Suikerverslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: Suikerverslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:08

Met snoepen kan ik me goed beheersen. Op het werk hebben we hier ook een pot met snoep staan, en het kan gerust een paar dagen duren voordat ik daar wat uit pak.
Waar ik moeite mee heb, is het gebruik van suiker in mijn thee, koffie en warme chocolademelk (ja, ook daar doe ik suiker in). Ik drink ook alleen maar zoete drankjes.
Zoetjes vind ik echt niet lekker, ze geven toch een ander smaakje af. Of zijn er wel zoetstoffen die wel smaken naar suiker?

BabbieB

Re: Suikerverslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:21

Citaat:
Ik ben een echte emotie-eter, asocieer snoepen en lekker eten ook met gezelligheid. Een avond film kijken is bij mij niet compleet zonder chocolaatjes, chipjes, toastjes en ijs

Het gekke is dat ik fruit heerlijk vind, maar niet zie als 'lekker' tussendoortje. Het is zoet, ik vind het lekker, maar het geeft geen bevrediging

Bloos! Dit had ik zelf kunnen schrijven!! Bloos!

Bij werkt het diep van binnen in een of andere rare kronkel in mijn hoofd zo:

*Oeh, het is gezellig/het is weekend/ er is iets te vieren : daar hoort iets lekkers bij!
*Jeetje, wat een klotedag, ik ben toch eigenlijk wel zielig, een beetje lekkers mag ik best een keertje hebben (varierend tot: ik heb er gewoon recht op!)
*Oh, wat ben ik blij! Snel iets lekkers om het feestje compleet te maken!

Hamer

Wat zit ik toch eigenlijk raar in mekaar!

(Moet er wel bij zeggen dat ik nu al zeker twee weken niets te snoepen meer heb gegeten. Zolang ik van mezelf officieel niet aan het lijnen ben, gaat het gek genoeg beter dan wanneer met het 'ik-wel-zou-mogen-als-het-echt-zou-moeten-maar-dat doe-ik toch-maar-niet-want-ik-ben-al-te-dik' principe werk Clown )