Intuïtie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Re: Intuïtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:17

Ik brobeer steeds meer met mijn intuitie te doen, dus volg dit topic even

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 22:35

Myra, ik ga zeker eens kijken naar dat boek, bedankt voor de tip.
Overigens ben ik nu (opnieuw) in een boek van Char bezig. Niet eens zozeer omdat het helemaal geweldig is, maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Al moet ik zeggen dat ik er veel herkenning in vind. Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:40

Ik weet niet echt zo goed wat ik van Char moet denken. Ik geloof niet in haar, maar dat komt denk ik omdat het allemaal op tv is. Zoiets wil ik in het echt mee maken.

En nog een goede aanrader: Susan Smit! Moderne heks (ik weet het, heks heeft een HELE negatieve betekenis). Vervang heks dan maar voor natuurvrouw, want wat het christendom allemaal met dat woord heeft gedaan en betekenis... Lachen

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:43

Ik noem het mijn voelsprieten en 9 van de 10 keer heb ik achteraf gelijk . Mijn gevoel heeft me nog nooit in de steek gelaten . Dus daar vertrouw ik volkomen op . Haha!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:44

als oefening okan je elke keer dat de telefoon gaat radenwie het is. Ik raad nu 9 van de tien keer goed Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:51

Ik heb vaak dat ik weet welke nummers er na elkaar komen op mijn iPod (en die staat dan op shuffle). Echt bizar vaak Clown
Maar dat is meer telepathier waar we het nu over hebben, heeft natuurlijk met elkaar te maken Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 23:50

Raden door wie ik gebeld wordt is meer logica. Clown

Myra, ik heb 'niet gek veel' met het Christendom, dus qua dat is dat geen probleem.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 00:01

Ik ben niks tegen een religie hoor, maar dingen buiten sluiten en nergens voor open staan kan ik niet tegen haha Clown

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:54

voor de mensen die echt bezig willen zijn met intuitie is ook een echte aanrader de Celestijnse belofte en Het 10de inzicht hierdoor ga je over een heleboel anders nadenken, verder lees ik graag de boeken van Roy Martina en nog veel meer, het is wel een beetje een verslaving als je er steeds meer over gaat weten, begrijpen, dan wil je nog meer Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:56

Ik denk dat ik niet echt via mn intuitie beslis zegmaar, maar indirect ook weer wel (lekker vaag Duivel ) Ik ben ervan overtuigd dat alles wat je doel of overkomt met een reden gebeurt. Daardoor denk ik dat welke keus je ook maakt, deze nooit 'fout' zal zijn. Alles wat er gebeurd of overkomt zal ooit ergens goed voor zijn maar dat is onwijs lastig dat te beseffen als je weer eens op je bek bent gegaan met iets. Het 'verlicht' wel hoor als je van deze stelling overtuigd bent!!! Je kunt natuurlijk op je achterste benen gaan staan als je iets is overkomen waar je van baalt, maar daar heb je alleen jezelf mee en je hebt er in geen enkel opzicht iets aan.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:58

Kit_for_ever : dan ben je bezig met je lot of Karma zogezegd en ben je toch bezig met je intuitie, ookal vind je zelf van niet Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:59

Hihi, eng hoor om dat te lezen Tong uitsteken kun je daar iets meer over uitleggen in jip & janneke taal? Of ken je boeken of artikelen van internet die daar over gaan? Heeel interessant!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:01

Door een interview gelezen te hebben van Susan Smit ben ik het heksen pad gaan bewandelen.Ik weet bij sinterklaas altijd wat er onder de verpakking zit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:05

Er zijn veel boeken over te krijgen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:07

Kit_for_ever schreef:
Hihi, eng hoor om dat te lezen Tong uitsteken kun je daar iets meer over uitleggen in jip & janneke taal? Of ken je boeken of artikelen van internet die daar over gaan? Heeel interessant!

moeilijk om zo even kort uit te leggen, een poging:
je volgt je gevoel,dus je intuitie, om het ingeslagen, vooruitgestippelde pad voor jou leven te volgen, dus je lot, je Kharma ( dit is alles wat je dit leven gaat meemaken, leuk en minder leuk, wat je niet verwerkt gaat mee naar een volgend leven) je kiest er nu dus voor om alles wat op je pad komt te accepteren , ik weet niet zo gauw een boek waar dit precies in uitgelegd word, misschien een van de anderen hier op bokt een idee?

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:09

Interessant topic Lachen

Ik heb altijd 'last' gehad van een onderbuik gevoel Ja 9 van de 10 keer weet ik of ik iemand kan vertrouwen of niet. Meestal voel ik ook wel aan hoe iemand zich voelt, maar ik neem het niet over zoals sommige in dit topic.

Ik ga even op zoek naar dat boek 'Blink', het klinkt heel interessant!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:16

het overnemen van pijntjes en gevoelens van mensen kan erg vervelend zijn, hiervoor kan je je leren afsluiten, stel je voor dat je in een glazen bol zit en dat de energie van alle andere mensen om je heen daar niet doorheen kan komen, als je dit vaker doet wanneer je in openbare ruimtes bent dan gaat het steeds beter, ik had het vroeger ook vaak dat als ik bv inde bus zat meteen allerlei pijntjes van andere mensen opving of bij een examen de zenuwen van anderen.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:20

Ik denk dat het met intuïtie aanvoelen wat voor iemand een bepaald persoon is, veel met non-verbale communicatie te maken heeft. Hele kleine dingen die niet kloppen, zie je niet bewust, maar je hersenen vangen het wel op. Hierdoor krijg je het gevoel dat er 'iets niet klopt' en degene niet betrouwbaar is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:20

Als er iemand naast mij zit die moe is dan begin ik altijd te gapen, ik heb wel een ozaliet schotel drager om mijn nek hangen om me te beschermen.Hij heeft mij laatst echt beschermd,ik viel een paar meter naar beneden van de hooizolder. ik had alleen gekneusde ribben,Ook toont hij mij welke problemen ik heb, zo dat ik ze op kan lossen.Ik heb de laatste weken veel keuzes gemaakt, omdat de hanger ze mij liet zien.

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:14

dat met dat gapen is volgens mij niet iets intuitiefs maar meer lichamelijk
je steekt elkaar aan.... ik ga ook op zoek naar dat boek van blink... ben heel benieuwd

revanche_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:21

angelfire schreef:
Vroeger twijfelde ik best veel met gedachtes, en achteraf heeft mijn gevoel 9 van de 10 keer gelijk gehad.
Dus ik vertrouw nu op mijn gevoel. Lachen
Denk dat zelfkennis ook een groot deel helpt.

ik heb dat ook gehad en ken het gevoel
maar goed als je achteraf alles wist wat het allemaal stuk makkelijker geweest
dan kon je dit of dat ff laten of anders doen.
Denk dat ik me intuitie aardig heb ontwikkeld momenteel

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:24

marleen_usar schreef:
Als er iemand naast mij zit die moe is dan begin ik altijd te gapen, ik heb wel een ozaliet schotel drager om mijn nek hangen om me te beschermen.Hij heeft mij laatst echt beschermd,ik viel een paar meter naar beneden van de hooizolder. ik had alleen gekneusde ribben,Ook toont hij mij welke problemen ik heb, zo dat ik ze op kan lossen.Ik heb de laatste weken veel keuzes gemaakt, omdat de hanger ze mij liet zien.

hmm dit vind interessant! wat voor soort iets is die drager?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:25

@ marleen_ursar: Op wat voor manier liet die hanger t je zien? Kun je ook een voorbeeld geven?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:33

Er was een kennis van mij en die droeg ook die hanger, ze had hem 2 dagen om toen zij haar auto in de prak reed.Ze had bijna niks, wat volgens de politie onmogelijk was.Later dacht ze aan die hanger en wist zeker dat die haar beschermd had.Ik ben hem gaan dragen voor mijn lichamelijke klachten,en daar voor werkt hij erg goed.Je mag hem maar kort dragen in het begin, en je bouwd het langzaam op.Maar hij liet mij dingen zien,door middel van gedachtes die ik kreeg.Er is in korte tijd veel veranderd in mijn leven,iets waar ik al 15 jaar mee zit is in korte tijd bijna op gelost.Ook ben ik in de positieve zin aan het veranderen,ik bijt meer van mezelf af en kan fel reageren iets wat niet bij mij past.Ik krijg ook steeds soms een kwaal erbij en die gaat dan weer over, dat is alleen om me er op te wijzen dat ik het verkeerde werk doe.Het is een Ozaliet schoteldrager, en er zit Ozaliet zout in. Er is veel over te vinden op internet.Hij was wel 40 euro maar das me meer dan waard, er is ook een buisje met zout en dat is maar 3 euro.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:35

Ok. ga even googlen dan Tong uitsteken maar dat buisje moet je dan gewoon bij je dragen? kan zelf ook wel een zakje of iets maken dat ik hem om kan doen denk Lachen

ik ga even googlen!