Brillenervaringen gezocht en alles wat daarbij hoort, help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Re: Brillenervaringen gezocht en alles wat daarbij hoort, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:37

Ik heb min 0.50 en -0.75, heb een bril voor het lezen e.d. Hij kostte me maar 50 euro. Mooie bril overigens! Lachen

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:01

Ik heb vorige week ook een oogtest gedaan omdat ik elke dag hoofdpijn had. Nou, bij mij kwam er -0,75 en -1.25 uit. Ook of ik meteen een bril wilde kiezen Gestoord Die mensen doen echt alsof het een feest is om een bril te dragen. Nou, ik vind van niet..
Ik heb een bril voor TV kijken en voor op het bord kijken, maar ik ga hem dus echt niet op school dragen. Ik heb echt geen brillenhoofd. Dan doe ik hem thuis wel de hele avond op, op school echt niet Vork
Het is eigenlijk meer voor op proef, om te kijken of mijn hoofdpijn daar ook echt vandaan komt. Als het over 3/4 maanden nog niet beter is, dan moet ik naar de dokter, en als het wel beter is, dan mag ik lenzen Cool

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:05

Ik heb al tijden last van af en toe een beetje branderige ogen, als ik in de auto zit of achter de computer. Dus van de week langs pearl geweest en daar kwam -0,50 en -0,75 uit. Vervolgens een oogboldrukmeting (toch?) want dat komt voor in de familie, en die was te hoog.
Er werd door die man gedaan of de wereld verging, ik had een bril nodig en ik moest naar de oogarts en dat allemaal liefst voor het einde van de week..

Heb hem toch maar even uitgelegd dat ik er rustig over na ging denken, maar moet wel zeggen dat ik me rot schrok bij alle commentaar die ik over me heen kreeg!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:08

@Yessy, misschien even bij een andere opticien langsgaan?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:13

Ben ik wel van plan ja, maar ga eerst even een paar weekjes bijkomen van de schrik (en zit daarnaast een beetje in de ontkenningsfase).

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:13

Ik heb nu nachtlenzen, die doe je dus voor het slapen in en smorgens weer uit en je kan de hele dag perfect zien!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:36

vallie schreef:
Ik heb nu nachtlenzen, die doe je dus voor het slapen in en smorgens weer uit en je kan de hele dag perfect zien!!

dahm ik zou het bijna niet geloven... Ach gut

heel gek maar in het begin zei ik dus en ik doe mijn bril alleen op met auto rijden blablabla en nu heb ik em altijd op naar me werk enz enz alleen thuis niet en bij de paarden niet Haha!

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:56

Bestaat echt hoor , zoek maar op google!!!!!(osinga opticien)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:11

vallie -> ik weet dat ze bestaan maar het is gewoon zo stom dat als je snachts lenzen draagt, je overdag gewoon kan zien... Clown voor mij alsnog niet echt een optie, want ik zou die lenzen echt altijd vergeten Bloos en het indoen van lenzen is niet echt mijn sterkste punt ik heb namelijk als ik moe ben sochtends of savonds hele kleine oogjes en daar kan ik geen lens in gepropt krijgen Ach gut

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:00

aha vandaar, nou ik vergeet ze niet hoor smorgens want ik ben blij dat ze eruit mogen(zit niet zo lekkernamelijk). Maar het was wellicht een optie geweest!!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:21

Een eenvoudige bril hoeft niet veel te kosten hoor. Je kan hem zo duur maken als je zelf wilt!
Ik heb lenzen maar hierbij heb ik ook een bril. Ik heb hem alleen vrijwel nooit op Bloos Ik heb een aardig duur montuur gekozen en een van de goedkoopste glazen. Opzich een goede bril, al heb ik hem gewoon nooit op omdat ik er maar niet aan kan wennen.
Als je alleen een bril hebt (dus geen lezen) wen je er natuurlijk veel sneller aan en is het al snelg een probleem meer.

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:31

Ik heb sinds de herfstvakantie een bril met sterkte +0.75 en +1.5. Lenzen zag ik echt niet zitten en ik heb mijn bril alleen maar op met lezen, tv kijken en computeren. Ik heb er eigenlijk niet zoveel last van. Ik vergeet vaak dat ik hem op heb.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:36

Ik heb een jaar of 4 geleden mijn eerste bril aangeschaft, sterkte -1,5 en -0,75. Ook weinig dus. Ik kon niet eraan wennen. Ik had zo'n "Jamai-montuur" toen dat in was. Bril weinig gedragen, omdat ik nog TE goed zie zonder. Nou nadat het ding 2 jaar in de kast had gelegen bedacht ik me dat als ik een nieuwe zou kopen, ik hem misschien wel zou dragen. Een glasbril leek met het beste omdat ik niet aan het montuur kon wennen maar dat stond me niet. Heb ik een montuur genomen waarbij alleen boven montuur zit en onder alleen glas. Helaas, daar is dus hetzelfde mee gebeurd... Bloos In het begin even geprobeerd maar niet aan kunnen wennen. Ik had ook nog een dure uitgezocht, € 450 voor het montuur Bloos en met de glazen erbij was ik iets van € 600 kwijt. Weggegooid geld dus.

Ik denk dat ik pas aan een bril kan wennen als ik echt niet meer kan zien zonder!

Trouwens, een bril hoeft niet veel geld te kosten hoor, vooral als je maar weinig sterkte hebt.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:38

Ik heb een bril sinds ik van t VWO afkwam, ik was 17 toen ik hem kreeg.
De eerste was een sjiek montuurtje maar die heb ik op vakantie ergens laten liggen. Oeps. Dat is daarna gelukkig nooit weer gebeurd.

Ik had van te voren ook het idee dat het vreselijk zou zijn, maar inmiddels (6 jaar later) hoort een bril gewoon bij mij en ik zie het echt als onderdeel van mijn 'stijl'. Ik wil geen eens lenzen, bril bevalt prima. ik heb net vandaag weer een nieuw montuur gehaald met nieuwe glazen, Er zit bij mij nu -1.5 en -1.0 in, maar ik kan niet zonder. Ik heb m'n bril de hele dag op en zo niet krijg ik koppijn.
Je kunt onder de 200 euro al een leuk brilletje met glazen uitzoeken hoor. Misschien ben je met bril wel veel minder vermoeid en zie je alles weer scherp, dat is toch ook wat waard?