bevallingskeuze.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: bevallingskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:08

Eruit komt het zeker! Ik zeg altijd maar, er is er nooit 1 blijven zitten! Haha!
En heel cliche, maar als je eigen babytje in je armen ligt ben je spontaan alles vergeten! Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:08

Es79 schreef:
Eruit komt het zeker! Ik zeg altijd maar, er is er nooit 1 blijven zitten! Haha!
En heel cliche, maar als je eigen babytje in je armen ligt ben je spontaan alles vergeten! Haha!

Gelukkig niet zeg, je zal ze tot ze 18 zijn bij je moeten dragen Clown

Maar ik ga hier wel helemaal in mee!

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:09

@Es79

Ja

Helemaal waar want binnen 1,5 jaar had ik de 2e !!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:12

MikeRick schreef:
@Es79

Ja

Niet blijven zitten dus! Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:16

De mijne zijn allebei thuis geboren. Gewoon lekker in ons eigen huis en heel vlot in alle opzichten. (de kraamhulp was er nog niet eens toen de oudste ter wereld kwam)

Mocht ik ooit nog van gedachten veranderen en toch nog een kind krijgen wordt het zeker weer een thuisbevalling. (al ben ik bang dat ik die onderweg ergens zou krijgen, tweede bevalling was in 4 minuten; eerste in 20 Nagelbijten / Gniffelen )

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:26

Anne_GTI schreef:
De mijne zijn allebei thuis geboren. Gewoon lekker in ons eigen huis en heel vlot in alle opzichten. (de kraamhulp was er nog niet eens toen de oudste ter wereld kwam)

Mocht ik ooit nog van gedachten veranderen en toch nog een kind krijgen wordt het zeker weer een thuisbevalling. (al ben ik bang dat ik die onderweg ergens zou krijgen, tweede bevalling was in 4 minuten; eerste in 20 Nagelbijten / Gniffelen )

Hier ook spoedbevallingen. Binnen een uur bij de eerste en een half uur bij de tweede. Gerekend vanaf het moment dat de vliezen braken. ( De weeën kwamen pas na het breken van de vliezen)

Bij de tweede was niemand aanwezig behalve mijn man Haha!

Ik vond het heerlijk om lekker thuis in mijn eigen omgeving te bevallen. Het is heel persoonlijk de andere kiest voor een ziekenhuis omdat ze zich daar veiliger voelt en de ander kiest ervoor om lekker in een vertrouwde omgeving te zijn.

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:26

Es79 schreef:
MikeRick schreef:
@Es79

Ja

Niet blijven zitten dus! Haha!

ROFL hahaha

Yep liggen heerlijk in hun bedje, en ik heb sindsdien mijn buikje ook weer voor mezelf Knipoog
Laatst bijgewerkt door MikeRick op 19-02-07 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:27

Ja ja ja hou maar op met die snelle bevallingsverhalen Bloos
ik kan er nog steeds jaloers op worden Verdrietig Haha!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:30

Niet alle reacties gelezen, maar je zegt dat alles goed gaat en dat je de keuze zelf hebt.
ik zou in eerste instantie dan gaan voor thuis, het maakt je toch ontspannender (wat natuurlijk bevordelijk is voor de bevalling) zeker als je zegt dat je het niet op ziekenhuizen hebt.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:33

Het ziekenhuis is echt veel minder ONpersoonlijk dan je denkt hoor. Ik zou dus niet thuisbevallen als ik jou was. Als alles in orde is ben je ook zo weer thuis. Hier in de buurt zijn er een soort "kennismakingsdagen" in het ziekenhuis voor mensen die er willen gaan bevallen. Je krijgt dan een rondleiding etc. Misschien bij jou in de buurt ook?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 01:54

ik heb de eerste in het ziekenhuis gekregen, dat moest.
het was echt heel erg, ik wist niet half wat me overkwam,
maar heb het achteraf gezien wel overleeft Knipoog

de tweede moest eigenlijk ook in het ziekenhuis vanwege mn verleden met de eerste, maar het begon thuis, en dat ging goed, maar op het laatste moment vonden ze toch dat ik naar het ziekenhuis moest, eigenlijk zonder reden, en ik heb de baby echt moeten inhouden in de auto tot ik er was en had achteraf zo thuis kunnen blijven.

ik wil je als tip geven:
blijf alsjeblieft rustig.
concentreer je helemaal 100% op je ademhaling!
ogen dicht, GEEN afleiding,
als de weeen beginnen NIET meer bewegen, maar echt puur op je ademhaling focussen,
door je neus rustig in
en door je mond met kleine pufjes uit.
niet in paniek raken, niks proberen, de pijn wordt nergens minder door.

het is misschien gek dat ik het zo zeg in dit berichtje, maar ik heb er ervaring mee,
en ik heb nu echt zoiets dat ik dat aan iedereen wil zeggen die haast een baby krijgt,
omdat ik bij de tweede gemerkt hebt dat het gewoon helemaal goed gaat dan
en ik gun niemand de paniek en de pijn die ik had bij de eerste
toen ik nog niet wist hoe het moest.
vandaar.

sterkte en succes alvast, komt goed hoor!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 02:32

Marigold schreef:
als de weeen beginnen NIET meer bewegen, maar echt puur op je ademhaling focussen,

Verward
Ik denk dat dat voor iedere vrouw anders is Knipoog .
Ik moet er niet aan denken dat ik de weeen doodstil had moeten opvangen Clown ; was blij dat ik kon (mocht) lopen/ douchen/ in bad/ op de gymnastiekbal zitten Lachen .

Ik heb bij beide kinderen voor een thuisbevalling gekozen, wat hier in Dld. niet vanzelfsprekend is. Ik vond pas 6 weken voor de geboorte van de eerste een verloskundige die ook thuisbevallingen deed Clown .
Ik heb echt 2 super relaxete bevallingen gehad, al is die van mijn dochter (de eerste) wel een beetje anders verlopen dan geplaned; zij is wel thuis geboren, alleen niet bij ons thuis Tong uitsteken !
Toen mijn vroedvrouw na ons telefoontje, dat de bevalling begonnen was, ´s ochtends om 8 uur kwam kontroleren, bleek ik al 6 cm ontsluiting te hebben.
Nu was er maar een "moeilijkheidje": ze was al de hele nacht bij een vrouw 25 km verderop geweest, waar de bevalling niet echt doorzette, maar die kon (en wilde) ze nu ook niet meer in de steek laten Scheve mond ...
Ze ging even telefoneren en na 5 min. had ik de keuze: naar het ziekenhuis, of mee naar die andere vrouw Haha! !
Mijn moeder (die verpleegster is) was er bij, de vroedvrouw die ik graag wilde hebben was erbij, evenals mijn man, dus ik had zoiets van "als die vrouw zegt dat ik mee kan komen, is ze vast aardig, wat kan me gebeuren, we gaan mee naar Fürth Pling !"
We moesten om de stad Nürnberg heenrijden, waar het op dat moment spits was en waardoor we dus prompt in de file terecht kwamen Tong uitsteken .
We zijn toen over de vluchtstrook gegaan, waar we na 200 m door de politie werden aangehouden Cool .
Mijn vroedvrouw legde uit wat er aan de hand was en de politie heeft ons met zwaailicht door de file gelootst Haha! .
Je gaat hier so-wie-so standaard voor kontrolles naar een gyn en die kwam in z´n pauze ook naar S. (de vrouw waar ik bevallen ben)
Uiteindelijk is S.´s middags om 1 uur bevallen en ik 2 uur later (op de werkkamer van haar man, waar het logeerbed stond).
Ik heb echt een super makkelijke bevalling gehad en met S. en haar dochter hebben we (nu na bijna 17 jaar Knipoog ) nog steeds regelmatig kontakt Lachen .

Met de tweede had mijn vroedvrouw beloofd, dat wat er ook gebeurde, ik dit keer in m´n eigen bed mocht bevallen en dat was maar goed ook, want mijn zoon werd op de vierde verjaardag van z´n zusje geboren Clown !
Ik werd om 6 uur wakker met weeen en om 9.20 uur was hij er, zodat we die dag echt dubbel feest hebben gehad Lachen .

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:25

Het blijft heel persoonlijk thuis of in het ziekenhuis. Ik heb voor het ziekenhuis gekozen het enige nadeel was weer dat ik met 8 cm in de auto werd gezet omdat we toen pas naar het ziekenhuis konden. En dat is geen pretje als je al persdrang hebt. Gelukkig was het niet zo ver rijden, maar ik was echt bang dat het in de auto geboren zou worden. Verder heb ik me heerlijk op me gemak gevoeld in het ziekenhuis maar of ik dat een 2de keer zou doen? Ik denk het niet!

Heel veel suc6 straks en geniet er maar lekker van

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:29

Ik wou heel graag thuis bevallen! Maar met een inleiding (bijan 3 weken te laat) en een kind dat meer dan 2 weken te laat was. Moest ik wel naar het ziekenhuis helaas, maar anders was ik graag thuis gebleven!

Claudiakappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:37

Hoi

IK ben van mijn dochter in het ziekenhuis bevallen was ook erg aan het tobben wat ik zou doen maar toen uiteindelijk voor het ziekenhuis gekozen. IK had een prachtige kamer en een eigen douche en je mag er doen wat je wilt.

groetjes claudia

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:38

Ik heb beide meegemaakt. Ik wilde van allemaal thuis bevallen, maar de eerste twee lieten zo lang op zich wachten dat ik ingeleid moest worden. Dat vond ik erg jammer. Natuurlijk waren ze daar lief, maar ik vond het gewoon niet leuk. Vooral bij de eerste, omdat ze in de middag werd geboren, moest ik een nacht blijven. Vreselijk vond ik dat, moest mijn man naar huis en ik was daar alleen (met de kleine natuurlijk).
De derde kwam bijna op de uitgerekende datum en dat is fijn thuis geboren en dat heeft toch wel mijn voorkeur. Het was even spannend, omdat de ontsluiting niet goed doorzette, maar het is toch goed gegaan. Anders ben je ook snel genoeg in het ziekenhuis hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:15

Ik moest beide keren in het zieknhuis bevallen, maar anders had ik er zelf ook voor gekozen. Alleen als er iets mis gaat je niet nog eens naar het ziekenhuis hoeft met alle risico vandien. Ik mocht in het ziekenhuis trouwens ook alles wat ik wilde, wandelen, douchen etc.

Nee, voor mij geen thuisbevalling wegens een ervaring met de geboorte van mijn neefje. De details zal ik hier maar niet neerzetten. Ik vind het gewoon veiliger in het ziekenhuis.

En als je aan het bevallen bent maakt het je geen reet uit wie er aan je bed staat is mijn ervaring Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:23

Ik zou kiezen voor een ziekenhuisbevalling, als er dan iets fout gaat zijn er tenminste artsen in de buurt.
Toen ik geboren werd, had het voor m'n moeder ook behoorlijk anders af kunnen lopen als het niet in het ziekenuis was gebeurd. Terwijl de zwangerschap goed ging en ze deze complicatie absoluut niet hadden zien aankomen...

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 14:41

Phoe wat een reacties zeg. Clown

es79,vertel gerust je verhaal hoor hier.Dan kan ik terug denken als ik een makkelijke bevalling heb,en zo niet dan denk ik terug aan jou verhaal Clown Je maakt me ook heeel nieuwschierig.

Mistral,als het te erg word geef mij dan maar echt een pijnstiller.Nu ben ik niet pijnkleinig.Maar als ik soms denk waar het kind door heen moet hoe ik me hard vast Haha!

Mikerick,Al dat overnachten hou ik al niet van.Maar goed als het op dat moment moet zal ik die nacht ook wel weer overleven.En even bijkomen van de bevalling zal ik waarschijnlijk erg op prijs stellen.
En genieten van de kleine straks zal echt wel lukken Haha!

Mistral,eruit komt het waarschijnlijk wel.Daar ben ik echt niet bang voor haha.
Maar zoals ik al eerder zei,waar het door heen moet.Pfoe.

Anne,mag ik ook zo snelle bevalling?Plaats van een hele lange?

Marigold,bedankt voor de tips.Zal er proberen aan te denken op dat moment.Maar waarschijnlijk zal ik ze dan vergeten,haha Knipoog

Sterre,jeetje dat is nog een aparte bevalling bij iemand anders thuis.Wel grappig dat jullie nog steeds contact hebben!
Hoop dat de mijne gewoon thuis of ziekenhuis bevalt,waar ik opdat moment voor kies.

Samsam,Dat is inderdaad minder 3 weken te laat.Beter voor het kind zelf.Maar dan word het meestal (heb ik me laten vertellen) ziekenhuis.

Black,zo te horen valt het ziekenhuis dus reuze mee.Al denk ik dat het eraan ligt welk ziekenhuis je bevalt.

En de rest van de reactie's bedankt!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:45

bloempje1 schreef:
Phoe wat een reacties zeg. Clown

es79,vertel gerust je verhaal hoor hier.Dan kan ik terug denken als ik een makkelijke bevalling heb,en zo niet dan denk ik terug aan jou verhaal Clown Je maakt me ook heeel nieuwschierig.

Mistral,als het te erg word geef mij dan maar echt een pijnstiller.Nu ben ik niet pijnkleinig.Maar als ik soms denk waar het kind door heen moet hoe ik me hard vast Haha!

Mikerick,Al dat overnachten hou ik al niet van.Maar goed als het op dat moment moet zal ik die nacht ook wel weer overleven.En even bijkomen van de bevalling zal ik waarschijnlijk erg op prijs stellen.
En genieten van de kleine straks zal echt wel lukken Haha!

Mistral,eruit komt het waarschijnlijk wel.Daar ben ik echt niet bang voor haha.
Maar zoals ik al eerder zei,waar het door heen moet.Pfoe.

Anne,mag ik ook zo snelle bevalling?Plaats van een hele lange?

Marigold,bedankt voor de tips.Zal er proberen aan te denken op dat moment.Maar waarschijnlijk zal ik ze dan vergeten,haha Knipoog

Sterre,jeetje dat is nog een aparte bevalling bij iemand anders thuis.Wel grappig dat jullie nog steeds contact hebben!
Hoop dat de mijne gewoon thuis of ziekenhuis bevalt,waar ik opdat moment voor kies.

Samsam,Dat is inderdaad minder 3 weken te laat.Beter voor het kind zelf.Maar dan word het meestal (heb ik me laten vertellen) ziekenhuis.

Black,zo te horen valt het ziekenhuis dus reuze mee.Al denk ik dat het eraan ligt welk ziekenhuis je bevalt.

En de rest van de reactie's bedankt!

Wat wil je weten? Clown

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:47

Ik ben vorige maand in het ziekenhuis bevallen, dit was mijn eigen keus. Ik voelde me er veiliger bij daqn thuis, ook omdat we in het buitengebied wonen en het lang duurt voor je in het ziekenhuis bent.

Ik heb na zo'n 4 uur weeën pijnstilling gekregen, en PCA-pop met morfine. Hier was ik enorm blij mee want ik hield het niet meer.

Geregeld kwam er iemand een kijkje nemen hoe het ging, hubbie werd verzorgd met koffie en boterhammen. En ik lag aan de monitr waardoor ze konden zien hoe mijn beebje het deed, en dat vond ik erg fijn.

Uiteindelijk heb ik een keizersnee gekregen omdat mijn beebje het niet meer goed deed. Dus ik had nooit thuis kunnen bevallen.
Na de operatie ben ik er nog 3 dagen gebleven. Ik vond het fijn dat ik hulp kreeg met het verzorgen van mijn kindje, de borstvoeding enzo.
Nadeel vond ik de drukte met bezoekuur (ik lag met nog 1 persoon op de kamer).

Je moet kiezen waar je je het prettigst en rustigst bij voelt! Ik zou de volgende keer weer voor het ziekenhuis kiezen.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:18

Ann, wat erg voor jou en je dochtertje!
Dat vond ik ook heel fijn in het ziekenhuis, dat alle hulp bij de hand is. Hadden ze niet ingegerepen, dan had mijn zoontje ook een hersenbeschadiging gehad (of erger). Zijn hartslag viel weg bij elke wee.
Geen idee of een verloskundige thuis ook een CTG kan maken, maar dankzij het CTG is er op tijd ingegrepen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:22

Tijdens een thuisbevalling wordt de hartslag van het kind ook wel in de gaten gehouden. Tenminste, dat was bij die van mij wel zo.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:29

Ik ben thuis bevallen,
Het ziekenhuis zag ik helemaal niet zitten, op de voorlichting vertelden ze spookverhalen (wilde wel weten waar ik naartoe zou moeten als dat nodig was).
Thuis kan je idd de dingen doen die je op dat moment wil doen. Ik heb dus gewoon in bed tv liggen kijken en tegen mijn man gezegd dat hij nog maar wat moest slapen... vroeg in de ochtend de dokter nog maar eens laten komen en toen begon het echt. Om 7.15 is onze zoon geboren. Na hem uitgebreid te hebben bewonderd lekker onder onze eigen douche en daarna weer fris in het eigen bedje.. heerlijk we hoefden de deur niet uit...
Als er nog een kindje komt wil ik zeker weer thuis bevallen!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:30

Wat ik vreselijk vond is dat je zelfs niets meer te vertellen hebt, mocht mijn zoontje niet van hand tot hand geven (alleen familie) en de visite moest heel snel wel (ik lag alleen op de kamer, dus niemand had er last van)

Nee ik had het veel liever thuis gedaan!