stoppen met roken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moonny

Re: stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:42

Hey Kim ik hoop dat het je lukt om te stoppen, ik heb vorige maand een poging gedaan ik heb 4 dagen niet gerookt en toen had ik een feestje en dan moet je sterk zijn (dat was ik dus niet, ik weet het... heeeel zwak)
Een vriendin van mij heeft een tijdje terug van die naaltjes in haar oor gehad, zij heeft een paar dagen niet gerookt en is dus ook weer begonnen.
Je moet er echt achter staan want uiteindelijk moet je het toch zelf doen!
Ik hoop voor je dat het je gaat lukken suc6 ermee in ieder geval (mijn volgende poging hoor je wel Knipoog )
Groetjes Buuf

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:05

.Ja die feestjes is altijd een heikel punt. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in de eerste paar 'moeilijke' weken plaatsen waar gerookt werd zo veel mogelijk vermeed! Bijv. als ik uit eten ging vond ik niets heerlijker als tussen de gangen door een sigaretje roken....dus het duurde geloof ik 3 maanden voordat ik weer een keer uit eten ging Haha! . Je moet t jezelf niet te moeilijk maken natuurlijk Knipoog .

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 11:30

Ik sta er ook wel achter dus het zou me moeten gaan lukken.
Bedankt voor jullie reacties.

He moonny misschien wil je mijn boek lezen ik heb het bijna uit kan het wel voor je meenemen als ik op stal kom.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:01

Na het eten had ik er eigenlijk niet zo heel veel last van moet ik zeggen. Dat ging nog wel goed. Maar op dat feestje ... wijntje ja toen miste ik dat sigaretje.
Maar Kim neem het boek maar eens mee als je het uit hebt, ik wil dat ook wel eens proberen. Ik hoor het wel als je hem uit hebt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:29

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de komende tijd niet naar feestjes oid ga. Als ik al ga, dan ben ik BOB, met een wijntje op zeg je toch makkelijker ja Bloos Bij mn ouders thuis wordt wel gerookt, dus als ik daar kom heb ik het wel ff moeilijk, maar ze motiveren me ook heel erg, dus dan kom ik er wel doorheen. Verder heb ik gelukkig voornamelijk niet-rokende vrienden en collega's, dat helpt ook wel!

Anyway, iedereen die bezig is met stoppen (en vooral TS natuurlijk Knipoog ): heel veel succes!!!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:33

Ik ben nu een jaar of 3 gestopt met roken, en ik vind het HEERLIJK! Geen stress meer als je 's avonds laat geen peuken meer hebt, geen stinkende adem, geen gekuch meer...
Moet wel zeggen dat een avondje naar de kroeg gaan niet leuk meer is als niet-roker, nou ja, een uurtje of 2 gaat nog, maar daarna ben je de rook wel erg zat, je ruikt veel beter als je gestopt bent.
Ik hoop voor je dat je kan stoppen, het is echt zoveel fijner!

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 19:59

Nou dag 1 zit er bijna op en is moet heel eerlijk zeggen dat ik nog geen behoefte heb gehad een een sigaret.
Ik heb het niet moeilijk gehad.
Elek dag is er 1 zal ik maar denken en hoe langer ik het zo volhoud het beter is een kans van slagen heb.

Moonny ik neem het boek voor je mee.
Jij kan het ook.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:51

Hey kimmegie, in allen carr stijl : gefeliciteerd en geniet van je gestopt zijn met roken! Haha! Knipoog

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:20

Hoe gaat ie vandaag? Gooi het boek maar op ben er klaar voor.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:24

Idd 100% erachter staan. Een vriendin van mij is samen met haar vriend gestopt sinds oud&nieuw en het is haar wel gelukt. Ze heeft het nog wel moeilijk als ze in een ruimte zit waar mensen roken en als ze heeft gedronken want dan is die sigaret toch zooo lekker... Ze rookte nog maar 2½ jaar maar toch vind ik het knap! Ik rook zelf 4 jaar, k sta er nu nog niet achter om te stoppen dus zal het me niet lukken, respect voor iedereen die het is gelukt!!

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:15

Goed zo Kim!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:00

Als je maar met regelaamt terug denkt aan het boek, en wat erin staat, dan komt het helemaal goed..

Ik heb de sigaret op zich niet gemist. Het enige wat even vreemd was, is dat je tijd ineens anders verloopt, bv in pauzes (normaal pakte je een sigaret en nu niet), dat was even vreemd, maar ook dat is een paar dagen en dan weet je niet beter..

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 23:04

nou jeske333 dat vind ik nou ook.
je hebt zo veel tijd over.
ik mis het nog niet kan alleen heel moelijk naar de wc nu.
even vies praatje haha.
toen ik rookte was het erg makkelijk.
ik drink ook geenkoffie dus ben al vanaf woensdag niet geweest.
ben ook gelijk een kilo zwaarder daar baal ik wel van

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:55

Ja dat heb ik ook gehad de eerste periode dat ik gestopt was. Veel drinken en vezelrijk voedsel eten dat is helaas het enige wat je er aan kunt doen! Verder wel goed vol te houden?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:04

Ik ben 3 jaar geleden gestopt met roken.
Ik heb 15 jaar stevig gerookt,en op een dag had ik zoiets van: ik stop ermee.
En dat heb ik gedaan.
Ik vrat ze echt op hoor,ik was zeer verslaafd.

Maar op een dag stond het me zo tegen,ik vond mezelf zwak,dat ik zo die sigaret nodig had,dat ik er afhankelijk van was,dat ik er echt zo mee gestopt ben.
(ik ben nu wel 15 kilo zwaarder)

Ik heb met feestjes of uitgaan geen moeite,en ook het sigaretje na het eten mis ik niet.
Ik ben geen antiroker geworden,mijn man rookt wel,en ik leeg gewoon de asbak als ie vol is en klaag niet als hij me kust met een rook lucht uit zijn mond.

Wat ik wel vervelend vind is de stank die in je kleding gaat zitten.
Rokers ruiken dit amper,maar niet rokers weten wat ik bedoel.

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 13:34

ik heb er verder geen moeite me nee.
heb net iets gekocht voor een verbeterde stoelgang en heb ook activia gekocht en dat ga ik ook drinken.
vezel rijk voedsel eet ik eigenlijk wel.
hopelijk lost het zich snel op.

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:51

Ik ben niet nieuwsgierig Schijnheilig maar hoe gaat het nu? Hou je het nog een beetje vol?