hey, ik heb een paar weken terug ook te horen gekregen dat ik reuma heb ( artiris ofzo?? ) en ik ben 18 jaar. veel te jong nog dus voor die soort reuma Ik slik op dit moment medicijnen, maar het gaat slecht. Ik ben ingister in het ziekenhuis geweest en raak nu aan de pretnison. behoorlijk van geschrokken aangezien we dit alleen in het uiterste geval zouden gebruiken mijn handen voeten en knieen doen elke dag enorm pijn en ik ben zo stijf als een hark. Ik slik op dit moment 16 pillen per dag. Ik hoop dat als de pretnison op is ( over 18 dagen ) ik me een stuk beter voel mocht je nog vragen of je verhaal kwijt willen je kan me altijd pben
Misschien (als meerdere dat vinden) kan er een huiskamer topic over dit onderwerp geopend worden?
vind ik zeker een goed idee. ik praat er met mijn omgeving ook niet over omdat het niet word begrepen, of dat ik gewoon niet wil 'zeuren' altijd fijn als je ergens je verhaal kwijt kunt
Ik heb ontstekingen in de gewrichten (poly-artritis) en ontstekingen van de aanhechtingen. Dit is bij mij gekomen als kadootje bij de ziekte van Crohn.
Ik vind het ook moelijk om er soms mee om te gaan, zeker omdat het de ene dag goed gaat en de andere dag niet. Ik kan niet 2 dagen achter elkaar paardrijden, en als ik ga rijden neem ik van te voren een pijnstiller in. (straks als het warmer wordt zal dat niet meer hoeven denk ik) Verder ga ik een revalidatie programma volgen om er mee te leren omgaan, tips te krijgen en mijn conditie te verbeteren.