het ook ongepast vonden?
Verder snap ik niet dat je met je vriend over jullie relatie gaat praten terwijl zijn opa net overleden is, laat die mensen gewoon met rust ze hebben verdriet een relatie is op dat moment totaal niet belangrijk.

4 kilo verliezen is trouwens geen enkel probleem, dat zit er zo weer aan.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:35

en heb je vandaag weer wat van je ex gehoord?
toch tot vandaag zouden jullie ff geen contact meer hebben??
hoop voor je dat weer wat beter met je gaat. ik ben benieuwd.
groetjes linda

Nanouschka_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:38

jeumig wat een rotsituatie voor je... en dan ook nog eens ziek... ik zou me over het gewichtsverlies (voorlopig) geen zorgen maken, omdat je ook hebt overgegeven. Als je je maar bewust blijft van het feit dat je niet minder moet gaan eten vanwege de sitautie... sterkte!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 20:10

Hay, allereerst allemaal bedankt voor de reacties.. door de vele verschillende meningen kon ik het verhaal ook van verschillende kanten bekijken, dat was wel fijn Lachen

We hebben inderdaad gepraat.. Gisterenavond vast omdat we vandaag samen moesten werken (collega's) Vond ik wat fijner.. anders zit je toch de hele dag je op te vreten (ik tenminste wel)

Hij zou me wel een kans willen geven, maar hij voelt het zelf gewoon niet meer.. het is te erg kapot gegaan.. Boos! We hebben er erg veel over gepraat, ik snap het nu en kan het nu ook accepteren.. We hebben vandaag ook gewoon goed samen kunnen werken. Ik kon voordat we een relatie kregen altijd al super met m praten enzo, en dat kan ik nog steeds, ik hoop ook dat we dat blijven kunnen. Kkan er erg rustig onder zijn nu.. gelukkig. Natuurlijk heb k ook mn moeilijke momenten.. maar die zal hij ook wel hebben.. Ik denk dat we het beste nu even een paar weken niets samen kunnen doen, daarna misschien gewoon weer weg met wat gezamelijke vrienden... Maar eerst maar kijken hoe alles loopt..

Ik wil jullie in ieder geval allemaal bedanken voor het lezen en de berichtjes! Echt heel lief Lachen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:34

toch fijn voor je dat het op een normale manier is gegaan en je gewoon met elkaar kunt praten en werken.maar wel rot voor je dat het niets meer wordt tussen jullie en goed van je dat je het nu ook geaccepteerd hebt. en toch nog sterkte
groetjes linda

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:51

Ik moet zeggen dat ik, op z'n zachtst gezegd, verbaasd ben dat je naar de begrafenis bent gegaan terwijl uitdrukkelijk was aangegeven dat je daar niet welkom was. Dat vind ik ronduit onbeschoft!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:34

Fijn dat jullie het een en ander hebben kunnen uitpraten.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:04

Ik snap écht niet wat die moeder er nou mee te maken heeft?!!
Je hoeft toch niet speciaal voor haar een week te wachten terwijl je met je 'vriend' wilt gaan praten?
Ik snap heel goed dat ze het moeilijk heeft enz. maar waarom bemoeit ze zich er in gódsnaam mee..

En het was ook niet de perfecte tijd om te gaan praten, maargoed..

Succes iig Knipoog Hoop dat jij en je vriend vrienden kunnen blijven Lachen

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:10

Roxx schreef:
Ik moet zeggen dat ik, op z'n zachtst gezegd, verbaasd ben dat je naar de begrafenis bent gegaan terwijl uitdrukkelijk was aangegeven dat je daar niet welkom was. Dat vind ik ronduit onbeschoft!

Pff er staat nergens in dit bericht dat ik niet welkom was op de begrafenis. Ik snap niet waar die mensen dat vandaan halen.
Maar goed, ik was daar niet welkom bij de familie. En ik ging niet voor hun naar de begrafenis, maar voor de mensen die ik anderhalf jaar opa en oma heb mogen noemen en voor mijzelf, want dit was voor mij de enige manier waarop ik een soort afscheid kon nemen. Zie ik niets onbeschofts aan..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:12

Inderdaad.. Je mag toch best afscheid nemen van iemand die belangrijk voor je was?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:27

Mariannedeb schreef:
Roxx schreef:

Pff er staat nergens in dit bericht dat ik niet welkom was op de begrafenis. Ik snap niet waar die mensen dat vandaan halen.
Maar goed, ik was daar niet welkom bij de familie. En ik ging niet voor hun naar de begrafenis, maar voor de mensen die ik anderhalf jaar opa en oma heb mogen noemen en voor mijzelf, want dit was voor mij de enige manier waarop ik een soort afscheid kon nemen. Zie ik niets onbeschofts aan..

Je had toch een mailtje gekregen waarin stond dat je er niet welkom was? Je gaat wel afscheid nemen van iemand die volgens jou belangrijk voor je was, maar toen opa net overleden was vond je het vreemd dat ze zich er zo druk om maakten hij lag toch al 1,5 week op sterven
Volgens mij wil je gewoon je gelijk halen, maar ik blijf erbij dat je niet netjes gehandeld hebt.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:20

Mariannedeb schreef:
Die moeder zei eigenlijk ook (niet letterlijk hoor) dat ik niets op de begrafenis heb te zoeken, omdat het mijn opa niet is.

Niet duidelijk genoeg?

Wat Trutje al zei, op mij maakt het sterk de indruk dat het overlijden van opa je niet veel interesseerde.
Het komt op mij over alsof je er naar toe bent gegaan met het idee 'lekker puh, ik doe het lekker tóch'.
Nog even z'n moeder dwars zitten.....

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:31

Veel sterkte zeg, blijkbaar accepteert die moeder je niet. En ik denk dat niemand wil trouwen (ik zeg maar iets) met een jongen, als heel de famillie tegen je is zeg maar.

Maar bij een overlijdenis kan ik erg goed begrijpen dat die moeder overstuurt is. Al moet ze dit op een andere manier uiten, wat zij doet snap ik eigenlijk niet, en al helemaal niet van je vriend of ex dat hij er niet tussen komt. Naar mijn mening zegt dat genoeg.

Maar over dat eten, Al je het niet wil vertellen naar je ouder vertel het dan naar een paar vriendinnen, die kunnen wel een oogje in het zeil houden.

Eventueel vertel je het tegen je vriend, maar misschien kun je je toch gaan exuseren voor die avond. Al bij al heeft iedereen schuld, moest jij er niet heen geweest zijn ging dit niet gebeurd zijn, maar in principe moest er toch een gesprek komen.

Als jij je gaat exuseren, en jou verhaal uitlegt snappen die ouders het misschien wel beter, wie weet krijg jij hun exuses nog.(En sterkte wensen bij de overlijdenis van hun opa is geen overbodige luxe)

Zo, hopelijk heb je wat aan mijn post Lachen

Edit: ik las juist dat je naar de begrafenis bent geweest en dat veel mensen dit hier onbeschoft noemden. Kijk volgens mij heeft ze echt wel het recht om afscheid te nemen, en zeker als je weet dat ze die man OOK opa heeft genoemd, wie weet zag ze hem wel als haar echte famillie!

Weetje, ik ging misschien ook wel gegaan zijn. maar dan had ik teminste m'n hoofd naar beneden gedaan zodat je geen contact moed hebben met die moeder. Zij mogen ook best weten dat je verdriet hebt.