roepen, praten in slaap!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

easytjee

Re: roepen, praten in slaap!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:41

ik heb het ook een keer gehad toen me vriedien bij me sliep en toen heb ik haar wakker gemaakt Bloos
maar zelf weet ik het niet meer haha

ik heb er geen verklaaring voor ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:42

missmiekie schreef:
Ohw ik ken het. Vreselijk. Van de week riep ik mams bij me en ging ik d'r vertellen dat ik er echt niets aan kon doen dat ik niet getrouwd was. Clown Haha!
En ik ben ook wel eens mijn 'paardje' kwijt geweest, waardoor ik zo over een paar mensen heen klom, zoekende naar mijn paardje Haha!
Ook dat ik in mijn slaap naar beneden liep en opeens achter mijn vader stond en zei: Wil cola!
Praten in mijn slaap doe ik altijd. Dat is niets nieuws.

whaha die is echt te goed die eerste Knipoog
mijn broer slaapwandelt ook en praat in zijn slaap en ik scheld altijd als ik nog te moe ben om wakker te worden en herrinner me er vervolgens niks meer van Clown

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:49

ik heb dat ook, lig geen seconde stil, en praat de hele nacht door,
Gelukkig niet altijd schreeuwen.
We hebben eht ene keer de hele week opgenomen op camera,
voor mijn gevoel slaap ik vet rusitg

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:51

Ik doe ook de gekste dingen in m'n slaap. Vaak praten en roepen, en slaapwandelen. Heb een keer 30km in de auto gereden. Stond ik opeens in Amsterdam Nors opkijken
Ook een keer in m'n stringetje op straat gelopen om te kijken of m'n auto er nog wel stond. Had toen net een nieuwe auto Bloos
Dat slaapwandelen heb ik alleen als het volle maan is, dus dan let iedereen in huis al goed op.
Heb ook een keer kattenvoer opgegeten 's nachts, m'n kledingkast opgeruimd (voordeel) en nog meer van dat soort dingen.

Bij ons in de buurt is een keer een vrouw uit het raam gestapt van haar slaapkamer, die loopt nu met aangepaste schoenen en heeft jaren moeten revalideren. Als ik dat dan hoor vind ik het wel eng. Maar verder kan iedereen er heel hard om lachen. Vooral mijn man, die gaat altijd gesprekken voeren met mij 's nachts. Dan komen er de gekste dingen uit.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:57

Hier nog een 'lotgenoot'.. Als ik slaap spoor ik echt niet!!

Ik praat, roep, slaapwandel etc. etc. en ook nog eens bijna elke nacht.. Bovendien beleef ik mijn dromen vaak heel erg 'echt' en als ik dan wakker wordt kan ik ook niet goed het verschil uitmaken tussen wat nou echt en gedroomd is..

Maar ik vind het behoorlijk vervelend.. wordt je sochtends wakker en krijg je hele verhalen naar je hoofd van wat je allemaal gezegd hebt snachts..

Zo ben ik laatst ook nog uit mijn bed gevallen.. Mama kwam kijken waarom die knal was.. en ik vertelde halfslapend dat ik achtervolgt werd.. en dat er iets bovenop me sprong..

Ik vind het ontzettend vervelend..

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:59

Ik had een keer,
moest ik voor school et dagboek van annefrank lezen.

Snachts had ik me onder mijn ouders bed verstopt, want ze kwamen mij zoeken,
En ze kregen me met geen mogelijkheid wakker,

Of ik ga midden in de nacht in bad,(best eng) en val daar in slaap.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:09

Slaapwandelen doe ik gelukkig niet.. brabbelen regelmatig en schreeuwen af en toe.. ik heb een keer heel hard om mijn vriend geroepen.. omdat ik dacht dat ik stikte Haha! kschreeuwde zo hard dat ik er zelf wakker van werd (sliep toen bij vriendin, zij schrok zich rot)

Ik heb ook een tijd regelmatig om de brandweer geroepen.. geen idee waarom! Misschien omdat ik vroeger bang was voor vuur ofzo.. Bloos

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:09

Ik heb het opgezocht op internet.

Slaapstoornissen: en toch slaapt hij...
Nachtmerries, ’s nachts met schrik en angst wakker worden (pavor nocturnus) en andere slaapstoornissen houden de ouders uit hun slaap. Maar met veel geduld kan men het probleem oplossen. Geef nooit geneesmiddelen tenzij ze door een arts worden voorgeschreven.

Parasomnia is spectaculair voor de omgeving, maar blijft meestal zonder gevolgen voor het kind. Parasomnia heeft vaak een familiaal karakter. Soms verwarren de ouders parasomnia met wakker worden en denken ze dat hun kind aan slapeloosheid lijdt. De parasomnia is dan een pseudo-insomnia (een soort 'valse' slapeloosheid).

Onrustige nacht...

Sommige kinderen beginnen bij het inslapen of tijdens de nacht ritmisch in hun bed te schommelen. Het schommelen is soms zo hevig dat de ouders er wakker van worden, soms meerdere malen per nacht. Het kind zelf is gewoonlijk uitgerust. Men denkt dat het kind zo zelf probeert in te slapen. Dat fenomeen manifesteert zich zeer vroeg in het leven, maar verdwijnt in de helft van de gevallen vóór de leeftijd van twee jaar.
Gewoonlijk wordt aangeraden niets te doen behalve het lawaai dat het kind zou kunnen maken, beperken. Wel moet men ervoor zorgen dat het kind zich niet kan verwonden.
Nachtmerries behoren tot de familie van parasomnia. Kinderen van 4 tot 7 jaar hebben vaak nachtmerries, over het algemeen op het einde van de nacht. Nachtmerries komen ook vaker voor na een episode van koorts. Het kind kan pas opnieuw inslapen als het gerustgesteld is. Men moet een onderscheid maken tussen nachtmerries en pavor nocturnus. Ongeveer 5% van de kinderen van 2 tot 6 jaar lijdt aan pavor nocturnus, waarbij ze ’s nachts wakker worden met schrik en angst. Het kan zelfs gebeuren dat het kind zijn eigen ouders niet meer herkent. Maar in tegenstelling tot wat we zien bij nachtmerries, herinnert het kind zich vaak niets. Pavor nocturnus treedt gewoonlijk op in het begin van de nacht. Gewoonlijk vermindert het probleem rond de leeftijd van tien jaar. Pavor nocturnus is in feite niet ernstig.

Geen geneesmiddelen!

Geneesmiddelen zijn zelden aangewezen bij de behandeling van parasomnia. Toch krijgt 6 tot 15% van de kinderen met parasomnia kalmeermiddelen. Het percentage is hoog als één van de ouders reeds dergelijke geneesmiddelen inneemt.
Het is volstrekt verboden kinderen dergelijke geneesmiddelen te geven tenzij ze uitdrukkelijk werden voorgeschreven door een arts. Slaapmiddelen kunnen immers tijdens de slaap ademhalingsproblemen veroorzaken, eventueel met de dood tot gevolg (slaapapneu). Sedativa kunnen zelfs nog effecten overdag veroorzaken: slaperigheid, concentratiestoornissen...

Volgende week beëindigen we deze reeks met een bespreking van slaapwandelen, een frequente vorm van parasomnia bij kinderen waaraan beslist een hoofdstuk mag worden gewijd.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:28

hahah ik vind dit wel grappig om allemaal te lezen!! Haha!
ik ben een keer naar beneden gegaan, en toen deed ik mn pyjama onder de kraan. vraagt mn moeder: "wat doe je met je pyjama?" ik: "droogmaken!!"
en ik wordt ook wel es wakker als ik zelf schreeuw Bloos
ik heb soms ook wel dat ik droom dat ik val, en dan wordt ik in een keer wakker en dan heb ik het gevoel dat ik van bed val Tong uitsteken
haha maar das wel grappig Clown

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:29

Heej!
Ik hou hele gesprekken in me slaap me me vriend Pling , echt heel vreemd, laast had ik een heel verhaal over een krentebol tegen hem :S, en een keer vroeg ik of hij nou eindelijk een keer van dat paard wou afstappen omdat ik nou weleens een keer wou.

Hele vreemde dingen haha.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:29

riannhuh schreef:
hahah ik vind dit wel grappig om allemaal te lezen!! Haha!
ik ben een keer naar beneden gegaan, en toen deed ik mn pyjama onder de kraan. vraagt mn moeder: "wat doe je met je pyjama?" ik: "droogmaken!!"
en ik wordt ook wel es wakker als ik zelf schreeuw Bloos
ik heb soms ook wel dat ik droom dat ik val, en dan wordt ik in een keer wakker en dan heb ik het gevoel dat ik van bed val Tong uitsteken
haha maar das wel grappig Clown

Haha dit heb ik inderdaad ook weleens dat ik vanmezelf wakker word:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:32

hebben jullie ook wel eens dat je midden in de nacht wakker wordt en dan het gevoel hebt dat je valt?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:35

Shanna schreef:
hebben jullie ook wel eens dat je midden in de nacht wakker wordt en dan het gevoel hebt dat je valt?

Ik heel vaak. Alleen meestal als ik net ga slapen.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:36

Boertjes schreef:
Ik doe ook de gekste dingen in m'n slaap. Vaak praten en roepen, en slaapwandelen. Heb een keer 30km in de auto gereden. Stond ik opeens in Amsterdam Nors opkijken
Ook een keer in m'n stringetje op straat gelopen om te kijken of m'n auto er nog wel stond. Had toen net een nieuwe auto Bloos
Dat slaapwandelen heb ik alleen als het volle maan is, dus dan let iedereen in huis al goed op.
Heb ook een keer kattenvoer opgegeten 's nachts, m'n kledingkast opgeruimd (voordeel) en nog meer van dat soort dingen.

Bij ons in de buurt is een keer een vrouw uit het raam gestapt van haar slaapkamer, die loopt nu met aangepaste schoenen en heeft jaren moeten revalideren. Als ik dat dan hoor vind ik het wel eng. Maar verder kan iedereen er heel hard om lachen. Vooral mijn man, die gaat altijd gesprekken voeren met mij 's nachts. Dan komen er de gekste dingen uit.

Is best eng, tenslotte ben je niet wakker, wie weet wat er kon gebeuren;

@shanna: haha dat heb ik ook, ik moet voor school ook heel erg vroeg opstaan, iedereen maakt mij wakker, maar ik kom(altijd veel te laat) dan naar beneden(een eind later) al roepend dat ze me niet wakker hebben gemaakt Clown

En ja vroeger had ik heeel veel het idee dat ik viel. nu ook nog eens maar niet zo veel. (Ben vroeger genoeg uit m'n bed gevallen) ik voelde iets glad's en kouds maar was te lui om m'n ogen open te doen, dus maar verder slapen, en ook vanuit een stapelbed verschillende keren gevallen en doorgeslapen Nagelbijten / Gniffelen

Bv op paardenkamp, ik had het nooit gevoeld (was trouwens met slaapzak en al) ik gewoon doorslapen, in het midden van de nacht ben ik volgens mijn vriendinnen gaan brabbelen en weer in m'n bed gekropen (na er na de eerste poging weer uit gevallen te zijn Tong uitsteken)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:38

Shanna schreef:

Ik juist dat ik zweef Sigaar

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:40

@Soet: ja dat heb ik ook wel eens, mn zus me roepen, kom ik net voor dat ik weg naar school moet beneden: "EN WAAROM HEBBEN JULLIE MIJ NIET WAKKER GEMAAKT??" Duivel

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:42

riannhuh schreef:
@Soet: ja dat heb ik ook wel eens, mn zus me roepen, kom ik net voor dat ik weg naar school moet beneden: "EN WAAROM HEBBEN JULLIE MIJ NIET WAKKER GEMAAKT??" Duivel

Ik word ook heel vaak kwaad, blijken ze me dus heel vaak geroepen te hebben Nagelbijten / Gniffelen

Eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:43

ik heb ook heel vaak dat ik praat in mijn slaap, laatst heb ik blijkbaar de hele nacht over apfelstrudel lopen praten en over stroopwafels, hoe kom je er bij Tong uitsteken

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:45

sronnie schreef:
Shanna schreef:

Ik juist dat ik zweef Sigaar

Hahaha ja dat heb ik ook! (practies alles dus Clown)

En ook als ik brabbel roept m'n zus me constant; en ik daarop 'atsjoeowaawowo' 'Soetkinn stopet!'(stop het) 'woaodtwoewluu'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:50

haha ik heb een ochtendhumeur altijd, en dus ook heelvaak dat ik heel vaak wakker gemaakt wordt en wel reaqctie geef maar het me niet meer kan herrinneren, ook heb ik dus tijdens zo'n reactie mijn arme vader( Ach gut ) helemaal verrot gescholden en voor van alles uitgemaakt en toen ik later dus wel wakker werd herrinnerde ik me er niks meer van Clown Slapen

goddank had mijn vader allang al door dat ik nog niet wakker was dus was hij niet boos op me Clown

ook in de vakantie's sliep ik altijd heeeel slecht en toen ik nog klein was sliep ik nog in de tent met mijn broer in 1 cabine op van die luchtmatrasje's, en op de een of andere manier rolde ik altijd ONDER mijn matrasje of ernaast Clown zelfs een keer werd ik wakker tussen mijn broer zijn matrasje (die aan de andere kant van de cabine lag) en de tentwant van de cabine, ik heb nu nog steeds geen idee hoe ik daar ongemerkt terecht ben gekomen en hij ook niet Clown

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:50

Praten in je slaap is eigenlijk een gedragsstoornis. Het schijnt meer voor te komen bij jongens als bij meisjes.
Ik heb het zelf ook, maar ik heb er geen last van, mijn vriend wel. Bloos Ik heb laatst nog geroepen "Ik lust geen kaas" en heb ook al eens geroepen "Blijf af is mijn tent" .
Ook schijnt het te zijn dat je wel de waarheid vertelt als je in je slaap praat omdat je dan 'dronken' bent. Sigaar

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:00

Vroeger was ik heel erg,.. liep het hele huisdoor en werd op een andere plaats wakker dan waar ik was gaan slapen.

Ik heb wel is mn kamer opgeruimd, de was gedaan, schoongemaakt.

maar lig ook regelmatig te gillen/ praten of flikker van de trap.
Al gebeurd dat laatste niet meer zo vaak omdat de deur gebaricadeerd is door een matras als we gaan slapen

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:05

sjaslique schreef:
Praten in je slaap is eigenlijk een gedragsstoornis. Het schijnt meer voor te komen bij jongens als bij meisjes.
Ik heb het zelf ook, maar ik heb er geen last van, mijn vriend wel. Bloos Ik heb laatst nog geroepen "Ik lust geen kaas" en heb ook al eens geroepen "Blijf af is mijn tent" .
Ook schijnt het te zijn dat je wel de waarheid vertelt als je in je slaap praat omdat je dan 'dronken' bent. Sigaar

Een gedragsstoornis? Kan je me daar misschien wat meer over vertellen?

Ik doe dat praten e.d. ook heel erg.. en ik zou echt willen dat dat op een of andere manier minder kan.. Met school waren we eens een week weg.. we hadden die dag gewerkt met slangen, hagedissen e.d. begin ik snachts ineens te gillen tegen mn kamergenoot dat ze de kooi open moet doen.. anders ontsnapt de salamander Ziek

Ik heb ooit in mn bed gestaan en op de muren gebonkt omdat ik niet uit het gebouw kon komen..

Ik ben ooit naar beneden gegaan.. had mn jas aan gedaan en ging op de bank zitten.. toen kreeg ik de vraag wat ik ging doen.. en ik zei datk naar school ging..

Het voorbeeld met uit bed vallen had ik hierboven al genoemd..

Wat ik overigens ook heb.. en ik helemaal vervelend vind.. is dat als ik bijv. heel de avond op stap ben geweest en dan in mn bed lig.. dan ga ik slapen.. word ik constant wakker en ga rechtop in mijn bed zitten.. ik heb dan mijn ogen open maar zie wel de omgeving van de kroeg waar ik heel de avond ben geweest.. Iedereen is dan voor mijn gevoel nog gewoon op stap.. en ik voel me dan heel raar dat ik daar dan in mijn pijama ben..

Verder vertel ik gewoon heel veel verhalen.. soms verstaanbaar.. soms helemaal niet...

Toen ik voor het eerst bleef slapen bij mn vriend(ik had t hem niet verteld ofzo.. dacht niet echt dat dat nodig was.. omdatk t misschien niet zou doen.. ) zei ik ineens midden in de nacht 'liefde maakt blind'... wat ik daarna dus behoorlijk kon uitleggen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:11

fixture schreef:
slaapwandelen deed ik vroeger altijd, inmiddels niet meer

ik ook, liep naar beneden, kreeg wat drinken of ging naar de wc, en dan liep ik zelf weer naar boven, wist er de volgende dag niets meer van, ook ik praat in mn slaap, en kan gewoon iemand aan de telefoon gehad hebben en er tegen praten, terwijl ik dan toch echt slaap.. mn moeder vraagt ook wel eens, met wie praatte jij gisteravond? euhm, niemand, hoezo?ik hoorde je praten..

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:14

Ik doe het ook! Merk er zelf niks van m'n vriend vind het wat minder haha
Ik riep laatst in m'n slaap "Ik kan niet slapen" hoewel ik al uren sliep haha vriend lag vervolgens wel halve nacht wakker hihi oeps