vreselijke buikpijn na het eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: vreselijke buikpijn na het eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:20

het fituren is al veeeeeel minder dan dat het was, al ene hele tijd, ik eet elke dag sávonds gewoon gezonde groente en een stukje vlees ( als het lekker vlees is ). Alleen in het weekend eet ik voor de avond wat anders. En heel af en toe gaat ie sávonds aan de frituurpan voor een lekker hapje, maar mijn snackies zijn veranderd in gezonde snacks Knipoog dus het valt mee Ja

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:23

MelOdYs_Star schreef:
Ik heb dit ook, maar dan meteen na 10 minuten al. En niet onder mijn navel, maar net onder mijn borst, links.

Heel vervelend is dat, doet echt heel veel pijn. Ik heb ook een afspraak bij de Huisarts, dus ik ben benieuwd.

Dat is je maag zelf.

Hier een plaatje waarop je goed kunt zien waar wat zit....
http://www.xs2-school.nl/plaatjes/user/Image/spijs.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:12

ja maar bij mij is het me maag dus niet, dan zou me maag wel op een hele vreemde plek itten Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:50

Nee, bij jou niet! Maar bij die het over direct onder haar linker borst had.
Heb je al een afspraak gemaakt met de huisarts? En hoe gaat het nu?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:51

Er is ook een pagina over buikpijn. Zal even zoeken voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:52

ik bel maandag, moet zowiezo nog een afspraak maken om mijn moedervlek weg te laten branden ( zo'n uitstekelsltje ) en dan laat ik gelijk dat controleren en maak ik een afspraak voor woensdag, eerder kan het niet Lachen dus dan stel ik jullie natuurlijk weer op de hoogte Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:01

tnx ik zal er eens op kijken

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:02

Spastische darm? Lichtelijk?

Ik ken het, ik heb het soms, soms ook niet.
Helse pijn zodat je niet weet waar je het zoeken moet.

Zo heftig als het kwam, zo langzaam ebt het weg. Duurt bijelkaar niet echt lang.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:03

Cinnepin schreef:
ik bel maandag, moet zowiezo nog een afspraak maken om mijn moedervlek weg te laten branden ( zo'n uitstekelsltje ) en dan laat ik gelijk dat controleren en maak ik een afspraak voor woensdag, eerder kan het niet Lachen dus dan stel ik jullie natuurlijk weer op de hoogte Haha!

Oja, daar had je het al over gehad, die moedervlek. De mijne heb ik trouwens uit laten snijden (1 ging op kweek).

We horen het wel, dan. Je hebt nu vast wat leeswerk... Haha!

Wandelen kan helpen (net als bij paarden met koliek Haha! ) als voelt het in het begin niet zo lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:05

nee idd soms ga ik ook wel eens lopen door het huis, maar soms moet ik echt in 1 krimpen van de pijn en lukt het gewoon niet. Na die moedervlek is gelukkig al wel gekeken en is niks ernstig maar zit precies op mijn rug op broekhoogte en is dus geiriteerd geraakt, hij deed vaak pijn en komt dus door de iritatie ( ik dacht ook gelijk het ergste ) maar daar ga ik dus maandag voor bellen, al ben ik bang voor pijn en naalsen en prikken en messen en enge dingen.

Heb nu trouwens weer krampen, heb een klein halfuurtjes geleden wat gegeten. het zit weer op dezelfde plek, alleen nu voel ik het ook in mijn linker zij en als ik dat inadem doet het nog meer pijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:10

hmm ik las wat over koolzuurhouden de dranken en lucht in de buik bij te gulzig eten.

Npu koolzuurhouden dranken drink ik niet veel. Af en toe eens een cola maar veel meer niet, drink meer water en een sapje.
en sóchtends altijd bij me brood( sinds ik dat weer eet ) activia yogurt dus ook zemelen etc krijg ik wel binnen.
Heb ook vaak als ik pijn heb ( heb nu dus de pijn en kan alles goed beschrijven ) een drukkend gevoel alsof ik moet poepen ( vaak luk dat ook wel dus verstopping zal het niet zijn ) maar soms ook niet of maar een klein beetje. Ook blijft dat drukkende gevoel wel weg. Het lijkt alsof mijn buik zich opblaast en de pijn heeft steken, dan weer iets minder ( maar zeker wel gevoelig ) em weer steken. Met inademen doet het in mijn zij vreselijk pijn, met uitademen niet. En dit is dus altijd alleen na het eten van iets, maakt niet uit wat, als is het maar iets kleins, b.v een koekje

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:15

Herkenbaar.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:16

Ik heb precies hetzelfde.
Ook steken en kan dan niet meet rechtop zitten.
Net of er heel veel lucht in je buik zit.
Trekt meestal na een uurtje weer weg.

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:17

na het lezen van je laatste post lijkt het mij erg op een spastische darm. het kan ook zijn dat je op een verkeerde manier eet waardoor er veel lucht in je darmen komt dit kan ook vreselijk veel pijn doen.
in ieder geval sterkte bij de dokter.
ik hoop dat ie vind wat er aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:20

dank je wel, ja ik hoop ook dat ie het vind, ben al wel eens op gescheept toen ik me klachten in me buik kwam ( paar jaar terug ) dat het stress was en bij me zus zou het ook strees zijn ( terwijl dat die een flinke spastische darm heeft ).

en idd na een poosje trekt het idd weer weg en heb ik er pas weer last van als ik gegeten heb, soms ook na het drinken merkte ik vandaag op

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 20:42

ik heb er zeker 3 jaar mee gelopen zonder dat ze iets vonden.
heb meerdere darmonderzoeken en alles gehad.
pas geleden heb ik
eerst anderhalve week in het ziekenhuis gelegen ook zonder iets te vinden.ben een week in huis geweest en toen moest ik weer naar het ziekenhuis uiteindelijk hebben ze een paar hele kleine plekjes op de darmen gevonden. dit door een onderzoek met een video capsule.
heb nu medicijnen en nu gaat het beter.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:12

Het verhaal van stress kan ik me vreselijk aan ergeren. Daar denken ze het EERST aan bij meiden en vrouwen. Jongens en mannen hebebn daar natuurlijk nooit last van he, daar gaat meteen volledig onderzoek gedaan worden. Boos!

Neemt niet weg dat het stress KAN zijn, maar ik vind wel dat ze evengoed alle andere mogelijke oorzaken moeten uitsluiten. Stress kan ook voor werkelijke lichamelijke klachten zorgen die niet zomaar weggaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:49

vandaag had ik iets nieuw erbij waar ik best van schrok, ik heb bloed verloren, terwijl ik niet ongesteld ben en aan de pil zit en nooit tussenstops houd. En was niet helemaal rood bloed maar beetje donkere kleur ( lijkt op menstruatie bloed ) hetw as niet veel, maar wel een beetje....ik weet niet of dat wat met elkaar te maken heeft? maar maak me erge zorgen, en in het weekend kan je niet bij je huisarts terecht Boos!

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:14

maagzweer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:15

maag zit niet beneden de navel

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:16

klinkt wel echt op crohn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:57

verlies je dan ook bloed?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:41

Heb ik ook weleens, vooral als ik die dag weinig gegeten heb..

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:14

met crohn verlies je bloed jah.
dat zit dan bij de ontlasting